Author Topic: Λεγκουμινώδη  (Read 16924 times)

auditor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2469
  • Gender: Male
Re: Λεγκουμινώδη
« Reply #15 on: 13 Nov, 2007, 17:00:21 »
Συμφωνώ με όσα λέτε.

(Επίσης, ας ξεκαθαρίσουμε μια και καλή πως όταν λέμε ότι στον τάδε κλάδο γίνεται ετούτο ή εκείνο, δεν σημαίνει ότι τους βάζουμε όλους στο τσουβάλι. Ειδάλλως, σε κάθε ποστ του φαν φορ τρανσλέιτορς θα έπρεπε να πετάγεται κάποιος και να λέει "ναι, αλλά δεν κάνουμε όλοι τέτοιες πατάτες".)

Και φυσικά συμφωνώ με την παρατήρηση περί συνεργασίας διδασκόντων-φοιτητών. Και γω ως φοιτητής έχω κάνει κάμποσο proofreading σε εργασίες καθηγητών μου, και το feedback που εισέπραττα ήταν πολύτιμο.
Μόνο που, δυστυχώς, στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ήταν έτσι. Ίσως να 'ταν ΚΑΠΩΣ έτσι, αν ο διδάσκων είχε μπει στον κόπο να επιμεληθεί τις μεταφράσεις των φοιτητών του, να τους επισημάνει τα λάθη τους, να ενοποιήσει τις δουλειές τους συνθέτοντας ένα ενιαίο και ομοιόμορφο κείμενο και, κατόπιν, να το παραδώσει στον εκδοτικό οίκο. Αλίμονο. Όλα αυτά τα ανέλαβε ο επιμελητής του εκδοτικού οίκου, και οι δύσμοιροι φοιτητές δεν φαντάζομαι να έμαθαν ποτέ τι λάθη μπορεί να έκαναν.

Και δυστυχώς, κάθε φορά που διηγούμαι αυτή την ιστορία, μου παραθέτουν τουλάχιστον άλλη μία (μιλάμε πάντα για αυτόπτες, όχι για διηγήσεις από δεύτερο χέρι).

Πάντως, αν ανοίξει και εδώ φάμπρικα με μηνύσεις... Ωπ. Τώρα μου ήρθε! Τι λέτε να αρχίσουμε να τραβάμε μηνύσεις στους επιμελητές, κάθε φορά που δεν γουστάρουμε τις παρατηρήσεις τους; (Τι μου λες, ρε; Λάθος εγώ; Τσάκω μια αγωγή να έχεις να πορεύεσαι!)
« Last Edit: 13 Nov, 2007, 17:02:40 by auditor »
Nick Roussos


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 6585
  • Gender: Male
Re: Λεγκουμινώδη
« Reply #16 on: 13 Nov, 2007, 17:10:31 »
Συμφωνώ απολύτως με αυτά που λες.

Porkcastle

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 424
Re: Λεγκουμινώδη
« Reply #17 on: 13 Nov, 2007, 19:36:11 »
Η πλειοψηφία των διδασκόντων στα ελληνικά ΑΕΙ είναι ακάματοι εργάτες του πνεύματος, αμειβόμενοι με γλίσχρους μισθούς.

Εγώ θα έλεγα το αντίθετο... ότι αυτοί ειναι η μειοψηφία.

Quote
Όσο για το ακαδημαϊκός θα διαφωνήσω με τον αγαπητό Sarant. Στο εξωτερικό οι πανεπιστημιακοί διδάσκοντες λέγονται academics.

Σύμφωνοι, αλλά στην Ελλάδα βρισκόμαστε. Άλλο ακαδημαϊκός, άλλο πανεπιστημιακός, όπως λέει ο sarant.

Στα υπόλοιπα, σε γενικές γραμμές συμφωνώ με αυτά που λέτε όλοι. Όσο για τις εργασίες που κάνουν φοιτητές για λογαριασμό των πανεπιστημιακών τους δασκάλων, όχι μόνο το έχω δει με τα μάτια μου, αλλά το έχω κάνει κιόλας. Και σ' αυτό το σημείο να πω στον mavrodon ότι, δυστυχώς, οι νέοι επιστήμονες δεν επωφελούνται. Τα κεράσια (όποιας μορφής κι αν είναι) μπαίνουν στο καλάθι των πανεπιστημιακών, αφού σ' ελάχιστες περιπτώσεις αναφέρεται η δουλειά των φοιτητών -πόσο μάλλον τ' όνομά τους... Εάν θέλετε να πείτε αυτό με το "επωφελούνται οι νέοι επιστήμονες".

