Περί ομοιοπαθητικής: όσοι πονεμένοι προσέλθετε

Πρωτέαs

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1728
  • Χορέψετε, χορέψετε, παπούτσια μη λυπάστε!
Παιδιά, δεν ξέρω καν ποιος είναι αυτός ο Ράντι, ο Κουμεντάκης, το άρθρο της γκάρντιαν και όλα τα υπόλοιπα που αναφέρθηκαν. Αν έχετε τόσο μεγάλο καημό με την ομοιοπαθητική, δοκιμάστε να μιλήσετε με κανέναν ομοιοπαθητικό και μην κάθεστε να τα περιμένετε όλα από το γκουγκλ και τα άρθρα που βλέπετε μέσα στο διαδίκτυο. Δεν θα πάρετε ΠΟΤέ απαντήσεις.
Το ότι κάποιοι ζουν στον ίδιο χώρο, δεν σημαίνει ότι ζουν και στον ίδιο χρόνο ή τουλάχιστον ότι βιώνουν τον χρόνο με τον ίδιο τρόπο. Αυτό δεν κάνει τον κόσμο χειρότερο, απλώς πιο πολύπλοκο. σα(ρε)μάλι

14.   Ναι, βεβαίως. Σων, φέρε τα λεφτά του Ανθόνιο.


user4

  • Sr. Member
  • ****
    • Posts: 609
  • think again!

Σταυρούλα, παρεξήγησες το χιούμορ μου, συγγνώμη! Εντελώς το αντίθετο εννοούσα!
Εγώ μαζί σου είμαι, ...ομοιοπαθής και συμπαθών την ομοιοπαθητική, απλώς δεν βλέπω το λόγο συνέχισης του νήματος...




Πρωτέαs

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1728
  • Χορέψετε, χορέψετε, παπούτσια μη λυπάστε!
Εγώ μαζί σου είμαι, ...ομοιοπαθής και συμπαθών την ομοιοπαθητική, απλώς δεν βλέπω το λόγο συνέχισης του νήματος...

Εγώ να δεις, Έλσα! Εγώ να δεις! :-)
Το ότι κάποιοι ζουν στον ίδιο χώρο, δεν σημαίνει ότι ζουν και στον ίδιο χρόνο ή τουλάχιστον ότι βιώνουν τον χρόνο με τον ίδιο τρόπο. Αυτό δεν κάνει τον κόσμο χειρότερο, απλώς πιο πολύπλοκο. σα(ρε)μάλι

14.   Ναι, βεβαίως. Σων, φέρε τα λεφτά του Ανθόνιο.


wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 72497
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
Ρε παιδιά, έχω μια απορία στις 2 μέρες τώρα που παρακολουθώ αυτή την κουβέντα σας. Αφού αρχικά κάποιος ρώτησε (θαρρώ ο Νίκος, αλλά βαριέμαι να ψάχνω και δεν έχει και σημασία ποιος ήταν) αν υπάρχουν άτομα που έχουν να καταθέσουν τις προσωπικές τους εμπειρίες/μαρτυρίες για το θέμα της ομοιοπαθητικής και εμφανίστηκε η Σταυρούλα που την ξέρουμε οι περισσότεροι από εμάς από κοντά κι όχι απλώς διαδικτυακά για να πει αυτά που η ίδια κάνει τα τελευταία 4 χρόνια, γιατί αμφισβητείτε όσα λέει και μάλιστα όχι με δικές σας αντίστοιχες εμπειρίες αλλά μέσω δημοσιευμάτων και εγκυκλοπαιδικών άρθρων και απόψεων;

Ομολογώ ότι δεν θα συμμετείχα καθόλου στην κουβέντα, αλλά δεν μου άρεσε καθόλου που της λέτε (κοντολογίς και με το γάντι) ότι δεν ξέρει τι της γίνεται. Επειδή την ξέρω πολύ καλύτερα από πολλούς, θα πω με σιγουριά ότι έχει ένα σωρό κουσούρια, αλλά ηλίθια ή τρελή δεν είναι (αν και δεν μπορώ να πάρω κι όρκο ότι θα συνεχίσει να έχει σώας τας φρένας μετά από το νήμα αυτό).

Για να σας προλάβω και να μην ακούσω καμιά χαζομάρα, δηλώνω ότι εγώ η ίδια δεν ξέρω τίποτα περί ομοιοπαθητικής, όπως δεν έχω και ιδιαίτερες γνώσεις περί της ιατρικής εν γένει και ότι γενικώς δεν χρειάστηκε ως τώρα στη ζωή μου να πάρω πολλά φάρμακα, αλλά όσα πήρα ήταν τα συνηθισμένα φαρμακευτικά σκευάσματα.

