Translation - Μετάφραση

General => General Discussion => Topic started by: banned8 on 07 Dec, 2006, 14:23:40

Title: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: banned8 on 07 Dec, 2006, 14:23:40
Επειδή κάποιοι μαθητές (ενδεχομένως και η πλειονότητα) κάνουν κακή χρήση του κινητού τηλεφώνου (από παιχνίδια μέσα στην τάξη μέχρι και βιντεοσκόπηση δραστηριοτήτων), απαγορεύτηκε (μόλις) να κουβαλούν οι μαθητές κινητό στο σχολείο. Έτσι, ακυρώνεται η χρησιμότητα μιας τεχνολογικής προόδου για ώριμη χρήση, αντί να μάθουμε στους μαθητές να φέρονται ώριμα. Ενδεχομένως, δεν θα ήταν άσχημη ιδέα να φέρουμε πίσω και την ποδιά, με το εθνικό blue.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: inertia on 07 Dec, 2006, 14:29:44
Απαγορεύτηκε η χρήση ή η παρουσία τους στα σχολεία; Δηλαδή, αν το παιδί μου θέλει να με ειδοποιήσει να το πάρω από το σχολείο ή για κάτι επείγον δεν θα μπορεί;
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: wings on 07 Dec, 2006, 14:31:29
Έτσι, ακυρώνεται η χρησιμότητα μιας τεχνολογικής προόδου για ώριμη χρήση, αντί να μάθουμε στους μαθητές να φέρονται ώριμα.

Ποιους έχεις κατά νου όταν λες «να μάθουμε»;

Καταρχήν, εδώ και ένα χρόνο γίνεται συνεχής μνεία για τα προβλήματα υγείας που δημιουργεί το κινητό σε μικρούς και μεγάλους με τη συνεχή χρήση του. Υπάρχει κάποιος λόγος που στο σχολικό ωράριο πρέπει να παίζει μπάλα το κινητό; Εγώ προσωπικά ενοχλούμαι κι όταν καθόμαστε να φάμε σ' ένα τραπέζι και τα κινητά των συνδαιτημόνων πιάνουν χώρο 5 πιάτων. Και όταν χτυπούν συνεχώς τα κινητά γύρω μου ακόμα και στο σινεμά ή το θέατρο ή σε μια συναυλία. Δηλαδή, στην εποχή προ κινητών, όλα τα σημαντικά μας θέματα προέκυπταν στην ώρα του φαγητού έξω και τα χάναμε;

Ποιος χρησιμοποιεί συνετά το κινητό ως εργαλείο κι όχι ως αξεσουάρ και προέκταση της οντότητάς του σε τούτη τη χώρα; Και γιατί τα μικρά παιδιά πρέπει να έχουν κινητό, όχι στο σχολείο, αλλά γενικά;

Νατάσα, υπάρχει και το τηλέφωνο στο περίπτερο για να επικοινωνήσει μαζί σου το παιδί ή, αν είναι κάτι τόσο επείγον, υπάρχει και το τηλέφωνο στο γραφείο του σχολείου.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: inertia on 07 Dec, 2006, 14:42:37
Γιατί να απαγορεύεται με τον ίδιο τρόπο κάτι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με σύνεση (κινητό) και κάτι που έχει μόνο βλαβερές συνέπειες (τσιγάρο);

Επίσης, και το ίντερνετ μπορεί να αποβεί επιζήμιο στα χέρια μικρών παιδιών, αλλά δεν πρέπει να το απαγορεύσουμε δια ροπάλου.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: banned8 on 07 Dec, 2006, 14:44:09
Ποιους έχεις κατά νου όταν λες «να μάθουμε»;

Υπάρχουν διαδικασίες ωρίμανσης των κοινωνιών. Πρέπει να το αναλύσουμε;

και τα κινητά των συνδαιτυμόνων πιάνουν χώρο 5 πιάτων

Αυτό μ' ενοχλεί κι εμένα, για γνωστούς λόγους... (Αλλά και τα άλλα που αναφέρεις. Όλοι μας χρειαζόμαστε να μάθουμε να τα χρησιμοποιούμε με περισσότερη ευπρέπεια.)

Και γιατί τα μικρά παιδιά πρέπει να έχουν κινητό, όχι στο σχολείο, αλλά γενικά;

Τα «γιατί» αυτά και οι απαντήσεις τους πρέπει να αρχίσουν να μας προβληματίζουν από το ζήτημα του Η/Υ στο σπίτι, με όλα τα παιχνίδια και την πρόσβαση σε «ακατάλληλους» ιστοχώρους. Η δική μου άποψη είναι ότι χειριζόμαστε την τεχνολογία για να μάθουμε να την αντιμετωπίζουμε ώριμα· δεν την απαγορεύουμε. Και όσο πιο νωρίς, τόσο πιο καλά.

Νατάσα, υπάρχει και το τηλέφωνο στο περίπτερο για να επικοινωνήσει μαζί σου το παιδί ή, αν είναι κάτι τόσο επείγον, υπάρχει και το τηλέφωνο στο γραφείο του σχολείου.

Νατάσα, απαγορεύτηκαν εντελώς. Στο περίπτερο πάλι. Ενδεχομένως μπορούμε να επιστρέψουμε και στο ταμ-ταμ.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: lany on 07 Dec, 2006, 14:51:59
Συμφωνώ απόλυτα, χωρίς φυσικά να βγάζω και την αφεντομουτσουνάρα μου εκτός της ομάδας των ανθρώπων που κυκλοφορούν παντού μαζί με το κινητό τους.

Όσον αφορά την περίπτωση των παιδιών, προσπαθούν να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα, ενώ από την αρχή δεν έπρεπε να επιτραπεί η χρήση κινητού στα σχολεία. Μία καρπαζιά, λοιπόν, στους διευθυντές στα σχολεία και δύο στους γονείς που αγοράζουν κινητά στα πιτσιρίκια και μάλιστα τελευταίας τεχνολογίας. Και η Βίκυ έχει δίκιο. Θυμάμαι πολλές φορές στα χρόνια του σχολείου πως, όταν προέκυπτε ανάγκη, τηλεφωνούσα από το γραφείο της διεύθυνσης. Έπαθα τίποτα; Όχι.

Επίσης υπάρχει και το άλλο θέμα που είναι απλό: Κάποτε αν ΔΕΝ ΗΘΕΛΕΣ ΝΑ ΣΕ ΒΡΟΥΝΕ, δεν σε βρίσκανε. Τελεία και παύλα. Τώρα δεν υπάρχει δικαιολογία, γιατί σου λέει ο άλλος: "Μα καλά, το κινητό δεν το έχεις μαζί σου;" Λες και είναι απαραίτητο στοιχείο του εαυτού σου.

