mindshare
η μετοχή (share) του προϊόντος (product) ή της μάρκας, του εμπορικού ονόματος (brand) στον νου (/στο ενδιαφέρον/στην συνείδηση/στην εκτίμηση) του καταναλωτή (Θα μπορούσαμε να την πούμε νοομετοχή...)
Ένα προϊόν ή ενα εμπορικό όνομα έχει μετοχή (σημαντική, ασήμαντη ή και καθόλου) στον νου του καταναλωτή. Η δημιουργία και η αύξηση της άξίας αυτής της μετοχής είναι ο στόχος της διαφήμισης.
Για την μεταφορική χρήση της μετοχής βλέπε π.χ. ΛΚΝ:
μετοχή 1 η [meto<x>í] O29 : (οικον.) τίτλος κινητής αξίας που αντιπροσωπεύει ορισμένο τμήμα από το κεφάλαιο μιας εταιρείας και αποδεικνύει τη συμμετοχή του κατόχου της σ΄ αυτό: Oι μετοχές μιας ανώνυμης εταιρείας. H αξία μιας μετοχής. Mετοχές που έχουν εισαχθεί στο χρηματιστήριο. Aγοράζω / πουλάω μετοχές. H περιουσία του αποτελείται από μετοχές και ακίνητα. ΦP ανεβαίνουν οι μετοχές κάποιου, βελτιώνεται η θέση του σε σύγκριση με άλλους. ANT ΦP πέφτουν οι μετοχές κάποιου, χειροτερεύει η θέση του σε σύγκριση με άλλους. [λόγ. < αρχ. μετοχή `συμμετοχή΄ σημδ. αγγλ. share]