Ωστόσο, το να μη ρωτάτε να σας πει λεπτομέρειες κάποιος που για 4 συναπτά χρόνια αντιμετώπισε τα προσωπικά του προβλήματα υγείας με τον συγκεκριμένο τρόπο και να συγκρίνετε αυτό που σας λέει με τους κομπογιαννιτισμούς διαφόρων και να λέτε άλλ' αντ' άλλων, να με σχωρνάτε, αλλά το βρίσκω (επιεικώς) εξωφρενικό. Τότε γιατί ζητάτε να σας ανοίξουν την καρδιά τους οι άλλοι; Για να βρείτε την ευκαιρία να παραθέσετε πληροφορίες από τόμους βιβλίων και εγκυκλοπαιδειών; Έχω ξαναπεί και θα το φωνάζω συνεχώς, κι ας βραχνιάσω, ότι τα καθημερινά μας προβλήματα, δυστυχώς, δεν είναι σε θέση να μας τα λύσει η Wikipedia.
« Last Edit: 16 Nov, 2007, 17:34:39 by wings »
Ο λόγος είναι μεγάλη ανάγκη της ψυχής. (Γιώργος Ιωάννου)



Πρωτέαs

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1728
  • Χορέψετε, χορέψετε, παπούτσια μη λυπάστε!
Για την ακρίβεια ξεκίνησα ομοιοπαθητική στα 24 μου. Όταν έγινα 28 είχα πλέον τελειώσει με το θέμα υπερθυρεοειδισμός. Σήμερα κοντεύω τα 34 και συνεχίζω να είμαι υγιέστατη. Είναι επιλογή μου αν θα πιω καφέ ή οτιδήποτε άλλο. Δεν έχω στερηθεί τίποτα, ίσα-ίσα, νιώθω ότι έχω κερδίσει τον εαυτό μου και την υγεία μου/του.
Το ότι κάποιοι ζουν στον ίδιο χώρο, δεν σημαίνει ότι ζουν και στον ίδιο χρόνο ή τουλάχιστον ότι βιώνουν τον χρόνο με τον ίδιο τρόπο. Αυτό δεν κάνει τον κόσμο χειρότερο, απλώς πιο πολύπλοκο. σα(ρε)μάλι

14.   Ναι, βεβαίως. Σων, φέρε τα λεφτά του Ανθόνιο.


lpap

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 365
    • Gender:Male
Για την ακρίβεια ξεκίνησα ομοιοπαθητική στα 24 μου. Όταν έγινα 28 είχα πλέον τελειώσει με το θέμα υπερθυρεοειδισμός. Σήμερα κοντεύω τα 34 και συνεχίζω να είμαι υγιέστατη. Είναι επιλογή μου αν θα πιω καφέ ή οτιδήποτε άλλο. Δεν έχω στερηθεί τίποτα, ίσα-ίσα, νιώθω ότι έχω κερδίσει τον εαυτό μου και την υγεία μου/του.

Επιτρέψτε μου να επαναλάβω μία ερώτηση που έχω ήδη κάνει, θέτοντας την σε προσωπικό επίπεδο: λέτε "...συνεχίζετε να είστε υγιέστατη", αλλά καταλαβαίνω ότι συνεχίζετε και την ομοιοπαθητική (σε ρυθμό συντήρησης) . Πότε περιμένετε ότι θα αποκατασταθεί η υγεία σας ολοκληρωτικά ώστε να μην έχετε ανάγκη την ομοιοπαθητική ιατρική μέθοδο;

Καί ένα δεύτερο σκέλος της ίδιας ερώτησης: αν δεχθούμε όλοι μας την ομοιοπαθητική μεθοδολογία πρέπει όλοι να συνεχίζουμε την ομοιοπαθητική δια βίου; Δηλαδή, πιστεύετε ότι είμαστε όλοι πάσχοντες από κάποιο απροσδιόριστο χρόνιο νόσημα που θα μας οδηγεί σε χρόνια ατέρμονη συνέχιση της θεραπευτικής αγωγής της ομοιοπαθητικής, έστω με τρόπο συντηρητικό ;

Τελικά η ομοιοπαθητική είναι τρόπος ζωής, ή είναι επιστημονικός ιατρικός κλάδος θεραπείας ασθενών και ιατρική μέθοδος αποκατάστασης της υγείας ;

Παρακαλώ δεχθείτε ότι θέτω τα ερωτήματα αυτά με καλή πίστη.

