Χώρος πριβέ (Members only)

banned8 · 27 · 14611

wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 73947
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
OK - άλλαξα τη ρύθμιση και πλέον το Agency Reviews είναι προσβάσιμο από όλους.

Well done!
Ο λόγος είναι μεγάλη ανάγκη της ψυχής. (Γιώργος Ιωάννου)


banned8

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 131
    • Gender:Male
Χαίρομαι για τον δημοκρατικό τρόπο λειτουργίας του φόρουμ. Η ιδέα να μπουν τα Agency Reviews στα πριβέ ήταν δική μου, περισσότερο για να δοκιμάσουμε εκεί το σύστημα παρά από άποψη. Συμφωνώ με όσα είπατε και με την απόφαση του Σπύρου. Θα ήθελα ωστόσο να παραμείνει η υποχρέωσή μας να ειδοποιούμε όσους θίγονται μέσα από μηνύματα – ακόμα και μια αρνητική κριτική για ένα βιβλίο να γράφαμε, θα έπρεπε ίσως να ειδοποιήσουμε τους άμεσα ενδιαφερόμενους γι' αυτά που γράφτηκαν. Ξέρω, ακούγεται γραφειοκρατικό, αλλά δεν θα έπρεπε να δίνουμε στον άλλο το δικαίωμα να αμυνθεί και να μη θεωρούμε ότι έχουμε την ασυλία του «τρέχα γύρευε ποιος θα μας βρει εδώ μέσα»;



wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 73947
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
Εννοείς ότι, όταν οι συντάκτες στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» κάνουν κριτική ενός θεατρικού έργου και η κριτική αυτή δημοσιεύεται στην εφημερίδα, ο Σεραφείμ Φυντανίδης στέλνει σχετική ειδοποίηση στον κάθε θιασάρχη;
Ο λόγος είναι μεγάλη ανάγκη της ψυχής. (Γιώργος Ιωάννου)


banned8

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 131
    • Gender:Male
Να το ξανασυζητήσουμε όταν θα γίνουμε Ελευθεροτυπία;



wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 73947
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
Μα, εν πολλοίς, είμαστε ένα ηλεκτρονικό περιοδικό ποικίλης ύλης, όχι; :-)

Για να σοβαρευτούμε, αναφέρω όσα γνωρίζω για την αντίστοιχη διαδικασία του Proz:

Αν πολλά μέλη καταγγείλουν ότι κάποιος πελάτης είναι κακοπληρωτής, ή αν έχεις βαθμολογήσει με άριστα τον πελάτη και μετά σου βγει κακοπληρωτής και θέλεις να του μειώσεις τη βαθμολογία και να του βάλεις τον μικρότερο δυνατό βαθμό, τότε οι συντονιστές του Προζ παρεμβαίνουν και σε ρωτούν αν μπορείς να τεκμηριώσεις τον ισχυρισμό σου με σχετική ηλεκτρονική αλληλογραφία και τιμολόγιο. Η σχετική αλληλογραφία πρέπει να αποδεικνύει ότι ο πελάτης σού έδωσε σαφείς οδηγίες για το περιεχόμενο της δουλειάς που σου ανέθεσε, σου έστειλε το σχετικό έντυπο παραγγελίας για τη δουλειά (P.O.), σου έδωσε σαφείς οδηγίες για την προθεσμία της και την επακριβή ημέρα και ώρα παράδοσης, και ότι εσύ με τη σειρά σου επιβεβαίωσες την παραλαβή κάθε σχετικού εγγράφου και αρχείου, και παρέδωσες τα πάντα έγκαιρα. Επίσης, ότι δεν ακολούθησε παράπονο του πελάτη για κακή ποιότητα της δουλειάς σου ή καθυστερημένη παράδοση και ότι έστειλες το τιμολόγιό σου μαζί με την παραδοθείσα δουλειά ή στη συγκεκριμένη ημερομηνία του μήνα που έχεις συμφωνήσει με τον κάθε πελάτη (αυτό αν πρόκειται για συγκεντρωτικά τιμολόγια μήνα). Εννοείται ότι ο πελάτης έχει επίσης κρατήσει τα αντίστοιχα «αποδεικτικά στοιχεία».

