Τμήμα Μετάφρασης και Διερμηνείας Ιονίου Πανεπιστημίου

philoglot

  • Semi-Newbie
  • *
    • Posts: 8
    • Gender:Male
Ευχαριστώ για το καλωσόρισμά σου.

Ναι, θα μου άρεσε να εργαστώ ως μεταφραστής. Στην πραγματικότητα, μερικές φορές έχω σκεφτεί ότι διάλεξα τη λανθασμένη σπουδή. Θά ήθελα να σπουδάσω κάτι πιο... σαν Γλωσσολογία ή Μετάφραση.

Και για την Κέρκυρα... Δεν ξέρω τι είναι τα προβλήματα για τα οποία έγραψες. Μπορεί κανείς να διηγηθεί κάτι για αυτό;



spiros

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 854546
    • Gender:Male
  • point d’amour
Έχουμε τουλάχιστον ένα μέλος το οποίο σπούδασε εκεί, την Έλενα  ελπίζω να σου πει περισσότερα...

Από ό,τι έχω ακούσει έχει να κάνει με τη Σχολή να μη λειτουργεί πολλές φορές για μήνες, νεποτισμό στο διορισμό καθηγητών (μία ενδιαφέρουσα παραλλαγή στον θεσμό της "κλίκας"), κακή λειτουργία υπηρεσιών υποστήριξης (βιβλιοθήκη, κέντρο πληροφορικής) και άλλα φαιδρά... και διόλου ασυνήθιστα για την ελληνική πανεπιστημιακή πραγματικότητα.

Ωστόσο, η προσωπική μου πείρα είναι περιορισμένη καθώς έχω γνωρίσει μόνο δύο καθηγητές, τον Πάνο Καραγιώργο  εργασίες του οποίου φιλοξενούνται στο translatum και τον Γιώργο Κεντρωτή (ο οποίος έχει γράψει και το περίφημο Θεωρία και πράξη της μετάφρασης). Εάν σε ενδιαφέρει περαιτέρω μεταφραστική βιβλιογραφία μπορείς να βρεις εδώ https://www.translatum.gr/trabibl.htm
« Last Edit: 27 Dec, 2004, 16:41:41 by spiros »


spiros

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 854546
    • Gender:Male
  • point d’amour
Το παρακάτω είναι από συζήτηση σχετικά με το Ιόνιο στο 256.gr.

Η εξεταστική είναι από τις περιόδους στη ζωή πολλών φοιτητών όπου γίνεται αντιληπτός ο αριθμός των άχρηστων καθηγητών και της καφρίλας που έχει μαζευτεί στον εκπαιδευτικό χώρο των Α.Ε.Ι. Δεν κάνω λόγο για τα Τ.Ε.Ι. γιατί δεν έχω προσωπική εμπειρία.

Τι είναι ένα διαλυμένο κτίριο με ένα σωρό άχρηστους καθηγητές χωρίς κατάρτιση και ένα σωρό άμοιρα φοιτητάκια να τρέχουν γύρω-γύρω πανικόβλητα; Μα φυσικά το Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Και κυρίως το Τμήμα Μετάφρασης και Διερμηνείας. Ναι, αυτό το μπουρδέλο, το οποίο τολμούν να αποκαλούν εκπαιδευτικό ίδρυμα. Γιατί, ίδρυμα είναι, το κατά πόσο εκπαιδευτικό είναι, αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.

