Βεβαίως και είμαστε αντιρατσιστές (προσωπικά, μάλιστα, θεωρώ ότι οι αφρικανοί μετανάστες είναι από τους πιο ευγενικούς και συμπαθείς στην Ελλάδα), αλλά είναι απαράδεκτο και προσβλητικό για τη νοημοσύνη μας το συγκεκριμένο άρθρο και η "λογική" του:
https://www.oneman.gr/opinions/ftanei-pia-me-tin-ilithiotita-tou-all-lives-matter/Το άρθρο φέρει τον εξής τίτλο:
"Φτάνει πια με την ηλιθιότητα του All Lives Matter"Γιατί είναι
ηλιθιότητα; Δεν είναι
ορθή η άποψη ότι "
Όλες οι ζωές μετράνε"; Και απαντάει ο αρθρογράφος:
"Όχι. Όχι. Όχι. Απλά όχι. Black Lives Matter φίλε μου. Γιατί προφανώς All Lives Matter, όμως αντικειμενικά, η ιστορία μάς έχει διδάξει πως ένας λευκός προνομιούχος άνδρας, δεν αντιμετωπίζει τους ίδιους κινδύνους στην ζωή του με έναν μαύρο, ειδικά στην διαχρονικά ρατσιστική Αμερική."Όμως δεν έχει και τόσο
δίκιο, για τους εξής λόγους: α) Δεν είναι
όλοι οι λευκοί άντρες
προνομιούχοι. β) Η
κατά τόπους και περιόδους ρατσιστική Αμερική (ΗΠΑ) είχε
μαύρο πρόεδρο (βασικά είναι μιγάς, αλλά πιστώνεται στους μαύρους... κι ας έχει και γερμανική καταγωγή), ενώ δεν συνέβη το ίδιο π.χ. σε όσες χώρες της
Λατινικής Αμερικής έχουν
μεγάλα ποσοστά ανθρώπων
αφρικανικής καταγωγής (π.χ. Κούβα, Βραζιλία, Βολιβία, Κολομβία, Ισημερινός, Βενεζουέλα), γ) Δεν λαμβάνει υπόψη του ότι
μέρος του ρατσισμού ίσως υποδαυλίζεται και από αυξημένη
εγκληματικότητα των αφροαμερικανών (που δεν είναι
απαραίτητο ότι προκύπτει
πάντα λόγω της δυσμενούς θέσης τους στην αμερικανική κοινωνία).
Επιμένει, όμως, ο αρθρογράφος:
"Ένας λευκός δεν θα φάει ξύλο για το χρώμα του δέρματός του, δεν θα φοβάται να κυκλοφορήσει, δεν θα δολοφονηθεί από την αστυνομία απλά επειδή είναι λευκός, δεν θα στερηθεί ίσων ευκαιριών."Γιατί δεν λαμβάνει υπόψη του και κάποια απροσπέλαστα
γκέτο αφροαμερικανών, όπου αν πατήσει λευκός
δεν ξαναβγαίνει από 'κει μέσα; Επειδή ξεκίνησαν
πρώτοι οι λευκοί, θα μου πεις, αφού αυτοί έφεραν ως σκλάβους τους μαύρους στην Αμερική. Ε, και λοιπόν; Αυτό έγινε πριν
αιώνες. Θα συνεχίζουμε
ρεβανσιστικά επ' άπειρον, μέχρι να
αντιστραφούν (αντί να
εξισορροπηθούν) οι συνθήκες διαβίωσης των δυο
πλευρών; Θα ήταν
απαράδεκτο κάτι τέτοιο. Επίσης, παραγνωρίζεται σταθερά το γεγονός ότι οι λευκοί αποικιοκράτες έκαναν
δουλεμπόριο με τη συνεργασία άφθονων
βορειοαφρικανών (Αράβων) δουλεμπόρων (με
ρατσιστικές αντιλήψεις για τους
υποσαχάριους κατοίκους, ακόμα και σήμερα), αλλά και
εχθρικών μεταξύ τους
υποσαχάριων φυλών που έπαιρναν
εκδίκηση (θυμάμαι πρόχειρα από την πρόσφατη ιστορία τη γενοκτονία κατά των Τούτσι από τους Χούτου, θυμάμαι και την περίπτωση του Νταρφούρ στο Σουδάν...).
