We blame you! (κείμενο του Αλκίνοου Ιωαννίδη για τις κατηγορίες των Ευρωπαίων προς την Ελλάδα)

dominotheory

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2069
We blame you!
---------------

We blame you, you know, μου είπε ένας Άγγλος στο Λονδίνο. Εννοούσε πως οι Έλληνες κάνουμε ζημιά στις οικονομίες των άλλων χωρών της Ευρώπης. Με την κυκλοφορία της συλλογής “Local Stranger” στο εξωτερικό, θα πέφτω συχνά πάνω σε τέτοιου είδους ατάκες ξένων δημοσιογράφων.

Τι να απαντήσω; Τι να του πω; Πως οι αποικιοκράτες παππούδες του συμπεριφέρονταν στους Kύπριους δικούς μου σαν να ήταν ζώα, επειδή ήταν βοσκοί και δεν είχαν μπάτλερ; Πως η βασίλισσά του, αυτή η γιαγιά με τα καταπληκτικά καπέλα, όταν ήταν νέα υπέγραφε με το χέρι της θανατικές καταδίκες παιδιών 19 και 20 χρονών που πάλευαν να ελευθερώσουν τον τόπο τους; Να του πω για την εξωτερική πολιτική της χώρας του, που τεχνητά προκάλεσε το μίσος μεταξύ των Ελληνοκυπρίων και των Τουρκοκυπρίων, άνοιξε με το ζόρι την όρεξη στην Τουρκία για την Κύπρο και με τη βοήθεια της αστείρευτης δικής μας λεβεντομαλακίας δημιούργησε το Κυπριακό πρόβλημα, με χιλιάδες νεκρούς, αγνοούμενους και πρόσφυγες;

Να του πω για τον εμφύλιο εδώ στην Ελλάδα και για τον ρόλο που έπαιξε η εξωτερική πολιτιτική της χώρας του; Για τη σύμπραξη με τους ηττημένους Γερμανοτσολιάδες και κάθε λογής δοσίλογους εναντίων όσων αγωνίστηκαν για την ελευθερία στο βουνό; Για το πώς εκμεταλλεύτηκαν την εγκεφαλική σκλήρηνση και τον επαρχιωτισμό της εδώ κομμουνιστικής ηγεσίας προκειμένου να ξεφορτωθούν μια και καλή το πιο δημιουργικό και αλτρουιστικό κομμάτι της χώρας; Πως από τότε επικράτησαν εδώ οι βολεψάκιδες, οι παρτάκιδες και οι ελληνάρες χωρίς Ελλάδα – αυτοί που όταν λένε «αγαπώ την πατρίδα μου» εννοούν στην καλύτερη περίπτωση «αγαπώ τον εαυτό μου» ή ακόμα «μισώ όλους τους άλλους» - φέρνοντας τη χώρα σήμερα στην καταστροφή;

Ας μη μιλήσω για τη Γερμανία, μη σας κουράζω με τα αυτονόητα...

“We blame you!” Έλα τώρα Robert, behave yourself να πούμε, μην κάνεις σαν παιδί! Κι εγώ σας κατηγορώ άμα είν’ έτσι.

Οι εταιρείες και οι κυβερνήσεις σας ανέθρεψαν και στήριξαν τη διαφθορά μας, προκειμένου να μας πουλήσουν σε διπλή τιμή τα άχρηστα, μισοχαλασμένα όπλα, τα φάρμακα και τις τηλεπικοινωνίες τους. Έστησαν Ολυμπιάδες. Η δική μας κόστισε διπλάσια από του Σίδνευ, το είπε τότε υπουργός μας, υπερήφανος, σε ξένο κανάλι. Κι όταν ρωτήθηκε ο υπουργός στη συνέχεια: «Εννοείτε πως αυτά πληρώνονται με ξένα κεφάλαια;» απάντησε παρεξήγημένος (έχουμε και μια αξιοπρέπεια!), «Όχι! Αποκλειστικά με δικά μας χρήματα. Θα μάθουμε πόσα ακριβώς μετά το πέρας των αγώνων»! Τα πλήρωσε το κράτος, δηλαδή εμείς, δηλαδή τα εγγόνια μας. Κι εμείς φωνάζαμε «Ζήτω» και «Γεια». Και στήναμε ωραίες τελετές έναρξης και λήξης. Γραφείο τελετών!

