Οδηγίες για δημιουργία προφίλ μεταφραστή στο LinkedIn

spiros

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 824509
    • Gender:Male
  • point d’amour
Οδηγίες για δημιουργία προφίλ μεταφραστή στο LinkedIn

Τα τελευταία χρόνια, η πλατφόρμα επαγγελματικής δικτύωσης LinkedIn έχει αρχίσει να παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια νέων μεταφραστών να βρουν πελάτες και να αποκτήσουν σταθερή παρουσία στην αγορά. Άλλωστε, με περισσότερα από 774 εκατομμύρια μέλη σε πάνω από 200 χώρες, το LinkedIn αποτελεί ένα ικανό εφαλτήριο για να προσεγγίσει κανείς πιθανούς πελάτες σε όλο τον κόσμο. Πώς, όμως, μπορεί κανείς να έχει αποτελέσματα πιο γρήγορα σε μια πλατφόρμα με τόσο μεγάλο ανταγωνισμό; Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει κάποια μαγική συνταγή για να φτάσετε άμεσα στην επαγγελματική επιτυχία. Yπάρχουν, ωστόσο, πολλές συμβουλές που δίνουν οι ειδικοί του LinkedIn – κάναμε έρευνα, τις συγκεντρώσαμε και θα σας τις παρουσιάσουμε σε δύο μέρη.

Μέρος Α’: το σωστό προφίλ

1. Φωτογραφία προφίλ
Χρησιμοποιήστε μια πρόσφατη, τετράγωνη, σχετικά κοντινή ανφάς φωτό, τραβηγμένη με καλό φωτισμό. Αν χρειαστεί, απευθυνθείτε σε έναν επαγγελματία φωτογράφο.

2. Φωτογραφία φόντου
Εδώ χρειάζεστε μια φωτογραφία (ή ένα γραφικό) που να τραβάει το μάτι και να μεταφέρει με σαφήνεια τη σχέση σας με τις γλώσσες ή/και τη μετάφραση. Υπάρχουν πολλοί ιστότοποι που προσφέρουν δωρεάν background photos για το LinkedIn. Οι ιδανικές διαστάσεις είναι 1128 Χ 376.

3. Τίτλος
Με το σλόγκαν σας πρέπει να τραβήξετε την προσοχή ενός χρήστη που επισκέπτεται το προφίλ σας. Μη γράψετε απλώς «Μεταφραστής» ή «Μεταφράστρια». Σκεφτείτε μια φράση που περιγράφει το αποτέλεσμα και την ποιότητα της δουλειάς σας σε 120 χαρακτήρες το πολύ.

4. Περίληψη
Με ένα σύντομο και κατανοητό κείμενο (έως και 2.000 χαρακτήρες) μιλήστε για τα κειμενικά είδη που μεταφράζετε, τις γλώσσες εργασίας σας και τα είδη των πελατών που αναζητάτε. Φροντίστε να τονίσετε ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά σας (συνέπεια, ταχύτητα, επαγγελματισμός κ.ά.). Στο τέλος φροντίστε να απευθύνετε μια πρόσκληση επικοινωνίας στους δυνάμει πελάτες σας και μην ξεχάσετε να γράψετε και το email σας, για να μπορούν να σας βρουν πιο εύκολα.

5. Το URL του προφίλ σας
Στην πάνω δεξιά σελίδα του προφίλ σας επιλέξτε “Public profile and URL” και στη σελίδα που θα φορτώσει, πάλι στην πάνω δεξιά γωνία, πατήστε το μολυβάκι στο πλαίσιο “Edit your custom URL”. Με αυτή την ενέργεια θα μπορέσετε να τροποποιήσετε το URL του προφίλ σας έτσι ώστε είτε να περιέχει το όνομά σας (π.χ. www.linkedin.com/in/nikostade), είτε να σχετίζεται με τη δραστηριότητά σας (π.χ. www.linkedin.com/in/greektechnical translator), είτε, τέλος, και τα δύο (π.χ. www.linkedin.com/in/nikostade_technicaltranslator). Έχετε υπόψη ότι υπάρχει όριο 100 χαρακτήρων.