Το συγκεκριμένο τμήμα δεν έχει κτίριο, οι φοιτητές είναι σαν τους Κούρδους και γυρίζουν σαν τις άδικες κατάρες από αίθουσα σε αίθουσα των εκάστοτε παραχωρημένων από το Δήμο Κερκυραίων κτιρίων. Τα μαθήματα, τα οποία οφείλουν να περάσουν οι φοιτητές για να πάρουν πτυχίο, είναι 95-100 (χονδρικός υπολογισμός!) και οφείλουν να κάνουν και πτυχιακή εργασία(!). Απολύτως φυσιολογικό σε σχέση με τα άλλα πανεπιστήμια. Οι μισοί καθηγητές είναι συμβασιούχοι, με αποτέλεσμα όποτε δεν πληρώνονται, να κινδυνεύουν να ακυρωθούν τα μαθήματά τους. Όποιος φοιτητής έχει πρόβλημα με κάποιον καθηγητή δεν μπορεί να απευθυνθεί πουθενά. Κόπηκες για 5η φορά στο ίδιο μάθημα, ενώ ξέρεις ότι έχει γράψει καλά και μάλιστα για να περάσεις με καλό βαθμό; Ο Σύλλογος Φοιτητών νίπτει τας χείρας του, γιατί θέλει να τα έχει καλά με τους καθηγητές (άλλωστε ο Σύλλογος χρησιμεύει ως πέρασμα στις θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού), ενώ οι καθηγητές συνδέονται μεταξύ τους με σχέσεις αγχιστείας. Βεβαίως, αφού έχουν παντρευτεί και έχουν διορίσει ο καθένας τον/ την σύζυγό και έχουν κουμπαριάσει μεταξύ τους, ποιος θα πάει σε ποιον κόντρα; Έχετε δει πολλά σόγια να τσακώνονται για ψύλλου πήδημα; Γιατί το να κόβει ένας καθηγητής τους 60 από τους 75 φοιτητές είναι απολύτως φυσιολογικό. Πολύ απλά, τα παιδιά είναι στούρνοι.

Και ούτε λόγος για την κατάρτιση των καθηγητών: ο ένας έχει πτυχίο πολιτικών επιστημών γαλλικού πανεπιστημίου και δεν ξέρει να ξεχωρίσει το «πολιτικός» από το «πολιτειακός» (το ίδιο δεν είναι;), ο άλλος έχει τελειώσει στη Γαλλία το αντίστοιχο του Τ.Ε.Ι. Ιχθυοκαλλιέργειας με διατριβή στη συμπεριφορά της τσιπούρας, γιατί είναι πολύ σημαντικό να ξέρουν οι φοιτητές του Τμήματος Μετάφρασης πώς συμπεριφέρονται και οι τσιπούρες και οι κολιοί και τα μπαρμπούνια, σε περίπτωση που καταλήξουν στη λαχαναγορά του Ρέντη και πουλάνε ψάρια. Ένας άλλος διετέλεσε για δέκα χρόνια Πρόεδρος του Συλλόγου Φοιτητών του συγκεκριμένου Τμήματος, πήρε το πτυχίο του στη Διερμηνεία και μετά από ένα χρόνο διορίστηκε καθηγητής Διερμηνείας στο τμήμα, παίρνοντας τη σύμβαση ενός κατά πολύ καλύτερού του καθηγητή. Τέλος, μια άλλη «κυρία» τελείωσε πριν από 4 χρόνια και πήρε το πτυχίο της στη Μετάφραση, παντρεύτηκε έναν καθηγητή του Τμήματος και φυσικά βρήκε τη θέση της στο πάνθεον των καθηγητών του Τμήματος.

Σημεία και τέρατα συμβαίνουν στο Τμήμα αυτό και οι λίγοι δύσμοιροι φοιτητές που έχουν μυαλό στο κεφάλι τους προσπαθούν να βγάλουν γρήγορα το Τμήμα για να φύγουν και να γλιτώσουν. Αλλά πώς να γίνει αυτό, όταν συνέχεια κοβόμαστε στα μαθήματα και οι καθηγητές αρνούνται να διορθώσουν τις πτυχιακές που στην τελική, υποχρέωσή τους είναι, πληρώνονται γι’ αυτό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, μία φίλη μου που τώρα το Σεπτέμβριο κλείνει ΈΝΑ χρόνο χωρίς να χρωστάει μαθήματα και περιμένει ακόμα να διορθώσει ο καθηγητής της την πτυχιακή της. Ο άνθρωπος την αποφεύγει, έχει χαθεί από τον χάρτη και η δύσμοιρη φοιτήτρια δεν μπορεί να κάνει τίποτα για να επισπεύσει το πτυχίο της. Και είναι που εύχεσαι να είχες πάει κατευθείαν στο εξωτερικό για σπουδές για να γλιτώσεις από το καταραμένο αυτό κράτος ή να μπορούσες ως άλλος ταλιμπάν να όρμαγες μέσα στο τμήμα και να γάζωνες με ένα ούζι όλους αυτούς τους άχρηστους, λυτρώνοντας τους άλλους φοιτητές, καταδικάζοντας όμως τον εαυτό σου. Οι γονείς μας έχουν πλέον απηυδήσει με αυτό το τρισάθλιο τμήμα. Δεν αντέχουν άλλο να πληρώνουν τόσα χρήματα για να μένουμε στην Κέρκυρα και να λαμβάνουμε αυτήν την πολυδιαφημισμένη και ελεεινή δημόσια «ΔΩΡΕΑΝ» παιδεία.

