Καθαρά για την ιστορία, η συγκεκριμένη εταιρεία έψαξε μέσω γνωστού forum νέους συνεργάτες. Εκεί έβαλα το κείμενο που έχω στην αρχή και πήρα την εξής απάντηση από τον Editor της εταιρείας. Για την ιστορία και μόνο...
Καλημέρα/Καλησπέρα σας και πάλι.
Ακολουθεί η απάντησή μου στην καταγγελία του Βαγγέλη.
Πριν ξεκινήσω, να ξεκαθαρίσω ότι τα παρακάτω είναι μία προσωπική κατάθεση. Δεν πρόκειται για επίσημη απάντηση της εταιρείας Screen Art. Κατ' επέκταση, δεν μπορώ να αναφέρω συγκεκριμένα νούμερα ή αποδείξεις για του λόγου μου το αληθές. Ο λόγος μου έχει την ίδια βαρύτητα με του Βαγγέλη.
Αποφάσισα να απαντήσω στην επιστολή του γιατί εγώ ήμουν αυτός που είχε την ιδέα να απευθυνθούμε στα μέλη του Insomnia (και ειδικά σε όσους είχαν ασχοληθεί ερασιτεχνικά με τον υποτιτλισμό στον παρελθόν) και κατ' επέκταση εγώ ήμουν αυτός που εκτέθηκε όταν προέκυψαν τα προβλήματα στα οποία θα αναφερθώ παρακάτω.
Όπως αναφέρω στην "αγγελία" που ανέβασα στο Insomnia πριν μερικούς μήνες, ξεκίνησα ερασιτεχνικά στον χώρο και εξελίχθηκα σε βασικό επιμελητή, ενώ είμαι και υπεύθυνος για την παραλαβή/αρχειοθέτηση των αρχείων υπότιτλων και την παράδοσή τους στους πελάτες. Επί της ουσίας είμαι ένας απλός υπάλληλος της εταιρείας. Ούτε συνιδιοκτήτης, ούτε κανένα μεγαλοστέλεχος.
Αναφορικά με την υπόθεση του Βαγγέλη ότι όσοι συνεχίζουν πληρώνονται κανονικά, όσο και αν με λυπεί που το αναφέρω, αυτό δεν ισχύει. Μπορούν να του το επιβεβαιώσουν ορισμένοι από τους συνεργάτες μας που συμμετείχαν μαζί του στο πρώτο μας σεμινάριο στη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι έχουν να πληρωθούν εβδομάδες, μέχρι και μήνες. Αυτό ισχύει επίσης για ΟΛΟΥΣ τους υπάλληλους της εταιρείας. Δεν μπορώ να αναφερθώ συνολικά, αλλά σε εμένα τουλάχιστον οφείλονται περίπου τα εφταπλάσια από όσα οφείλονται στον Βαγγέλη.
Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι μέχρι να ξελασπώσουμε κάνουμε αυτό που ανέφερε ο Βαγγέλης. Ότι δηλαδή συνάπτουμε νέες συνεργασίες, κάνουμε κουτσά στραβά τη δουλειά μας, μετά "για κάποιον λόγο" λύνουμε τη συνεργασία και άσε τον άλλο να βρει τα λεφτά του.
Το παραπάνω δεν μπορεί να ισχύει για τον παρακάτω λόγο:
Οι όγκοι που βγάζουν οι νέοι συνεργάτες είναι ελάχιστοι (4 -5 προγράμματα τον μήνα). Παράλληλα, η διαδικασία της επιμέλειας των αρχείων τους είναι εξαιρετικά χρονοβόρα, και κατ' επέκταση χρηματοβόρα. Αποκλείεται να επιβιώναμε αν εφαρμόζαμε αυτή τη λογική. Στόχος μας είναι να φτάσουμε να απασχολούμε 20 περίπου πλήρως απασχολούμενους και πλήρως καταρτισμένους συνεργάτες, πράγμα στο οποίο μας έχει εμποδίσει η κρίση που περνάμε. Ουσιαστικά επιβιώνουμε χάρη στην κατανόηση και υπομονή των νυν συνεργατών μας.
Όσον αφορά στο δεύτερο ταξίδι στη Θεσσαλονίκη:
Για την κατάσταση που προέκυψε στην εταιρεία και την οποία δεν μπορώ να αναλύσω για ευνόητους λόγους, ευθύνεται τόσο ή ίδια η εταιρεία για κάποια τραγικά λάθη του λογιστηρίου, όσο και η κρίση η οποία μας ανάγκασε να αλλάξουμε τελείως τον οικονομικό μας σχεδιασμό. Καθ' όλη αυτή τη διάρκεια που προσπαθούσαμε να βρούμε μία διέξοδο, τα δεδομένα ανατρέπονταν συνεχώς είτε γιατί ανακαλύπταμε συνεχώς νέες "πατάτες" στο λογιστήριο, είτε γιατί οι διαβεβαιώσεις που λαμβάναμε από πελάτες και τράπεζες ήταν κούφιες (το φέσι πάει αλυσίδα, όπως θα γνωρίζετε αρκετοί). Βρισκόμασταν λοιπόν σε μία δύσκολη θέση γιατί αφενός αν ενημερώναμε τους συνεργάτες θα μας έλεγαν ψεύτες γιατί απλά θα τους μεταφέραμε τις άκυρες διαβεβαιώσεις τρίτων, αφετέρου αν δεν τους ενημερώναμε καθόλου θα έλεγαν ότι είμαστε απατεώνες και πάμε να βγάλουμε λεφτά στην πλάτη τους.
