Μείωση τιμών...

Natassa · 15 · 3086

Natassa

  • Sr. Member
  • ****
    • Posts: 1197
Καλημέρα.

Σήμερα το πρωί έλαβα μήνυμα από τον supplier manager ενός εκ των μεταφραστικών γραφείων με τα οποία συνεργάζομαι, στο οποίο με ρωτούσε αν συμφωνώ να κατεβάσω την τιμή που τους έχω δώσει κατά 0,022 ευρώ προκειμένου να παραμείνουν οι τιμές μου "ανταγωνιστικές". Το πρόσχημα ήταν τα γεγονότα στην παγκόσμια αγορά και η κρίση στην οικονομία... Σημειωτέον ότι πρόκειται για μεγάλο γραφείο με πολλά παραρτήματα σε 3 ηπείρους.

Μου ανέβηκε πυρετός! Ιδρώνω για να βγάλω όσα βγάζω και μου ζητούν να κάνω μείωση για να συνεχίσουν να μου στέλνουν δουλειές... Αντί να προοδεύω πρέπει να πισωπατώ για να εξασφαλίζω τη δουλειά μου. Σε λίγο μήπως να τους παρακαλώ κιόλας με οποιοδήποτε αντίτιμο για να μου στέλνουν δουλειά...;

Πραγματικά δεν ξέρω πως να κινηθώ... Από τη μία σκέφτομαι να μην κατεβάσω ούτε λεπτό την τιμή μου, μιας και πρόσφατα έλαβα θετικότατα σχόλια από πελάτη του γραφείου, μέσω του ίδιου του γραφείου, για δουλειά που του είχα κάνει. Από την άλλη με προϊδέασε το θέμα του μηνύματος "Μελλοντικές εργασίες από την XXX". Δηλαδή προκειμένου να λαμβάνω δουλειές από αυτούς θα πρέπει να ξεβρακωθώ;

Εσείς είχατε παρόμοια περιστατικά τελευταία;
Οπωσδήποτε παράθυρο
Να βλέπω έξω, να χαμογελώ


spiros

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 821545
    • Gender:Male
  • point d’amour
Εγώ όχι. Αλλά έχω μεγάλο όγκο σε USD το οποίο σημαίνει ότι οι τιμές είναι ήδη χαμηλές ένεκα της ισοτιμίας δολαρίου-ευρώ.



wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 72435
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
Νατάσα, να επιμείνεις στις τρέχουσες τιμές σου και να επικαλεστείς τα θετικότατα σχόλια του τελικού πελάτη για να τους πείσεις.
Ο λόγος είναι μεγάλη ανάγκη της ψυχής. (Γιώργος Ιωάννου)


Natassa

  • Sr. Member
  • ****
    • Posts: 1197
Αυτό σκέφτομαι, Βίκυ. Όσο τους έχω εγώ ανάγκη άλλο τόσο με έχουν κι εκείνοι λαμβάνοντας υπόψη και τον κατιμά που κυκλοφορεί στο επάγγελμα (χωρίς καθόλου έπαρση...).
Μου φαίνεται αδιανόητο να προσπαθούν να μου φορέσουν φέσι την τιμή που εκείνοι θεωρούν συμφέρουσα για τους ίδιους χωρίς να έχει προηγηθεί διαπραγμάτευση μαζί μου. Έχω σκάσει από το πρωί...

Τι με νοιάζει, στο κάτω κάτω, τι γίνεται στην παγκόσμια αγορά; Εμένα με ρωτάει κανείς τι γίνεται στην χώρα μου που πάει από το κακό στο χειρότερο; Που μειώνονται τα εισοδήματά μας και αυξάνουν σαν τρελές οι τιμές αγαθών και υπηρεσιών; Ώρα είναι τώρα να αρχίσω να λυπάμαι τα γραφεία που "δεν βγαίνουν"! Χα!
Οπωσδήποτε παράθυρο
Να βλέπω έξω, να χαμογελώ



wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 72435
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
Συμφωνώ μαζί σου. Ανεβάζουμε τις τιμές, δεν τις κατεβάζουμε. Κι, όπως σας λέω συνεχώς, υπάρχουν χιλιάδες καλά γραφεία στην υφήλιο που μπορούν να πληρώσουν καλά και δεν κάνουν παζάρια.
Ο λόγος είναι μεγάλη ανάγκη της ψυχής. (Γιώργος Ιωάννου)


mariapar

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1898
    • Gender:Female
Νατάσα, να επιμείνεις στις τρέχουσες τιμές σου και να επικαλεστείς τα θετικότατα σχόλια του τελικού πελάτη για να τους πείσεις.

