Πώς συμπληρώνουμε μια Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών

diceman · 32 · 103958

diceman

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1328
    • Gender:Male
  • Talk less, say more.
Χρήσιμο για νέους επαγγελματίες, ώστε να μην αρχίσουν τις μουτζούρες και τις ακυρώσεις στο ολοκαίνουργιο δελτιάκι τους!

Ας υποθέσουμε ότι το μεικτό ποσό της αμοιβής μας είναι €100, χάριν ευκολίας.
Σημείωση: "Μεικτό" σημαίνει ότι περιλαμβάνεται και ο φόρος μας (ΦΕΕ), όχι όμως και το ΦΠΑ (που βαραίνει αποκλειστικά τον εργοδότη).

Στο πάνω δεξιά κουτάκι της απόδειξης γράφουμε το μεικτό ποσό + το ΦΠΑ (19%) που προκύπτει από αυτό, άρα €119. Το ίδιο ποσό το γράφουμε και ολογράφως και κατόπιν κάνουμε την παρακάτω ανάλυση:

Συμπεριλαμβάνεται ΦΠΑ (19%)= €19
Παρακρατήθηκε ΦΕΕ (20%)= €20
Καθαρή Αξία= €100
Πληρωτέα= €99

Υπενθυμίζω ότι οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν υποχρέωση να αποδίδουν στην Εφορία το ΦΠΑ που προκύπτει από την εργασία τους ανά τρίμηνο. Αυτό σημαίνει ότι για την παραπάνω δουλειά θα εισπράτταμε €99, αλλά θα αποδίδαμε στην Εφορία τα €19. Ανάλογα με τα λοιπά εισοδήματά μας, μέρος του ΦΕΕ πιθανόν να μας επιστραφεί με το Εκκαθαριστικό Σημείωμα της επόμενης φορολογικής δήλωσης.
« Last Edit: 14 Apr, 2006, 13:22:01 by spiros »
Βασίλης Μπαμπούρης
meta|φραση School of Translation Studies


epaggelmatias

  • Newbie
  • *
    • Posts: 26
Αγαπητέ Βασίλη,

Πολύ κατατοπιστικό το e-mail σου για τη συμπλήρωση της Απόδειξης Παροχής Υπηρεσιών.

Παρόλο που εργάζομαι σαν Μεταφραστής πάνω από 10 χρόνια (όλα στο εξωτερικό), είμαι εντελώς ανίδεος όσον αφορά τα φορολογικά στην Ελλάδα.

Μιας και πρόκειται να επιστρέψω σύντομα στην Ελλάδα θα ήθελα να ρωτήσω πώς γίνεται η συμπλήρωση της ΑΠΥ σε περίπτωση συνεργασίας με γραφεία του Εξωτερικού (ΕΕ). Θα πρέπει να κρατώ και τα ηλεκτρονικά Invoices που στέλνω στους πελάτες μου; Αυτό το ΦΕΕ τι είναι ακριβώς; Επίσης, μιας και πρόκειται να συνεργάζομαι αποκλειστικά με το εξωτερικό, θα πρέπει πάλι να συμπληρώνω καταστάσεις ΦΠΑ;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Πάνος



diceman

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1328
    • Gender:Male
  • Talk less, say more.
Πάνο,

Δεν έχω δουλέψει ποτέ με πελάτες του εξωτερικού, οπότε δυστυχώς δεν μπορώ να σε βοηθήσω. Κάποιος άλλος πιο σχετικός;

Πάντως, όλα τα περί ΑΠΥ, ΦΕΕ, ΦΠΑ κ.λπ. έχουν νόημα μόνο αν γραφτείς στο ΤΕΒΕ και κάνεις Έναρξη Επαγγέλματος στην Εφορία. Μόνο τότε μπορείς να έχεις Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών.