Τέλος, αυτό που έχω να προσθέσω στα λεγόμενα του Auditor,

Quote
Εγώ νομίζω ότι στην κατάντια αυτή (αναφέρομαι στη μύνηση) μας οδηγεί ο συνδυασμός της παραδοσιακής ελληνικής δικομανίας και της διόγκωσης του φασισμού, σε όλες τις εκφάνσεις του, που διαπιστώνουμε συνεχώς τα τελευταία χρόνια.

είναι και ο συνδυασμός της εξίσου παραδοσιακής αρχής του "ποιος την έχει μεγαλύτερη". Από τη μία μεριά οι μηνύσεις, από την άλλη η αλαζονεία. Η λεπτή γραμμή που υπάρχει ανάμεσα στον καυστικό αλλά εποικοδομητικό λόγο και τις μικροπρεπείς προσβολές νομίζω πως εδώ σβήστηκε (ή τουλάχιστον δεν φαίνεται καθόλου) και το επακόλουθο, well, λίγο-πολύ αναμενόμενο δεν είναι;

Προσωπικά, επειδή αντιδρώ αλλεργικά στην αλαζονεία και τις "αυθεντίες", λίγα μου λέει το πόσα χαρτιά και ποια ιστορία έχει ο άλλος. Και βρήκα την κριτική της μετάφρασης προσβλητική. Θα μπορούσε να περάσει το μήνυμά της ωραιότατα χωρίς τα κακεντρεχή σχόλια (που, για μένα, τέτοια είναι και να με συγχωρείτε). Και με λυπεί να διαβάζω τέτοιες χαζομάρες από αξιόλογους ανθρώπους των γραμμάτων. Που, στο κάτω-κάτω, δεν θα έπρεπε να έχουν την ανάγκη (ελλείψει καλύτερης απόδοσης, με 39 πυρετό η κατάσταση είναι λίγο ρευστή εκεί πάνω) να προβάλλουν τον εαυτό τους και ν' αποδεικνύουν την αξία τους προσβάλλοντας άλλους.

Αλλά τώρα, πάρε μια μήνυση να 'χεις, να σου βρίσκεται. Ποιος ξέρει, μπορεί να γίνει και τρόπαιο.



auditor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2469
  • Gender: Male
Re: Λεγκουμινώδη
« Reply #18 on: 13 Nov, 2007, 20:01:07 »
Άουτς, hit me with your rhythm stick, χοιρόκαστρον.

Συμφωνώ και με την αναφορά στις "μετρήσεις", και με τα περί αυθεντίας και με το γεγονός ότι ξέφυγε εντελώς η κριτική.

Επίτρεψέ μου, όμως, να πω ότι κατά τη δική μου άποψη, οι ανταλλαγές μηνύσεων σε τέτοιους χώρους και για τέτοια θέματα ξεφτιλίζουν εξίσου και τον μηνυτή. Δηλαδη, ρε φίλε, αν είσαι τόσο καλός και κακώς κρίνεσαι, παίχτο λίγο υπεράνω!

Είπα: ετοιμαστείτε για βιομηχανία μηνύσεων κατά των επιμελητών! Να σκάμε στα δικαστήρια με τις εκτυπώσεις παραμάσχαλα!

