Seyed Mostafa Azmayesh, Διδασκαλίες ενός Σούφι, Αρχέτυπο (Μετάφραση: Παναγιώτης Ξιφαράς)

spiros · 1 · 1910

spiros

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 824855
    • Gender:Male
  • point d’amour

Seyed Mostafa Azmayesh
Διδασκαλίες ενός Σούφι
Αρχέτυπο
(Μετάφραση: Παναγιώτης Ξιφαράς)




Εισαγωγή

1.   Ποιος είναι ο τρόπος των σούφι
2.   Η αλήθεια βρίσκεται στην καρδιά σου
3.   Πίσω στη βάση του σουφισμού
4.   Η μέθοδος της μυστικής διδασκαλίας
5.   Πώς αναγνωρίζει κανείς ένα αυθεντικό σχολείο;
6.   Ποιος είναι ο σκοπός;
7.   Παραλήπτης ή περιεχόμενο;
8.   Μια μικρή τεχνική
9.   Λιγότερο εγωιστής, Περισσότερο αλτρουιστής
10.   Ο τρόπος του παπαγάλου

Σείχης Καμήλ

1.   Τα τελευταία λεπτά του θείου Χασάν
2.   Το μυστήριο του θανάτου
3.   Ο θάνατος είναι ένα όνειρο χωρίς επιστροφή
4.   Η νύχτα φέρνει καθοδήγηση
5.   Τα αστρικά ταξίδια
6.   Τι θα απογίνει με τον θείο Χασάν
7.   Τα επακόλουθα του ταξιδιού
8.   Ο χρόνος δεν έχει ανεξάρτητη πραγματικότητα
9.   Το σχολείο τελείωσε
10.   Καλό ταξίδι, θείε Χασάν
11.    Η αγωνία τους τα περιλαμβάνει όλα

Οι νύκτες του μήνα του Ραμαζανιού

1.   Οι δύο πόρτες
Λίγα λόγια για την Αστρολογία των σούφι
2.   Το πουλί στο κλουβί
3.   Ο έμπορος και ο παπαγάλος του
Τα σύμβολα
4.   Οι δύο κόσμοι (ορατός και αόρατος)
Όνειρο ή πραγματικότητα
Το υπεράνω
5.   Η επεξήγηση των ονείρων
6.   Ο ηλικιωμένος περιπλανώμενος μουσικός
Απλή γλώσσα ή συλλογική μνήμη;
7.   Ο μετα-φυσικός κόσμος
Τι συμβαίνει με την μετενσάρκωση;
Οι κίνδυνοι της εξιδανίκευσης  της μετενσάρκωσης
Ο μόνος δρόμος των δύο πορτών
8.   Ο προ – φυσικός κόσμος
Το σπασμένο ταμπού
9.   Δραπετεύοντας από  το θάνατο
Αυτοκτονία
10.   Πραγματικότητα και ψευδαίσθηση
Η σκιά και το πουλί
Ο απατημένος σύζυγος
Ο επηρεασμένος καθηγητής
Ο ελέφαντας  στο σκοτάδι
11.   Διαλογισμός
Ο διαγωνισμός ανάμεσα στους Κινέζους και Ρωμαίους καλλιτέχνες
12.   Επεξήγηση της αρχής της άρνησης / αναίρεσης
Δεν υπάρχει Δερβίσης στον κόσμο
Ο πλανόδιος τραγουδιστής και ο Τούρκος Εμίρης
Σχόλια
13.   Γιατροί των ψυχών
Ο Άραβας και η έρημος και ο Χαλίφης της Βαγδάτης
Το μήνυμα του Μεβλάνα
14.   Ένας υπαινιγμός για την αρχή της  αντίθεσης / άρνησης
15.   Ο γραμματικός και ο θαλασσοπόρος
16.   Ο άνθρωπος κατ’ εικόνα του Θεού
Η ψευδαίσθηση της  ομοιότητας
Ο παπαγάλος του εμπόρου λαδιού
17.  Το λιοντάρι στην έρημο και το μπωλ με το γάλα
    Η αγελάδα που έγινε λιοντάρι
    Το γεύμα του λιονταριού
18.   Πλούτος και φτώχεια
19.   30 πουλιά : Η δίψα για το Σιμόργκ
20.   Αλή, ο γιος του Αμπού ταλέμπ
21.   Ζικρ
Η επίδραση του Ζικρ
22. Φικρ
   Ο σαλός και ο γιατρός
   Η ενότητα του λάτρη και του αγαπημένου
23. Μοράκαμπα (διαλογισμός)
   Κάθαρση
   Μοχάσαμπα – Αυτο-αξιολόγηση των πράξεών μας
24. Χοζεχ
25. Κλείσιμο των σχολείων του μυστικισμού
26. Η αλήθεια για την τζιχάντ (ιερός πόλεμος)
   Ο Δαβίδ και ο Γολιάθ
27. Ναφς
   Η διάκριση ανάμεσα στις τζιχάντ
28. Η ιστορία του πλάσματος με τα δύο κεφάλια