(μπορεί να απαντήσει και όποιο άλλο μέλος του forum εφαρμόζει την ομοιοπαθητική)
« Last Edit: 16 Nov, 2007, 18:32:45 by lpap »
ΖΩΗ είναι να ζείς τη ζωή των άλλων.


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Quote
Ρε παιδιά, έχω μια απορία στις 2 μέρες τώρα που παρακολουθώ αυτή την κουβέντα σας. Αφού αρχικά κάποιος ρώτησε (θαρρώ ο Νίκος, αλλά βαριέμαι να ψάχνω και δεν έχει και σημασία ποιος ήταν) αν υπάρχουν άτομα που έχουν να καταθέσουν τις προσωπικές τους εμπειρίες/μαρτυρίες για το θέμα της ομοιοπαθητικής και εμφανίστηκε η Σταυρούλα που την ξέρουμε οι περισσότεροι από εμάς από κοντά κι όχι απλώς διαδικτυακά για να πει αυτά που η ίδια κάνει τα τελευταία 4 χρόνια, γιατί αμφισβητείτε όσα λέει και μάλιστα όχι με δικές σας αντίστοιχες εμπειρίες αλλά μέσω δημοσιευμάτων και εγκυκλοπαιδικών άρθρων και απόψεων
΄.
Η Βίκη το έπιασε το θέμα. 'Όσοι μίλησαν εναντίον της θεραπευτικής μεθόδου είναι προκατειλημμένοι και δεν έχουν δοκιμάσει οι ίδιοι (ίσως γιατί δε χρειάστηκε) την αποτελεσματικότητά της. Η Μίνα δοκίμασε κάποιο χάπι που τις έφερε η ξαδέλφη της από την Αμερική. Μόνο της Έλενας τις αιτιάσεις κάνω, εν μέρει, δεκτές. Δε δέχεστε τις γνώμες δύο εκλεκτών μελών του φόρουμ (Πρωτέας και Zephyrous) και επιπλέον κάποιοι, περίπου, ειρωνεύτηκαν κιόλας. Το δημοσίευμα στον Guardian είναι ένα λιβελογράφημα επικαλυμμένο με επιστημονικό μανδύα. Θα ήθελα πολύ να διαβάσω τις απαντήσεις των ομοιοπαθητικών στις αιτιάσεις του


Philip

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 340
    • Gender:Male
  • μεγαλώνουν, μεγαλώνουν ...
 Η άρχική ερώτηση (αλλά όχι η αρχή του νήματος) ήταν του Nickel:

Quote
- Έχετε προσωπική εμπειρία που π.χ. είχε θετική εξέλιξη και είναι βέβαιο ότι την εξέλιξη αυτή την προκάλεσε το ομοιοπαθητικό φάρμακο;

Πιο γενικά επ' αυτού:

Λέει αν είναι βέβαιο, όχι [/] αν είσαι βέβαιος[/i].  Νομίζω ότι άλλοι απάντησαν την πρώτη διατύπωση (που για μένα είναι κάπως πιο αντικειμενικό) και άλλοι τη δεύτερη (που είναι πιο υποκειμενικό) [Μεταφραστές είμαστε τελοσπάντων] [/size].  Crossed lines & crossed swords!  Αλλά οι τόμοι και τα άρθρα δεν είναι άσχετα για την πρώτη διατύπωση του θέματος (αφού συνοψίζουν εμπειρίες και βγάζουν συμπεράσματα), και το άρθρο της Guardian λέει και ορισμένα υπέρ της ομοιοπαθητικής.
But how shall men meditate in that, which they cannot understand? How shall they understand that which is kept close in an unknown tongue?

THE TRANSLATORS TO THE READER
Preface to the King James Version 1611


lpap

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 365
    • Gender:Male
'Όσοι μίλησαν εναντίον της θεραπευτικής μεθόδου είναι προκατειλημμένοι και δεν έχουν δοκιμάσει οι ίδιοι (ίσως γιατί δε χρειάστηκε) την αποτελεσματικότητά της.

Αγαπητέ mavrodon δεν είναι προκατάληψη η πρόταξη της λογικής έναντι του θυμικού.