[οφτόπικ] 'Αντε, πάω να μαγερέψω τα χορταράκια που μάζεψα το πρωί. Γαλατσίδες, ζωχούς και λαψάνες και ολίγη πικραλίδα. Τα λέμε αύριο. [οφτόπικ όβερ]
« Last Edit: 13 Nov, 2007, 20:07:23 by auditor »
Nick Roussos

mavrodon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 6585
  • Gender: Male
Re: Λεγκουμινώδη
« Reply #19 on: 13 Nov, 2007, 20:14:04 »
Το θέμα έχει θιγεί και παλαιότερα. Συνοπτικά λέω τα παρακάτω:
1. Κανείς δεν αμφισβητεί ότι γίνονται αυτά που ειπώθηκαν σχετικά με τις εργασίες φοιτητών. Δίνεται, όμως, η εντύπωση ότι αυτό είναι εκτεταμένο και αμφισβητώ σφόδρα ότι αυτό συμβαίνει.
2. Η πανεπιστημιακή κοινότητα στη χώρα μας, σε σημαντικό βαθμό, επιτελεί το έργο της (ερευνητικό και διδακτικό) υπό αντίξοες συνθήκες και εντός ενός γραφειοκρατικού και αντιπαραγωγικού πλαισίου.
3. Η πλειοψηφία των διδασκόντων δεν έχει διεξόδους ελευθερίου επαγγέλματος, ούτε καν μπορεί να διδάσκει παράνομα, όπως κάνουν αρκετοί λειτουργοί της μέσης εκπαίδευσης. Δεν είναι λοιπόν εύποροι, όπως υπαινίσσεστε.
4. Αν έχουμε τέτοια γνώμη για τους δασκάλους μας, απορώ γιατί πήγατε στο πανεπιστήμιο. Όταν δεν εκτιμάς κάποιον, τον απομυθοποιείς και του αποδομείς τον παιδαγωγικό και ερευνητικό ρόλο δεν συντρέχει λόγος να χάνεις τα καλύτερα χρόνια της ζωής σου υφιστάμενος την αναγκαστική παρουσία ενός που δεν εκτιμάς.
5. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα νοσεί βαρύτατα. Δεν μπορεί να συγκριθεί με τα εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών, ακόμη και κάποιων ανεπαρκώς ανεπτυγμένων. Τα έχω εκθέσει αυτά αλλού και δε χρειάζεται να επεκταθώ.  Δεν κερδίζουμε, όμως, τίποτε με το να το πετροβολούμε  Οι Κινέζοι λένε: Μην καταριέσαι το σκοτάδι, φέρει και σύ λίγο φως!
« Last Edit: 13 Nov, 2007, 20:16:28 by mavrodon »

Porkcastle

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 424
Re: Λεγκουμινώδη
« Reply #20 on: 13 Nov, 2007, 20:14:51 »
Επίτρεψέ μου, όμως, να πω ότι κατά τη δική μου άποψη, οι ανταλλαγές μηνύσεων σε τέτοιους χώρους και για τέτοια θέματα ξεφτιλίζουν εξίσου και τον μηνυτή. Δηλαδη, ρε φίλε, αν είσαι τόσο καλός και κακώς κρίνεσαι, παίχτο λίγο υπεράνω!



[οφτόπικ] 'Αντε, πάω να μαγερέψω τα χορταράκια που μάζεψα το πρωί. Γαλατσίδες, ζωχούς και λαψάνες και ολίγη πικραλίδα. Τα λέμε αύριο. [οφτόπικ όβερ]

Εννοείται αυτό, καλά κάνεις και το επισημαίνεις.


Πικραλίδες, ε; Αααχ, ζήλεια...


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 6585
  • Gender: Male
Re: Λεγκουμινώδη
« Reply #21 on: 13 Nov, 2007, 20:19:27 »
Και εγώ είμαι κατά των μηνύσεων. Είναι γνωστή η δικομανία των Ελλήνων. Θα ήταν, όμως, καλό ο κ. Αποστολίδης να μάθει να λέει και συγγνώμη. Ουδείς άσφαλτος!
Μιλώντας για τα χόρτα, επιβεβαιώνεις τα λεχθέντα από το Nickel. Μου φαίνεται ότι έτσι δε χρειάζεσαι ούτε ομοιοπαθητική ούτε και αλλοπαθητική.
« Last Edit: 13 Nov, 2007, 20:21:59 by mavrodon »

auditor

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2469
  • Gender: Male
Re: Λεγκουμινώδη
« Reply #22 on: 14 Nov, 2007, 07:42:57 »
Δεν είναι λοιπόν εύποροι, όπως υπαινίσσεστε.

