Θα πρέπει να διαμαρτυρηθώ γι' αυτή τη συμπαιγνία (αν όχι συνομωσία) σε βάρος των αυτοκινήτων. Πρώτα-πρώτα, ο γάιδαρος είναι πλάσμα γλυκύτατο και συμπαθέστατο και αυτή η υποτιμητική αναφορά στο όνομά του υποδηλώνει προκατάληψη. Μετά, αν και δεν οδηγώ και ουδέποτε ήμουν κάτοχος αυτοκινήτου, εκπροσωπώ εδώ το Κίνημα Πολιτών για την Ελευθερία (του αυτοκινήτου). Το Κίνημά μας διακηρύσσει ότι ο άνθρωπος μπορεί να είναι ελεύθερος μόνο στον βαθμό που η ελευθερία του δεν περιορίζει την ελευθερία του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο έχει τη δική του προσωπικότητα, τον δικό του ευαίσθητο ψυχικό κόσμο και τη δική του αξιοπρέπεια και η συμπεριφορά μας απέναντί του θα πρέπει να είναι ανάλογη τουλάχιστον με τη συμπεριφορά μας προς τους άλλους οδηγούς.
Όπως έχει αποδειχθεί από σειρά επιστημονικών μελετών, ο πεζός αποτελεί ένα παράδοξο φαινόμενο προσωρινής αναστολής ή και εκτροπής της εξελικτικής διαδικασίας. Ο άνθρωπος έχει εξελιχθεί ελάχιστα ανά τις χιλιετίες (ο πεζός καθόλου), ενώ το αυτοκίνητο έχει προοδεύσει με άλματα στον ένα αιώνα περίπου της ύπαρξής του. Είναι μεγαλύτερο, αναπαυτικότερο, ταχύτερο, ωραιότερο, ανθεκτικότερο, ακριβότερο και σύντομα ευφυέστερο από τον άνθρωπο. Να μην μακρηγορώ όμως. Παραθέτω μικρό μόνο μέρος από τη διακήρυξή μας.
Δηλώνουμε ότι τα πεζοδρόμια, όπως παραδοσιακά και παραπλανητικά αποκαλούνται, είναι χώροι στάθμευσης, ενίοτε και κίνησης, των αυτοκινήτων και βεβαίως δεν ανήκουν στους συνήθως απείθαρχους και ασυνείδητους πεζούς. Το ίδιο ισχύει και για τις πλατείες, τα πάρκα, τις διαβάσεις, τις ράμπες, τις αυλές των σχολείων, τα προαύλια και τις εισόδους των πολυκατοικιών και για κάθε επιφάνεια του εδάφους.
Απαιτούμε να καταργηθούν οι παιδικές χαρές, να κοπούν τα δέντρα που προκαλούν φθορές στα αυτοκίνητα με τα κλαδιά τους, να εξαφανιστεί το κακόγουστο πράσινο με ασφαλτόστρωση, να επικαλυφθούν τα άχρηστα αρχαία ευρήματα, να κατεδαφισθούν όσες πολυκατοικίες χρειάζεται, να επιχωματωθεί μεγάλο μέρος του Σαρωνικού και του Θερμαϊκού, και να ανεγερθούν πολυώροφα πάρκιν για τη στοιχειώδη έστω προστασία κα εξυπηρέτηση του αυτοκινήτου. Τα υπόλοιπα επιγραμματικά μόνο.
Για λόγους υγείας, οι ειδικοί γιατροί συνιστούν να μην παραμένει τα αυτοκίνητο αδρανές και αγύμναστο. Όλα τα αυτοκίνητα στον δρόμο, ας είναι το σύνθημά μας.
Απαιτούμε η Βουλή να ψηφίσει νόμο με τον οποίο να περιοριστεί αυστηρά η ούτως ή άλλως επιβλαβής και ενοχλητική κυκλοφορία των πεζών.
Απαιτούμε να ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα για τα προβλήματα που δημουργούνται στα αυτοκίνητα και τα ατυχήματα που προκαλούνται από την ασύδοτη ως σήμερα κυκλοφορία των ηλικιωμένων και των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Ας αντιληφθούμε ότι στους δρόμους, στις πλατείες και τα πάρκα, και σε κάθε ακάλυπτο χώρο, θα παίζουν τα αυτοκίνητα ενώ τα παιδιά μπορούν να παίζουν άνετα και ακίνδυνα στα σπίτια τους.
Δεν είναι δυνατόν οι κάτοχοι οχημάτων να παρέχουν δωρεάν τα καυσαέρια και τους λοιπούς ρύπους και να αναλαμβάνουν έτσι αυτοί αποκλειστικά το κόστος της θεσμοθετημένης ήπιας και μακροπρόσθεσμης μεθόδου ελέγχου του υπερπληθυσμού της χώρας μας. Να φορολογηθούν οι πεζοί, ιδίως εκείνοι που κατοικούν σε περιοχές υψηλής ρύπανσης.
Συνιστούμε να θεσπιστούν ετήσια κρατικά βραβεία για τους δήμους μέσα στα όρια των οποίων εκκαθαρίζονται από κοινωνικά υπεύθυνους οδηγούς οι περισσότεροι πεζοί (με ειδικό μπόνους όταν αυτό συμβαίνει στο πεζοδρόμιο).
Ένα αυτοκίνητο για κάθε χρήστη και ένα αυτοκίνητο για κάθε χρήση είναι το έμβλημά μας. Άλλο για τον άνδρα, άλλο για τη γυναίκα, άλλο για τους γονείς, άλλο για καθένα από τα παιδιά. Άλλο για την κίνηση προς και από την εργασία, άλλο για τις οικογενειακές εξόδους, άλλο για την εξοχή και άλλο για τα ορεινά.
Τέλος στους τεχνητούς διαχωρισμούς, τέλος στον ρατσισμό κατά των υλικών αγαθών. Το αυτοκίνητο συμβολίζει την πορεία προς ένα νέο ανθρωπισμό του χρέους δια της κατανάλωσης και της κατανάλωσης δια του χρέους. Η κατοχή αυτοκινήτων από τους ανθρώπους θα βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με την κατοχή ανθρώπων από ανθρώπους και ανθρώπων από αυτοκίνητα.
Οραματιζόμαστε μια κοινωνία πλήρους ελευθερίας, ισότητας και αδελφοσύνης, μια κοινωνία αγάπης και δικαιοσύνης, αληθινά χριστιανική και σοσιαλιστική, στην οποία το αντικείμενο δεν θα διαφέρει από τον άνθρωπο και ο άνθρωπος από το αντικείμενο. Όλοι στον αγώνα για την απελευθέρωση του αυτοκινήτου.