Σας παραπέμπω στο βιβλίο του Friedrich Ratsel, Ο ζωτικός χώρος (Der Lebensraum), εκδ. Προσκήνιο, τον πρόλογο και εισαγωγή του οποίου έχει κάνει ο καθηγητής Γεωπολιτικής Ι. Θ. Μάζης, όπου αναφέρει:
" ..να διευκρινήσουμε ακόμη και ορισμένα άλλα μεγέθη, όπως αυτά της εθνοτικότητος (ethnicity) και της εθνικότητος (nationality). Ως χαρακτηριστικά της εθνοτικότητος μιας ομάδος θεωρώ: α) την ύπαρξη ενός τουλάχιστον κοινού γλωσσικού κώδικος επικοινωνίας μεταξύ των ατόμων που συνθέτουν την εθνοτική ομάδα, β) την κοινή θρησκευτική αντίληψη, γ) τα κοινά ήθη και έθιμα, και δ) την κοινή αντίληψη του συλλογικού συμφέροντος/ κινδύνου της ομάδος ως προς το κοινωνικοπολιτικό της περιβάλλον. Πρόκειται λοιπόν περί ενός όρου κοινωνικού περιεχομένου.
[...]
Θεωρώ, όμως, ότι, όταν η ως άνω οριζόμενη εθνοτικότητα καλύπτει ομοιογενώς το σύνολο της κοινωνίας ενός συγκροτημένου κράτους και νομιμοποιεί τη διοίκησή του με κοινώς αποδεκτές και επίσημε πολιτικές διαδικασίες, τις οποίες διεξάγουν πολίτες, οι οποίοι αναγνωρίζοθν ελευθέρως και αβιάστως την υπαγωγή τους σε αυτήν, τότε η εθνοτικότητα (ethnicity) ορίζεται ως εθνικότητα (nationality). Πρόκειται δηλαδή στην περίπτωση αυτή για πολιτικό όρο.
Κατά την κρίση μου, συνεπώς, η διαφορά μεταξύ της έννοιας της εθνοτικότητος και αυτής της εθνικότητος συνίσταται στα εξής δύο σημεία:
α) στο ότι η εδαφική ευρύτητα στην περίπτωση της εθνικότητος αναφέρεται στο έδαφος ολοκλήρου της κρατικής επικρατείας, ενώ στην περίπτωση της εθνοτικότητος υπονοείται η εδαφική αντιστοιχία αυτής με ένα υποσύνολο μόνον του εδάφους της επικρατείας, και β) στο ότι, στην περίπτωση της εθνικότητος, διαπιστούται νομικώς πάντοτε η ύπαρξη μιας επισήμου πολιτικο-διοικητικής δομής, κοινώς αποδεκτής απο τα άτομα, τα χαρακτηριζόμενα ως "της αυτής εθνικότητος". "