ΦΕΕ είναι ο Φόρος Ελεύθερων Επιτηδευμάτων (20%) που παρακρατείται σε κάθε υπηρεσία που παρέχεις και αποδίδεται στην Εφορία από τον εργοδότη. Μέρος αυτού του ποσού πιθανόν να σου επιστραφεί με το εκκαθαριστικό σημείωμα.
Βασίλης Μπαμπούρης
meta|φραση School of Translation Studies




hope71

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 117
    • Gender:Female
  • Νους υγιής εν σώματι υγιεί! Η άλλη μου αγάπη...
Ας υποθέσουμε ότι το μεικτό ποσό της αμοιβής μας είναι €100, χάριν ευκολίας.
Σημείωση: "Μεικτό" σημαίνει ότι περιλαμβάνεται και ο φόρος μας (ΦΕΕ), όχι όμως και το ΦΠΑ (που βαραίνει αποκλειστικά τον εργοδότη).

Στο πάνω δεξιά κουτάκι της απόδειξης γράφουμε το μεικτό ποσό + το ΦΠΑ (19%) που προκύπτει από αυτό, άρα €119. Το ίδιο ποσό το γράφουμε και ολογράφως και κατόπιν κάνουμε την παρακάτω ανάλυση:

Συμπεριλαμβάνεται ΦΠΑ (19%)= €19
Παρακρατήθηκε ΦΕΕ (20%)= €20
Καθαρή Αξία= €100
Πληρωτέα= €99

Πολύ κατατοπιστικό το παράδειγμα! Κάπως έτσι μου τα εξήγησε και ο λογιστής μου. Μου είπε όμως πως πρέπει σχετικά με το ΦΕΕ να γίνεται μία γραπτή συμφωνία με τον πελάτη και εκεί είναι που με μπέρδεψε.

Εγώ έτσι κι αλλιώς όταν δίνω μία γραπτή προσφορά προς τον πελάτη, διευκρινίζω ότι στην τιμή δεν περιλαμβάνεται ο Φ.Π.Α. 19% και ότι υπολογίζεται ΦΕΕ 20%. Εξάλλου φαίνεται αυτό και από το τιμολόγιο.

Υπάρχει κάτι άλλο που πρέπει να διευκρινίσω και μου διαφεύγει; Το ότι πρέπει να το δηλώσει στην Εφορία θεωρώ ότι είναι αυτονόητο.

Μήπως μπορείτε να με διαφωτίσετε εσείς οι παλαιότεροι;

Ευχαριστώ.


auditor

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2469
    • Gender:Male
Μερικές παρατηρήσεις: πρώτον, η αναγραφή του 20% στην ΑΠΥ δεν είναι υποχρεωτική. Γι' αυτό και συνήθως μπαίνει σε παρένθεση. Κάποιοι πελάτες στο παρελθόν δεν μου παρακράτησαν φόρο. Η ίδια η εφορία είπε χαρακτηριστικά: "Δικό τους πρόβλημα, εσύ είσαι εντάξει".
Ομοίως, προσωπικά, δεν αναγράφω πουθενά και ποτέ το τελικό πληρωτέο (το οποίο υπολογίζεται από την αξία + ΦΠΑ μείον το 20% επί της αξίας). Αυτό το γραπτή συμφωνία με τον πελάτη, δεν το έπιασα. Δηλαδή να του πεις πόσα θες να πάρεις στο χέρι; Θα τσινήσει. Μην ξεχνάμε ότι ο (εταιρικός) πελάτης εκπίπτει τον φόρο, αλλά αποδίδει το 20%, άρα γι' αύτόν έξοδο είναι τα €100 του παραδείγματος του Βασίλη.
Τέλος, μυστήριο περιβάλλει το τι τελικά βάζουμε στο πάνω δεξιά κουτάκι. Οι μισοί λογιστές λένε την αξία + ΦΠΑ (το κατά diceman μεικτό), οι άλλοι μισοί την αξία σκέτη. Ο αρμόδιος διευθυντής του υπουργείου Οικονομικών απάντησε προσωπικά σε ενδιαφερόμενο φίλο μου ότι αν ο πελάτης μπορεί να εκπέσει ΦΠΑ βάζουμε σκέτη την αξία, ενώ στην αντίθετη περίπτωση (δηλαδή αν είναι ιδιώτης) βάζουμε την αξία + ΦΠΑ.
Υπενθυμίζω ότι στα παλιά μπλοκάκια το κουτάκι αυτό ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ. Εμφανίστηκε μετά την έλευση του ευρώ.
« Last Edit: 15 Feb, 2007, 12:36:52 by auditor »
Nick Roussos


