Αγαπητέ Π., το θέμα της απόκτησης πελατών είναι δύσκολο ακόμη και για παλιούς επαγγελματίες, πόσο μάλλον για έναν νέο. Δεν έχω μια συνολική απάντηση να σου δώσω, αλλά μια και δεν έχει απαντήσει κανένας άλλος, θα διατυπώσω μερικές ιδέες:
1. Όταν ξεκινάς από μηδενική βάση, είναι αυτονόητο, όπως λες, ότι έχεις έδρα το σπίτι σου. Αλλά και για μετά είναι μια χαρά.
2. Τα μεταφραστικά γραφεία πρέπει οπωσδήποτε να περιλαμβάνονται στο πελατολόγιό σου, τουλάχιστον σε αρχικό στάδιο. Είναι προτιμότερο να έχεις δικούς σου πελάτες, αλλά μέχρι να αποκτήσεις αρκετούς σταθερούς πελάτες με ικανή ποσότητα παραγγελιών, τα μεταφραστικά γραφεία θα σου εξασφαλίζουν τον απαραίτητο όγκο δουλειάς. Συνέχισε λοιπόν τις προσπάθειές σου να τα προσεγγίσεις.
3. Άλλος δυνητικός πελάτης που δεν βλέπω να αναφέρεις είναι οι εκδοτικοί οίκοι.
4. Η δουλειά σε φροντιστήριο μπορεί, πιστεύω, να συνδυαστεί με τη μετάφραση. Μπορείς δηλαδή να κάνεις και τα δύο παράλληλα, μέχρις ότου δεις ότι τα έσοδα και ο όγκος εργασίας από τη μετάφραση αρκούν για να σταματήσεις τη φροντιστηριακή δουλειά.
5. Καλή η ιδέα σου για το σάιτ, αλλά για να προσελκύσει πελάτες πιστεύω ότι πρέπει να δείχνει και κάποια εμπειρία ή κάποια ειδίκευση. Σίγουρα χρειάζεσαι συνεργάτες για την περίπτωση που μόνος σου δεν μπορείς να ανταποκριθείς. Πού θα τους βρεις; Ίσως μεταξύ των παλαιών συμφοιτητών σου.
6. Μπορείς επίσης να γραφτείς στο
Proz, αλλά γι'αυτό περισσότερες πληροφορίες θα πρέπει να σου δώσουν οι συνάδελφοι που το χρησιμοποιούν.
7. Μια ιδέα για να αποκτήσεις εμπειρία είναι η εθελοντική εργασία σε κάποιον τομέα που σε ενδιαφέρει, π.χ. για μια μη κυβερνητική οργάνωση.
Ελπίζω να πάρεις και άλλες, πιο βοηθητικές απαντήσεις.