Το δεύτερο ταξίδι στη Θεσσαλονίκη προέκυψε μετά από μια τέτοια διαβεβαίωση που είχα από τη Διεύθυνση (η οποία με τη σειρά της είχε αντίστοιχη διαβεβαίωση από τρίτους) ότι το πρόβλημα θα είχε λυθεί εντός του μηνός. Ως οργανωτής/παρουσιαστής αυτών των σεμιναρίων, αλλά και ως εκπαιδευτής της εταιρείας, εγώ είμαι η βασική επαφή της εταιρείας με τους συνεργάτες και κατ' επέκταση εγώ αυτός που εκτίθεται περισσότερο όταν η εταιρεία αδυνατεί να καταβάλει τις αμοιβές τους. Επιπλέον, ο δικός μου κόπος είναι που πάει στα σκουπίδια όταν κάποιος συνεργάτης αποχωρεί επειδή δεν πληρώνεται.
Το πού βρήκε τα λεφτά η Διεύθυνση για το ταξίδι στη Θεσσαλονίκη είναι θέμα της Διεύθυνσης και δεν μπορώ να το γνωρίζω. Πάντως εγώ ακόμη δεν έχω λάβει τα έξοδα που έκανα κατά τη διαμονή μου στη Θεσσαλονίκη...
Όσον αφορά στο θέμα του Βαγγέλη:
Δεν θέλω να αναφέρω τους λόγους που διακόψαμε τη συνεργασία μας μαζί του. Δεν νομίζω ότι έχει σημασία για τους σκοπούς αυτής της επιστολής. Απλά σημειώνω ότι συνεχίζω να τον εκτιμώ σαν υποτιτλιστή και ότι είμαι πεπεισμένος ότι τα όποια προβλήματα παρουσιάστηκαν στη συνεργασία μας από μέρους του ήταν περιστασιακά και οφείλονταν στα σοβαρά προσωπικά προβλήματα που αντιμετώπιζε τότε (και που ειλικρινά ελπίζω να έχει ξεπεράσει). Μάλιστα σκόπευα να τον προσεγγίσω εκ νέου μετά το πέρας της κρίσης! (αυτό όποιος θέλει το πιστεύει).
Για τις οφειλές προς το πρόσωπό του ειλικρινά δεν γνωρίζω τίποτα. Είναι καθαρά θέρμα λογιστηρίου. Τονίζω, όμως, ότι η σχέση μας με τους συνεργάτες μας είναι καθ' όλα νόμιμη και ότι όλα φαίνονται. Αν επιμείνει, είμαι σίγουρος ότι θα λάβει ό,τι δικαιούται. Όπως ανέφερα, σκοπός μας είναι να ξεπεράσουμε το πρόβλημα καταβάλλοντας τις οφειλές μας, όχι παρακάμπτοντάς τες. Τουλάχιστον αυτή είναι η δική μου εικόνα.
Πιστεύω ότι με τα παραπάνω απάντησα σε όλα τα "ύποπτα" σημεία που θίγει ο Βαγγέλης στην επιστολή του. Η φύση της συνεργασίας μας με τους εξωτερικούς μας συνεργάτες είναι τέτοια, ώστε εμείς τους χρειαζόμαστε πολύ περισσότεροι από ό,τι αυτοί εμάς. Αν, λοιπόν, κάναμε απατεωνιές εις βάρος τους, πολύ απλά θα μέναμε χωρίς παραγωγή και θα βάζαμε λουκέτο. Ακόμα και αν υποθέταμε ότι αυτή η "ύπουλη ανανέωση" του προσωπικού με τον τρόπο που επεσήμανε ο Βαγγέλης μάς συνέφερε (πράγμα που δεν ισχύει), τα κακά νέα ταξιδεύουν γρήγορα, οπότε σύντομα δεν θα είχαμε ούτε αυτή τη σανίδα σωτηρίας. Η αλήθεια είναι απλή: Με ευθύνη τόσο δική μας όσο και της οικονομικής κρίσης βρεθήκαμε με έλλειψη ρευστού και με τη βοήθεια των συνεργατών μας (τους οποίους οφείλω να ευχαριστήσω και δημόσια όπως έχω κάνει και κατ' ιδίαν) οι οποίοι έχουν δείξει εκπληκτική υπομονή και κατανόηση, συνεχίζουμε όχι μόνο να επιβιώνουμε, αλλά και να αναπτυσσόμαστε (ο όγκος εργασίας μας έχει υπερπενταπλασιαστεί από την ίδρυσή μας, ενώ νέοι πελάτες έρχονται όλο και πιο συχνά).
Τέλος, τελείως πληροφοριακά αναφέρω ότι αυτή η προσπάθεια ανάκαμψης φαίνεται να αποδίδει επιτέλους και ευελπιστούμε ότι εντός του μηνός θα έχουμε καταφέρει να ανταμείψουμε τους συνεργάτες μας για την υπομονή τους (και παράλληλα να ανταμειφθούμε και εμείς).
Αυτά ήθελα να ξεκαθαρίσω από μέρους μου.
Αν κάποιος χρειάζεται κάποια περαιτέρω διευκρίνιση, θα χαρώ να του απαντήσω. Καταλαβαίνετε, όμως, ότι δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες για τα οικονομικά της εταιρείας. Όπως ξεκαθάρισα από την αρχή, η επιστολή αυτή είναι προσωπική και αφορά στον ρόλο μου στην όλη κατάσταση και στην εικόνα που έχω σχηματίσει εγώ για την εταιρεία και στην εκτίμησή μου για το μέλλον της.
Με εκτίμηση,
Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου (όχι, δεν είμαι από την Κύπρο)
Chief Editor
Screen Art