Πόσοι από όλους αυτούς, όμως, σκέφτονται τον ταλαίπωρο έλληνα γονιό, ο οποίος διπλά την εκπαίδευση, δηλαδή και τους φόρους του και τα έξοδα του παιδιού του, και διαπιστώνει ότι μέχρι και το Μαρόκο έχει καλύτερη εκπαίδευση από αυτήν την τριτοκοσμική χώρα στην οποία ζει; Έχει τύχει πολλές φορές οι καθηγητές να λείπουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, να μην κάνουν μάθημα όλο το εξάμηνο και να έρχονται μία βδομάδα πριν την εξεταστική και να βάζουν αναπληρώσεις για να καλύψουν τον αριθμό των παραδόσεων που πρέπει να γίνουν. Ποιος θα προστατέψει εμάς τους νέους που είμαστε συνέχεια στο «έλεος» του κάθε καθηγητή; Δεν θα έπρεπε να υπάρχει μια ανεξάρτητη επιτροπή να ελέγχει όλους αυτούς τους λεχρίτες; Μας έχουν φτάσει στο αμήν εδώ πέρα και κανείς δεν νοιάζεται.

Στο πρώτο μάθημα στο οποίο πήγα στο Α’ έτος, ένας καθηγητής μας δήλωσε με το πιο χαιρέκακο βλέμμα που έχω δει ποτέ μου σε άνθρωπο: «Μην νομίζετε ότι είστε τίποτα σπουδαίοι. Οι περισσότεροι από εσάς μετά την πρώτη εξεταστική θα χρωστάτε τόσα πολλά μαθήματα που θα βαρεθείτε να δίνετε και θα παρατήσετε τη Σχολή». Με αυτήν την τρομερή αίσθηση του χρέους για εκπαίδευση των νέων της χώρας μας υποδέχτηκε αυτό το καταπληκτικό τμήμα. Μας αγκάλιασε και όπου να’ ναι θα μας πνίξει κιόλας. Γι’ αυτό κατά τη γνώμη τη δική μου, αλλά και πολλών άλλων τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι η καλύτερη λύση στην Ελλάδα. Γιατί στο δημόσιο έχουν μαζευτεί όλα τα αποβράσματα που βγάζουν τα απωθημένα τους σε ανθρώπους που το μόνο που ζήτησαν ήταν παιδεία. Κι αν κάποιος διαβάζοντας αυτό το άρθρο αναγνωρίζει τον εαυτό του μεταξύ των καθηγητών που περιέγραψα πιο πάνω, δεν θα του πω ότι θα έπρεπε να ντρέπεται. Ένα είναι σίγουρο: ό,τι κακό κάνεις στο συνάνθρωπό σου, σου γυρνάει διπλό και δεν το παθαίνει εσύ ο ίδιος, αλλά τα αγαπημένα σου πρόσωπα. Εύχομαι κάποτε να βρεθεί μια κυβέρνηση με τα κότσια να κάνει την «εθνοκάθαρση» στα πανεπιστήμια. Κι άμα τους βάλει και σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, ακόμα καλύτερα. Γιατί οι νέοι άνθρωποι που φοιτούν στα πανεπιστήμια δεν αξίζουν τέτοια μεταχείριση μετά από τόσο διάβασμα.