Σημείωμα του εκδότη:

Μολονότι πολλές προσωπικές αντωνυμίες που χρησιμοποιούνται σε αυτό το βιβλίο είναι γένους αρσενικού, δεν έχουν σκοπό να αποκλείσουν τις γυναίκες.
Οι διδασκαλίες  του σουφισμού περιλαμβάνουν όλα τα ανθρώπινα όντα.

Εισαγωγή

Σε όλους μας  είναι γνώριμοι οι περιστρεφόμενοι δερβίσηδες. Πολύ πιθανόν, όλοι να έχουμε δει ένα έργο για την Τουρκία και το φολκλόρ της, όπου είναι αδύνατον να αγνοήσουμε το χορό των δερβίσηδων, ντυμένοι με μακριά άσπρα ρούχα και ψηλά καπέλα να στροβιλίζονται στο μονότονο ρυθμό μιας βασανιστικής μουσικής.

Μερικοί γνωρίζουν ότι οι δερβίσηδες  ήταν αρχικά μύστες της Μέσης Ανατολής, που οι ρίζες τους βρίσκονται στην ισλαμική κουλτούρα κατά μία ευρεία έννοια.

Αλλά πολύ λίγοι γνωρίζουν την πραγματική φιλοσοφία των δερβίσηδων : Τον τρόπο του σουφισμού.

Μερικοί πιστεύουν ότι ο σουφισμός είναι ισλαμική αίρεση, πράγμα που τους κάνει να είναι καχύποπτοι και τρομαγμένοι. Άλλοι πιστεύουν ότι είναι απλά άλλη μία ανατολική θρησκεία, όπως για παράδειγμα ο Ζοροαστρισμός ή ο ινδουισμός.

Και όμως, ο σουφισμός δεν είναι ούτε αίρεση ούτε θρησκεία.

Οι αιρέσεις διακρίνονται από δύο βασικά χαρακτηριστικά, που εύκολα αναγνωρίζονται και  θα πρέπει να  προκαλούν  υποψίες : ο προσηλυτισμός που είναι μια μόνιμη και συνεχής διερεύνηση για καινούργιους οπαδούς και μια τάση για απόσπαση χρημάτων  από τους οπαδούς. Αυτά τα χαρακτηριστικά πηγαίνουν μαζί: Όσο περισσότεροι είναι οι οπαδοί, τόσο περισσότερα χρήματα εισρέουν στα ταμεία και στις  τσέπες των αρχηγών ή των επονομαζόμενων γκουρού.

Ο σουφισμός δεν ψάχνει καθ’ οιονδήποτε τρόπο για νέους οπαδούς, αν και οι αιτούντες είναι ευπρόσδεκτοι.  Το να ακολουθήσεις το πνευματικό αυτό μονοπάτι δεν απαιτεί οικονομική επένδυση.  Αυτά τα δύο επιχειρήματα πρέπει να απαλλάσσουν το σουφισμό από οποιαδήποτε αμφιβολία  ή υπόνοια ή αίρεση. Θα μπορούσε να είναι θρησκεία; Η θρησκεία χαρακτηρίζεται από δόγματα, ένα σύνολο δοξασιών επιβεβλημένων επίσημα ως πολιτειακό θεσμό, στα οποία ο οπαδός πρέπει να είναι προσκολλημένος για να είναι μέλος της εκκλησιαστικής κοινότητας.

Ο σουφισμός δεν κηρύσσει κανένα συγκεκριμένο δόγμα, εκτός από τις μεγάλες αλήθειες που είναι η βάση όλων των θρησκευτικών πεποιθήσεων: Την πίστη στην ύπαρξη της ατομικότητας, ενός αόρατου κόσμου  και της αθανασίας της ψυχής.