Ακόμη, νομίζω ότι δεν είναι σωστό να προσωποποιείτε το ζήτημα. Αντιθέτως από τις ενστάσεις σας, όσοι από εμάς προσπαθήσαμε να ελέγξουμε την ορθότητα των ομοιοπαθητικών συνηγοριών το κάναμε κατευθύνοντας την αναζήτηση μας προς επιχειρήματα, λογικά σχήματα και επιστημονικά δεδομένα. Είναι οι φίλοι της ομοιοπαθητικής που στρέφουν τη συζήτηση προς προσωπικά ζητήματα. Η εντύπωση μου είναι πώς το αρχικό ερώτημα για κατάθεση προσωπικών εμπειριών δεν αφορούσε στην προσφορά αξιόπιστων μαρτύρων, αλλά στην προσκομιδή μαρτυρίων βεβαιότητας "ότι την εξέλιξη αυτή προκάλεσε το ομοιοπαθητικό φάρμακο". Όταν η μαρτυρία δεν είναι πειστική, δεν σημαίνει ότι και ο μάρτυρας είναι αναξιόπιστος.

Ένα τελευταίο σχόλιο: η μαρτυρία της  Πρωτέας είναι αποδεκτή και αναμφισβήτητη, αλλά τα συμπεράσματα που προτείνονται από την ίδια μπορούν να είναι αμφισβητούμενα. Δηλαδή, αυτός που επικαλείται μια εμπειρία του δεν μπορεί αυτομάτως να θεωρείται και αυθεντία για το ζήτημα. Δεν μειώνεται η προσωπικότητα της Πρωτέας όταν αμφισβητείται η ερμηνευτική επιχειρηματολογία της, ούτε πρόκειται για προσωπική επίθεση.

Κατά την εξέλιξη του νήματος έθεσα μερικά απλά ερωτήματα που μένουν αναπάντητα και περιμένουν να απαντηθούν:

1. ποιός είναι ο ορισμός του ολιστικά υγειούς και του ολιστικά ασθενούς κατά την ομοιοπαθητική αντίληψη ;
2. ο ασθενής πρέπει να ακολουθεί την ομοιοπαθητική αγωγή καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής του, ακόμη και μετά την θεραπεία του ;
3. το νεράκι της ύδρευσης έχει την ίδια περιεκτικότητα σε δραστικά "όμοια" στοιχεία με τα ομοιοπαθητικά φάρμακα και έχει τη δυνατότητα "θεραπευτικής μνήμης" σύμφωνα με την ομοιοπαθητική άποψη, είναι φάρμακο και αυτό ;
4. πώς ξέρουν οι ομοιοπαθητικοί ασθενείς πότε είναι υγιείς και πότε είναι ασθενείς ;
5. η θεωρία "όμοιο θεραπεύει το όμοιο" πώς εφαρμόζεται στην ομοιοπαθητική μέθοδο αφού ο ασθενής δεν λαμβάνει ούτε ένα μόριο από το "ομοιο" στοιχείο ;
6. πόσοι ασθενείς θα κατέφευγαν στην ομοιοπαθητική αν τους έλεγαν ότι θα συμμετέχουν σε πειραματική αγωγή ;

ΖΩΗ είναι να ζείς τη ζωή των άλλων.


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Αγαπητή ipap απάντηση στα εύλογα ερωτήματά σου δε θα δώσουμε εμείς οι μη ειδικοί. Από την απάντηση της Πρωτέας κατάλαβα ότι δε συνεχίζει τη θεραπεία της. Μήπως και με τη συμβατική ιατρική σε χρόνια νοσήματα δεν υπάρχει συνεχής λήψη φαρμάκων;


spaceoddity

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1206
    • Gender:Female
Απορώ γιατί θίγονται κάποια μέλη που αναφερόμαστε στην επιστήμη, τη Wikipedia, και άρθρα έγκριτων εφημερίδων...

Συνεχίζω την ιστορία που ανέφερα προηγουμένως: μετά τη σπονδυλοδεσία υπέφερα από φριχτούς πόνους (that's not an understatement, δεν χρειάστηκε τίποτα παραπάνω για να ξυπνήσω από τη νάρκωση, ο πόνος όταν με γύρισαν ανάσκελα ήταν αρκετός). Μου έδιναν μια φορά την ημέρα ένα παυσίπονο, Romidon ή κάτι τέτοιο, πολύ ισχυρό, και που απαγορεύεται δια ροπάλου η χρήση του σε μεγάλες δόσεις. Εγώ φώναζα, έκλαιγα για περισσότερες ενέσεις. Οι νοσοκόμες μου έδιναν λοιπόν μέχρι και 4 ενέσεις την ημέρα και ησύχαζα. Μετά από μήνες μου αποκάλυψε η αδελφή μου ότι μόνο η μια ήταν φάρμακο, οι υπόλοιπες ήταν νεράκι. Το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς ίδιο. Placebo.