“We blame you!” Και οι δύο παππούδες μου σκοτώθηκαν στον πόλεμο. Δεν άκουσα ποτέ τους γονείς μου που μεγάλωσαν πάμφτωχοι και ορφανοί, ούτε τις πρόσφυγες, χήρες γιαγιάδες μου να κατηγορούν συνολικά τους Γερμανούς, τους Άγγλους, τους Τούρκους ή τους Βούλγαρους. Είχαν μια σιωπή, μια βαθιά γνώση πως ο άνθρωπος, από όπου και αν κατάγεται, κρύβει μέσα του τον άγγελο μα κρύβει και το θηρίο. Το ταϊζει κρυφά, το κρύβει πίσω από χαμόγελα και ανέξοδες καλοσύνες, το καταπιέζει όταν ενοχλεί την καθημερινότητα και το ελευθερώνει όποτε οι συνθήκες το επιτρέπουν. Εκτός κι αν η καλλιέργεια και η ηθική του υπερισχύσουν. Μα, να ανοίξω φιλοσοφική συζήτηση;

Όχι. Τότε; Ας πάω στα «επουσιώδη». Να πω για τις αηδίες που η δική σας show-business μάς πούλησε δεκαετίες τώρα; Για τόσες ανοησίες της ποπ, της ροκ και των «charts» που μας τάισαν με το ζόρι; Που για κάθε τραγούδι της προκοπής αναγκαστήκαμε να αγαπήσουμε κι ένα σακί σκουπιδοτράγουδα και να συνδέσουμε τις εφηβείες και τις ζωές μας μαζί τους; «Και τι με νοιάζει, θα μου πει, αν εσύ έχαφτες τις αηδίες που σου πουλούσαν οι δισκογραφικές και τα ραδιόφωνα; Ας μην τις άκουγες. Είναι ανάγκη να σας φταίνε πάντα οι άλλοι;»

Καλά, θα πω για τα δικά μας: Έχεις δίκιο Robert, ότι κι αν πεις λίγο είναι. Η πρώτη μας βουλή είχε μέσο όρο 200 βαφτιστήρια ανά βουλευτή. Ήμασταν χαλασμένοι εξ αρχής. Ο εμφύλιος μεταξύ των Ελλήνων κατά την επανάσταση στοίχησε περισσότερους νεκρούς απ’ ότι ο αγώνας ενάντια στους Οθωμανούς. Βαφτίσαμε τον Ιταλό Καποδίστρια Έλληνα και μετά τον σκοτώσαμε γιατί δεν είχε τα κουσούρια μας. Όσο αίμα κι αν χύσαμε, όσους Θούριους κι αν ψάλαμε, όσες ηρωικές Εξόδους κι αν επιχειρήσαμε, τελικά εσείς μάς κάνατε κράτος, για να κάνουμε τις δουλειές σας. Το ένα από τα τρία πρώτα κόμματα της νέας μας χώρας, αυτό που ουσιαστικά επικράτησε, λεγόταν «Αγγλικό». Αυτό τα λέει όλα. Ποια ιδεοληψία μάς έκανε να πιστέψουμε πως μπορούμε να σηκώσουμε κεφάλι; Χάσατε ευγενή παιδιά εδώ Robert, το ξέρω. Ποιητές, ουτοπιστές, οξφορδιανούς αρχαιογνώστες, έφηβους φιλέλληνες, Έλληνες εξ αναγνώσεως, Πλατωνιστές όταν κανείς δεν είχε ακούσει για Πλάτωνα στα λημέρια μας για αιώνες. Εμείς ήμασταν αναλφάβητοι Αρβανίτες, Βλάχοι, Τουρκόγυφτοι, Τουρκόφωνοι, Πομάκοι, Σλαβομακεδόνες, Τσάμιδες. Εσείς βυθίσατε στο Ναβαρίνο, εσείς μας δώσατε κράτος, εσείς μας κάνατε Έλληνες. Εμείς απλώς κερδίσαμε το κύπελο στο ποδόσφαιρο και βγήκαμε να δείρουμε Αλβανούς.