hope71

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 117
    • Gender:Female
  • Νους υγιής εν σώματι υγιεί! Η άλλη μου αγάπη...
Μερικές παρατηρήσεις: πρώτον, η αναγραφή του 20% στην ΑΠΥ δεν είναι υποχρεωτική. Γι' αυτό και συνήθως μπαίνει σε παρένθεση. Κάποιοι πελάτες στο παρελθόν δεν μου παρακράτησαν φόρο. Η ίδια η εφορία είπε χαρακτηριστικά: "Δικό τους πρόβλημα, εσύ είσαι εντάξει".
Ομοίως, προσωπικά, δεν αναγράφω πουθενά και ποτέ το τελικό πληρωτέο (το οποίο υπολογίζεται από την αξία + ΦΠΑ μείον το 20% επί της αξίας). Αυτό το γραπτή συμφωνία με τον πελάτη, δεν το έπιασα. Δηλαδή να του πεις πόσα θες να πάρεις στο χέρι; Θα τσινήσει. Μην ξεχνάμε ότι ο (εταιρικός) πελάτης εκπίπτει τον φόρο, αλλά αποδίδει το 20%, άρα γι' αύτόν έξοδο είναι τα €100 του παραδείγματος του Βασίλη.
Τέλος, μυστήριο περιβάλλει το τι τελικά βάζουμε στο πάνω δεξιά κουτάκι. Οι μισοί λογιστές λένε την αξία + ΦΠΑ (το κατά diceman μεικτό), οι άλλοι μισοί την αξία σκέτη. Ο αρμόδιος διευθυντής του υπουργείου Οικονομικών απάντησε προσωπικά σε ενδιαφερόμενο φίλο μου ότι αν ο πελάτης μπορεί να εκπέσει ΦΠΑ βάζουμε σκέτη την αξία, ενώ στην αντίθετη περίπτωση (δηλαδή αν είναι ιδιώτης) βάζουμε την αξία + ΦΠΑ.
Υπενθυμίζω ότι στα παλιά μπλοκάκια το κουτάκι αυτό ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ. Εμφανίστηκε μετά την έλευση του ευρώ.

Kατάλαβα, το μπέρδεμα. Προφανώς ο καθένας έχει τη θεωρία του και «όλα είναι σωστά και τίποτα δεν είναι λάθος»… Τι να πω.

Πάντως το δικό μου μπλοκάκι έχει κουτάκι που λέει «παρακρατηθείς φόρος 20%» και δίπλα ένα άλλο κουτάκι που πρέπει να γράψεις το ποσό. Έτσι τουλάχιστον το αντιλαμβάνομαι.

Μπερδεύτηκα περισσότερο…


auditor

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2469
    • Gender:Male
Πάντως το δικό μου μπλοκάκι έχει κουτάκι που λέει «παρακρατηθείς φόρος 20%» και δίπλα ένα άλλο κουτάκι που πρέπει να γράψεις το ποσό. Έτσι τουλάχιστον το αντιλαμβάνομαι.


Ουάου. Πρώτη φορά το βλέπω!
Nick Roussos


hope71

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 117
    • Gender:Female
  • Νους υγιής εν σώματι υγιεί! Η άλλη μου αγάπη...
Ουάου. Πρώτη φορά το βλέπω!
Για την ακρίβεια είναι κάτω αριστερά. Τον περασμένο Δεκέμβριο το αγόρασα.
Τώρα τι να πω, είναι προφανώς «βελτιωμένη» version. (Ο Θεός να την κάνει δηλαδή, γιατί όσο το βλέπω, αρχίζω και αμφιβάλω για την νοημοσύνη μου έτσι όπως το έχουν στήσει όλο το Δελτίο).