Συμφωνώ απολύτως.
Ίσως πάλι, αν ο πελάτης είναι καλός και δεν θέλεις να φανείς αδιάλλακτη, να μπορούσες να επιμείνεις στην τιμή σου, αλλά να παίξεις και λίγο (αλλά λίγο!) με τα volume discounts...
One finger cannot lift a pebble (Native American proverb)


Natassa

  • Sr. Member
  • ****
    • Posts: 1197
Σας ευχαριστώ για την συμπαράσταση! :))

Θα κοιτάξω να κρατήσω την ίδια τιμή, να χρησιμοποιήσω τα καλά σχόλια του τελικού πελάτη και να προτείνω κάποια μικρή μείωση για μεγάλες δουλειές.

Κι ελπίζω η γενική κατρακύλα να σταματήσει κάπου εδώ γιατί δεν με βλέπω να την βγάζω καθαρή... :)
Οπωσδήποτε παράθυρο
Να βλέπω έξω, να χαμογελώ


Anastasia

  • Anastasia Giagopoulou
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2365
    • Gender:Female
  • Set goals, Work hard!
Μόλις με χτύπησε η οικονομική κρίση!!! Μετά την αποστολή των τιμολογίων για τον Οκτώβριο (οκ, τα καθυστέρησα λιγάκι) έλαβα το εξής μήνυμα από κάποιο γραφείο εξ Αμερικής:

"During this economic downturn, we find it necessary to extend our payment terms to approximately 90 days after receipt of your invoice(s). We are taking all the necessary steps to change this situation as soon as possible... "

Τι να απαντήσω τώρα;;; Μου λέτε σας παρακαλώ;;;;
"Only Love can leave such a... Mark!"


mariapar

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1898
    • Gender:Female
Καλύτερα που το δηλώνουν, Αναστασούλα. παρά να το κάνουν μουλωχτά και να ψάχνεις τα λεφτά σου στην τράπεζα από μέρα σε μέρα κι από εβδομάδα σε εβδομάδα... Αν είναι πελάτες που οι 60 μέρες τους είναι 60 και οι 90 90, ίσως και να μη σε συμφέρει να κάνεις τίποτα άλλο από το να το δεχτείς. Από την κρίση δύσκολο να μείνουμε εντελώς αλώβητοι, και μακάρι να χτυπάει μόνο με αυτόν τον τρόπο και όχι με μείωση δουλειάς ή τιμών...

Αν βέβαια έχεις την αίσθηση ότι πρόκειται για «ξύπνιους» που βρίσκουν την κρίση ως δικαιολογία για να περάσουν όρους ευνοϊκότερους για την πάρτη τους, το πράγμα αλλάζει, αλλά αυτό το ξέρεις μόνο εσύ!
One finger cannot lift a pebble (Native American proverb)


Anastasia

  • Anastasia Giagopoulou
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2365
    • Gender:Female
  • Set goals, Work hard!
Είναι σχετικά καινούργιοι πελάτες, αλλά έχουν εξαιρετικές κριτικές στο προζ. Επίσης, τις 3-4 που ανέλαβα κάποιο έργο, η συνεργασία ήταν άριστη και η πληρωμή στην ώρα της. Δεν έχω λόγο να πιστέψω ότι πρόκειται περί απατεώνων. Οπότε, δε μου μένει παρά να το δεχτώ ευγενικά και ας ελπίσουμε ότι η ροή της δουλειάς δεν θα μειωθεί γιατί παραιτήθηκα και από το γραφείο (μην ξεχνιόμαστε!) ;-)
"Only Love can leave such a... Mark!"