Έχω ορκιστεί ότι όταν λήξει η περίοδος αυτή που θέλοντας και μη, το κινητό είναι το μόνο μέσον επικοινωνίας μου με ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, θα προσπαθήσω να απεξαρτηθώ από το μαραφέτι. Γιατί περί εξάρτησης πρόκειται...

Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: wings on 07 Dec, 2006, 14:56:15
Μα, Νίκο μου, δεν αμφιβάλλω ότι συμφωνούμε στα περισσότερα σημεία.

Ωστόσο, μέσα μου, εδώ και πολλά χρόνια έχω διαχωρίσει τις υποχρεώσεις του κράτους από τις υποχρεώσεις των πολιτών. Πρώτον, γιατί οι πολίτες απαρτίζουν ένα κράτος (υπό την πολύ ευρεία, αλλά ενίοτε και στενή έννοια) και, δεύτερον, γιατί μας αρέσει να βαυκαλιζόμαστε με τα κρατικά μέτρα για να βγάλουμε τον δικό μας κ... έξω από τις υποχρεώσεις μας.

Επί του προκειμένου, τώρα: ο χρήστης του κινητού έχει την ευθύνη για τη χρήση του αλλά και υποχρεώσεις προς όσους τον περιβάλλουν. Επομένως, στα μικρά παιδιά-χρήστες του κινητού την ευθύνη για τη χρήση του εργαλείου την έχει η οικογένεια που του το αγοράζει. Δεν είδα ποτέ το κράτος να μοιράζει κινητά και δη στους μαθητές. Συνεπώς, το «να μάθουμε» κολλάει στις μανούλες και τους πατερούληδες των μαθητών και μόνο σ' αυτούς.

Επειδή έτυχε αυτό το χρόνο να κάνω πολλές μεταφράσεις για κανονισμούς σχολείων στις Η.Π.Α., εκεί η χρήση του κινητού είναι απαγορευμένη δια ροπάλου από το κάθε σχολειό.

Και αφού δεν «νογάμε» από λόγια και συστάσεις, δεν θα έρθει το κράτος να σου κάνει κήρυγμα για τις αηδίες που κάνεις ως πολίτης και το παιδί σου ως αυριανός επίσημος πολίτης. Το κράτος εφαρμόζει ένα «αστυνομικό» μέτρο γιατί φτάνει στην ουσία και στο «δια ταύτα» που είναι η αλόγιστη χρήση του κινητού στα σχολεία. Λυπάμαι, αλλά είναι ένα από τα ελάχιστα αστυνομικά μέτρα που με βρίσκουν απολύτως σύμφωνη. Και χαίρομαι, που κάποιες μικρές περιουσίες (γιατί οι γονείς αγοράζουν πανάκριβα κινητά στα καμάρια τους) θα μένουν παροπλισμένες για τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: banned8 on 07 Dec, 2006, 15:07:47
Ήμουν βέβαιος ότι άναβα φωτιές, χε χε... (σατανικό γελάκι, για να μη μας μπερδεύουν με τον Παραμυθά Πιλάβιο).
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: wings on 07 Dec, 2006, 15:12:04
Καμία φωτιά. Προσωπικά έχω συμφιλιωθεί με τα σχόλια των γύρω μου (σαν αυτά που ανέφερε η Ελένη) για το ότι σπάνια απαντώ στο κινητό μου. Προτιμώ να είμαι γραφικά αντιδραστική στο θέμα αυτό παρά να έχω το ακαταλόγιστο του μοντερνισμού. Και, όποιος θυμώσει που δεν με βρίσκει εύκολα στο κινητό, «ξίδι» που λέει και η Νάντια.:-)
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: alter_ego on 07 Dec, 2006, 15:36:27
Πάντως εγώ που έζησα τη σχολική μου ζωή χωρίς κινητό κανένα πρόβλημα δεν αντιμετώπισα...Δε νομίζω ότι είναι απαραίτητο στο χώρο του σχολείου, ειδικά στα δημοτικά σχολεία. Επικροτώ το συγκεκριμένο μέτρο και μάλιστα έπρεπε να έχει ληφθεί εξαρχής.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: Calliope on 07 Dec, 2006, 16:27:56
Εγώ πάλι θα συμφωνήσω με τον Νίκο και την ιnertia (δεν ξέρω όνομα, συγγνώμη!)... μη δαιμονοποιούμε την τεχνολογία. Εργαλείο είναι. Όπως με το μαχαίρι μπορείς να κόψεις ψωμί αλλά και να σφάξεις άνθρωπο, έτσι δεν υπάρχει και "καλή" ή "κακή" τεχνολογία - μόνο καλή ή κακή χρήση της. Κανείς δεν έπαθε ποτέ τίποτα χωρίς κινητό, σύμφωνοι. Όπως κανείς δεν έπαθε (παλιάαα...) τίποτε χωρίς τηλεόραση, ή χωρίς υπολογιστή, ή χωρίς τηλέφωνο στο τέλος τέλος (πολλοί μάλιστα θεωρούν ότι το τηλέφωνο "φταίει" που δεν βλεπόμαστε πια όσο παλιά). Και ο άνθρωπος των σπηλαίων επιβίωσε και εξελίχθηκε και με τα δεδομένα που είχε, μια χαρά θα θεωρούσε ότι την έβγαζε. Το ζητούμενο είναι να κάνουμε σωστή χρήση των επιστημονικών/τεχνολογικών/ κλπ κατακτήσεών μας για να βελτιώνουμε τη ζωή μας ακόμη κι αν είναι "μια χαρά" όπως είναι και να αποφεύγουμε την κατάχρηση. Όχι να απαγορεύσουμε την τεχνολογία και την επιστήμη επειδή μας βάζουν σε πειρασμό.