Στην επόμενη επίσκεψη στο λογιστή, θα σας πω τις περαιτέρω διευκρινίσεις του στις απορίες μου, εάν αξίζει τον κόπο. Γιατί μάλλον την επόμενη φορά θα μου πει άλλα πάλι και φτου και από την αρχή!


iota

  • Guest
Απορία λόγω παθήματος: υπάρχει μπλοκάκι Δ.Π.Υ. που να έχει κουτάκι ή οποιαδήποτε άλλη ένδειξη που επιλέγεται για να κοπεί το Δ.Π.Υ. ως "επί πιστώσει";
Αν έχει κανείς τέτοιο μπλοκάκι μπορεί παρακαλώ να με ενημερώσει ποια εταιρεία το διαθέτει;


diceman

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1328
    • Gender:Male
  • Talk less, say more.
Δεν χρειάζεσαι ειδικό κουτάκι. Γράψε απλώς "επί πιστώσει" σε ευκρινές σημείο της απόδειξης.
Βασίλης Μπαμπούρης
meta|φραση School of Translation Studies


selenia

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 336
    • Gender:Female

Παρόλο που εργάζομαι σαν Μεταφραστής πάνω από 10 χρόνια (όλα στο εξωτερικό), είμαι εντελώς ανίδεος όσον αφορά τα φορολογικά στην Ελλάδα.

Μιας και πρόκειται να επιστρέψω σύντομα στην Ελλάδα θα ήθελα να ρωτήσω πώς γίνεται η συμπλήρωση της ΑΠΥ σε περίπτωση συνεργασίας με γραφεία του Εξωτερικού (ΕΕ). Θα πρέπει να κρατώ και τα ηλεκτρονικά Invoices που στέλνω στους πελάτες μου; Αυτό το ΦΕΕ τι είναι ακριβώς; Επίσης, μιας και πρόκειται να συνεργάζομαι αποκλειστικά με το εξωτερικό, θα πρέπει πάλι να συμπληρώνω καταστάσεις ΦΠΑ;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Πάνος


Καλημέρα,

'Οσον αφορά την γραμμή που πρέπει να ακολουθήσεις στην Ελλάδα είναι όπως τα λέει ο diceman,(ευχαριστώ), αλλά μου έχουν τύχει επίσης περιπτώσεις όπως περιγράφει ο auditor, δηλαδή να κόβω την απόδειξη μου κανονικά, σύμφωνα με το πρώτο παράδειγμα, και να διαφωνεί ο λογιστής του πελάτη ή αντίστροφα. Τελικά όταν πρόκειτα να κόψω απόδειξη στην Ελλάδα (1-3 φορές το χρόνο), τρέχω στον λογιστή μου και τέρμα.

Για το εξωτερικό τώρα

Συνήθως οι εταιρείες του εξωτερικού δεν ενδιαφέροντα για τις επίσημες αποδείξεις μας. Η κάθε εταιρεία έχει το δικό της πρότυπο που σου ζητάει να συμπληρώσεις. Δεν τους χρεώνεις ΦΠΑ. Εκείνοι είναι καλυμένοι. Εσύ κάνεις το κουμάντο σου με το μπλοκάκι σου από κει και πέρα.

Το πρόβλημα: δεν τους χρεώνεις ΦΠΑ.αλλά είσαι υποχρεωμένος κάθε τρίμηνο να καταθέσεις το έντυπο ΦΠΑ στην εφορία. Καταθέτεις και τις αποδείξεις με τα έξοδα σου (όπου έχεις πληρώσει εσύ ΦΠΑ). Το αποτέλεσμα είνα ότι η κατάσταση του ΦΠΑ σου είναι πάντα αρνητική (δηλαδή δεν έχεις να πληρώσεις ΦΠΑ, το αποτέλεσμα βγαίνει -30 π.χ)  και το παράδοξο είναι ότι δεν σου επιστρέφεται ποτέ το ΦΠΑ που έχεις καταβάλει για τις επαγγελματικές σου αγορές.

Συνεπώς χάνεις χρήματα, καταβάλλεις ΦΠΑ που δεν κερδίζεις πίσω. Σύμφωνα με τις οδηγίες του λογιστή μου (μετά από τόσα χρόνια βρήκα καλό λογιστή που μου τα εξηγεί καλύτερα και μου δίνει και συμβουλές), πρέπει να βρω τρόπο ώστε να παρουσιάσω έξοδα (πραγματικά ή πλασματικά).