Μπα, όχι, αυτά τα λέμε μεταξύ μας, δεν είναι για ν’ ακούγονται παραέξω, μετατρέπονται αυτομάτως σε υπερβολές και σε ψέματα όταν βγαίνουν απ’ το σπίτι. Θα του πω άλλα:

Μη νομίζεις πως περνούσαμε ζωή και κότα τόσα χρόνια Robert! Δεν ήταν παράδεισος το να κοιμάσαι σε ράντζο στο διάδρομο, εγχειρισμένος. Ούτε το να είσαι άτομο με αναπηρία και να σού είναι αδύνατον να κινηθείς στις πόλεις μας. Ούτε το να πληρώνεις «περαίωση» στην εφορία, θεωρούμενος απατεώνας εξ ορισμού. Ούτε το να οδηγείς και να πεθαίνεις στους δρόμους μας. Ούτε το να γεννάς με καισαρική για να βγάλει κάνα φράγκο παραπάνω ο μαιευτήρας και να ταϊζει γάλα σκόνη το παιδί σου για να πάρει προμήθεια. Ούτε το να μη βρίσκεις το δίκιο σου στα δικαστήρια. Ούτε το να κυβερνιέσαι από όσους μας κυβέρνησαν. Ούτε το να ζεις στην ασχήμια όπου ο καθένας έχτιζε ότι να ‘ναι όπου να ‘ναι. Ούτε το να είσαι παιδί χωρίς παιδεία και χωρίς χρόνο, με πέντε ιδιαίτερα τη μέρα, με άγχος και κατάθλιψη. Ούτε γέρος χωρίς ουσιαστική περίθαλψη και σύνταξη, να περιμένεις να πεθάνεις μπροστά στην τηλεόραση. Ούτε και το να είσαι Αιγυπτιώτης, Κύπριος, Μικρασιάτης, Ηπειρώτης, Ίμβριος ή Πόντιος ήταν πάντα ευχάριστο. Γι’ αυτό μη λες πως γλεντούσαμε τη ζωή μας τόσα χρόνια με δανεικά. Τα δανεικά τα έδιναν οι διαφθορείς των κυβερνήσεων και των εταιρειών σου και τα έτρωγαν οι διεφθαρμένοι δικοί μας δικοί τους. Και θησαύριζαν οι δυνατοί μέσα απ’ τη μιζέρια και τον εξευτελισμό μας και σήμερα θέλουν κι άλλο.

Τώρα, το πώς γίνεται αυτή η πλούσια και αδιάφθορη χώρα σου, ενώ ρούφηξε το αίμα αποικιών τόσα χρόνια, να χρωστά κι αυτή, το γιατί σού κόβονται οι παροχές στην παιδεία, οι κοινωνικές ασφαλίσεις, οι μισθοί και η πρόνοια, το γιατί έχεις χρόνια τώρα άστεγους κάτω απ’ τις γέφυρες, πεινασμένους στο δρόμο και αναλφάβητους το 2012, αυτό είναι άλλο, τεράστιο, παγκόσμιο θέμα που καλό θα ήταν να ψάξουμε όλοι μαζί. Δεν πηγάζει από την κατάσταση στην Ελλάδα. Μη μας κατηγορείς λοιπόν για όσα δεν φταίμε.

Αν θέλεις να μας κατηγορήσεις, κατηγόρησέ μας για την έλλειψη οργανωμένης άμυνας απέναντι σε μια επίθεση πρωτοφανή αλλά αναμενόμενη. Κατηγόρησέ μας που βρεθήκαμε ανέτοιμοι, επαρχιώτες αδικτύωτοι, αυτιστικοί, ομφαλοσκόποι, χασομέρηδες, μια πόλη ανοχύρωτη μπροστά στην προαναγγελθήσα επέλαση του τέρατος. Και κατηγόρησε και λίγο τον εαυτό σου, που αντί να συμπονέσει τον δοκιμαζόμενο φτωχόκοσμο της Ελλάδας, γλύφει μισοκοιμισμένος την καραμέλα που του πουλούν οι αγορές, τα περιοδικά των εκδοτών και οι ρατσιστικές αναλύσεις των καναλιών, περιμένοντας τη σειρά του. Σου λένε κάθε μέρα για την ελληνική τεμπελιά, για την ελληνική διαφθορά, για την ελληνική ψευτιά. Την αλήθεια που δεν σου λένε θα σου την πούμε εμείς: Ετοιμάσου να χάσεις όσα νομίζεις πως έχεις. Γιατί θα τα χάσεις όλα!