Θα θεωρούσα πάρα μα πάρα πολύ λογική την απαγόρευση χρήσης του κινητού μέσα στο μάθημα. Κλείστε το πριν μπείτε στην τάξη και ανοίχτε το μόλις βγείτε, μάλιστα. Τα υπόλοιπα μου δίνουν την εντύπωση ότι δεν χτυπάμε το πρόβλημα στη ρίζα αλλά στα παρακλάδια, τα οποία όσο και να τα κόβεις θα ξαναπετιούνται. Δηλαδή αν δεν είχε κινητο η αδερφή του φερόμενου ως βιαστή (για να είμαι και politically correct), θεωρεί κανείς ότι δεν θα υπηρχε εναλλακτική "λύση" (πχ φωτογραφίες); Τραγικό και το ένα και το άλλο, αλλά αντί να επιτιθέμεθα στο μέσο που χρησιμοποιήθηκε, προσωπικά θα προτιμούσα να βρίσκαμε και να καταπολεμούσαμε τις αιτίες που οδηγούν κάποιον να κάνει κάτι τέτοιο.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: user3 on 07 Dec, 2006, 16:34:31

Αν όμως το μέσο είναι το μήνυμα, για να παραφράσω εκείνον τον Καναδό;
Αν ο βασικός λόγος ύπαρξης του κινητού στα σχολεία είναι να βιντεοσκοπεί;
Γιαυτό άλλωστε και απαγορεύουν κινητά σε χώρους με αποδυτήρια.

Εναλλακτικά, θα μπορούσε να απαγορευτεί η χρήση κινητών με άλλες
δυνατότητες (φωτογραφία, βίντεο) αλλά τότε θα τους έλεγαν λουδίτες.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: alter_ego on 07 Dec, 2006, 17:02:34
Αν ο βασικός λόγος ύπαρξης του κινητού στα σχολεία είναι να βιντεοσκοπεί;
Γιαυτό άλλωστε και απαγορεύουν κινητά σε χώρους με αποδυτήρια.

Γι' αυτό ακριβώς είναι σωστό μέτρο η απαγόρευση του κινητού στο σχολικό χώρο. Γιατί τα κινητά πλέον χρησιμοποιούνται μόνο για να στέλνουμε αναρίθμητα μηνύματα στον/στην γκόμενο/α (και πληρώνει ο πατέρας-χορηγός τις κάρτες που τελειώνουν μέσα σε μια μέρα αλλά τελειωμό δεν έχουν), να τραβάει ο μικρός φωτο το κοριτσάκι  με το μίνι που περνάει για να το χαζεύει στις..."προσωπικές" του στιγμές ή ακόμη χειρότερα για να βιντεοσκοπούνται βιασμοί μέσα στις τουαλέτες και να ανταλλάσσονται πορνοβίντεο. Πολύ σωστό να έχει κινητό ο μαθητής για να επικοινωνήσει κάποια στιγμή με την οικογένειά του, αλλά πιστεύω ότι αυτό μπορεί να γίνει και από το σταθερό του σχολείου ή από ένα καρτοτηλέφωνο. Το κινητό έχει καταντήσει από μέσο επικοινωνίας να είναι μέσο prestige και τίποτα περισσότερο. Χώρια τις εγκεφαλικές βλάβες που μπορεί να επιφέρει το κινητό όταν γίνεται πολύωρη χρήση, σκέψου δηλαδή να αρχίσεις να το χρησιμοποιείς και από τα 6 ή 7.
Ότι η απαγόρευση του κινητού δεν αποτελεί μοναδική λύση του προβλήματος είναι γεγονός. Αποτελεί όμως απαιτούμενο μέρος της λύσης η οποία κατά κύριο λόγο πρέπει να περιλαμβάνει σωστή διαπαιδαγώγηση μέσα στην οικογένεια (απ' όπου και ξεκινάνε όλα) αλλά και λιγότερη ανεκτικότητα από την πλευρά του ελληνικού κράτους (βλ. π.χ. τις πολύμηνες καταλήψεις που έχουν γίνει μόδα πλέον, κάθε χρόνο, για τις οποίες, κατά τη γνώμη μου, κανένα δραστικό μέτρο δε λαμβάνεται. Αν, για παράδειγμα, κοβόταν ο μισθός των καθηγητών στη διάρκεια των καταλήψεων, όπως ακριβώς γίνεται στις απεργίες, θα βλέπαμε πόσο θα κρατούσαν οι καταλήψεις.)
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: banned8 on 07 Dec, 2006, 18:08:56
(βλ. π.χ. τις πολύμηνες καταλήψεις που έχουν γίνει μόδα πλέον, κάθε χρόνο, για τις οποίες, κατά τη γνώμη μου, κανένα δραστικό μέτρο δε λαμβάνεται. Αν, για παράδειγμα, κοβόταν ο μισθός των καθηγητών στη διάρκεια των καταλήψεων, όπως ακριβώς γίνεται στις απεργίες, θα βλέπαμε πόσο θα κρατούσαν οι καταλήψεις.)

Η συζήτηση είναι ενδιαφέρουσα και είναι αναπόφευκτο να συναναφέρονται διάφορα πράγματα που μας ενοχλούν. Απλώς θα ήθελα να παρακαλέσω τους υπόλοιπους να μην πιαστούν από ένα διαφορετικό ζήτημα και εκτρέψουν αλλού τη συζήτηση. Ας περιορίσουμε τον κορμό της συζήτησης στα κινητά & μαθητές (και όχι π.χ. Η/Υ & μαθητές που ανέφερα εγώ).
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: banned13 on 08 Dec, 2006, 08:59:15
Μπαίνω στη συζήτηση, φέρνοντας και την εμπειρία μου από 23 χρόνια διδασκαλίας σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Συμφωνώ απόλυτα με τη Βίκυ και διαφωνώ κάθετα με τον Νίκο.

Τα κινητά στα σχολεία χρησιμοποιούνται κατά 99,99% για οτιδήποτε άλλο εκτός από το να επικοινωνήσουν τα παιδιά με τους γονείς. Όταν βγήκε μια μαθήτρια στις ειδήσεις και είπε ότι "γράφει" γύρω στις 100 ώρες το μήνα ομιλίας στο κινητό, το μόνο που δεν μπορεί να ισχυριστεί κανένας είναι ότι μιλούσε με τους γονείς της. Κι όταν υπάρχουν παιδιά που στέλνουν 1500 μηνύματα ή και περισσότερα το μήνα, πάλι δεν τα στέλνουν στους γονείς, και φυσικά συνεχίζουν να τα στέλνουν ακόμα και μέσα στην τάξη.

Ξέρω εδώ και χρόνια την απαγόρευση των κινητών στα αμερικάνικα σχολεία και για πολλοστή φορά θα πω: η Ελλάδα δεν αντιγράφει ΠΟΤΕ από την Αμερική κάτι σωστό και θετικό. Μόνο ό,τι χειρότερο βρούμε στην αμερικάνικη κουλτούρα αντιγράφουμε. (Τώρα που βγήκε και μια σωστή απόφαση, πάμε να την τορπιλλίσουμε.)  Οι καθηγητές στα ελληνικά σχολεία έχουν κι εδώ γίνει ανίσχυροι παρατηρητές του φαινομένου. Αν κάποιος λίγο πιο αυστηρός μπορεί και επιβάλλει στην τάξη του σιγή κινητών, τα παιδιά συμμορφώνονται μια χαρά. Αλλά αυτοί οι εκπαιδευτικοί είναι εξαιρέσεις. Οι περισσότεροι σηκώνουν τα χέρια τους (αν ήθελα να δώσω μια λίγο πιο παραστατική εικόνα, θα έλεγα καλύτερα "κατεβάζουν τα βρακιά τους")...