Μου είπε μάλιστα να βρω κάποιον συνάδελφο για να ανταλλάσουμε αποδείξεις ώστε να παρουσιάσω έξοδα και εκείνος θα παρουσίαζε παροχή προκειμένου να βγούμε κερδισμένοι και οι δύο....εκεί μπερδέυομαι ΄))

Επίσης όταν δουλεύεις με πελάτες εξωτερικού σε μόνιμη βάση, όταν πας στην εφορία για να κάνεις έναρξη επαγγέλματος, συμπληρώνεις το πεδίο "ενδοκοινοτικές παροχές υπηρεσιών"  ΠΡΟΣΟΧΗ όχι "ενδοκοινοτικές συναλλαγές"  γιατί εκεί πάει για εμπόριο και δεν μας συμφέρει (πάντα σύμφωνα με την αγαπημένη μου νέα λογίστρια.

Ελπίζω να ήμουν σαφής και να βοήθησα κάπως. Το κακό πάντως είναι ότι ποτέ δεν μπορείς να έχεις μια ξεκάθαρη εικόνα, άλλα θα σου πουν 100 λογιστές, άλλα θα σου πουν 100 υπάλληλοι εφορίας...αναλόγως σε ποιόν θα πέσεις, αν ξύπνησε καλά ο υπάλληλος...κ.λπ.

Si les points de suspension pouvaient parler, ils pourraient en dire des choses et des choses !
Pierre Dac


auditor

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2469
    • Gender:Male
Τέλος, μυστήριο περιβάλλει το τι τελικά βάζουμε στο πάνω δεξιά κουτάκι. Οι μισοί λογιστές λένε την αξία + ΦΠΑ (το κατά diceman μεικτό), οι άλλοι μισοί την αξία σκέτη. Ο αρμόδιος διευθυντής του υπουργείου Οικονομικών απάντησε προσωπικά σε ενδιαφερόμενο φίλο μου ότι αν ο πελάτης μπορεί να εκπέσει ΦΠΑ βάζουμε σκέτη την αξία, ενώ στην αντίθετη περίπτωση (δηλαδή αν είναι ιδιώτης) βάζουμε την αξία + ΦΠΑ.
Υπενθυμίζω ότι στα παλιά μπλοκάκια το κουτάκι αυτό ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ. Εμφανίστηκε μετά την έλευση του ευρώ.

Νέο update από εφοριακό: "Ο,τι και να βάλεις, παληκάρι, εκεί πέρα, αν έχεις κάνει την ανάλυση σωστά, και προκύπτει σωστά ο ΦΠΑ, και τα έχεις περάσει σωστά στο βιβλίο εσόδων-εξόδων, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Μην ανησυχείς".
Nick Roussos


selenia

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 336
    • Gender:Female
Μια διευκρίνηση που προκύπτει φυσικά στο προηγούμενο μου μήνυμα .....περιόρισα την έννοια του εξωτερικού στην μικρή ευρωπαϊκή  κοινότητα...
Si les points de suspension pouvaient parler, ils pourraient en dire des choses et des choses !
Pierre Dac


GinGin

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 311
Καλησπέρα σε όλους!

Το αιώνια θέμα των αποδείξεων!

Εγώ δεν διαθέτω ακόμα ΔΠΥ... Πρόσφατα, ωστόσο, μου ανέθεσαν μια μετάφραση από το εξωτερικό (ΕΕ) και μου είπαν πως το μόνο που ζητούν είναι ένα free form invoice. Αν καταλαβαίνω καλά, πρόκειται για αθεώρητο τιμολόγιο που θα φτιάξω μόνη μου. (Ε; Εεεεε;)

Κι ερωτώ: το τιμολόγιο αυτό πρέπει να περιέχει την ανάλυση που περιγράφει ο diceman;
Μήπως υπάρχει διαθέσιμη κάποια τέτοια έτοιμη φόρμα, που μπορώ να συμβουλευτώ;


 

Search Tools