Και μην πεις "αυτά δεν γίνονται!" Κι εμείς τέτοια λέγαμε. Και σήμερα βρεθήκαμε χωρίς γη κάτω απ' τα πόδια μας. Αύριο θα έρθει η σειρά σου. Όταν λοιπόν θα σου στερούν τη σύνταξή σου, τα χρήματα που κέρδισες με ιδρώτα και με απουσία από τα παιδιά σου και τους έδωσες να σου φυλάξουν, όταν δεν θα ‘χεις γιατρό να γιατρευτείς, σπίτι να κοιμηθείς, πρόνοια να προνοήσει, φαϊ να φας, τραγούδι να τραγουδήσεις, τότε να μας κατηγορήσεις διπλά. Γιατί εμείς ανοίξαμε την Κερκόπορτα.

Η ευθύνη μας δεν είναι μόνο πως δημιουργήσαμε χρέος, πως κλέψαμε τον τόπο μας, πως χτίσαμε αυθαίρετα, πως πληρωθήκαμε μαύρα, πως πήραμε και δώσαμε φακελάκια, πως ψηφίσαμε ζώα, πως λαδώσαμε, πως παντρευτήκαμε σε πισίνες με πυροτεχνήματα και λιμουζίνες ενώ χρωστούσαμε, πως κάψαμε πεντοχίλιαρα στα σκυλάδικα, πως θελήσαμε το βουλευτή και τον καλλιτέχνη να εκπροσωπούν τη φτηνότερη και πιο αντιαισθητική πλευρά μας. Εννοείται πως φταίμε για όλα αυτά και άλλα. Όμως η πραγματικά μεγάλη ενοχή μας απέναντί σου είναι πως κάναμε την αρχή για να ρουφήξουν σε λίγο και το δικό σου αίμα.

Η υποχρέωση μας σήμερα είναι να παλέψουμε για τα παιδιά σου. Και η δική σου υποχρέωση είναι να παλέψεις για τα δικά μας. Μόνο έτσι γίνεται.
Τα υπόλοιπα είναι ανοησίες.

Ακούς εκεί we blame you! Ηλίθιε!

http://www.alkinoos.gr/el/news.html


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Ο Καποδίστριας Ιταλός; Έλεος, επιτέλους. Το κατεβατό του εκλεκτού τραγουδοποιού μου έφερε συνειρμικά το έξοχο τραγούδι του Μούτση, "για όλα φταιν οι γκόμενες" .  Είναι βολικό να ρίχνεις το φταίξιμο για την κατάντια μας στους ξένους. Αυτοί κάνουν τη δουλειά τους. Εμείς, ως βολικοί ηλίθιοι του ακολοθούμε;
« Last Edit: 12 Mar, 2012, 20:08:34 by mavrodon »



dominotheory

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2069
Αν και δεν το είχα ψάξει πολύ, βλέπω αυτό:

Γεννήθηκε στην Κέρκυρα στις 10 Φεβρουαρίου του 1776 και ήταν το έκτο παιδί του Αντωνίου - Μαρία Καποδίστρια, δικηγόρου στο επάγγελμα, και της Διαμαντίνας Γονέμη, κόρη αριστοκρατικής οικογένειας με καταγωγή από την Κύπρο. Καταγόταν από παλιά κερκυραϊκή οικογένεια και συγκεκριμένα από τους Καποδίστρια της συνοικίας των τειχών (de la contrada delle mura). Η καταγωγή των Καποδίστρια ήταν από το ακρωτήριο Ίστρια της Αδριατικής (Capo d'Istria), ενώ κατ' άλλους από τη Βενετία. Όλοι οι απόγονοι του Νικολάου και Αντωνίου Καποδίστρια είχαν το δικαίωμα να φέρουν τον τίτλο του κόμη, τίτλος που τους είχε απονείμει ο Κάρολος Εμμανουήλ Β΄, δούκας της Σαβοΐας και βασιλιάς της Κύπρου, το 1689. Η αναγνώριση του τίτλου από τη Δημοκρατία της Βενετίας πραγματοποιήθηκε μόλις την 1η Ιουλίου 1796. Και η οικογένεια Καποδίστρια και η οικογένεια Γονέμη ήταν γραμμένες στη Χρυσή Βίβλο (Libro d'Oro) από το 1679 και από το 1606 αντίστοιχα. Ανάδοχός του ήταν ο Κώστας Αδάμης.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CF%89%CE%AC%CE%BD%CE%BD%CE%B7%CF%82_%CE%9A%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B1%CF%82