Ορίστε; Ποιος υπαινίχθηκε τέτοιο πράγμα;


4. Αν έχουμε τέτοια γνώμη για τους δασκάλους μας, απορώ γιατί πήγατε στο πανεπιστήμιο. Όταν δεν εκτιμάς κάποιον, τον απομυθοποιείς και του αποδομείς τον παιδαγωγικό και ερευνητικό ρόλο δεν συντρέχει λόγος να χάνεις τα καλύτερα χρόνια της ζωής σου υφιστάμενος την αναγκαστική παρουσία ενός που δεν εκτιμάς.


Στην ΑΣΟΕΕ (νυν ΟΠΑ) δεν είχα κανένα πρόβλημα με τους δασκάλους μου. Σίγουρα κάποιοι ήταν λιγότερο και κάποιοι περισσότερο ικανοί, αλλά νοσηρά φαινόμενα δεν θυμάμαι να αντιμετώπισα. Ακόμα και καθηγητές-τσεκούρια στα μαθήματα πρώτου έτους, παρουσίαζαν εντελώς διαφορετικό πρόσωπο στα ολιγομελή μαθήματα επιλογής των επόμενων ετών.

Η καταγραφή από μένα των παραπάνω φαινομένων έγινε πολύ αργότερα. Όλα αυτά φορ δη ρέκορντ.

Θα ήταν, όμως, καλό ο κ. Αποστολίδης να μάθει να λέει και συγγνώμη. Ουδείς άσφαλτος!
Αν ζητούσε συγνώμη θα ήταν μόνο για τον τρόπο του. Για τον οποίο, όμως, κρίνεται, ως "δημόσιο" πρόσωπο. Ήδη αρκετοί εδώ κατέγραψαν αρνητική άποψη για τη συγκεκριμένη στάση του. Αυτό δεν είναι αρκετό; Χρειάζεται και μήνυση;


Μιλώντας για τα χόρτα, επιβεβαιώνεις τα λεχθέντα από το Nickel. Μου φαίνεται ότι έτσι δε χρειάζεσαι ούτε ομοιοπαθητική ούτε και αλλοπαθητική.

Γεγονός, φίλτατε. Καθαρίζουν νεφρά, μυαλά, τα πάντα. Και ένα ωραίο ποτήρι με το ζουμί τους το πρωί, σε στυλώνει μέχρι το μεσημεριανό γεύμα.

Πικραλίδες, ε; Αααχ, ζήλεια...

Είχα ξεχάσει τα λάπαθα.
Nick Roussos

mavrodon

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 6585
  • Gender: Male
Re: Λεγκουμινώδη
« Reply #23 on: 14 Nov, 2007, 10:34:38 »
Quote
Η πλειοψηφία των διδασκόντων στα ελληνικά ΑΕΙ είναι ακάματοι εργάτες του πνεύματος, αμειβόμενοι με γλίσχρους μισθούς.

Εγώ θα έλεγα το αντίθετο... ότι αυτοί ειναι η μειοψηφία.

Quote
Ορίστε; Ποιος υπαινίχθηκε τέτοιο πράγμα;

Αγαπητέ Auditor
Δεν αναφερόμουν σε σένα. Αναφέρθηκα στην απάντηση της Porkcastle στην παρατήρησή μου, όπως βλέπεις παραπάνω.
Για τη μήνυση συμφωνώ με τις απόψεις σου.
Όσο για το ποιόν των καθηγητών, ως λαός των άκρων σε ένα αιώνα των άκρων, όπως χαρακτηρίστηκε ο περασμένος, από τον αυταρχισμό και την κυριαρχία της έδρας πήγαμε στην απαξίωση της αυθεντίας και αποδόμηση της αξίας του ακαδημαϊκού δασκάλου.

Porkcastle

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 424
Re: Λεγκουμινώδη
« Reply #24 on: 14 Nov, 2007, 13:03:20 »
[Όλη η απάντηση κανονικά γκρι πρέπει να βαφτεί γιατί είμαστε ελαφρώς εκτός θέματος. Παρακαλώ όποιον δεν θέλει να μην διαβάσει παρακάτω. :) ]


Βλέπετε ότι δεν αντιδρούσα για να εκτονωθεί το θέμα, αλλά επιμένετε...