Οι εταιρείες κινητής έχουν βγάλει από καιρό κάποια μοντέλα κινητού που θα μπορούσαν να δοθούν στα χέρια μικρών παιδιών. Είναι το κινητό που δεν έχει καμιά δυνατότητα παρά μόνο να παίρνει 1-2 αριθμούς, προγραμματισμένους εκ των προτέρων. Ούτε μηνύματα, ούτε κάμερες, ούτε τίποτα. Πολύ φτηνό και όντως εργαλείο επικοινωνίας μεταξύ παιδιών και γονιιών. Τα άλλα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις: πρώτα φτιάχνουμε κακομαθημένα τερατάκια που απαιτούν να τους πάρουμε κινητό τελευταίας τεχνολογίας, και μάλιστα πιο ακριβό απ' αυτό που χρησιμοποιούμε οι ίδιοι, και μετά περιμένουμε να βγάλει απαγόρευση το Υπουργείο Παιδείας, για να συμμαζέψει το τερατάκι μας.

Μεγάλωσα κι εγώ παιδί που πήγε Δημοτικό και Γυμνάσιο και Λύκειο. Οι φορές που χρειάστηκε σ' αυτά τα δώδεκα χρόνια να επικοινωνήσω με το παιδί σε ώρα σχολείου ήταν μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Μη λέμε τώρα ότι επειδή η τεχνολογία φτιάχνει κάτι καινούργιο, πρέπει να το κουβαλάμε μαζί μας παντού και πάντοτε και να το χρησιμοποιούμε κατά το δοκούν. Πριν το Μέγαρο Μουσικής εγκαταστήσει την τεχνολογία εξουδετέρωσης των κινητών μέσα στην αίθουσα, κάθε λίγο είχαμε τον ήχο του κινητού κάποιου απ' τους μανιακούς που αρνούνται να το κλείσουν, παρά την ευγενική προειδοποίηση στην αρχή της συναυλίας.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: F_idάνι on 08 Dec, 2006, 12:08:44
Εγώ, πάλι, δεν καλοκατάλαβα. Ψηφίστηκε νόμος στη Βουλή, ο οποίος απαγορεύει τα κινητά στα σχολεία (ενδεχομένως και σε άλλους χώρους); Ή το θέμα επαφίεται στον εκάστοτε διευθυντή;

Εγώ πάντως συμφωνώ με την απαγόρευση. Τα σχολεία διαθέτουν τηλέφωνα για να επικοινωνούν τα παιδάκια με τους γονείς σε ώρα ανάγκης. Τι, δηλαδή, μόνο οι καθηγητές να χρεώνουν το δημόσιο;-)

Επίσης όμως, να απαγορευτεί και η (ανώριμη) χρήση κινητού από πλευράς των καθηγητών. Δε θα ξεχάσω κάποιες εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, κατά τις οποίες οι επιτηρητές ωρύονταν να αφήσουν τα παιδάκια τα κινητά τους σε ένα χάρτινο κουτί και να τα πάρουν μετά το πέρας της εξέτασης, και κατά την ώρα του Listening χτύπησε το κινητό του επιτηρητή. Φυσικά, ο επιτηρητής είχε τα χίλια δίκια (!) και δεν προθυμοποιήθηκε ούτε καν συγγνώμη να ζητήσει, ούτε να ''παίξει'' την ηχογράφηση των εξετάσεων για ακόμη μία φορά.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: dinomachi on 08 Dec, 2006, 12:28:55
...απαγορεύτηκε (μόλις) να κουβαλούν οι μαθητές κινητό στο σχολείο.

http://www.focusmag.gr/articles/view-article.rx?oid=161015

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_227534_08/12/2006_208184

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_906421_08/12/2006_208210

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_367284_08/12/2006_208185

...μεταξύ πολλών άλλων url...
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: wings on 08 Dec, 2006, 13:04:58
Εγώ, πάλι, δεν καλοκατάλαβα. Ψηφίστηκε νόμος στη Βουλή, ο οποίος απαγορεύει τα κινητά στα σχολεία (ενδεχομένως και σε άλλους χώρους); Ή το θέμα επαφίεται στον εκάστοτε διευθυντή;

Εγώ πάντως συμφωνώ με την απαγόρευση. Τα σχολεία διαθέτουν τηλέφωνα για να επικοινωνούν τα παιδάκια με τους γονείς σε ώρα ανάγκης. Τι, δηλαδή, μόνο οι καθηγητές να χρεώνουν το δημόσιο;-)

Επίσης όμως, να απαγορευτεί και η (ανώριμη) χρήση κινητού από πλευράς των καθηγητών. Δε θα ξεχάσω κάποιες εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, κατά τις οποίες οι επιτηρητές ωρύονταν να αφήσουν τα παιδάκια τα κινητά τους σε ένα χάρτινο κουτί και να τα πάρουν μετά το πέρας της εξέτασης, και κατά την ώρα του Listening χτύπησε το κινητό του επιτηρητή. Φυσικά, ο επιτηρητής είχε τα χίλια δίκια (!) και δεν προθυμοποιήθηκε ούτε καν συγγνώμη να ζητήσει, ούτε να ''παίξει'' την ηχογράφηση των εξετάσεων για ακόμη μία φορά.

Έφη, πρόκειται για υπουργική απόφαση.

Οι μαθητές που θα την παραβαίνουν θα αντιμετωπίζουν από επίπληξη έως πενθήμερη αποβολή.

Η απόφαση προβλέπει τα αντίστοιχα για τους καθηγητές. Η χρήση κινητού στην τάξη από τον καθηγητή αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: vmelas on 08 Dec, 2006, 13:29:05
Να πω και εγώ μία μικρή γνώμη ως πρώην διδάσκουσα σε κολλέγιο / πανεπιστήμιο στην Αμερική;

Θα ξεκινήσω με τον εξής πρόλογο:

Οι τάξεις, σχετικά μικρές σε αριθμό μαθητών, ήταν κυρίως με μαθητές από Αμερική. Είχαμε όμως και καναδυό ελληνοαμερικάνους καθώς και (ο Θεός ξέρει πως το κατάφερε) ένα Κύπριο!