vmelas

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 4932
    • Gender:Female
Μόλις με χτύπησε η οικονομική κρίση!!! Μετά την αποστολή των τιμολογίων για τον Οκτώβριο (οκ, τα καθυστέρησα λιγάκι) έλαβα το εξής μήνυμα από κάποιο γραφείο εξ Αμερικής:

"During this economic downturn, we find it necessary to extend our payment terms to approximately 90 days after receipt of your invoice(s). We are taking all the necessary steps to change this situation as soon as possible... "

Τι να απαντήσω τώρα;;; Μου λέτε σας παρακαλώ;;;;

Αναστασία, έχεις δύο τρόπους (με διαφορετικά αποτελέσματα) να ακολουθήσεις: Ο πρώτος λέει ότι όντως συμφωνείς γιατί έχουν πρόβλημα και ο δεύτερος είναι ότι τους λες ότι για τιμολόγια μέχρι και την ημερομηνία έκδοσης του εν λόγω μηνύματος ισχύουν οι όροι πληρωμής που είχατε συμφωνήσει και ότι από την ημερομηνία του μηνύματος και μετά συμφωνείς στους όρους τους. Το γραφείο (θα ήθελα να πιστεύω) πρέπει να επικοινωνεί και όχι απλά να ανακοινώνει τις αλλαγές τακτικών πληρωμής. Επιπλέον έχεις ένα συμφωνητικό μαζί τους που για να το αλλάξουν θα πρέπει να ζητήσουν τη σύμφωνη γνώμη σου. Και αν κατά τη διάρκεια των 90 ημερών λάβεις άλλο ένα μήνυμα που λέει «Συγγνώμη φαλιρήσαμε» εκεί τι θα κάνεις;

Το ζήτημα είναι εάν θέλεις να κρατήσεις τον πελάτη ή όχι. Γιατί θα μπορούσες απλά να τους πεις ότι εσύ δεν άλλαξες ποτέ την ημερομηνία παράδοσης γιατί έπεσε οικονομική κρίση. Το γραφείο όταν παρέδωσες πληρώθηκε από τον πελάτη με ήδη συμφωνημένους όρους. Άρα γιατί αλλάζει τώρα σε σένα το όλο σκηνικό;

Αυτά εγώ δε τα καταλαβαίνω. Μου έχει συμβεί σε ένα (όλο κι όλο) γραφείο να αλλάξουν οι όροι πληρωμής (από 30 σε 45 ημερολογιακές) αλλά αυτό μας το ανακοίνωσαν λέγοντας ότι όσα τιμολόγια είχαν ήδη υποβληθεί θα πληρωθούν με τις 30 μέρες και ότι η πολιτική αυτή θα τεθεί σε εφαρμογή από μία ημερομηνία που έθεσαν οι ίδιοι και μετά. Σταράτα πράγματα και με μία αλλαγή πολύ μικρή και όχι από 60 (που για μένα είναι ήδη μεγάλο χρονικό διάστημα αναμονής) να πάει σε 90 μέρες .. δηλαδή περιμένεις που περιμένεις 2 μήνες ... να πάει και 3; Εκείνοι θα περίμεναν να παραδώσεις όποτε σου 'ρθει γιατί λόγω οικονομικής κρίσης θα πας να πλύνεις και σκάλες (που λέει ο λόγος) και άρα δε θα μπορείς να εργάζεσαι 8άωρο σε μετάφραση;



Anastasia

  • Anastasia Giagopoulou
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2365
    • Gender:Female
  • Set goals, Work hard!
Αυτό σκέφτηκα κι εγώ, Βαλεντίνη. Το γραφείο είναι υποχρεωμένο να ενημερώνει για όποιες αλλαγές στο συμφωνητικό που έχουμε υπογράψει. Αυτό που ήθελα να τους γράψω είναι ότι αυτή η ενημέρωση δεν μπορεί να γίνει με την αποστολή του τιμολογίου και να ισχύσει αμέσως. Θα έπρεπε να μου στείλουν κάποιο ενημερωτικό μήνυμα με πιθανή ημερομηνία ισχύος της νέας τους πολιτικής.