Quote from: mavrodon
Αν έχουμε τέτοια γνώμη για τους δασκάλους μας, απορώ γιατί πήγατε στο πανεπιστήμιο

1. [μισοαστεία]Διότι δεν είμαι Κασσάνδρα για να ξέρω από πριν τι μέλλει γενέσθαι. Αν ήμουν, θα είχα πιάσει και το ΛΟΤΤΟ και ποσώς θα μ' ενδιέφεραν τα υπόλοιπα...[/τέλος πλακίτσας]

2. Δηλαδή, θέλετε να πείτε, να το βουλώσουμε όλοι εμείς που σκεφτόμαστε, κρίνουμε, διαφωνούμε; Δηλαδή, όποιος εντοπίζει τα διάφορα κακώς κείμενα και ποιόντα και λέει την άποψή του, να σκύψει κάτω το κεφάλι και να το ράψει γιατί ο πανεπιστημιακός έχει το απυρόβλητο;
Δηλαδή τα εκπαιδευτικά ιδρύματα οφείλουν να εκπαιδεύουν μόνο όσους σκύβουν πειθήνια και καθαρίζουν με τη γλώσσα τους τις λασπωμένες σόλες του εκάστοτε πανεπιστημιακού; Τα πρόβατα που βελάζουν χαρούμενα ό,τι και να τα ταΐσει ο τσοπάνης, για τους υπόλοιπους δώσαμε; Τα πανεπιστήμια υπάρχουν για να εκπαιδεύουν ή για να προγραμματίζουν; Μήπως τα 'χω καταλάβει λάθος;
Με συγχωρείτε, αλλά είναι απαράδεκτο αυτό που λέτε. Τέτοια απαίτηση έχετε εσείς από τους φοιτητές σας...;

3. Θα μπορούσα να το δεχτώ αυτό (προσοχή, να το δεχτώ ως διαφορετική άποψη ΜΟΝΟ) και να το έριχνα στο προφανές χάσμα γενεών μεταξύ μας, αλλά δεν είναι έτσι. Ούτε οι γονείς μου αλλά ούτε και οι πρόγονοί μου με συμβούλευσαν ποτέ να σκύβω το κεφάλι. Και εκείνοι, που πήγαν σχολείο εν μέσω πολέμων, χούντας (τα γνωστά φασιστικά καθεστώτα δηλαδή) είχαν να πουν ότι αυτό το σκεπτικό των διαφόρων διψασμένων για εξουσία μόνο υπό τέτοιο καθεστώς ευδοκιμούσε... Λυπάμαι, αλλά δεν είναι έτσι πλέον. Και, στο κάτω-κάτω, την άποψή μου είπα, την άποψή σας είπατε. Δεν μπορείτε απλά να συμφωνήσετε πως διαφωνούμε (για να παραθέσω κι εγώ, κατά την προσφιλή σας συνήθεια, έν' απόφθεγμα); Πρέπει σώνει και καλά να έχετε τον τελευταίο λόγο; Ευτυχώς δηλαδή που δεν σας είχα δάσκαλο, αλλιώς δεν θα είχα σταυρώσει μάθημα με τη "γλώσσα" που έχω, ε; ...*

4. Το "το κρέας δικό σου, τα κόκκαλα δικά μου" ήταν λογοτεχνία. Και γράφτηκε σε εποχή που έχει περάσει ανεπιστρεπτί εδώ και πάρα πολύν καιρό.

5. Μέχρι πότε θα παίρνετε τοις μετρητοίς και προσωπικά το ο,τιδήποτε λέγεται και γράφεται για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της τριτοβάθμιας; Γιατί εγώ ποτέ δεν απευθύνθηκα σ' εσάς, αφού δεν σας γνωρίζω. Ό,τι έχω γράψει, το έχω γράψει βασισμένη στις προσωπικές μου εμπειρίες, οι οποίες δεν συμπεριλαμβάνουν το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, αλλά διάφορετικά ΑΕΙ της Ελλάδας (και του εξωτερικού ως μέτρο σύγκρισης). Νομίζετε πως είστε η συγκεντρωτική απεικόνιση του πανεπιστημιακού και πως ό,τι λέγεται είναι προσωπική επίθεση εναντίον σας;

Ας μην τα βάζετε με όσους θεωρείτε υφισταμένους σας στο φόρουμ. Γιατί λυπάμαι, δεν είναι και σφάλλετε. Ο καθένας μας εδώ είναι αυτόφωτος και άξιος.