Να σημειώσω ότι ΟΛΟΙ οι μαθητές είχαν κινητά.
Να σημειώσω ότι οι ΜΙΣΟΙ μαθητές μου ήταν σε ηλικία λυκείου (είχαν δυνατότητα να πάρουν μαθήματα κολλεγίου / πανεπιστημίου πριν την ώρα τους αν είχαν καλούς βαθμούς).
Και να σημειώσω ότι το μάθημα δεν το εκλάμβαναν ως "underwater basket weaving" που λένε οι φίλοι μας εξ Αμερικής αλλά επειδή οι περισσότεροι είτε το πλήρωναν από τη τσέπη τους ή ήταν τμήμα υποτροφίας το σέβονταν (αυτό βέβαια παραπέμπει σε άλλο θέμα, αυτό του σεβασμού προς το διδάσκοντα, αλλά είναι όντως άλλο θέμα).

Από όλους τους μαθητές μου οι μόνοι που άφηναν τα κινητά ανοικτά ήταν οι ελληνοαμερικάνοι αλλά αυτός που είχε την αναίδεια να απαντάει κιόλας το κινητό του μέσα στη τάξη ήταν ο Κύπριος. Του έγιναν δύο ή τρεις παρατηρήσεις μέσα στη τάξη για να μην μιλάει στο κινητό αλλά .. αγρόν αγόραζε. Τη τέταρτη φορά έφαγε κιμωλία στο κεφάλι (και εδώ κυριολεκτώ - ε, μα αφηνίασα με την αναίδεια!). Τη πέμπτη φορά ως διδάσκουσα τον πέταξα έξω από την τάξη και την έκτη τον εκανα "drop" από τη τάξη για αυτόν ακριβώς το λόγο και με κάλυπτε και το σύστημα.

Τι μαθαίνουμε από την όλη ιστορία;
Μαθαίνουμε ότι το γουρουνάκι (σε οποιαδήποτε ηλικία κι αν είναι), και τα αυτιά να του κόψεις, πάλι γουρουνάκι θα είναι. Μαθαίνουμε ότι δεν αφήνουμε σε άλλους να μάθουν στο παιδί μας πότε να χρησιμοποιεί το κινητό. Είμαστε εμείς υπεύθυνοι για το να τους πούμε πότε πρέπει και πότε δε πρέπει να μιλάνε στο κινητό. Επίσης δεν παιρνουμε το κανακάρη μας κάθε τρεις και λίγο για να δούμε αν είναι στο διάλειμα, αν έτρεξε και έπεσε παίζοντας μπάλα κτλ κτλ. Τέλος, ας χρησιμοποιήσουμε κι εμείς το κινητό όταν πρέπει γιατί όπως έλεγε και η γιαγιά μου "βλέποντας και κάνοντας" : το παιδί θα μιμηθεί τη χρήση και γενικά τη συμπεριφορά του γονέα του. Αν ο γονιός δεν σέβεται πχ ότι είναι στην ουρά σε δημόσια υπηρεσία και μαθαίνουμε όλοι ότι θα φάει φρικασέ, τότε γιατί να περιμένουμε να σεβαστεί ο κανακάρης (και η κανακάρισσα) ότι είναι σε τάξη και ότι δεν θα σκεφτεί "επειδή η δασκάλα δίνει μία άσκηση, τότε είμαστε ελεύθεροι να αλωνίσουμε τηλεφωνικώς".

Και δεν υπαινίσσομαι ότι πάντα οι αμερικάνοι είναι καλύτεροι. Είχα παράδειγμα μαθητή που απαντούσε σε SMS στο μάθημα, αλλά τουλάχιστον αυτό δεν διέκοπτε τη προσοχή των υπολοίπων, αν και ήταν κακό του κεφαλιού του.

Αυτάααααααααα.

Β
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: banned8 on 08 Dec, 2006, 13:58:23
Φιτιλιές (επειδή μ' αρέσει αυτή η συζήτηση):

Από την εγκύκλιο: «οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου. Στην εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής έχει στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο υποχρεούται, καθ' όλη τη διάρκεια της παραμονής του εντός του σχολικού χώρου, να το έχει εκτός λειτουργίας και μέσα στην τσάντα του».

Αντίδραση της κόρης μου:
– Τι θα κάνουν; Θα ψάχνουν τις τσάντες τριών χιλιάδων παιδιών;
– Αν πάμε όλοι κι όλες με τα κινητά, θα αποβάλουν τρεις χιλιάδες παιδιά;

Μητσοτάκεια αντίδραση της Βίκης του νότου:
– Η Ελλάδα είναι η χώρα όπου σ' ένα μήνα θα έχουν ξεχαστεί όλα.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: wings on 08 Dec, 2006, 14:05:16
Αντίδραση της Βίκης του βορρά:
- Μακάρι να αποβάλουν τρεις χιλιάδες παιδιά σε μία μέρα.
- Δεν χρειάζεται να ψάξουν καμία τσάντα εφόσον ο μαθητής έχει το κινητό εκτός λειτουργίας στη διάρκεια του σχολικού ωράριου.

[OFF-TOPIC] Την τελευταία φορά που πήγα σε γήπεδο ποδοσφαίρου και μάλιστα σε φιλικό παιχνίδι για φιλανθρωπικούς σκοπούς, μου έκαναν διακριτική σωματική έρευνα (μία αστυνομικίνα) και μου ζήτησαν να πετάξω τους αναπτήρες μου σε ένα καλάθι εκεί δίπλα. Επίσης έψαξαν την τσάντα μου. Το παιχνίδι είχε περίπου 40.000 θεατές.

Δεν μου άρεσε και δεν ξαναπήγα. Αλλά δεν θα ζητούσα ποτέ να εξαιρεθώ της έρευνας. Υπάρχει αντίστοιχη υπουργική απόφαση και οφείλω να τη σεβαστώ.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: vmelas on 08 Dec, 2006, 14:10:22
Φιτιλιές (επειδή μ' αρέσει αυτή η συζήτηση):

Από την εγκύκλιο: «οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου. Στην εξαιρετική περίπτωση που ο μαθητής έχει στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο υποχρεούται, καθ' όλη τη διάρκεια της παραμονής του εντός του σχολικού χώρου, να το έχει εκτός λειτουργίας και μέσα στην τσάντα του».