6. Λέξεις-κλειδιά
Φροντίστε να χρησιμοποιήσετε στην περίληψή σας λέξεις που θα σας συσχετίσουν με αναζητήσεις που ενδέχεται να κάνουν οι πελάτες σας. Π.χ. αν μεταφράζετε τεχνικά κείμενα, η φράση “technical translator” είναι καλό να εμφανίζεται και στον τίτλο και στην περίληψη αλλά και στο URL του προφίλ σας. Με αυτή την τεχνική βελτιστοποίησης των κειμένων σας για τη μηχανή αναζήτησης του LinkedIn, το προφίλ σας θα συμπεριλαμβάνεται στα αποτελέσματα περισσότερων σχετικών αναζητήσεων.

7. Συστάσεις
Ζητήστε από πρώην ή νυν πελάτες, αλλά και από συναδέλφους, να σας γράψουν μια σύντομη σύσταση. Οι θετικές τους γνώμες θα βοηθήσουν έναν δυνητικό πελάτη να σχηματίσει καλή γνώμη για εσάς.

8. Το badge του προφίλ σας
Εάν διατηρείτε ιστολόγιο ή ιστότοπο, μπορείτε να προωθήσετε εκεί το προφίλ σας στο LinkedIn με ένα ειδικό σήμα (badge). Στην πάνω δεξιά σελίδα του προφίλ σας επιλέξτε “Public profile and URL” και στη σελίδα που θα φορτώσει πατήστε “Create a badge” στο κάτω μέρος της δεξιάς στήλης. Θα μεταφερθείτε στην εφαρμογή Public profile badge builder του LinkedIn, όπου θα το δημιουργήσετε αυτόματα.

meta|φραση newsletter, issue 183 - September extra

Μέρος Β’: εύρεση πελατών

1. Μάθετε την πλατφόρμα σας
Για να μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε πιο αποδοτικά το LinkedIn, πρέπει πρώτα να το γνωρίζετε καλά. Ξεκινήστε από τα άρθρα "69+ LinkedIn Statistics That Matter in 2021" του Christo Petrov και "Mind-Blowing LinkedIn Statistics and Facts" της Maddy Osman, για να μάθετε πολλά και διάφορα χρήσιμα, όπως π.χ. ποια μέρα και ποια ώρα είναι καλύτερο να δημοσιεύετε αναρτήσεις και ποια είναι η δημογραφική σύνθεση των 775 εκατομμυρίων χρηστών του.

2. (Παρ)ακολουθήστε την αγορά
Μόλις κάνετε τις απαραίτητες βελτιωτικές κινήσεις στο προφίλ σας, φροντίστε να γίνετε μέλος (Join group) σε ομάδες μεταφραστικού ενδιαφέροντος και να ακολουθήσετε (Follow) τις σελίδες μεταφραστικών εταιρειών και άλλων εταιρειών που είναι δυνάμει πελάτες σας, αλλά και επαγγελματικών συλλόγων και διεθνών φορέων. Με αυτό τον τρόπο θα ενημερώνεστε για όσα συμβαίνουν στη μεταφραστική αγορά, θα παρακολουθείτε τη δραστηριότητα δυνητικών πελατών και θα δείχνετε στους τρίτους ότι ενδιαφέρεστε ενεργά για τη μεταφραστική κοινότητα.

3. Content is King
Μιας και ο μέσος επισκέπτης στο προφίλ σας θα παραμείνει εκεί μόνο  μερικά δευτερόλεπτα, καλό είναι να του τραβήξετε αμέσως την προσοχή. Φροντίστε να κάνετε συχνές (τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα) και ποιοτικές αναρτήσεις, με χρηστικό περιεχόμενο και θετική διάθεση. Σκεφτείτε τι θα ενδιέφερε τους δυνητικούς πελάτες σας, όχι τι ενδιαφέρει εσάς ή άλλους μεταφραστές. Κρατήστε μια αναλογία 2:1 ή 3:1 ανάμεσα σε σοβαρές και χιουμοριστικές αναρτήσεις.

4. Δικτυωθείτε!
Συστηθείτε στα μέλη κάθε ομάδας στην οποία εντάσσεστε και φροντίστε να συμμετέχετε σε συζητήσεις ή να απαντάτε ερωτήσεις άλλων μελών. Σιγά σιγά θα καταλάβετε σε ποιες ομάδες μπορείτε πραγματικά να ξεχωρίσετε και θα αρχίσετε να δημιουργείτε επαγγελματικές σχέσεις και συνεργασίες. Παράλληλα, φροντίστε να συνδεθείτε με άτομα που έχετε στη λίστα επαφών σας στην υπηρεσία email που χρησιμοποιείτε (Gmail, Yahoo κ.λπ.), εάν φυσικά εργάζονται σε μια εταιρεία ή σε έναν φορέα που θα μπορούσε να γίνει πελάτης σας στο μέλλον. Αξιοποιήστε έτσι τις παλιές σας γνωριμίες, ώστε να αποκτήσετε μια επαφή στο περιβάλλον της εταιρείας ή του φορέα.