Σε αντίθεση με το τέμενος, οι συγκεντρώσεις των σούφι είναι ανοιχτές σε όλους τους ανθρώπους. Ο οποιοσδήποτε μπορεί να μπει στον κύκλο ενός σούφι δασκάλου σαν παρατηρητής, χωρίς να αλλάξει θρησκεία.  Εάν είσαι Χριστιανός, Εβραίος, Βουδιστής, ή ακόμα κι αν δεν έχεις καθόλου θρησκεία, η είσοδός σου σε μια σούφικη συγκέντρωση δεν απορρίπτεται. Οι κύκλοι του σουφισμού δεν είναι αποκλειστικά για τους μουσουλμάνους.

Ποιος είναι ο τρόπος του σουφισμού;

Ο σουφισμός είναι ένα σύνολο προσωπικών πρακτικών – αν και σπάνια εξασκούνται συλλογικά σε μικρές ομάδες – σχεδιασμένες να βοηθούν τον μαθητή  να αναπτύσσει κρυμμένες  και ανεκμετάλλευτες  ικανότητες, με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη της γνώσης του εαυτού  καθώς επίσης και  του ορατού και αόρατου κόσμου. Επίσης, έχει στόχο  να οδηγήσει τον αναζητητή ή τον «ταξιδιώτη» στο πνευματικό μονοπάτι  και εν τέλει να αποκτήσει αλήθειες της ύπαρξης και ένα συγκεκριμένο όραμα του κόσμου¹.

Ένα τεράστιο πρόγραμμα!

Η αλήθεια βρίσκεται στην καρδιά σου

Η βασική προϋπόθεση / αρχή του σουφισμού, καθώς και όλου του μυστικισμού, είναι ότι δεν υπάρχει ανάγκη για μια ευδαιμονική πίστη σε μια υποτιθέμενη αλήθεια, όπως υπερασπίζονται οι δογματικές θρησκείες. Όλες οι αλήθειες βρίσκονται μέσα μας, βαθιά στην καρδιά μας. Ο σουφισμός διδάσκει τον οπαδό που ψάχνει τίμια και ειλικρινά την αλήθεια πώς να αναπτύξει τις ικανότητες για να ανακαλύψει για τον εαυτό του τις απαντήσεις στις υπαρξιακές του ερωτήσεις.  Κατά συνέπεια, εξάγει τις  προσωπικές του αλήθειες, ανεξάρτητα από οποιαδήποτε πίστη του επεβλήθη ή του επιτάχθηκε από την παιδική του ηλικία.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί είστε χριστιανοί, για παράδειγμα;  Πολύ πιθανό το 95% θα απαντούσε απλά  ότι γεννήθηκαν  στις Ηνωμένες Πολιτείες ή στη Γαλλία σε μια χριστιανική οικογένεια. Εάν γεννιόσασταν στη Μέση Ανατολή, θα είσασταν πολύ πιθανό Μουσουλμάνος, ή Βουδιστής αν είχατε γεννηθεί στο Θιβέτ!  Ως πιο βαθμό είστε ελεύθεροι να επιλέξετε τη θρησκεία σας;  Εκτός και αν προσηλυτιστείτε, σπάνια περίπτωση, απλά ακολουθείτε τη θρησκεία των γονιών σας, η οποία γίνεται ένα με τις παραδόσεις της χώρας σας και του περιβάλλοντός σας.  Όταν το σκεφτείς, από μια σχετική απόσταση, συνειδητοποιείς τον παραλογισμό των θρησκευτικών πολέμων.