Αντίδραση της κόρης μου:
– Τι θα κάνουν; Θα ψάχνουν τις τσάντες τριών χιλιάδων παιδιών;
– Αν πάμε όλοι κι όλες με τα κινητά, θα αποβάλουν τρεις χιλιάδες παιδιά;

Συγνώμη αν παρέμβω στα οικογενειακά σας αλλά εκεί είναι που τραβάς μια σφαλιάρα και απαντάς.. Σημασία δεν έχει τι κάνει ο όχλος αλλά τι κάνεις εσύ .. Επιπλέον το ότι ξέρω ΕΓΩ (εγώ ο γονιός ας πούμε) ότι και μόνο το σκέφτεσαι θα έπρεπε να ρίξω άλλη μία σφαλιάρα τιμητική (σα το Βέγγο που έβαζε τις αδελφές του σε μια σειρά και έριχνε ένα χαστούκι που τις έπιανε όλες :) .. )

Αυτό επίσης μου θυμίζει κάτι που μας είχε πει μία καθηγήτρια ως φοβερή φράση για το τέλος έκθεσης .. :
Αν δε καώ εγώ, αν δε καείς εσύ, πως θέλεις τότε το σκοτάδι να γίνει φως;

Αν το πάμε όλοι ότι ε... άλλοι 5000000 το κάνουν γιατί όχι κι εγώ άστα να πάνε ...

Μητσοτάκεια αντίδραση της Βίκης του νότου:
– Η Ελλάδα είναι η χώρα όπου σ' ένα μήνα θα έχουν ξεχαστεί όλα.

Αυτό είναι ίδιον του Έλληνα.. στο χέρι μας και πάλι να αλλάξει.

Β
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: F_idάνι on 08 Dec, 2006, 14:17:25
Συγγνώμη, αλλά δε θα ήταν καλύτερα τα πράγματα αν υπήρχε καλύτερη επιτήρηση κατά την ώρα του προαυλισμού, ας πούμε; Εντάξει, οι παραβατικές συμπεριφορές είναι δύσκολο να εκμηδενιστούν, συμφωνώ και επαυξάνω (έναν γιο έχω, και έχω πάθει πλάκα με την εφευρετικότητα των εφήβων σε τέτοιες περιπτώσεις) αλλά όχι και αυτό το μπάχαλο κατά το οποίο οι καθηγητές - επιστάτες- you name it- δεν παίρνουν χαμπάρι ότι οι τουαλέτες εκτελούν χρέη γκαρσονιέρας και οι γωνιές της αυλής εκτελούν χρέη καπνιστηρίου!
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: vmelas on 08 Dec, 2006, 14:30:43
Συγγνώμη, αλλά δε θα ήταν καλύτερα τα πράγματα αν υπήρχε καλύτερη επιτήρηση κατά την ώρα του προαυλισμού, ας πούμε; Εντάξει, οι παραβατικές συμπεριφορές είναι δύσκολο να εκμηδενιστούν, συμφωνώ και επαυξάνω (έναν γιο έχω, και έχω πάθει πλάκα με την εφευρετικότητα των εφήβων σε τέτοιες περιπτώσεις) αλλά όχι και αυτό το μπάχαλο κατά το οποίο οι καθηγητές - επιστάτες- you name it- δεν παίρνουν χαμπάρι ότι οι τουαλέτες εκτελούν χρέη γκαρσονιέρας και οι γωνιές της αυλής εκτελούν χρέη καπνιστηρίου!

Δεν θα διαφωνήσω σχετικά με την επιτήρηση στα διαλείματα αλλά όσο εφευρετικοί και αν είναι οι έφηβοι εάν ο γονιός δεν έχει δώσει μία Χ γαλούχηση επί του θέματος τότε "το δεντράκι δεν ισιώνει". Και για να μην λέτε ότι παραπονιέμαι χωρίς να προτείνω λύση ας σας πω ότι αρχικά θα μπορούσατε όλοι οι γονείς να παίρνετε βασικά κινητά για τα παιδιά,χωρίς κάμερα, βίντεο, δυνατότητα να ψήνουν καφέ κτλ. Δεύτερον να είναι κινητά (που δεν ξέρω αν έχουν κυκλοφορήσει ακόμα εδώ) που έχουν δυνατότητα κλήσης μόνο προς το σπίτι, την αστυνομία και τη πυροσβεστική και τίποτε άλλο. Αν δίνουμε κινητά στα παιδιά ώστε αν συμβεί κάτι να μπορούν να επικοινωνήσουν με το σπίτι τότε αυτό φτάνει .. όχι να παίρνουμε Rzor που κάνει κωλοτούμπες στο 17χρονο που το θεωρεί μπιχλιμπίδι και "προς επίδειξη" και όχι ως εργαλείο.

Β.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: banned13 on 08 Dec, 2006, 15:44:08
Quote
Αν πάμε όλοι κι όλες με τα κινητά, θα αποβάλουν τρεις χιλιάδες παιδιά;
Εγώ σ' αυτό θα απαντούσα με μερικές δικές μου ερωτήσεις:
-Αν ένα εκατομμύριο οδηγοί αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Αθήνα, αποφάσιζαν την ίδια στιγμή ότι θα περνάνε όλα τα φανάρια με κόκκινο, τι θα τους έκαναν; Θα τους έπιαναν όλους ή θα έπιαναν μερικούς;
-Αν όλοι οι πελάτες ενός σούπερ-μάρκετ συγχρόνως αποφάσιζαν να κλέβουν από τα ράφια, τι θα τους έκαναν; Θα μπορούσαν να τους συλλάβουν όλους ή μόνο λίγους;
-Αν όλοι μας αποφασίζαμε να παραβαίνουμε τους νόμους, αντί να τους εφαρμόζουμε, τι θα μας έκαναν; Θα μας έστελναν όλους στη φυλακή ή μόνο μερικούς;
-Τηρούμε τους νόμους μόνο επειδή φοβόμαστε την τιμωρία ή, όταν εξασφαλίσουμε ότι είναι δύσκολο να μας τιμωρήσουν, γινόμαστε ασύδοτοι;

Νομίζω ότι όταν χίλια παιδιά σ' ένα σχολείο αποφασίσουν ομαδικά και οργανωμένα να κάνουν μια παράβαση (δίκην επανάστασης), και μάλιστα όταν η επανάστασή τους είναι η ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - στο μάθημα ή στο διάλειμμα - τότε κάτι σάπιο υπάρχει στην κοινωνία μας και στον τρόπο που μεγαλώνουμε τα παιδιά μας. Αν η απαίτηση των εφήβων για καλύτερη παιδεία ξεκινάει από το κινητό με βιντεοκάμερα και από τη χρήση της τεχνολογίας για την παραβίαση του ιδιωτικού χώρου και της αξιοπρέπειας των συνομηλίκων τους, τότε θα πρέπει να φοβόμαστε.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: banned8 on 08 Dec, 2006, 16:06:39
Το ότι βάζω φιτιλιές, δεν σημαίνει ότι συμμερίζομαι τις φιτιλιές.

