Παρόλο που εργάζομαι σαν Μεταφραστής πάνω από 10 χρόνια (όλα στο εξωτερικό), είμαι εντελώς ανίδεος όσον αφορά τα φορολογικά στην Ελλάδα.
Μιας και πρόκειται να επιστρέψω σύντομα στην Ελλάδα θα ήθελα να ρωτήσω πώς γίνεται η συμπλήρωση της ΑΠΥ σε περίπτωση συνεργασίας με γραφεία του Εξωτερικού (ΕΕ). Θα πρέπει να κρατώ και τα ηλεκτρονικά Invoices που στέλνω στους πελάτες μου; Αυτό το ΦΕΕ τι είναι ακριβώς; Επίσης, μιας και πρόκειται να συνεργάζομαι αποκλειστικά με το εξωτερικό, θα πρέπει πάλι να συμπληρώνω καταστάσεις ΦΠΑ;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Πάνος
Καλημέρα,
'Οσον αφορά την γραμμή που πρέπει να ακολουθήσεις στην Ελλάδα είναι όπως τα λέει ο diceman,(ευχαριστώ), αλλά μου έχουν τύχει επίσης περιπτώσεις όπως περιγράφει ο auditor, δηλαδή να κόβω την απόδειξη μου κανονικά, σύμφωνα με το πρώτο παράδειγμα, και να διαφωνεί ο λογιστής του πελάτη ή αντίστροφα. Τελικά όταν πρόκειτα να κόψω απόδειξη στην Ελλάδα (1-3 φορές το χρόνο), τρέχω στον λογιστή μου και τέρμα.
Για το εξωτερικό τώρα
Συνήθως οι εταιρείες του εξωτερικού δεν ενδιαφέροντα για τις επίσημες αποδείξεις μας. Η κάθε εταιρεία έχει το δικό της πρότυπο που σου ζητάει να συμπληρώσεις. Δεν τους χρεώνεις ΦΠΑ. Εκείνοι είναι καλυμένοι. Εσύ κάνεις το κουμάντο σου με το μπλοκάκι σου από κει και πέρα.
Το πρόβλημα: δεν τους χρεώνεις ΦΠΑ.αλλά είσαι υποχρεωμένος κάθε τρίμηνο να καταθέσεις το έντυπο ΦΠΑ στην εφορία. Καταθέτεις και τις αποδείξεις με τα έξοδα σου (όπου έχεις πληρώσει εσύ ΦΠΑ). Το αποτέλεσμα είνα ότι η κατάσταση του ΦΠΑ σου είναι πάντα αρνητική (δηλαδή δεν έχεις να πληρώσεις ΦΠΑ, το αποτέλεσμα βγαίνει -30 π.χ) και το παράδοξο είναι ότι δεν σου επιστρέφεται ποτέ το ΦΠΑ που έχεις καταβάλει για τις επαγγελματικές σου αγορές.
Συνεπώς χάνεις χρήματα, καταβάλλεις ΦΠΑ που δεν κερδίζεις πίσω. Σύμφωνα με τις οδηγίες του λογιστή μου (μετά από τόσα χρόνια βρήκα καλό λογιστή που μου τα εξηγεί καλύτερα και μου δίνει και συμβουλές), πρέπει να βρω τρόπο ώστε να παρουσιάσω έξοδα (πραγματικά ή πλασματικά).
Μου είπε μάλιστα να βρω κάποιον συνάδελφο για να ανταλλάσουμε αποδείξεις ώστε να παρουσιάσω έξοδα και εκείνος θα παρουσίαζε παροχή προκειμένου να βγούμε κερδισμένοι και οι δύο....εκεί μπερδέυομαι ΄))
Επίσης όταν δουλεύεις με πελάτες εξωτερικού σε μόνιμη βάση, όταν πας στην εφορία για να κάνεις έναρξη επαγγέλματος, συμπληρώνεις το πεδίο "ενδοκοινοτικές παροχές υπηρεσιών" ΠΡΟΣΟΧΗ όχι "ενδοκοινοτικές συναλλαγές" γιατί εκεί πάει για εμπόριο και δεν μας συμφέρει (πάντα σύμφωνα με την αγαπημένη μου νέα λογίστρια.
Ελπίζω να ήμουν σαφής και να βοήθησα κάπως. Το κακό πάντως είναι ότι ποτέ δεν μπορείς να έχεις μια ξεκάθαρη εικόνα, άλλα θα σου πουν 100 λογιστές, άλλα θα σου πουν 100 υπάλληλοι εφορίας...αναλόγως σε ποιόν θα πέσεις, αν ξύπνησε καλά ο υπάλληλος...κ.λπ.