Αλλά, νομίζω ότι είναι αλλού η ουσία του άρθρου.
« Last Edit: 12 Mar, 2012, 20:08:16 by dominotheory »


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Συμφωνώ ότι αλλού είναι η ουσία του άρθρου. Αυτόν τον έξοχο πολιτικό, που υπήρξε υπουργός των εξωτερικών του Τσάρου τον έφαγε η φαγωμάρα που δέρνει τους Έλληνες. Ασχέτως των ριζών του, ο Καποδίστριας ασφαλώς είχε νοοτροπία Ιταλού (ευτυχώς) αλλά συνείδηση Έλληνα. Το όνομά του είναι Ιταλικής προέλευσης, όπως και πολλών άλλων Ελλήνων (για πάντε στην Κρήτη και τις Κυκλάδες!). Οι σπουδαιότεροι έλληνες πολιτικοί είχαν ξενικής προέλευσης ονόματα (Καποδίστριας, Βενιζελος, Καραμανλής, ίσως και Τρικούπης).
« Last Edit: 12 Mar, 2012, 20:33:41 by mavrodon »



Vasilis

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 9988
    • Gender:Male
Δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα εάν ήταν (μόνο) ιταλικής ή ελληνικής καταγωγής. Μπορεί και η καταγωγή του να μην ήταν καθόλου ελληνική όπως συμβαίνει με άπειρους Νεοέλληνες και όλους σχεδόν (εάν όχι όλους) τους υπόλοιπους ευρωπαϊκούς λαούς που έχουν μεικτή καταγωγή ή διαφορετική από αυτήν που αναγράφει η ταυτότητα ή το διαβατήριο τους. Τα επώνυμα συχνά λένε κάτι (αλλά όχι πάντα) για την καταγωγή μας, όπως και η γλώσσα που μιλούσαν οι παπούδες ή οι γονείς μας, ή χαρακτηριστικά της εμφάνισής μας. Αυτό που λέει ο Ιωαννίδης «Εμείς ήμασταν αναλφάβητοι Αρβανίτες, Βλάχοι, Τουρκόγυφτοι, Τουρκόφωνοι, Πομάκοι, Σλαβομακεδόνες, Τσάμιδες. Εσείς βυθίσατε στο Ναβαρίνο, εσείς μας δώσατε κράτος, εσείς μας κάνατε Έλληνες» δεν απέχει μάλλον πολύ από την αλήθεια (το γεγονός ότι το κρύβουν τα σχολικά βιβλία δεν σημαίνει ότι δεν είναι αλήθεια). Ίσως να έπρεπε να προσθέσει και «Έλληνες» στους λαούς που παραθέτει. Το ζήτημα για μένα είναι ότι μας νοιάζει εάν καταγόμαστε από τους αρχαίους Έλληνες γονιδιακά για λόγους εθνικής υπερηφάνειας (θα το καταλάβαινα εάν κάποιον ψάχνει την καταγωγή τους για λόγους επιστημονικού ενδιαφέροντος ή για πλάκα, αλλά όχι εάν το κάνει για να νιώσει ανώτερος άνθρωπος). Φαντάζομαι ότι κόκκινο αίμα έχουν και όσοι έχουν ελληνική καταγωγή και όσοι δεν έχουν (συμπεριλαμβανομένων και των γαλαζοαίματων). Ανώτερος είναι ένας άνθρωπος που προσπάθησε να κατακτήσει και κατέκτησε πράγματα, γνώσεις, δεξιότητες και οτιδήποτε ευγενές με τίμιο τρόπο και κόπο και όχι αυτός που απλώς έχει φημισμένο όνομα, τίτλους, συγκεκριμένες ταυτότητες και διαβατήρια, ένδοξους προγόνους κλπ. Γιατί άμα έχεις ένδοξους προγόνους και είσαι «μάπας», αμόρφωτος, δεν έχεις ανοίξει βιβλίο στην ζωή σου, ακούς σκυλάδικα, έχεις πρωτόγονη συμπεριφορά, κάνεις ασχήμιες στον δρόμο, στην γειτονιά, σε δημόσιους χώρους, λαδώνεις και λαδώνεσαι, τότε καλύτερα να μην έχεις ένδοξους προγόνους, γιατί εκτίθεσαι καθώς η σύγκριση είναι εις βάρος σου, διότι κανονικά θα έπρεπε να είσαι αντάξιός τους. Είναι παράλογο να έκτιζαν σωστότερα και ομορφότερα πριν από 2.500 χρόνια, να είχαν αναπτύξει φιλοσοφία, τέχνες, επιστήμη υψηλού επιπέδου τότε και σήμερα εμείς να μην μπορούμε να παράγουμε ούτε οδοντογλυφίδες.
« Last Edit: 12 Mar, 2012, 21:02:40 by Vasilis »
Πλούσιος άνθρωπος είναι ο άνθρωπος που αξίζει πολλά και όχι ο άνθρωπος που έχει πολλά. (Κ. Μαρξ)