Ωστόσο:
Υπάρχει κι ο αντίλογος: Αν κάθε μέρα που έμενε η χούντα στην εξουσία, μέναμε όλοι στα σπίτια μας / κατεβαίναμε όλοι στους δρόμους κ.τ.ό., θα μας έβαζαν όλους στη φυλακή; Θα έμενε για πολύ όρθια η χούντα;

Το ερώτημα έχει ήδη απαντηθεί: Μα είναι σοβαρή «επανάσταση» το να πολεμάς για το κινητό σου;

Ωστόσο, υπάρχει κι άλλος αντίλογος: Είναι το να κουβαλάς κινητό, ίδιο με το να περνάς με κόκκινο και να κλέβεις από τα ράφια;

Αν, για τους όποιους αξιοθρήνητους λόγους, το να κουβαλάς το κινητό σου είναι ένα δικαίωμα για το οποίο όλα τα παιδιά θα ήταν διατεθειμένα να κοντραριστούν με γονείς και δασκάλους, μήπως θέλει περισσότερη και βαθύτερη συζήτηση το θέμα;
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: wings on 08 Dec, 2006, 16:13:25
Νίκο, η σύγκριση που κάνεις είναι επιεικώς ανεπιτυχής.

Θα έπρεπε να είχε προηγηθεί, ωστόσο, μια επανάσταση των γονιών όταν τα παιδιά τους ζητούν κινητά αξίας 600 ευρώ και άνω. Για να το αναγάγω σε κάτι πιο χειροπιαστό, αναρωτήθηκες ποτέ πόσα χρήματα παίρνει το μήνα ο μέσος Έλληνας εργαζόμενος;

Καταλήγω: μια σειρά κακομαθημένων γονιών που δεν έκαναν την επανάστασή τους στα νιάτα τους, χαίρονται με τις μικρές επαναστάσεις των καμαριών τους και τις αβαντάρουν, καταρχήν αγοράζοντάς τους πανάκριβα κινητά.

Θα συμφωνήσω με την Αλεξάνδρα: «κάτι σάπιο υπάρχει στην κοινωνία μας και στον τρόπο που μεγαλώνουμε τα παιδιά μας».
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: banned13 on 08 Dec, 2006, 16:13:59
Όχι, το να κουβαλάς κινητό δεν είναι το ίδιο με το να κλέβεις ή να περνάς με κόκκινο. Αλλά δε νομίζω ότι χωρίζουμε τις παραβάσεις σε μικρές και μεγάλες, και για τις μεγάλες είμαστε νομοταγείς, ενώ για τις μικρότερες γινόμαστε συστηματικά παραβάτες. Και ποιος θα βάλει τα όρια μεταξύ μεγάλης, μικρομεσαίας και μικρής παράβασης;

Ότι χρειάζεται βαθύτερη συζήτηση το θέμα συμφωνώ, αλλά συζήτηση στο σπίτι, όχι στο σχολείο και στα ΜΜΕ. Ο γονιός είναι αυτός που θα υποδείξει στο παιδί του τη σωστή χρήση του κινητού, όπως και σε πολλά άλλα θέματα, με το παράδειγμά του πάνω απ' όλα.

Αλλά σε κάθε περίπτωση, μέχρι να πειστούν όλοι να γίνουν σωστοί σε οποιοδήποτε θέμα, πρώτα οφείλουν να τηρήσουν το νόμο έστω και με απαγόρευση.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: banned8 on 08 Dec, 2006, 16:34:35
Νίκο, η σύγκριση που κάνεις είναι επιεικώς ανεπιτυχής.

Για να προχωρά η συζήτηση, είναι δυνατό να μη γίνονται σχόλια για πράγματα που δεν τα λέω εγώ; Κάτω από τη σύγκριση, έβαλα την απάντηση, που άλλωστε είχε ήδη δοθεί.

Διαμορφώνεται ήδη στη συζήτηση (και δεν λέω ότι διαφωνώ, έτσι; αλλά ούτε ότι συμφωνώ) το «γερμανικό» πρότυπο: μαθαίνουμε πρώτα να τηρούμε τους νόμους. Και, όταν θα έχουμε ωριμάσει, ζητάμε να αρθούν, ή δεν χρειάζεται καν να αρθούν, αφού έχει ακυρωθεί η ανάγκη για την ύπαρξή τους από την «ώριμη» κοινωνία.

Θυμίζω βέβαια ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση μάς λένε: μην οδηγήσεις αυτοκίνητο, γιατί, όταν θα οδηγείς υπάρχει περίπτωση να μπεις στον πειρασμό να περάσεις με κόκκινο. Έτσι, κι αυτός που έχει μάθει να περνάει με πράσινο, δεν μπορεί πια να οδηγεί αυτοκίνητο.

Θα μου πείτε: όχι, δεν είναι αυτό. Είναι η περίπτωση: απαγορεύεται να οδηγείς γιατί η πλειοψηφία αυτών που οδηγούν περνάνε με κόκκινο. Απλώς η απαγόρευση πρέπει να ισχύσει και για τη μειοψηφία που δεν περνάει με κόκκινο.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: wings on 08 Dec, 2006, 16:40:17
Μια και το παραλλήλισες με τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, υπάρχει αντίστοιχο με την υποχρεωτική χρήση της ζώνης. Το μέτρο είναι αστυνομικό για να προφυλάξει τη δική σου ζωή όταν οδηγείς. Αν δεν τη φορέσεις, σκοτώνεσαι ή τραυματίζεσαι εσύ ο ίδιος και οι συνεπιβάτες σου αν δεν τη φορούν, ή απλώς πληρώνεις πρόστιμο όταν σε πιάσουν.

Πιθανότατα, ξεκίνησε ως μέτρο συμμόρφωσης και σύνεσης που δεν είχαν οι επιβάτες αυτοκινήτων και κατέληξε να γίνει μια χρήσιμη συνήθεια όλων των Ελλήνων επιβατών. Αντίστοιχο είναι το μέτρο για τα κινητά. Και ρωτώ: οι μικροί και μεγαλύτεροι μαθητές έχουν μόνο δικαιώματα; Υποχρεώσεις δεν έχουν;
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: banned8 on 08 Dec, 2006, 16:56:27
Το μέτρο για τις ζώνες είναι διαφορετικό. Καμία σχέση. Διαφορετική συζήτηση. Άλλο νήμα. Το αν φοράς ζώνη ή όχι δεν επηρεάζει την κυκλοφορία. Το αν μιλάς στο κινητό ή όχι επηρεάζει τη λειτουργία της τάξης.