Οι συντονιστές του Προζ ενημερώνουν τον πελάτη για την κακή βαθμολογία που του έχεις βάλει εφόσον πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις που προαναφέρω και μπορείς να τεκμηριώσεις γιατί τον κατηγορείς ως κακοπληρωτή.
« Last Edit: 04 Mar, 2007, 15:29:34 by wings »
Ο λόγος είναι μεγάλη ανάγκη της ψυχής. (Γιώργος Ιωάννου)


banned8

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 131
    • Gender:Male
Μα, εν πολλοίς, είμαστε ένα ηλεκτρονικό περιοδικό ποικίλης ύλης, όχι;

Μπα, ένας μεταφραστικός χώρος για συνταγές είμαστε...


wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 73947
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
Συγγνώμη, πρόλαβες να απαντήσεις ενόσω συμπλήρωνα κι άλλα πράγματα στο προηγούμενο μήνυμά μου. Διάβασέ τα και το συζητάμε, αν θέλεις.
Ο λόγος είναι μεγάλη ανάγκη της ψυχής. (Γιώργος Ιωάννου)


banned8

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 131
    • Gender:Male
Δεν θα αναφερθώ στις διαδικασίες άλλων χώρων. Θεωρώ ότι δεν είναι υποχρεωμένο το όποιο γραφείο ή ο όποιος εκδότης κ.λπ. να ενημερώνεται καθημερινά για το τι έχει γραφεί σε ολόκληρο το διαδίκτυο για το προϊόν της δουλειάς του. Είναι πλέον πρακτικά αδύνατο. Θα θέλαμε να έχουμε στις σελίδες μας σχόλια αρμοδίων για πονήματα που έχουν σχέση με τη μετάφραση (βιβλία, λεξικά, υποτιτλισμούς ταινιών κ.ά.) αλλά και σχόλια για τις συνεργασίες με διάφορους φορείς της μετάφρασης. Προκειμένου να γράφονται τα σημειώματα αυτά με πλήρη συνειδητοποίηση εκ μέρους του συντάκτη ότι ο στόχος της κριτικής του θα ενημερωθεί για αυτά που γράφονται, και προκειμένου να μας παίρνουν στα σοβαρά οι εκδότες και τα γραφεία, αλλά και να υπάρχει και νομική κάλυψη του ιστότοπου, πιστεύω ότι οι φορείς θα πρέπει να ενημερώνονται. Το θεωρώ και ηθικό και δεοντολογικό.


wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 73947
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
Αυτό σημαίνει ότι το αρχικό μήνυμα κάθε νήματος που αφορά κάποιον πελάτη, θα πρέπει να αναφέρει τα πλήρη στοιχεία του πελάτη, δηλαδή πλήρη επωνυμία του γραφείου, διεύθυνση και λοιπά στοιχεία επικοινωνίας, όνομα του υπεύθυνου του γραφείου με τον οποίο ο μεταφραστής ήρθε σε επαφή και σοβαρή παράθεση των εντυπώσεών του από το γραφείο.

Επιμένω σε όλα αυτά τα σημεία. Στο πρώτο γιατί αλλιώς θα πρέπει, nickel, αν θες να ενημερώνεις τον πελάτη για πιθανά αρνητικά σχόλια, να γίνεσαι και ολίγον ντετέκτιβ για να τον βρεις.

Αλλά, κυρίως, επιμένω στο τελευταίο σημείο. Έχω ένα ονοματάκι (όχι ψευδώνυμο) και είμαι περήφανος και για το όνομά μου και για τη δουλειά μου και παραθέτω με σοβαρότητα τις περιπτώσεις που συνεργάστηκα με τον πελάτη (και ΜΟΝΟ αυτές) χωρίς γενικολογίες, φήμες και κάθε άλλου τύπου αερολογίες, συνοπτικά και μεστά. Δεν μας ενδιαφέρει το ζώδιο του πελάτη, η κοινωνική του δραστηριότητα ή καθετί άσχετο, παρά μόνο η προσωπική μας εμπειρία από τη συνεργασία μας μαζί του.

Τέλος, αναφέρω τις διαδικασίες του Προζ, γιατί το περιώνυμο Blue Board του, δηλαδή ο κατάλογος πελατών με τη σχετική βαθμολογία τους από τους μεταφραστές, είναι το ισχυρότερο επί του παρόντος εργαλείο του μεταφραστικού χώρου διεθνώς και η πείρα τους είναι πολύτιμη για να κατανοήσουμε μερικά πράγματα ουσίας.
« Last Edit: 04 Mar, 2007, 16:19:38 by wings »
Ο λόγος είναι μεγάλη ανάγκη της ψυχής. (Γιώργος Ιωάννου)