Από την άλλη λόγω του γεγονότος ότι από 1 Δεκεμβρίου θα εργάζομαι αποκλειστικά ως freelancer, αγχώνομαι μήπως χάσω τον πελάτη. Βέβαια, οι δουλειές που μου έχουν αναθέσει έως τώρα δεν είναι μεγάλες, αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

Σκέφτομαι να το δεχτώ, αλλά να εκφράσω πολύ ευγενικά τις αντιρρήσεις μου.
"Only Love can leave such a... Mark!"


wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 72435
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
Θα συμφωνήσω με τη Βαλεντίνη.

Το τιμολόγιο που μόλις έστειλες πρέπει να πληρωθεί κανονικά. Βέβαια, αυτό που σου έγραψαν δεν σημαίνει ότι θα εφαρμόσουν τις 90 μέρες στο συγκεκριμένο τιμολόγιο, εκτός αν το γράφουν παρακάτω. Ίσως είναι ανακοίνωση που στέλνουν ενημερωτικά.

Στην πορεία, εφόσον το γραφείο είναι καλό, δεν έχεις λόγο να μη δεχτείς τις 90 μέρες αφού δηλώνουν ότι αυτή θα είναι πλέον η πολιτική τους. Βέβαια, αυτό που λέω εξαρτάται κι από άλλους παράγοντες, π.χ. πόσο μεγάλα έργα σου δίνουν, πόσο καλή είναι η τιμή ανά λέξη, πόσο πιεστικοί είναι στις προθεσμίες που δίνουν για την παράδοση της μετάφρασης κ.ο.κ.
Ο λόγος είναι μεγάλη ανάγκη της ψυχής. (Γιώργος Ιωάννου)


Anastasia

  • Anastasia Giagopoulou
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2365
    • Gender:Female
  • Set goals, Work hard!
Ναι, νομίζω ότι αυτή είναι η καλύτερη λύση. Η αλήθεια είναι ότι μέχρι στιγμής δεν έχω αναλάβει κάποιο μεγάλο έργο αλλά πληρώνουν καλά και δεν είναι πιεστικοί στις προθεσμίες. Θα δεχτώ τις 90 ημέρες, αλλά θα εκφράσω την αντίθεση μου με την εφαρμογή της νέας πολιτικής τους στο τιμολόγιο που τους έστειλα.

Ευχαριστώ πολύ, παιδιά! Θα σας ενημερώσω μόλις λάβω απάντηση.
"Only Love can leave such a... Mark!"


selenia

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 336
    • Gender:Female
Kαλημέρα κορίτσια,

Εγώ θα έλεγα να δεχθείς γιατί απ' ότι κατάλαβα θέλεις να κρατήσεις τον πελάτη και δεύτερο, ξεκινάς τώρα σαν freelancer. Στην ουσία δεν αλλάζει τίποτα. 'Εχω έναν πελάτη που τα τελευταία 8 χρόνια έχει αλλάξει 3 φορές τη διορία εξόφλησης και τώρα είμαστε στις 90 μέρες. Η αλήθεια είναι πάντως πως κάθε φορά ενημέρωνε από πριν και από ποιο τιμολόγιο θα ξεκινούσε η αλλαγή.
Το ίδιο γραφείο προσπάθησε να μου μειώσει τις τιμές μου (και τώρα λόγω δήθεν της κρίσης) και αρνήθηκα. Και συνεχίζουν να μου δίνουν την ίδια δουλειά.
Εφ' όσον το μόνο που αλλάζει είναι η ημερομηνία πληρωμής και εφ'όσον είναι σωστοί στις πληρωμές τους και εφ' όσον (πολλά εφ' όσον !) δεν θέλεις να τον χάσεις.... μπορείς να του πεις πως θα εκτιμούσες να ενημερώνεσαι εκ των προτέρων σ' αυτές τις περιπτώσεις.
Si les points de suspension pouvaient parler, ils pourraient en dire des choses et des choses !
Pierre Dac


 

Search Tools