Εκ μέρους των συνειδητοποιημένων φοιτητών του Ιονίου Πανεπιστημίου, ένα μεγάλο ευχαριστώ για την αδιαφορία της πολιτείας που μας αποδεικνύει κάθε μέρα ότι μέχρι και η Ρουμανία είναι καλύτερη από την Ελλάδα. Άντε, και του χρόνου να πάμε πιο κάτω από τον πάτο.
« Last Edit: 20 Apr, 2005, 13:13:01 by spiros »


banned8

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 131
    • Gender:Male
Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να μιλάω (ενίοτε και να γράφω) για τα χάλια της ελληνικής παιδείας, έχω πια και παιδιά που υφίστανται αυτή τη δοκιμασία, γιατί δοκμασία είναι το σύνολο σχεδόν της παιδείας στη χώρα μας, από το δημοτικό μέχρι τα ανώτατα επίπεδα, και για το κωλοχανείο αυτό μόνο μια λύση μπορεί να υπάρξει, αυτό που έλεγε ο Τσαρούχης για την Αθήνα, ότι μόνο ένας σεισμός θα την έσωνε.

Συμμερίζομαι, όπως καταλαβαίνεις, Σπύρο, το μένος σου. Σε μια χώρα η οποία μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα που διαθέτει πια στον γεωγραφικό και πολιτικό περίγυρό της είναι ο ήλιος της και τα μυαλά της, έχουμε καταφέρει τη μια τουλάχιστον πιθανή πλουτοπαραγωγική πηγή (ο τουρισμός είναι η άλλη) να την απαξιώσουμε εντελώς. Και ευτυχώς που υπάρχουν και τα ξένα πανεπιστήμια. Είναι όμως απίστευτο το πόσα ταλέντα χάνονται και καίγονται στη διαδρομή.

Ουφ, έβγαλα κι εγώ μέρος της οργής μου. Μήπως όμως πρέπει να ανοίξουμε συζήτηση συμβολής στο διάλογο για την παιδεία και να στείλουμε τις καλύτερες προτάσεις στους υπεύθυνους των κομμάτων; Ή είναι υπερβολικά ρομαντικό;


eleftheria

  • IMAGINE...
  • Full Member
  • ***
    • Posts: 415
    • Gender:Female
Φρίττω με αυτά που διαβάζω έστω και αργά σχετικά με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και μάλιστα με το Τμήμα του Μεταφραστικού.  Φαίνεται ότι η ομορφιά του νησιού αν και απείρου κάλλους δεν μπορεί να καλύψει τους κάλους του πανεπιστημίου. 

Αγανακτώ με όσους βρίσκονται κι εκμεταλλεύονται τους φοιτητές και στην κυριολεξία τους κόβουν τα φτερά, γιατί θαρρώ πως το ν΄ αγκαλιάζεις πρώτη μέρα τους φοιτητές σου με "μη νομίζετε ότι είστε σπουδαίοι" είναι τουλάχιστον ελεεινό.

Συμφωνώ με το Νίκο που πρότεινε να κάνουμε εμείς προτάσεις στους φορείς των κυβερνήσεων, να τους βομβαρδίζουμε να τους κάνουμετη ζωή ποδήλατο όπως μας την κάνουν  κι εκείνοι.

Το αξίωμα "Η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της" πρέπει κάποτε να  σταματήσει να ισχύει.  Φαίνεται ότι η Ελλάδα τα κατακεραυνώνει, τα διαμελίζει και τα σκορπίζει στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα και μετά όταν έχουν επιτύχει τα υποδέχεται μετά βαίων και κλάδων.  Ψευτιά, προστυχιά και απανθρωπιά.

Τι θα κάνουμε; Σπύρο, πρέπει να δημιουργήσεις ειδικό τμήμα στο φόρουμ όπου θα καταθέτουμε τις προτάσεις μας κι αυτές θα προωθούνται στο υπουργείο και τον εκάστοτε υπουργό μπας και ξεστραβωθούν κάποιοι.  Χρειάζεται νηφαλιότητα, διάθεση, δόσιμο και πάνω απ΄ όλα αγάπη ρε παιδιά , γιατί φοβούνται όλοι να πούνε ότι πρέπει και ν΄ αγαπάμε για να κάνουμε κάτι.  Δεν είναι μόνο να ξέρουμε να το κάνουμε, αλλά να κρύβουμε και λίγη αγάπη.

Άντε τώρα πρωί πρωί να αρχίσω ωραία και καλά να δουλεύω με τα αίσχη που διάβασα.  Κι έχω και παιδί που θέλει να γίνει ωκεανολόγος όπως λέει.  Αμ πού θα τη στείλω ρε παιδιά, στου λύκου τα δόντια;
The poet is rather an old book
The poet is missing
The poet is a liar
The poet is you


ChristinaVS

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 126
    • Gender:Female
Έχοντας σχεδόν τελειώσει το κατακαημένο αυτό Τμήμα.. έρχομαι να καταθέσω κι εγώ την εμπειρία μου (αν και μετά τόσο καιρό, μάλλον δε θα είναι πια χρήσιμη στον philoglot...).