Quote
Η πλειοψηφία των διδασκόντων στα ελληνικά ΑΕΙ είναι ακάματοι εργάτες του πνεύματος, αμειβόμενοι με γλίσχρους μισθούς.

Εγώ θα έλεγα το αντίθετο... ότι αυτοί ειναι η μειοψηφία.

Ακόμα δεν βλέπω γιατί από αυτό που έγραψα θεωρείτε πως είπα ότι είναι εύποροι. Είπα κι άλλα.
(και να με συγχωρείτε, αλλά δεν χρειάζεται να δω εκκαθαριστικό για να καταλάβω. Το χρήμα, ο βήχας κι ο έρωτας δεν κρύβονται)
Και, για να το τραβήξω και παραπέρα, θα συμφωνήσω με το "ακάματοι", ελαφρώς μετατοπίζοντας κάποιους τόνους όμως...


Για να τελειώνει το θέμα: Είχα καλούς δασκάλους στα πανεπιστήμια που φοίτησα και χαίρομαι να το λέω πως μαθήτευσα δίπλα τους. Είχα όμως και απαράδεκτα ανθρωπάρια που εγώ τα θεωρώ ντροπή, όχι μόνο για τον πανεπιστημιακό χώρο αλλά γενικότερα για την ανθρωπότητα (και μη μου πείτε ότι θέλετε να μιλήσω επί τα αυτά και να κατονομάσω). Υπήρχαν και οι μετριότητες οι οποίες ήταν, δυστυχώς, η πλειοψηφία. Έτσι τα είδα κι έτσι τα λέω και αυτό πιστεύω, that's it. Εάν δεν σας αρέσει, τι να κάνουμε. Να μου κόψουν τη γλώσσα;

Και στο "Νόμο 4000", η αγριάδα αγριάδα, αλλά το γιαουρτάκι γιαουρτάκι...
(...υπέροχος Διαμαντόπουλος...)



Quote from: auditor
Είχα ξεχάσει τα λάπαθα.

Σε μισώ. :p Πες μου και πως είναι η εποχή της τρούφας, να με αποτελειώσεις...


*Και για να προλάβω την εύκολη απάντηση που είμαι σίγουρη πως έρχεται, οι πανεπιστημιακές μου επιδόσεις ήταν και είναι άψογες, το πτυχίο μου το πήρα μέρα και με καλό βαθμό και τα λοιπά και τα λοιπά.

Arhondi

  • Semi-Newbie
  • *
  • Posts: 9
  • Gender: Female
Re: Λεγκουμινώδη
« Reply #25 on: 14 Nov, 2007, 14:06:44 »
Αγαπητέ mavrodon

Δεν είπα ότι δε γίνονται αυτά με τους ΔΕΠ στα πανεπιστήμια αλλά δεν είναι αυτός ο κανόνας


δεν μιλάω για ΔΕΠ. Μιλάω για λέκτορες, επίκουρους, ενίοτε και αναπληρωτές.

πλειοψηφία των διδασκόντων στα ελληνικά ΑΕΙ είναι ακάματοι εργάτες του πνεύματος, αμειβόμενοι με γλίσχρους μισθούς

Ακάματοι εργάτες του πνεύματος; μάλλον δεν μιλάμε για τους ίδιους.
Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν την ιδιότητα του πανεπιστημιακού για να κάνουν άλλα πράγματα, όχι απαραίτητα σχετικά με τη διδασκαλία και συχνά μάλιστα, είναι και εις βάρος της.

Για τους μισθούς συμφωνώ. Σίγουρα δεν είναι αυτοί που θα έπρεπε.


Arhondi

  • Semi-Newbie
  • *
  • Posts: 9
  • Gender: Female
Re: Λεγκουμινώδη
« Reply #26 on: 14 Nov, 2007, 14:37:43 »
Πολύ ωραίες οι παρατηρήσεις της Porkcastle - συμφωνώ σε πολλά σημεία.