Να πω και το άλλο: κανείς δεν είπε ότι δεν υπάρχουν πλάνες και λαθεμένες αντιλήψεις στην κλασσική ιατρική. Κοινό γυναικολογικό πρόβλημα είναι η κύστη στην ωοθήκη. Οι 9 στους 10 γιατρούς συνιστούν θεραπεία με αντισυλληπτικά. 'Όταν λοιπόν ο γιατρός μου εντόπισε κύστη, περίμενα ότι θα μου έγραφε την παραπάνω θεραπεία. Όμως ο άνθρωπος ενημερώνεται συνεχώς με τις τελευταίες έρευνες και εξελίξεις στην επιστήμη του, και μου είπε ότι οι τελευταίες έρευνες για το θέμα στην Αγγλία έδειξαν ότι δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο η θεραπεία αυτή στην εξαφάνιση της κύστης: αν είναι να φύγει, θα φύγει, αν όχι, δεν πρόκειται να βοηθήσουν τα αντισυλληπτικά. Μια φίλη μου που έκανε και θεραπεία με αντισυλληπτικά, μεγάλωσε τόσο η κύστη που αναγκάστηκε να εισαχθεί επειγόντως στο νοσοκομείο και να της αφαιρεθεί τελικά και η μια ωοθήκη. Για ρωτήστε λοιπόν μια γυναίκα που είχε κύστη, πήρε αντισυλληπτικά και μετά από λίγο διάστημα εξαφανίστηκε η κύστη. Θα σας πει με απόλυτη βεβαιότητα ότι η κύστη εξαφανίστηκε από τη θεραπεία (και το ίδιο θα σας πει και ο γιατρός της).
Παρεμπιπτόντως, η δική μου κύστη υπάρχει ακόμα και θα αφαιρεθεί όταν γεννήσω:-))))))

Τα παραδείγματα αυτά τα έφερα στη συζήτηση για να "τεθούν στο τραπέζι" εναλλακτικές ερμηνείες για τη θεραπεία γενικότερα...


Αλ.

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2232
  • This b0dy is y0ung but my sp1r1t's 0|d...
Τώρα τελευταία έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο του συνδρόμου καταδίωξης στο φόρουμ.

Δεν αμφισβήτησε κανείς νομίζω το αν έπασχε η Πρωτέας από κάτι, αλλά το ότι στην ίαση οδήγησε η ομοιοπαθητική θεραπεία.
Επίσης δε θεωρώ και πολύ κομψό σε θέματα υγείας να θέσουμε προσωπικές ερωτήσεις. Έτσι λοιπόν η αντίκρουση των επιχειρημάτων
κατά της ομοιοπαθητικής στις προσωπικές περιπτώσεις των μελών προσκρούει στο ιατρικό απόρρητο και στα προσωπικά δεδομένα, εκτός κι
αν τα μέλη είναι διατεθειμένα να απεμπολήσουν το δικαίωμα σε αυτά.

@ mavrodon: η αγαπητή lpap έχει το ίδιο σηματάκι με εσάς στο gender...
"I like to remember things my own way. Not necessarily the way they happened"
Member of elites only...just like Mus1ca||