Είναι αλήθεια, λοιπόν, πως δεν έχουμε «δικό μας» κτίριο – μάλιστα, έχουν γίνει αγώνες για το κτιριακό, καταλήψεις κλπ. Το πανέμορφο κτίριο της Ιονίου Ακαδημίας όπου κάναμε μαθήματα το χειμερινό εξάμηνο 2001 – 2002 (και γλυκαθήκαμε) το χάσαμε μετά την κατάληψη (εαρινό εξάμηνο 2001 – 2002).. Χάθηκε βέβαια και το εξάμηνο και η εξεταστική με αποτέλεσμα διπλή εξεταστική 40+ μαθημάτων το Σεπτέμβρη.

Εκτός αυτού, οι κουμπαριές, βαφτιστήρια, παντρειές και λοιπά τέτοια, ίσως ισχύουν.. Βέβαια αυτό δε σημαίνει (κατά τη γνώμη μου πάντα) ότι οι συγκεκριμένοι καθηγητές δεν αξίζουν, εξ ορισμού. Άλλοι αξίζουν, κι άλλοι όχι – όπως παντού. Εξάλλου και απ’ ό,τι γνωρίζω για άλλα πανεπιστήμια και δη μεγάλα, π.χ. ΑΠΘ, κι εκεί πέφτει γνωριμία, μέσον, τραπεζώματα, γλυψίματα κοκ για το καθηγητιλίκι.

Η υποδομή είναι όντως αισχρή. Δεν υπάρχει αναγνωστήριο, το (μοναδικό) φωτοτυπικό σπάνια δουλεύει (συχνά καθηγητές φωτοτυπούν οι ίδιοι τα θέματα), στη βιβλιοθήκη τα βιβλία στοιβαγμένα, το ένα κτίριο εδώ, το άλλο εκεί… 4 χρόνια τρέχαμε σαν νομάδες, με τα λεξικά ανά χείρας. Απ’ την άλλη και στην Ιατρική του ΑΠΘ, ολόκληρη Σχολή με ιστορία, φέρνουν δικές τους κόλλες στις εξετάσεις. Γενικό είναι το κακό.

Ας πούμε όμως και τα καλά. Πιστεύω πως τέσσερα χρόνια στο Ιόνιο ταλαιπωρήθηκα, μεν, αλλά από την άλλη έμαθα πολλά για τη μετάφραση και για πολλά άλλα πράγματα – με τόσα μαθήματα ένας επιμελής φοιτητής με μεράκι, μαθαίνει λίγο απ’ όλα (π.χ. δίκαιο, γεωπολιτική, πολιτική επιστήμη, διαπολιτισμικές σπουδές, φυσικές επιστήμες, φιλοσοφία, οικονομικά, λογοτεχνίες, πολιτισμούς κ.α.) και πολλά για τη διαδικασία της μετάφρασης και της κειμενικής ανάλυσης. Υπάρχουν εργαστήρια μετάφρασης με πολλές ώρες διδασκαλίας, υπάρχουν θεωρητικά μαθήματα που προσφέρουν το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο (που ίσως – ίσως λέω, δεν ξέρω – να λείπει από τις ιδιωτικές σχολές), υπάρχουν επίσης και τα μαθήματα αγγλικού / γαλλικού / γερμανικού / τουρκικού πολιτισμού και λογοτεχνίας, καθώς και το περιβόητο εξάμηνο εξωτερικού, που παρέχουν μια κάποια γνώση της κουλτούρας της γλώσσας απ’ όπου μεταφράζουμε. Δεν είναι τυχαίο πως, απ’ ό,τι ξέρω, το πρόγραμμα του μεταπτυχιακού, παρακαλώ, του University of North London και του ΑΠΘ σε Μετάφραση – Διερμηνεία (από την Αγγλική Φιλολογία αν δεν κάνω λάθος) είναι παρόμοιο με τα δύο πρώτα χρόνια του ΤΞΓΜΔ του Ιονίου! Γιατί όμως αυτοί έχουν καλό όνομα κι εμείς όχι; Πιστεύω πως δυστυχώς όλες αυτές οι ιστορίες περί καταλήψεων, ύπαρξης κλίκας, έλλειψης υποδομής… έχουν κηλιδώσει τη φήμη του Τμήματος και δυστυχώς καλύπτουν την πραγματική αξία και δυναμική του.