Αυτό που προσπαθώ να πω είναι το εξής: Το κινητό δεν είναι παράνομο μαραφέτι. Καμία από τις συνηθισμένες χρήσεις του δεν είναι παράνομη. Δεν είναι παράνομο να στείλεις χίλια μηνύματα την ημέρα. Παράνομο είναι να μην τα πληρώσεις.

Άρα αυτό που μπορεί ή πρέπει να απαγορεύσει ο νόμος ή η εγκύκλιος είναι να μην το χρησιμοποιείς μέσα στην τάξη, όχι το να το κουβαλάς.

Ο παραλληλισμός πρέπει να γίνει με την οπλοφορία. Σου απαγορεύουμε να φέρεις όπλο γιατί, αν το χρησιμοποιήσεις, μπορεί η σφαίρα να βρει άνθρωπο στο δρόμο της.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: wings on 08 Dec, 2006, 17:00:30
Μα αφού σου λέει η χριστιανή (η κα Μαριέττα) ότι, αν το κουβαλάς ντε και καλά, πρέπει να είναι απενεργοποιημένο. Μα καλά, από τις λέξεις πιανόμαστε τώρα για να βρούμε παραθύρια να παραβιάσουμε μια υπουργική απόφαση που είναι από τις λίγες σωστές;

Ανέφερα το θέμα ζώνης ως παρομοίως αστυνομικό μέτρο σε θέματα «αυτοδιάθεσης».
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: banned8 on 08 Dec, 2006, 17:11:42
Η εγκύκλιος μιλάει για «εξαιρετικές περιπτώσεις», οι οποίες πρέπει να είναι «σαφώς αιτιολογημένες». Δηλαδή, ο γονιός θα ζητήσει να επιτρέψουν στο παιδάκι του να έχει μαζί του το κινητό του για τον άλφα και βήτα λόγο, τους οποίους το σχολείο θα αποδεχτεί και θα δώσει την άδεια. Αυτά για λόγους διευκρίνισης.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: Αλ. on 08 Dec, 2006, 18:07:18
Ευτυχώς που ο Συνήγορος του Παιδιού αντιμετωπίζει την κατάσταση με μεγαλύτερη ψυχραιμία από όλους μας

 Δελτίο Τύπου 06/11/2006 Συνήγορου του Παιδιού για τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία  (http://www.synigoros.gr/docs/deltio_typou_06_11_2006_kin_thlefwna.pdf)

 η από 3/11/2006 επιστολή του  Συνήγορου του Παιδιού προς το Υπ. Παιδείας για χρήση κινητών τηλεφώνων στο σχολικό χώρο  (http://www.synigoros.gr/docs/epistolh_YPEPTH_gia_kinhta.pdf)
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: banned8 on 08 Dec, 2006, 18:20:14
Άριστα διατυπωμένα, κατά τη γνώμη μου. Επίσης υπάρχουν σχολεία τα οποία αντιμετωπίζουν από καιρό την κατάσταση με αυτόν ακριβώς τον τρόπο. Ψύχραιμα και αποτελεσματικά.

Και να αποσαφηνίσω αυτό που είπα παραπάνω: Η εγκύκλιος αναφέρει μόνο τις «εξαιρετικές περιπτώσεις». Οπότε φαίνεται ότι κάποια σχολεία θα κινηθούν όπως μέχρι τώρα. Όλοι οι μαθητές θα μπορούν να είναι εξαιρετικές περιπτώσεις, αρκεί να μην έχουν ενεργοποιημένα τηλέφωνα μέσα στην τάξη.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: Αλ. on 08 Dec, 2006, 19:01:39
Απο την επιστολή και το δελτίο τύπου προκύπτει οτι υπήρχε ήδη εγκύκλιος που απαγόρευε τη χρήση των κινητών μόνο κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.
Τώρα πλεόν η απαγόρευση εκτείνεται και πέραν της ωρας διδασκαλίας και αφορά και στην κατοχή τους στο χώρο του σχολείου. Από την απαγόρευση χρήσης πάμε στην απαγόρευση κατοχής στο σχολείο. Αλλή μια πανικόβλητη αντίδραση της ελληνικής Πολιτείας υπό την πίεση των καταγγελιών για τα όσα συνέβησαν στην Αμαρυνθο...
Υπόψην όμως ότι οι εγκύκλιοι δεν έχουν κανονιστική ισχύ ούτε παράγουν δίκαιο απλώς αποτελούν ενδουπηρεσιακά έγγραφα τα οποία συνδράμουν στην ερμηνεία ισχύοντων κανόνων δικαίου, αλλά δε θετουν νέους κανόνες ούτε θεσπίζουν νεό δίκαιο. Άρα για να έχει κάποιο νόημα η απαγόρευση της εγκυκλίου θα πρέπει να εδράζεται σε κάποιο ισχύοντα κανόνα δικαίου.
Title: Re: Ενέργειες ανώριμων ανθρώπων σε ανώριμες κοινωνίες
Post by: Αλ. on 13 Dec, 2006, 20:34:11
Μια και το παραλλήλισες με τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, υπάρχει αντίστοιχο με την υποχρεωτική χρήση της ζώνης. Το μέτρο είναι αστυνομικό για να προφυλάξει τη δική σου ζωή όταν οδηγείς. Αν δεν τη φορέσεις, σκοτώνεσαι ή τραυματίζεσαι εσύ ο ίδιος και οι συνεπιβάτες σου αν δεν τη φορούν, ή απλώς πληρώνεις πρόστιμο όταν σε πιάσουν.
Πιθανότατα, ξεκίνησε ως μέτρο συμμόρφωσης και σύνεσης που δεν είχαν οι επιβάτες αυτοκινήτων και κατέληξε να γίνει μια χρήσιμη συνήθεια όλων των Ελλήνων επιβατών.
Και μια που αναφερθήκατε σε περιπτώσεις τιμωρίας αυτοπροσβολών, σας ενημερώνω ότι αυτό θα είναι αντικείμενο διάλεξης από τον καθηγητη του Cambridge  Andrew von Hirsch στη Νομική Σχολή Θεσσαλονίκης την Τρίτη 19/12/2006.