jglenis

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 519
    • Gender:Male
Πάντως, αγαπητέ Νίκο, εγώ θα ήθελα (ακόμη) να ρωτήσω ποιο ήταν το σκεπτικό αυτής της απόφασης, αν περιλαμβάνει κάτι επιπλέον πέρα από τα όσα με σαφήνεια διατύπωσε ο Σπύρος. Πιστεύω ότι σίγουρα θα είχε ενδιαφέρον να το ακούσουμε.
Επίσης, θα συμφωνήσω με την wings ότι συχνά είναι ταλαιπωρία να ψάχνει κανείς τους θιγόμενους για να τους ενημερώσει, αν και ιδανικά θα ήταν το ορθότερο. Ίσως θα ήταν καλύτερα όποιος γράφει κάτι να φροντίζει και ο ίδιος γι'αυτό – εγώ πάντως σίγουρα προτίθεμαι να κάνω κάτι τέτοιο στο μέλλον. Θα ήθελα επίσης να διευκρινίσω ότι όσα γράφονται στο «Agency Reviews» δεν αποτελούν ή δεν θα έπρεπε να αποτελούν προϊόν οργής, προσωπικής έχθρας, εκδίκησης ή οτιδήποτε παρόμοιο. Ο σκοπός είναι πιστεύω αφενός να ενημερωθούν οι συνάδελφοι μεταφραστές ώστε να είναι πιο προσεκτικοί και αφετέρου – κυρίως – ο γράφων να συνεισφέρει με την όποια κριτική του στη βελτίωση τής εταιρείας στην οποία αναφέρεται. Όπως άλλωστε είπε και ο Mark Twain, «We ought never to do wrong when people are looking». Γι’αυτό και θεωρώ και εγώ επιτακτική την ανάγκη να ενημερώνονται οι εκάστοτε θιγόμενοι, μια και σίγουρα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσής τους βάσει αυτού του αξιώματος. Ή αν πρόκειται για παρεξήγηση, μπορεί πολύ απλά να επιλυθεί. Αλλά και οι ασκούντες κριτική θα είναι αντικειμενικοί στα όσα γράφουν με αυτό τον τρόπο.
Δυστυχώς, περιπτώσεις ασυδοσίας και ανευθυνότητας υπάρχουν εκατέρωθεν. Η επισήμανση λοιπόν τέτοιων περιστατικών βοηθάει όλους και καλό είναι κατά τη γνώμη μου όλοι να έχουν πρόσβαση σε τέτοιες επισημάνσεις. 

Life is like a grammar lesson. You find the past perfect and the present tense.


banned8

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 131
    • Gender:Male
εγώ θα ήθελα (ακόμη) να ρωτήσω ποιο ήταν το σκεπτικό αυτής της απόφασης, αν περιλαμβάνει κάτι επιπλέον πέρα από τα όσα με σαφήνεια διατύπωσε ο Σπύρος. Πιστεύω ότι σίγουρα θα είχε ενδιαφέρον να το ακούσουμε.

Το «σκεπτικό» της «απόφασης» περιλάμβανε λιγότερα κι απ' αυτά που εξήγησε ο Σπύρος. Ήταν μια σκέψη της στιγμής που εφαρμόστηκε πειραματικά. Εξήγησα πώς ξεκίνησε η σκέψη για μια ενότητα με πριβέ νήματα. Στη σχετική ανταλλαγή μηνυμάτων, έγραψα απλώς σ' ένα μήνυμα «Κάνε αν θες και το Agency Reviews πριβέ». Τόσο πολλή σκέψη βάλαμε εμείς. Σας ευχαριστούμε που βάλατε εσείς την υπόλοιπη.


wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 73947
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
Να προσθέσω ότι, εκτός από το Proz.com, όλοι οι ιστότοποι που έχουν σχέση με τη φράση εδώ και χρόνια προσπαθούν να δημιουργήσουν (άλλοι με αρκετή επιτυχία κι άλλοι με λιγότεροι) παρόμοιες ενότητες για την αξιολόγηση των πελατών, με έμφαση στους non-payers (θαρρώ πως κάποιοι λένε τις ενότητες αυτές black lists ή κάπως έτσι).

Είναι θέμα που αφορά την ουσία του επαγγέλματος γιατί δουλειά που δεν πληρώνεται είναι χαμένος χρόνος και πολύς αδικοχυμένος ιδρώτας.
Ο λόγος είναι μεγάλη ανάγκη της ψυχής. (Γιώργος Ιωάννου)


 

Search Tools