banned8

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 132
    • Gender:Male
Συζητάμε με τη Σταυρούλα (με την ελπίδα ότι δεν θα τη στείλουμε στον τρελογιατρό, ούτε αυτή εμάς) επειδή «ούτε ηλίθια ούτε τρελή είναι». Δεν βλέπω πού ακριβώς αμφισβητήσαμε αυτά που λέει. Δεν αμφισβήτησε κανείς την ευεργετική επίδραση της ομοιοπαθητικής στον οργανισμό της. Απλώς κάποιοι αποδίδουν αυτή την επίδραση σε κάτι άλλο από το ομοιοπαθητικό φάρμακο – ναι, με βάση αυτά που διαβάζουν, όπως άλλωστε και το φάρμακο τής το έδωσαν οι γιατροί με βάση αυτά που αυτοί διάβασαν. Δεν είμαστε όλοι στο χώρο της έρευνας. Κάποιοι διαβάζουν το Όργανο του Χάνεμαν και κάποιοι τη Wikipedia. Εγώ επίσης έκανα μια επισήμανση ως προς την ακριβή μεταφορά των αρχών της ομοιοπαθητικής – αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχει κανείς την απαίτηση από τον πελάτη του ομοιοπαθητικού να γνωρίζει την επιστήμη του γιατρού. Και όταν παίρνουμε ασπιρίνη, αγνοούμε παντελώς τη χημική της σύσταση. Γνωρίζουμε την επίδρασή της από την ευρύτερη γνώση που μας περιβάλλει και που ο καθένας επεκτείνει και αξιοποιεί με τον δικό του τρόπο. Για να τελειώνουμε με το θέμα αυτό μια και καλή: η γνώση ούτε είναι ούτε επιβάλλεται να είναι βιωματική, συνέπεια εμπειρίας και μόνο. Π.χ. δεν έχω βάλει ποτέ το χέρι στη φωτιά για να βεβαιωθώ ότι έχουν δίκιο όσοι λένε ή γράφουν ότι θα καώ. Από την άλλη, κανένας δεν γίνεται επιστήμονας επειδή διάβασε ένα άρθρο στη Wikipedia. Αλλά νομίζω ότι (μπορούμε να) έχουμε όλοι το μέτρο αυτών των πραγμάτων.

Για το νόημα του νήματος: εγώ (αλλά όχι μόνο εγώ) δεν είμαι διατεθειμένος να δεχτώ εύκολα κηρύγματα υπέρ της ομοιοπαθητικής βασισμένα στις μαγικές ιδιότητες των φαρμάκων της. Θα ήμουν ευτυχής (σαν περίεργο μυαλό – περισσότερο ευτυχείς θα ήταν οι επιστήμονες και ακόμα περισσότερο οι άρρωστοι αυτού του κόσμου) αν μπορούσε να αποδειχτεί επιστημονικά ότι τα φάρμακα αυτά έχουν τις θαυματουργές ιδιότητες που κάποιοι τούς αποδίδουν.

Στο βαθμό που έχει θετικά αποτελέσματα η ομοιοπαθητική, η συμβατική επιστήμη θα ήταν ευτυχής να μάθει (αν δεν το ξέρει ήδη) πώς επιτυγχάνονται αυτά τα θετικά αποτελέσματα. Αμφίβολο είναι κατά πόσο μπορεί να τα εντάξει στην καθημερινή της πρακτική. Μπορώ να φανταστώ γιατρούς πλουσίων που θα καταμετρούν συνεχώς τη γενετική και χημική μας ιδιοσυστασία, τις συνθήκες της καθημερινότητάς μας και την ψυχική μας διάθεση και θα ορίζουν μέσω της σοφής τους διάγνωσης τα μέσα που θα τονώνουν τον αμυντικό μηχανισμό με την ελάχιστη προσφυγή σε «μερεμέτια». Ωστόσο, για αυτή την ολιστική ιατρική ούτε η καθημερινότητά μας έχει το χρόνο ούτε το σύστημα έχει τις αντοχές που απαιτούνται. Γνωρίζουμε άλλωστε ότι τα συστήματα υγείας περνάνε σοβαρή κρίση. Οπότε, συχνά προτιμούν τις λύσεις-ασπιρίνη. Οι πλούσιοι, ας κάνουν μια γύρα από όλους τους γιατρούς.

Έστω κι έτσι, πάντως, όσο η ομοιοπαθητική παραμένει προσκολλημένη σε μαγγανείες σε σχέση με τη δράση των φαρμάκων της («μαγγανείες» κατά την επίσημη άποψη), είναι αδύνατο να συνδιαλεχθεί με τη συμβατική ιατρική. Αυτό είναι μία διάσταση του θέματος – το «κρίμα» της υπόθεσης. Επίσης, αν πράγματι είναι αναποτελεσματικά τα φάρμακα αλλά αποτελεσματική η μέθοδος, αναρωτιέται κανείς αν θα ήταν δυνατό να βελτιωθεί η ομοιοπαθητική αν έδινε την έμφαση στα γνήσια πλεονεκτήματά της. Ή είναι αναπόσπαστη η αποτελεσματικότητά της από την ψυχολογική δράση του ψευτοφαρμάκου; Πρόκειται για δόγμα, για θεολογία, που εφόσον απομονωθεί από τη βασική της πεποίθηση παύει να έχει λόγο ύπαρξης;