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Οι μεγαλύτεροι ευεργέτες ήταν βλάχοι και πολλοί αγωνιστές του 21 ήταν αρβανίτες. Αυτοί ήταν και είναι Έλληνες και στην καταγωγή αλλά και στη συνείδηση. Ο Αλκίνοος ισοπεδώνει τους λαούς, μέσα από γνωστές νοοτροπίες διεθνισμού, τη στιγμή που οι αυτοαποκαλούμενοι Μακεδόνες του Βορρά στήνουν τερατώδη αγάλματα του Μεγάλου Αλέξανδρου, παραποιώντας την ελληνική Ιστορία.
Θέλω να καταλήξω ότι αν κάποιος σπουδαίος δημιουργός, όπως ο Αλκίνοος Ιωαννίδης γράφει κάτι αγανακτισμένος, εν βρασμώ ψυχής, δε σημαίνει ότι μιλάει ορθά, τουλάχιστον εξ ολοκλήρου. 
« Last Edit: 12 Mar, 2012, 21:18:20 by mavrodon »


dominotheory

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2069
Βασίλη, συμφωνώ. Νομίζω ότι τα λέει κι αυτά, απλώς βάζει ένα θέμα συνυπευθυνότητας και κοινής μοίρας όλων των Ευρωπαίων, κάνοντας μια διάκριση μεταξύ ανθρώπων και λαών, από τη μία, και εταιρειών και κυβερνήσεων, από την άλλη μεριά.
« Last Edit: 12 Mar, 2012, 22:01:30 by wings »


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Τα πράγματα δεν είναι άσπρα-μαύρα. Ο μανιχαϊσμός δεν είναι αντικειμενική θεώρηση, ούτε και οι εν θερμώ υποκειμενικές κρίσεις (wishfull thinking is bad thinking -- Paul Samuelson, Nobel Laureate).


Vasilis

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 9988
    • Gender:Male
Οι μεγαλύτεροι ευεργέτες ήταν βλάχοι και πολλοί αγωνιστές του 21 ήταν αρβανίτες. Αυτοί ήταν και είναι Έλληνες και στην καταγωγή αλλά και στη συνείδηση.

Πάντως δεν αντιλαμβανόμαστε όλοι οι άνθρωποι την καταγωγή με τον ίδιο τρόπο. Άλλοι πιστεύουν ότι Έλληνες είναι όσοι νιώθουν Ελληνες, άλλοι εννοούν όσους έχουν ελληνική ταυτότητα ή διαβατήριο, άλλοι όσους μιλούν ελληνικά και φέρουν ελληνικό επώνυμο, άλλοι αυτούς που κατάγονται απ' ευθείας από τους αρχαίους Έλληνες ή από τους Βυζαντινούς γενικώς και αόριστα κ.ο.κ. Είναι εύκολο εξάλλου να βαφτίσουμε κάποιον ή να αυτοβαφτιστούμε κάτι.
Πλούσιος άνθρωπος είναι ο άνθρωπος που αξίζει πολλά και όχι ο άνθρωπος που έχει πολλά. (Κ. Μαρξ)