Η αξία του Τμήματος έγκειται, κατ’ εμέ, στο πληρέστατο (και εξαντλητικό ενίοτε) πρόγραμμα μαθημάτων και στο εξάμηνο εξωτερικού που απ’ ό,τι ξέρω κανένα άλλο τμήμα δεν προσφέρει. Υπήρχε (εγώ την πρόλαβα) και πρακτική εξάσκηση σε γραφεία. Επίσης στα τέσσερα αυτά χρόνια έχω γεμίσει μια βιβλιοθήκη βιβλία και λεξικά, πολλά από τα οποία κοστίζουν στο εμπόριο περί τα 60-80 ευρώ έκαστο – προσφορά γνώσης. Επίσης, για να πούμε και κάτι καλό ακόμα, οι φρικιαστικές ιστορίες παλιότερων φοιτητών (του στιλ, καθηγητές κόβουν το 98% του έτους αδικαιολόγητα, απαράδεκτοι τρόποι παράδοσης κλπ), στη «φουρνιά» μου και μετά, δεν υπάρχουν πλέον και κάτι τέτοιοι καθηγητές έχουν απομακρυνθεί. Το γεγονός, τέλος, πως πλέον η εισαγωγή γίνεται μέσω του συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια που ισχύει γενικώς για όλες τις σχολές, και όχι με ειδικό καθεστώς εισαγωγής όπως ίσχυε παλιά (μετάφραση, μεταξύ άλλων, ευθεία και αντίστροφη, λογοτεχνικού κειμένου, χωρίς λεξικά…), αν και έχει ρίξει λίγο το επίπεδο γνώσης γλωσσών των εισακτέων, είναι πιο δίκαιο και πλέον δεν πέφτει μέσο, βουλευτές, διπλωμάτες και τα λοιπά όπως γινόταν (απαράδεκτο!) παλιά…

Για να κλείσω επιτέλους το post, να συμπληρώσω απλά πως το Τμήμα θα έχει πραγματικά τα χάλια του αν: 1. Δεν κάνουμε κάτι οι απόφοιτοι (συμπεριλαμβάνω και εαυτόν καθώς αποφοιτώ σε λίγο…) για να κατοχυρώσουμε κάπως το πτυχίο μας, ή έστω, για να αποκαταστήσουμε λίγο τη φήμη και την αξία του πτυχίου που ιδρώσαμε να πάρουμε… 2. Δεν σταματήσουμε να αλληλοτρωγόμαστε στο Τμήμα και να πολεμάμε κάθε καλή προσπάθεια επειδή προήλθε από «αντίπαλη πλευρά» π.χ. η πρακτική εξάσκηση 2 μηνών, ή η δημιουργία Συλλόγου Αποφοίτων, καλές ιδέες που σταμάτησαν εν τη γενέσει και 3. Αν η Πρυτανεία του Ιονίου και / ή άλλοι παράγοντες, σταματήσουν τη χρηματοδότηση του εξαμήνου εξωτερικού.