Θα ρωτήσουν οι φίλοι της ομοιοπαθητικής: Μα γιατί να μην ψάξει η επιστήμη να βρει πώς αποκτούν αυτά τα φάρμακα τη θετική τους ενέργεια; Ή, αν δεν μπορεί να βρει τώρα κάτι, γιατί να μην τα δεχτεί βάσει του αποτελέσματος; Λογικό το ερώτημα, έχει ήδη διατυπωθεί στο νήμα, αλλά η απάντηση δεν φαίνεται να γίνεται δεκτή. Ότι δηλαδή η επιστήμη βεβαίως έχει ψάξει το «χημικό» κομμάτι της υπόθεσης και το έχει απορρίψει μετά πολλών επαίνων και ταυτόχρονα έχει, με πειράματα και έρευνες, δώσει τις απαντήσεις της για τα αποτελέσματα. Μην αποδώσετε τα πορίσματα της επιστήμης σε συμφέροντα – οι θεωρίες συνωμοσίας δεν χωρούν εδώ. Αν σας ικανοποιεί να πείτε ότι η επιστήμη δεν έχει φτάσει ακόμα να καταλάβει αυτά τα πράγματα, καλώς. Σας βεβαιώνω ωστόσο ότι τα τελευταία 15 χρόνια έχω διαβάσει για το «χημικό» κομμάτι της ομοιοπαθητικής (χωρίς τις λεπτομέρειες της φαρμακοποιίας) όσα και ένας ομοιοπαθητικός με «πτυχίο». Και για όλη την ιστορία της εξέλιξής της. Η πεποίθηση που έχω αποκομίσει είναι ότι δεν ανήκει στη μεταφυσική και το ανεξήγητο, αλλά στην πλάνη και την αυταπάτη. Ζητώ συγγνώμη για την όποια δόση αλαζονείας εδώ. Αν θέλετε το εξηγώ. Ή το συζητώ με κάποιον ομοιοπαθητικό ή με κάποιον που το έχει μελετήσει σε βάθος. Αλλά δεν σκοπεύω να το συζητήσω με συνθήματα.

Εκτός από τη διάσταση «τι κρίμα που δεν υπάρχουν περιθώρια για ουσιαστική συνεργασία», υπάρχει και η άλλη διάσταση, που με φοβίζει: στην ομοιοπαθητική συνήθως καταλήγουν κάποιοι αφού έχουν απογοητευτεί από την κλασική ιατρική. Σε κάποιους θα λειτουργήσει η ομοιοπαθητική, σε άλλους όχι και σε κάποιους θα έχει αρνητικά αποτελέσματα. Η αριθμητική των προσωπικών εμπειριών σε ένα νήμα του φόρουμ δεν έχει κανένα νόημα. Δεν υπάρχουν καν επίσημες στατιστικές (τόσοι έγιναν καλά, τόσοι ούτε καλά ούτε κακά, τόσοι χειρότερα), ούτε λόγος σύγκρισης της ομοιοπαθητικής με τη συμβατική ιατρική αφού το αντικείμενο δεν είναι το ίδιο. Ένας από τους φόβους μου είναι ότι επιχειρούν κάποιοι να κάνουν ίδιο το αντικείμενο. Στο βαθμό δηλαδή που η ομοιοπαθητική αρχίσει να πιστεύει ότι βγάζει θαυματουργά φάρμακα για κάθε νόσο και κάθε μαλακία, γίνεται επικίνδυνη. Γίνεται επικίνδυνη όταν μπαίνει στα πανεπιστήμια με την κουτσή της αλήθεια και την τεράστιά της πλάνη. Γίνεται επικίνδυνη όταν, αντί να φτιάξουμε και να συμπληρώσουμε την επιστήμη, αγκαλιάζουμε δοξασίες που φάνταζαν ενδιαφέρουσες πριν από 200 χρόνια αλλά αξίζουν για νούμερα επιθεώρησης τύπου Ράντι σήμερα. Γίνεται επικίνδυνη όταν κάποιος συμβουλεύεται ομοιοπαθητικό πριν να έχει την κάλυψη της συμβατικής επιστήμης και ο ομοιοπαθητικός είναι φανατίλας ή δεν έχει ικανές σπουδές ιατρικής και δεν ξέρει πότε θα πρέπει να στείλει τον ασθενή στην αγκαλιά της συμβατικής ιατρικής.