dominotheory

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2069
Τα πράγματα δεν είναι άσπρα-μαύρα. Ο μανιχαϊσμός δεν είναι αντικειμενική θεώρηση, ούτε και οι εν θερμώ υποκειμενικές κρίσεις (wishfull thinking is bad thinking -- Paul Samuelson, Nobel Laureate).
Αγαπητέ mavrodon, η δημοσίευση δεν σημαίνει και πλήρη συμφωνία με τα λεγόμενα. Νομίζω ότι είναι ενδιαφέρον το κείμενο, κυρίως λόγω του αναγνωρισμένου υψηλού ήθους και της κοινωνικής ευαισθησίας του Ιωαννίδη. Σαν πηγή προβληματισμού, νομίζω ότι μιλάει αρκετά ώριμα και για τα δικά μας λάθη, και για τις αδικίες που μας έχουν κάνει, και για τις νοοτροπίες που πρέπει να αλλάξουν, αλλά επίσης και για το κομμάτι εκείνο όπου εμείς (και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι) πληρώνουμε τα σπασμένα των οικονομικών μοντέλων που επιβραβεύουν την απληστία και κατευθύνουν τις ζωές όλων των ανθρώπων προς την απώλεια κάθε νοήματος και σκοπού, με μόνη εξαίρεση το ατομικό κέρδος σε όλα τα επίπεδα - ζούγκλα, δηλαδή.
Και οπωσδήποτε ενοχικοί άνθρωποι και καρπαζοεισπράκτορες δεν μπορούν να παράγουν πολιτισμό, οπότε το ελαφρώς επιθετικό / ενοχλημένο ύφος ίσως να μην είναι και τόσο άστοχο.


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Καλή απάντηση. Όμως για συλλογίσου τα εναλλακτικά μοντέλα κοινωνικής συμβίωσης που αποδείχτηκαν τεράστιες αυταπάτες και κόστισαν τη ζωή σε εκατομμύρια ψυχές και καταδίκασαν σε ανέχεια πολλές γενεές; Πράγματι, οι καλλιτέχνες επιπέδου έχουν ευαισθησίες και οι κρίσεις τους είναι σεβαστές, έστω και αν ξεφεύγουν σε επίπεδο ευπρέπειας, όπως το σχόλιο για τα καπέλα της Βασίλισσας Ελισάβετ!
Οι κοινωνίες είναι πολυσύνθετοι οργανισμοί. Άριστα συστήματα διαβίωσης υπάρχουν μόνο στις ουτοπίες -- ούτε στον υποτιθέμενο "άλλο κόσμο", όπου και εκεί υπάρχουν διακρίσεις (καλοί-κακοί, διαβαθμίσεις αγγέλων κ.ο.κ.). Ο παράδεισος και η κόλαση είναι εδώ. Ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις, όπως αυτές των καλλιτεχνών.
« Last Edit: 13 Mar, 2012, 00:01:42 by mavrodon »


dominotheory

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2069
Quote
Πως οι αποικιοκράτες παππούδες του συμπεριφέρονταν στους Kύπριους δικούς μου σαν να ήταν ζώα, επειδή ήταν βοσκοί και δεν είχαν μπάτλερ; Πως η βασίλισσά του, αυτή η γιαγιά με τα καταπληκτικά καπέλα, όταν ήταν νέα υπέγραφε με το χέρι της θανατικές καταδίκες παιδιών 19 και 20 χρονών που πάλευαν να ελευθερώσουν τον τόπο τους;
Δεν νομίζω ότι ειπώθηκε κάτι άσχημο για τα καπέλα (δεν κοροϊδεύω). Το περί παραδείσου-κόλασης ζήτημα, θα προτιμούσα να το δω απ' τη σκοπιά του Καθένας έχει τον παράδεισο που του αξίζει. Νομίζω ότι χρειάζονται ιδανικά και ευαισθησίες για να βγάλουμε την ψυχή μας από το "μπαούλο", και σ' αυτό το έργο συμβάλλουν και οι τίμιοι καλλιτέχνες οι οποίοι δεν υπηρετούν καλές προθέσεις κυνηγώντας χίμαιρες, αλλά επηρεάζουν και διαμορφώνουν συνειδήσεις.

Quote
Και οπωσδήποτε ενοχικοί άνθρωποι και καρπαζοεισπράκτορες δεν μπορούν να παράγουν πολιτισμό, οπότε το ελαφρώς επιθετικό / ενοχλημένο ύφος ίσως να μην είναι και τόσο άστοχο.
Άλλο να βλέπεις τα λάθη σου και άλλο να αυτομαστιγώνεσαι αδιακρίτως. Σ' αυτό το θέμα, νομίζω ότι κάτι έχει να δώσει το άρθρο.











 

Search Tools