¹Αυτή η επεξήγηση είναι πολύ κοντινή με της Γιόγκα. Η λέξη γιόγκα συχνά χρησιμοποιείται λαθεμένα στις μέρες μας, καθώς γενικά χρησιμοποιείται να περιγράφει ασκήσεις χαλάρωσης. Ο σανσκριτικός ορισμός της λέξης είναι η «ενότητα». Η αληθινή γιόγκα έχει σκοπό να παράγει την ενότητα της ψυχής και του σώματος, την ενότητα του ανθρώπινου όντος  / της ύπαρξης με τη θεία φύση και την οικουμένη. Για να επιτύχει το σκοπό της η γιόγκα, όπως και ο σουφισμός (τρόπος των σούφι)  απαιτεί πολλά χρόνια εξάσκησης με έμφαση στα διαδοχικά πνευματικά στάδια που είναι πάντοτε υπό την ευθύνη και την επιτήρηση ενός ικανού οδηγού ή ενός καθοδηγητή (μαστερ) που γνωρίζει, γιατί το έχει εμπειριώσει ο ίδιος.  Για του λόγου το αληθές, ποιος θα είχε την εκκεντρική ιδέα να αρχίσει μόνος, χωρίς εξοπλισμό, χωρίς εκπαίδευση και χωρίς χάρτη, να σκαρφαλώσει  ένα επικίνδυνο και άγνωστο παγόβουνο; Ένας τέτοιος άνθρωπος θα ήταν ανόητος.  Δεν θα είχε ούτε μια περίπτωση στο εκατομμύριο να φτάσει, άθικτος  στην κορυφή του βουνού για να ρίξει μια φευγαλέα ματιά στην άλλη πλευρά.  Μόνο με επαγγελματική βοήθεια  κάποιου που ξέρει τις παγίδες, τα μέρη για ξεκούραση και τα  συντομότερα μονοπάτια, μπορεί να γλιτώσει από την αποτυχία ή το θάνατο. Αυτή είναι προειδοποίηση για τους ερασιτέχνες! Συλλογιστείτε αυτή την αλληγορική διήγηση!
Κάνε το επόμενο βήμα και  πήγαινε απευθείας στο υψηλότερο επίπεδο και άρχισε με πνευματικά θέματα. Αυτό που είναι το σημαντικό είναι να έχεις τη θέληση να εξελιχθείς στο μονοπάτι της ουσιαστικής εξέλιξης, να γίνεις καλύτερος, πιο έμπειρος και πιο σοφός. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, ο χρόνος σου στη γη να είναι θετικός. Αλλά πηγαίνουμε πολύ γρήγορα.

Πίσω στη βάση του σουφισμού

Κατά συνέπεια, ο σούφι δεν χρειάζεται να πιστεύει στην ύπαρξη  ανέφικτων μυστηρίων.  Κάθε φαινόμενο έχει  μια εξήγηση, κάθε συνέπεια έχει αιτία (και το αντίθετο).  Ένας άνθρωπος μπορεί να αναπτύξει την ψυχή του μέχρι να αποκτήσει τη γνώση του τι ονομάζουμε ΘΕΟΣ (αν και δεν γνωρίζουμε πραγματικά τι σημαίνει αυτό).  Τα μόνα όρια σε μια επαρκή μέθοδο εκπαίδευσης  μπορεί  να βρεθούν στις δικές μας προσωπικές ικανότητες  και στην προσωπική μας δουλειά.

Ας καθυστερήσουμε λιγάκι στα δύο αυτά θεμελιώδη σημεία.

Κάθε άτομο έχει μια μοναδική ικανότητα.  Παρόλο που όλοι έχουμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε την ψυχή μας, πρέπει να παραδεχτούμε, ότι σε αυτόν τον τομέα, όπως συμβαίνει και με όλη τη φύση, η ισότητα δεν ισχύει.  Μερικοί άνθρωποι έχουν ένα μικρό ποδήλατο και πρέπει να κάνουν τεράστια προσπάθεια να σκαρφαλώσουν στο μονοπάτι ενός βουνού. Άλλοι γεννιούνται  με ένα μεγάλο μοτοποδήλατο  που θα τους φτάσει στην κορυφή χωρίς προσπάθεια – αν είναι προσεχτικοί να μην πέσουν σε γκρεμό.  Γι’ αυτό το λόγο ο τρόπος του σουφισμού είναι εξατομικευμένος. Κάθε άνθρωπος ασκείται σύμφωνα με τη δική του φύση και ικανότητες.  Μάθε στον ποδηλάτη να κάνει πεντάλ και δεν θα πάει μακριά. Μάθε στον μοτοσυκλετιστή πώς να βάλει μπρος στη μηχανή  και δεν θα πάει πουθενά.  Ο τύπος και ο ρυθμός των πρακτικών που ανατίθενται σε κάθε άνθρωπο θα πρέπει να προσαρμόζονται στην παρούσα κατάσταση του νου  και των ικανοτήτων του.  Γι’ αυτό τον λόγο η συλλογική διδασκαλία πρακτικά απαγορεύεται.

Η προσωπική  άσκηση και εργασία θα πρέπει να είναι επιμελής και συνεχής. Το θέμα δεν είναι  να εξαντλεί κανείς τον εαυτό του αλλά να ασκείται καθημερινά για μήνες, ακόμη και χρόνια  για να μπορέσει να φανεί  κάποιο ευδιάκριτο αποτέλεσμα.  Εδώ πάλι, μόνο ο σούφι δάσκαλος, βασισμένος σε ορισμένα σημάδια που βλέπει στο διαλογισμό ή σε όνειρα του αναζητητή, μπορεί να εκτιμήσει την πρόοδό του  στο δρόμο για την αυτό – ολοκλήρωση των ικανοτήτων του.