Με λυπούν αυτά που βλέπω και ακούω για το Τμήμα, βέβαια πολλά από αυτά σωστά, αλλά όχι όλα. Γενικώς τα πανεπιστήμια, όλα, δεν είναι και σε σούπερ κατάσταση – αλλά εξακολουθούν να είναι δωρεάν… Καλύτερα από την Αγγλία όπου τα 2/3 του πληθυσμού έχουν τη δυνατότητα να βγάλουν (και αν) μέχρι λύκειο (ως τα 16 τους δηλαδή), κι αυτό κουτσά στραβά… Από την άλλη, με όλα τα χάλια του το Ιόνιο κάτι μας έμαθε, και αν το πάρουμε ζεστά και μας αρέσει η μετάφραση, ίσως να αξίζουμε κι εμείς οι απόφοιτοί του κάτι. Εδώ άλλοι πάνε με ένα proficiency να κάνουν τους μεταφραστές (αυτό δεν μπορώ να το ξεπεράσω!). Άλλο η γνώση, έστω και άριστη, της γλώσσας και άλλο η μετάφραση – με 4 χρόνια στην Αγγλία, Άγγλο σύζυγο, αρκετές μεταφράσεις, και (σχεδόν) το πτυχίο του Ιονίου (και 100 μαθήματα περασμένα, συγκριτικές υφολογίες και άλλα τέτοια…) και πάλι φοβάμαι όταν δίνω δοκιμαστικά ή όταν παραδίδω κάποια μετάφραση… ή, φυσικά, «κολλάω» σε κάποιες φάσεις! Πώς λοιπόν πάνε άλλοι άφοβα; Αυτό όμως είναι το θέμα του άλλου post, ζητώ συγνώμη.

Αυτά λοιπόν είναι τα «νεότερα» περί ΤΞΓΜΔ. Κρίμα κι άδικο καθώς είναι το μοναδικό πανεπιστημιακό Τμήμα Μετάφρασης…
« Last Edit: 20 Jan, 2006, 23:34:52 by ChristinaVS »
Enjoy life's tiny pleasures!


Adventuretime1

  • Semi-Newbie
  • *
    • Posts: 1
    • Gender:Female
Γεια σας ! ειμαι κι εγω λοιπον μαθητρια 2ας λυκειου με μια κλιση προς τις γλωσσες ,και την γαλλικη και την αγγλικη , που εμαθα πως υπαρχει αυτη η σχολη της κερκυρας αλλα δυστηχως εχω διαβασει τοσσα πολλα πανω σε αυτο το θεμα που κι εγω πια καπως τα εχω χασει... Αμα μπορουσατε να μου απαντησετε σε καποιες ερωτησεις θα με ευχαριστουσε!
1ον: Χρειαζεται να εχεις παρει πτυχιο για τις ξενες γλωσσες αυτες ? κι αν οχι , πιο ειναι το επιπεδο περιπου των γλωσσων ?
2ον: Εχω ακουσει πολλα για ελειψη καθηγητων καθως και για μειωση του επιπεδου τη σχολης για διαφορους λογους ... αληθευει ?
3ον: Ως προς τα μεταπτυχιακα, υπαρχει ακομα η ευκαιρια για τα ταξιδια στο εξωτερικο ?
ευχαριστω πολυ :)


crystal

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 8985
    • Gender:Female
Ως απόφοιτος του Ιονίου (2001-2005) έχω να πω τα εξής:

Δυστυχώς, ναι, είναι αλήθεια ό,τι λέγεται για την πτώση του επιπέδου της σχολής και τη νέα «φουρνιά» καθηγητών και όχι μόνο (ξεκινώντας από το 2ο).
1ον: Όχι, δεν χρειάζεται πτυχίο πέρα από την επιτυχή εξέταση στα 2 ειδικά μαθήματα που σε ενδιαφέρουν (εν προκειμένω αγγλικά και γαλλικά). Βέβαια, απαιτείται να έχεις επίπεδο Γ2 για να μπορείς να παρακολουθήσεις τα μαθήματα.
3ον: Δεν ξέρω μήπως έχεις μπερδέψει το εξάμηνο εξωτερικού με το μεταπτυχιακό, γιατί δεν είναι το ίδιο. Μεταπτυχιακό μπορείς να κάνεις, ούτως ή άλλως, σε όποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού σε δεχτούν. Το Ιόνιο απλά δίνει και την ευκαιρία σε προπτυχιακό επίπεδο να σπουδάσει κανείς για ένα εξάμηνο σε συμβεβλημένα πανεπιστήμια σε Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία.


Dimi

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 403
Και εγώ θα έλεγα σαν πρώτο βήμα ότι πρέπει να βελτιωθεί η ορθογραφία σου. Ίσως είμαι κάπως σκληρή, αλλά έχεις ένα χρόνο μπροστά σου για να το κάνεις, η γραφή σου θα πρέπει να είναι σε καλό επίπεδο με την είσοδό σου σε μια τέτοια σχολή, όχι με την έξοδό σου.


 

Search Tools