Μας λείπει η αυτοπεποίθηση και το θράσος που έχουν οι παραγωγικές και καινοτόμες βιομηχανίες. Η ίδια αυτοπεποίθηση και θράσος που έχει τον Γερμανό να λέει "wir leben autos" σε ένα ελληνικό κοινό.
Αν και συμφωνώ με το όλο πνεύμα του νήματος, εδώ θα διαφωνήσω, διότι δεν είναι θράσος από πλευράς Γερμανών η παραπάνω διαφήμιση. Οι Γερμανοί απλώς χρησιμοποιούν τη γλώσσα τους ως περαιτέρω σύμβολο ποιότητας, διότι γνωρίζουν πολύ καλά ότι, με εξαίρεση τους απανταχού αντι-Γερμανούς, η γερμανική γλώσσα και ο γερμανικός πολιτισμός (
όχι ο ναζισμός, ασφαλώς) έχουν, στις συνειδήσεις των νηφαλίως και υγιώς σκεπτομένων, το συμβολισμό της σταθερότητας, της φιλοπονίας, του σεβασμού στην ποιότητα, της δύναμης κ.ά.
Οι Γερμανοί είναι ένας λαός που τώρα, τη στιγμή που μιλάμε, μας παρέχουν σχεδόν τα πάντα για να ζούμε πιο άνετα!!! Επίσης, εδώ και αιώνες, η γερμανική σκέψη πάει την ανθρωπότητα μπροστά (συμφωνώ, ασφαλώς, ότι ο ναζισμός την πήγε αιώνες πίσω, αλλά
δεν τον ταυτίζω με τους Γερμανούς).
Εμείς, οι
Νεοέλληνες (άσε τους αρχαίους), τι έχουμε δώσει στην ανθρωπότητα; Το σουβλάκι πάρτι; Αν παρήγαμε ό,τι και οι Γερμανοί, βεβαίως θα το διαφημίζαμε αξιοποιώντας
και τη γλώσσα μας, ακόμη και σε ξένο κοινό, και πολύ καλά θα κάναμε. Δεν θα συνιστούσε θρασεία ενέργεια.
Τώρα, όμως, ας κάτσουμε στ' αβγά μας... ή μάλλον στην καφετέριά μας, στο σκυλάδικό "μας" κ.λπ.