5. Δημιουργήστε μια εταιρική σελίδα
Η εταιρική σελίδα θα δημιουργήσει σε έναν δυνητικό πελάτη την εντύπωση ότι δεν μιλάει με έναν μεμονωμένο επαγγελματία, αλλά με μια μικρή εταιρεία ή, έστω, με μια ομάδα επαγγελματιών. Θα πρέπει να σκεφτείτε έναν διακριτικό τίτλο για την επιχείρησή σας (εάν σας παραξενεύει ο όρος «επιχείρηση», μην ξεχνάτε ότι κάθε ελεύθερος επαγγελματίας δημιουργεί μια ατομική επιχείρηση) και να δημιουργήσετε έναν λογότυπο (χρησιμοποιήστε μια από τις διάφορες εφαρμογές δωρεάν δημιουργίας λογοτύπου, όπως το LogoMaker της Adobe, ή συνεργαστείτε με έναν επαγγελματία γραφίστα). Μόλις στήσετε τη σελίδα σας, φροντίστε να καταγράψετε λεπτομερώς τις υπηρεσίες που προσφέρετε, να δώσετε μερικά παραδείγματα έργων που έχετε αναλάβει και να αναφέρετε μερικούς πελάτες σας ή να αναρτήσετε τις γνώμες τους για τη δουλειά σας. (Παρεμπιπτόντως, χάρη σε μια δυνατότητα που προστέθηκε πρόσφατα, μπορείτε να προσθέσετε κάποια από τα project σας και στο προσωπικό προφίλ σας.)

6. Προωθήστε το προφίλ και τη σελίδα σας
Αναρτήστε τον σύνδεσμο του προφίλ και της σελίδας σας στα υπόλοιπα μέσα επαγγελματικής και κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείτε (Facebook, Twitter, επαγγελματικός ιστότοπος, ιστολόγιο κ.ά.), ώστε να σας βρίσκουν πιο εύκολα οι μελλοντικοί πελάτες σας. Εξετάστε και την πιθανότητα να χρησιμοποιήσετε την υπηρεσία LinkedIn Advertising, για να δημοσιεύσετε μια σύντομη αγγελία για μερικούς μήνες. Ρίξτε και μια ματιά στα email που σας στέλνει κατά καιρούς το LinkedIn – είναι πιθανό να δικαιούστε κάποιο κουπόνι για δωρεάν καταχώριση διαφημίσεων μέχρι ενός ποσού.

7. Χρησιμοποιήστε τη λειτουργία Job Search
Στο βασικό μενού της σελίδας σας στο LinkedIn, επιλέξτε Jobs για να μεταφερθείτε στην ενότητα εύρεσης εργασίας. Στη συνέχεια επιλέξτε Job alerts στην αριστερή στήλη και ενεργοποιήστε την επιλογή job recommendations. Πλέον, κάθε φορά που μπαίνετε στην ενότητα Jobs, το LinkedIn θα σας προτείνει ανοιχτές θέσεις εργασίας που ταιριάζουν στα προσόντα και τα ενδιαφέροντά σας. Για τη βέλτιστη απόδοση, κάντε κλικ στη μικρή φωτογραφία του λογαριασμού σας, πάνω δεξιά στο βασικό μενού, επιλέξτε Settings & Privacy > Communications > How you get your notifications > On LinkedIn > Jobs και βεβαιωθείτε ότι όλες οι επιλογές είναι στο On και επαναλάβετε αυτό τον έλεγχο ακολουθώντας τη διαδρομή Settings & Privacy > Communications > How you get your notifications > Email > Jobs, ώστε να μπορεί οποιοσδήποτε να επικοινωνήσει μαζί σας για μια δουλειά, αλλά και να λαμβάνετε ένα newsletter με τις ανοιχτές θέσεις εργασίας. Τέλος, αναβαθμίστε τον λογαριασμό σας σε Premium δωρεάν για 1 μήνα (από την ενότητα Jobs), για να δείτε για ποιες θέσεις εργασίας θα ήσασταν η πλέον κατάλληλη επιλογή.

meta|φραση newsletter, issue 184
« Last Edit: 04 Nov, 2021, 13:19:23 by spiros »


 

Search Tools