Η μυστική μέθοδος διδασκαλίας

Ο ειλικρινής αναζητητής της ουσιαστικής εξέλιξης παράγει γύρω του κύματα, κύματα που γίνονται αντιληπτά από τον δάσκαλο  και κύματα που δείχνουν στον αναζητητή τις τεχνικές της αυτό – εξέτασης. Ο δάσκαλος θα εμφανιστεί την κατάλληλη στιγμή στη ζωή του αναζητητή.
Όπως συμβαίνει και  σε οποιοδήποτε άλλη ομολογία πίστης, ο υποψήφιος μοναχός για το δρόμο της ουσιαστικής ανάπτυξης  πρέπει να περάσει μέσα από μια συστηματική και καλά οργανωμένη εκπαίδευση.  Η αυθεντικότητα του μυστικού τρόπου επαληθεύεται από τη μέθοδο διδασκαλίας.  Εάν ένα μυστικό σχολείο δεν λειτουργεί με αυτό τον τρόπο, δεν είναι αυθεντικό.

Σε κάθε σχολείο, μόνο ένας ορισμένος αριθμός ανθρώπων έχουν άδεια να διδάξουν τις τεχνικές  πρακτικές του σουφισμού.

Πώς αναγνωρίζει κάποιος ένα αυθεντικό σχολείο;

Ο σύνδεσμος ή η ένωση με την αρχαία και καλά εγκατεστημένη δομή, που βασίζεται σε μια σοβαρή φιλοσοφική παράδοση, είναι η βασική απόδειξη της αυθεντικότητας ενός σχολείου σουφισμού.

Ένα πραγματικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν επιβάλει ποτέ κανένα δόγμα ή πίστη και ποτέ δεν αξιώνει την αποποίηση των προσωπικών θρησκευτικών πεποιθήσεων. Δεν βασίζεται σε θρησκεία, αλλά σε πνευματικότητα και μεταφυσική.

Ο δάσκαλος ποτέ δεν περιμένει χρήματα, ούτε για τις διδασκαλίες, οι οποίες είναι αυστηρώς προσωπικές ούτε για την πνευματική βοήθεια.  Αυτοί που πουλάνε παραφυσικές ικανότητες, όπως  αυτοί με τις μαντικές δυνάμεις, μπορεί να έχουν μια πραγματική επιδεξιότητα, αλλά δεν μπορεί να αναγνωρίζονται ως σούφι με αυθεντικές μεθόδους διδασκαλίας. Αυτή η ένδειξη είναι πολύ σημαντική και δείχνει πώς να αποφεύγει κανείς τα νύχια των επονομαζόμενων γκουρού που οδηγούν κερδοσκοπικές αιρέσεις και πώς να αποφύγει να πέσει κάτω από  τα ξόρκια ασυνείδητων αυτό-αναγορευμένων μάγων. Μόνο ο Θεός ξέρει πόσοι πολλοί και επικίνδυνοι είναι.

Τέλος, ο μαθητής θα αναγνωρίσει επίσης την αυθεντικότητα ενός σχολείου από τη βαθιά και σχολαστική διδασκαλία του παρέχεται, καθώς επίσης και από ορισμένα σημάδια διακρίνονται στα όνειρα.

Η πραγματική πνευματική περιπέτεια αρχίζει έτσι: ο αναζητητής γίνεται ταξιδευτής στο μονοπάτι της δικής  του εσωτερικής ανάπτυξης και ενότητας με το πνεύμα του, το σύμπαν και το Θεό.

Ποιος είναι ο σκοπός;

Κοιτάζοντας τον ορισμό του σουφισμού, βρίσκουμε ένα διπλό σκοπό :
(1) Προσωπική εξέλιξη  (2) Γνώση του εαυτού και του ορατού και του αόρατου κόσμου.

Στην πραγματικότητα, και οι δύο σκοποί πηγαίνουν χέρι – χέρι, γιατί η προσωπική εξέλιξη οδηγεί στη γνώση. Αυτό μπορεί να συνοψιστεί κάτω από μια επεξήγηση που συλλαμβάνει άψογα το σκοπό του σουφισμού : ουσιαστική εξέλιξη.