Η ομοιοπαθητική και τα φάρμακά της υφίστανται αυτή τη στιγμή με την ανοχή των επίσημων αρχών – με την αξιολόγηση ότι δεν κάνει κακό (νεράκι βγαίνει το φάρμακο στις δοκιμές) και συχνά κάνει καλό. Αν παρερμηνευτεί αυτή η ανοχή και θεωρηθεί αποδοχή με αποτέλεσμα να τείνει η ομοιοπαθητική ή κάποιοι ομοιοπαθητικοί να υπερβούν τα στενά πλαίσια της αρμοδιότητάς τους, σύντομα θα ακολουθήσει η ανεπίσημη και η επίσημη κατακραυγή – εκ του (κακού) αποτελέσματος.

Αυτή είναι μια σύντομη ( :-) ) άποψη μου για το πώς βλέπω τα πράγματα σήμερα και ποια είναι η πρόβλεψή μου για το προσεχές μέλλον. Η πρόβλεψή μου δεν είναι ότι η επιστήμη θα ανακαλύψει ότι τα ομοιοπαθητικά φάρμακα έχουν πράγματι μαγικές ιδιότητες. Δυστυχώς, ούτε καν η ρομαντική μου ελπίδα. Ένα πικρό αποτέλεσμα της αναζήτησης της γνώσης είναι ότι σου στερούνται οι ρομαντικές ελπίδες και σου γκρεμίζονται οι ουτοπίες. Αλλά πάλι: Μακάρι να αποδειχτεί μια μέρα ότι όσοι σκέφτονται σαν εμένα κάνουν τεράστιο λάθος. Πιστεύω ότι η υγεία και η αλήθεια είναι στόχος και στις δύο πλευρές. Μόνο στην προσέγγισή τους έχουμε πάρει διαφορετικά μονοπάτια, έτσι;


Πρωτέαs

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1728
  • Χορέψετε, χορέψετε, παπούτσια μη λυπάστε!
Επιτρέψτε μου να επαναλάβω μία ερώτηση που έχω ήδη κάνει, θέτοντας την σε προσωπικό επίπεδο: λέτε "...συνεχίζετε να είστε υγιέστατη", αλλά καταλαβαίνω ότι συνεχίζετε και την ομοιοπαθητική (σε ρυθμό συντήρησης) . Πότε περιμένετε ότι θα αποκατασταθεί η υγεία σας ολοκληρωτικά ώστε να μην έχετε ανάγκη την ομοιοπαθητική ιατρική μέθοδο;

Ό,τι είχε να κάνει με τον υπερθυρεοειδισμό, έληξε στα 29 μου. Έχει αποκατασταθεί η λειτουργία του θυρεοειδούς. Από τότε και μέχρι σήμερα δεν έχω ξαναπάρει τίποτα, που να αφορά τουλάχιστον αυτήν την πάθηση. Η άμυνα του οργανισμού έχει ενισχυθεί, επειδή δεν φορτώνω/κουράζω/ταλαιπωρώ τον εαυτό μου με αντιβιοτικά και άλλα σκευάσματα. Και τονίζω το ότι δεν συνεχίζω καμία αγωγή για λόγους συντήρησης. Έχει λήξει το θέμα. :-)
Το ότι κάποιοι ζουν στον ίδιο χώρο, δεν σημαίνει ότι ζουν και στον ίδιο χρόνο ή τουλάχιστον ότι βιώνουν τον χρόνο με τον ίδιο τρόπο. Αυτό δεν κάνει τον κόσμο χειρότερο, απλώς πιο πολύπλοκο. σα(ρε)μάλι

14.   Ναι, βεβαίως. Σων, φέρε τα λεφτά του Ανθόνιο.


spaceoddity

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1206
    • Gender:Female
Νίκο, η τελευταία σου τοποθέτηση είναι ό,τι πιο εύγλωττο, ισορροπημένο και μη-φανατικό, και πιστεύω σ'αυτό θα συμφωνήσουν και οι δυο "πλευρές". Εμένα προσωπικά το νήμα αυτό "μου άνοιξε τα μάτια", για ένα θέμα με το οποίο δεν είχα ποτέ ασχοληθεί και για το οποίο αρχίζω να σχηματίζω σιγά-σιγά άποψη... και η άποψη δεν είναι συνολικά και σφαιρικά αρνητική: κινείται στα πλαίσια που περιέγραψε πιο πάνω ο Νίκος:-)


 

Search Tools