- Όσο για το ποιόν των καθηγητών, ως λαός των άκρων σε ένα αιώνα των άκρων, όπως χαρακτηρίστηκε ο περασμένος, από τον αυταρχισμό και την κυριαρχία της έδρας πήγαμε στην απαξίωση της αυθεντίας και αποδόμηση της αξίας του ακαδημαϊκού δασκάλου.
Αν έχουμε τέτοια γνώμη για τους δασκάλους μας, απορώ γιατί πήγατε στο πανεπιστήμιο. Όταν δεν εκτιμάς κάποιον, τον απομυθοποιείς και του αποδομείς τον παιδαγωγικό και ερευνητικό ρόλο δεν συντρέχει λόγος να χάνεις τα καλύτερα χρόνια της ζωής σου υφιστάμενος την αναγκαστική παρουσία ενός που δεν εκτιμάς.

Ίσως, αγαπητέ mavrodon, να περάσαμε στην εποχή που δεν τα καταπίνουμε όλα αμάσητα. Τι σημαίνει αυθεντία; Ο δάσκαλος δοκιμάζεται καθημερινά σε αυτό που κάνει.
Ευτύχησα να περάσω από 2 πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας. Συνάντησα εξαιρετικούς καθηγητές που ήταν η συντριπτική μειοψηφία. Η πλειοψηφία ήταν όσοι δεν πάταγαν σχεδόν ποτέ, δεν έστελναν ούτε έναν βοηθό έτσι για τα μάτια του κόσμου, και συνήθως μας αντιμετώπιζαν ως ανίδεα πρόβατα που δεν άξιζαν the time of day. Ελάχιστοι ενδιαφέρονταν ουσιαστικά για να προσφέρουν στους μαθητές τους. Από αυτούς έμαθα και θα τους εκτιμώ πάντα.
Όταν περνάς βέβαια στο πανεπιστήμιο, δεν τα ξέρεις όλα αυτά. Και η εκτίμηση κερδίζεται - δεν πάει πακέτο με τον τίτλο του πανεπιστημιακού.

Η πανεπιστημιακή κοινότητα στη χώρα μας, σε σημαντικό βαθμό, επιτελεί το έργο της (ερευνητικό και διδακτικό) υπό αντίξοες συνθήκες και εντός ενός γραφειοκρατικού και αντιπαραγωγικού πλαισίου.

Το οποίο φροντίζει με κάθε ευκαιρία να αναπαράγει. Το ανύπαρκτο σύστημα αξιολόγησης μιλάει από μόνο του - καθώς και το πόσο κλωτσάνε στην παραμικρή αναφορά για εισαγωγή του. 

Η πλειοψηφία των διδασκόντων δεν έχει διεξόδους ελευθερίου επαγγέλματος, ούτε καν μπορεί να διδάσκει παράνομα, όπως κάνουν αρκετοί λειτουργοί της μέσης εκπαίδευσης. Δεν είναι λοιπόν εύποροι, όπως υπαινίσσεστε.

Μια χαρά την έχει τη διέξοδο. Μπορεί να γίνει επιμελητής κάποιας επιστημονικής σειράς σε έναν εκδοτικό οίκο, να συνεργάζεται με κάποια εφημερίδα, και πάει λεγοντας. Και καλά κάνει, αφού ο μισθός του δεν του είναι αρκετός. Δεν είναι ντροπή να είναι κανείς εύπορος. Αρκεί να μην κρύβεται πίσω από το δάχτυλό του.
 

lionpsyche

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1848
  • Gender: Female
Re: Λεγκουμινώδη
« Reply #27 on: 26 Mar, 2008, 22:13:12 »
Η αλήθεια είναι πως δεν παρακολούθησα όλη τη συζήτηση. Ένα απλό ερώτημα: Είναι δυνατόν ένας μεταφραστής από ιδιωτική Σχολή να μπορέσει να βγει στην αγορά εργασίας και να βρει ανταπόκριση; Δε φτάνει η προσπάθεια, χρειάζεται πάντα αναγνωρισμένος τίτλος Πανεπιστημίου; Ίσως κάποιοι από ιδιωτικές σχολές να είναι και καλύτεροι από κάποιους άλλους, χωρίς αυτό να ισχύει πάντα. Απλά αναρωτιέμαι. Χρειάζονται τόσο αναγνωρισμένα πτυχία; Πρέπει απαραίτητα να είναι κρατικά;