Αυτό απαιτεί μια επεξήγηση :
Εμείς τα ανθρώπινα όντα δεν είμαστε αυτό που νομίζουμε ότι είμαστε. Στην πραγματικότητα, είμαστε πολλά περισσότερα απ’ ό, τι νομίζουμε ότι είμαστε. Μάλιστα, ο καθένας μας ταυτίζεται με το φυσικό μας σώμα, το οποίο γεννήθηκε πριν από κάποιο καιρό από έναν πατέρα και μια μητέρα, κάπου πάνω στη γη.  Αυτό το φυσικό σώμα θα πεθάνει μια μέρα, καθώς είναι ο έσχατος προορισμός όλων των ζωντανών  οργανισμών σε αυτή τη γη. Όταν δηλώνουμε «είμαι ο Γιάννης», θεωρούμε το φυσικό πρόσωπο. Η ιστορία του, η υγεία του, οι οικονομικές του δυσκολίες, η ευτυχισμένη οικογενειακή του ζωή, και όλα που συγκροτούν την καθημερινή ζωή. Αυτός ο Γιάννης – γιατί έτσι τον ονομάζουμε – επικοινωνεί με το περιβάλλον του μέσω των 5 αισθήσεων του φυσικού σώματος.  Βλέπει με τα μάτια του, ακούει με τα αυτιά του, μυρίζει με τη μύτη του και χρησιμοποιεί τα χέρια του, ή άλλα μέρη του σώματός του για να αγγίζει πράγματα.  Συνεπώς, γι’ αυτόν το σύμπαν είναι αποκλειστικά φτιαγμένο από ό, τι είναι προσιτό στις 5 αισθήσεις. Εάν ένας ήχος δεν ανεπαίσθητος στα αυτιά του, για παράδειγμα υπέρηχος, προσδιορίζεται ως ανύπαρκτος, ενώ ο σκύλος του θα ακούσει ξεκάθαρα και θα τρέξει στο αφεντικό του όταν ο Γιάννης φυσήξει την υπέρηχη σφυρίχτρα του, παρόλο που αυτή η συγκεκριμένη σφυρίχτρα παράγει έναν ήχο μη αντιληπτό για εμάς τους ανθρώπου. Όλα αυτά είναι για να πούμε ότι πολλά πράγματα υφίστανται που είναι απρόσιτα στα ανθρώπινα όντα, γιατί βρίσκονται έξω από το όριο πρόσβασης των 5 αισθήσεων.  Για παράδειγμα, ξέρουμε ότι μερικά ζώα  μπορούν να αντιληφθούν τα υπέρυθρα και τα υπεριώδη, τα οποία είναι χρώματα  άγνωστα στο ανθρώπινο μάτι εξαιτίας των περιορισμένων φυσικών ικανοτήτων.

Επειδή οι 5 αισθήσεις του φυσικού μας σώματος μας επιτρέπουν να αντιληφθούμε μόνο τον φυσικό  κόσμο, έχουμε την τάση να σκεφτόμαστε ότι αυτός είναι ο μόνος υπαρκτός κόσμος. Ότι είμαστε αυτό το φυσικό σώμα γιατί αισθανόμαστε τους χτύπους της καρδιάς στο στήθος μας.

Κι όμως, δεν είναι έτσι!

Υπάρχει ένας αόρατος κόσμος  πέρα από τη δυνατότητα της αντίληψης με τα φυσικά μας μάτια, ένας κόσμος που είναι επίσης ανεπαίσθητος – πέρα από τις ικανότητες της ακοής μας και επίσης αόριστος – πέρα από τις 5 αισθήσεις μας. Όμως υπάρχουν πολλοί αόρατοι κόσμοι σε αυτές τις διαστάσεις  που το κάνουν αδύνατο για εμάς είτε να υποπτευθούμε την  ύπαρξή τους  ή ακόμα και να τους καθορίσουμε.  Οι λέξεις θα ήταν άχρηστες για την επεξήγηση αυτού που δεν μπορούμε να προσεγγίσουμε.

Πώς μπορούμε να περιγράψουμε τα χρώματα σε κάποιον που γενήθηκε τυφλός; Πώς μπορούμε να περιγράψουμε τη λεπτότητα της μουσικής σε κάποιον που γενήθηκε κουφός και που έχει ζήσει για πάντα στην απόλυτη ησυχία; Όσο παραμένουμε περιορισμένοι στις 5 αισθήσεις  μας, δεν έχουμε ιδέα πώς να γνωρίσουμε ένα λιβάδι στους αόρατους κόσμους.
« Last Edit: 18 Oct, 2009, 18:06:54 by spiros »


 

Search Tools