Όμως, παρακάτω, λέει και τα εξής:
"Αν καίγεται το σπίτι σου και φωνάξεις την πυροσβεστική, οι πυροσβέστες δεν θα σου πουν “εντάξει, καίγεται το σπίτι σου, να το σώσουμε, αλλά όλα τα σπίτια είναι σημαντικά”. Όχι. Γιατί εκείνη τη στιγμή είναι το δικό σου σπίτι που κινδυνεύει και αυτό πρέπει να σωθεί, χωρίς κανείς να υποβαθμίζει τα υπόλοιπα σπίτια."Αυτή όμως η πρόταση μπορεί κάλλιστα να συνεπάγεται
και το εξής: στη
συγκεκριμένη περίπτωση του G. Floyd ήταν ακριβώς ο
συγκεκριμένος άνθρωπος που δολοφονήθηκε, όχι
όλοι οι μαύροι συλλογικά. Άρα γιατί να φωνάζουν
όλοι μαζί; Ανθρώπινη
αλληλεγγύη; Συμφωνώ, αλλά να κινείται στο πλαίσιο της
ανθρώπινης ταυτότητας, όχι ειδικά της
μαύρης. Αποδείχτηκε ότι ο μπάτσος-δολοφόνος έκανε τον φόνο με σαφή
ρατσιστικά κίνητρα; Ή απλώς έκανε τον φόνο και
έτυχε το θύμα να ήταν και μαύρος; Πόσο
σίγουρο είναι ότι, αν ήταν λευκό το θύμα, ο μπάτσος δεν θα είχε φερθεί
όμοια;
Στη συνέχεια, ο αρθρογράφος
τσιτάρει τον Φ. Σεργουλόπουλο, που είπε αναφορικά με το ερώτημα "γιατί να μην υπάρχει και
straight pride":
“Τι εννοείτε; Οι straight έχουν αυτοκτονήσει ποτέ για την επιλογή τους, έχουν κρυφτεί, έχουν διωχτεί από το σπίτι τους; Έχουν κραχτεί στο δρόμο; Δεν είναι κοινότητα οι straight που να έχει δεινοπαθήσει και να δεινοπαθεί ακόμα. Τους έχει πλακώσει κανείς στο ξύλο επειδή κρατιούνται χέρι-χέρι; Μπορούν δύο άτομα του ίδιου φύλου να εκδηλώνουν την αγάπη τους στο δρόμο χωρίς να έχουν επιπτώσεις; Και θα πει κάποιος γιατί δεν υπάρχει τέτοια εκδήλωση για τους straight; Όποιος το λέει είναι ανόητος και αμόρφωτος”.Υπάρχουν πολλοί straight που έχουν
αυτοκτονήσει π.χ. από προσβλητικές συμπεριφορές γυναικών που τους
υποτίμησαν για τη σεξουαλική τους ικανότητα. Υπάρχουν πολλοί straight που "
κόβονται" από διάφορα
επαγγέλματα-lobby στα οποία αν δεν είσαι ομοφυλόφιλος δεν μπαίνεις με τίποτα. Υπάρχουν πολλές λευκές
γυναίκες (αλλά και άντρες, στις μεσογειακές χώρες της "αντρίλας") που υφίστανται το bullying κατά του
χρώματός τους (τις λένε χαζογκόμενες, barbie, χαζοξανθές, ξανθόψειρες κ.ά.). Μάλιστα, στις σκανδιναβικές χώρες,
ξανθές γυναίκες πέφτουν διαρκώς θύματα βιασμού από ασιάτες και αφρικανούς μετανάστες (έχω και πηγές, αν ζητηθούν...).
Το πρόβλημα είναι ότι, όταν
παραχαϊδέψεις μια μειονοτική ομάδα που
όντως καταπιέζεται, κινδυνεύεις να
αντιστρέψεις τους όρους, αντί να πετύχεις την
εξισορρόπηση. Οι
ιερές αγελάδες πάσης φύσεως (λευκές, μαύρες, κίτρινες κ.λπ.)
βλάπτουν γενικά τις
κοινωνίες. Άλλωστε, οι
μειονότητες γίνονται εύκολα
πλειονότητες, όταν οι επιμέρους "κοινότητες" καταπιεσμένων (για άλλους λόγους καθεμία)
ενώνονται σε μια κοινή πάλη. Σε τέτοιες περιπτώσεις, καταντάει
μειονότητα η άλλοτε κυρίαρχη ομάδα, με
ρεβανσιστικές συνέπειες.
Άλλωστε, είναι εντελώς λάθος και επιστημονικά να μιλάει κανείς για "μαύρη" φυλή, αφού όλοι οι "μαύροι" δεν έχουν ίδια καταγωγή, ούτε ίδια χρωμοσώματα. Μπορεί π.χ. κάποιες μαύρες φυλές να συγγενεύουν πολύ περισσότερο μ' έναν Έλληνα παρά μ' έναν άλλο Αφρικανό. Είναι
απατηλό,
απλουστευτικό και
επικίνδυνο το τσουβάλιασμα όλων των αφρικανικής καταγωγής ανθρώπων σε
μία φυλή.
Όσο για το ποιος είναι
ανόητος κι
αμόρφωτος... θα το κρίνει η ιστορία.
Κατά τα λοιπά, είμαι απόλυτα σύμφωνος:
STOP RACISM!!! Ο μπάτσος να τιμωρηθεί
παραδειγματικά και
αποτρεπτικά για άλλους συναδέλφους του που θα διανοούνταν να διαπράξουν τέτοιο
έγκλημα.