Ελ Γκρέκο

mavrodon · 55 · 15520

Αλ.

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2232
  • This b0dy is y0ung but my sp1r1t's 0|d...
Και πού να διαβάσεις και τις κομμένες.
Υπάρχουν ειδικά στην 22 σελίδα παράπονα ανώνυμων συντελεστών της ταινίας...
Και το ένα περιστρέφεται γύρω από το ότι δεν προσκλήθηκαν στην πρεμιέρα που δεν ήταν για το κοινό...
Πολύ παρασκήνιο κι αυτός είναι συνήθως ο καλύτερος δρόμος για να φτάσεις σε ένα όσκαρ...
"I like to remember things my own way. Not necessarily the way they happened"
Member of elites only...just like Mus1ca||


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Λες να πάρει κανένα Όσκαρ; Σε παρακαλώ βάλε και άλλα ξεκατινιάσματα και αντιδράσεις των παραγόντων της ταινίας. Να δούμε τι έχει να πει και ο Λαζόπουλος, που έχει μάθει να κατεδαφίζει με την κριτική του που κοσμεί τις οθόνες επί καθημερινής βάσης. Εγώ τον βρίσκω, επιεικώς απαράδεκτο.



Αλ.

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2232
  • This b0dy is y0ung but my sp1r1t's 0|d...
Γιατί να μην πάρει; Με τα αγγλικά της Ματσούκα, όπως λένε όλοι, θα είναι σίγουρα υποψήφια για Όσκαρ ξενόγλωσσης;
Ο Λαζόπουλος ήταν απαράδεκτος στις υποκριτικές του ικανότητες στην ταινία;
"I like to remember things my own way. Not necessarily the way they happened"
Member of elites only...just like Mus1ca||


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Αυτό δεν το λέω για την ταινία. Για μένα ο ρόλος του στη ταινία δε θα έπαιρνε και Όσκαρ δευτέρου ρόλου. Το απαράδεκτο αναφερόταν στην κριτική του, λαϊικίστικη σε μεγάλο βαθμό, στο "Αλ Τσαντίρι νιουζ" (καλύτερα "Αλ Τσαντίλα νιουζ").



Αλ.

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2232
  • This b0dy is y0ung but my sp1r1t's 0|d...
Για την κριτική στο Αλ τσαντίρι πρέπει να ανοίξουμε άλλο νήμα...για να μπορούμε να διαφωνούμε με την ησυχία μας...
"I like to remember things my own way. Not necessarily the way they happened"
Member of elites only...just like Mus1ca||


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Καλώς. Όμως μην περιμένεις από μένα να ανοίξω αυτό το νήμα. Και ,για να θυμηθούμε την κολοκυθιά,... ας το ανοίξει ο...Κούγιας!


Makis

  • Semi-Newbie
  • *
    • Posts: 2
Εγώ μπορεί να είμαι εχθρός ενός εχθρού σου, αλλα σε καμιά περίπτωση δεν είμαι φίλος σου.

Η ταινία αποτελεί ένα από τα ελάχιστα δείγματα ελληνικού πολιτισμού εν ενεργεία και οχι μονο μεσα σε μουσεία που έχουμε σήμερα και λέγοντας αυτό εξηγώ, οτι δεν υπακούει και δεν υποτάσσεται σε κανένα από τα ρεύματα που επακολούθησαν την εποχή του κλασσικισμού μέχρι σήμερα. Αντιθέτως δείχνει για πρώτη φορά με τι σειρά της πως και η τέχνη του κινηματογράφου μπορεί να αξιοποιηθεί σ' αυτό το πλαίσιο.

Η ταινία όμως κάνει και κάτι επιπλέον που είναι το άμεσο αποτέλεσμα των όσων προαναφέρθηκαν. Χωρίζει την ίρα από το στάρι, και αυτό πλέον δεν μπορεί να το σταματίσει τίποτα. Σερφάρετε στο ίντερνετ για πλάκα και θα βρείτε τον ορισμό της λέξης "χωρίζω"..."ξεσκαρτάρω", μέσα στις πολυπληθέστατες κριτικές της ταινίας. Αυτοί που κρίνουν είναι οι μόνοι που κρίνονται, ότι κριτική και αν κάνουν!

Δείτε την και θα καταλάβερτε όλοι...Κατά τη γνώμη μου η καλύτερη ταινία στην ιστορία του σινεμά.

 Γεράσιμος Μακρής.
Εξηγούμαι 1ον. Όταν λεω οτι αυτοι που κάνουν κριτική είναι οι μόνοι που κρίνονται εννοω αυτούς που κάνουν κριτική στην συγκεκριμένη ταινία, συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου και αυτό δεν το θεωρώ αξίωμα, αλλά δεδομένο που προκύπτει από το περιεχόμενο της ταινίας.
2ον. Αν δεν έγινε αντιληπτό το τι εννοώ όταν λέω "ξεσκαρτάρισμα" εννοώ οτι χωρίζει το κοινό σε αυτούς που καταλαβαίνουν αυτό που λεω εγώ και σε αυτούς που καταλαβαίνουν μόνο αυτά που λέει και παραθέτει ο Member form3r|y known as w4tt4n4b3 (ευτυχώς που το έβλεπα ταυτόχρονα με το που το μετέφερα το nick γιατί αλλιώς θα χρησιμοποιούσα αντωνυμία και επιθετικό προσδιορισμό μα πάλι θα καταλαβαίνατε ποιόν λέω).
3ον. Συμπέρασμα. Ενώ η ταινία δεν σας πάει καθόλου, ασχολείστε ακατάπαυστα...και μετά μας φταίνε οι βλάκες!


Αλ.

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2232
  • This b0dy is y0ung but my sp1r1t's 0|d...
Καλά, μέλος Makis, δεν κατάλαβατε το μεγαλόπνοο σχέδιο που κρύβεται πίσω από αυτό που κάνουμε;
Για διαφημιστικούς λόγους τα γράφουμε όσα γράφουμε.
Εγώ μάλιστα εργάζομαι στο τμήμα προώθησης της ταινίας.
Τι νομίζετε ότι κάνει αυτό το τμήμα, στέλνει μόνο αφίσες στους κινηματογράφους;
Τώρα κάνεις post και σε φόρουμ για να γίνεται ντόρος για την ταινία...
Άλλη φορά να μην μεταφέρετε το nick, να χρησιμοποιήσετε αντωνυμία και επίθετο για να καταλάβουν οι άλλοι καλύτερα,
να δείτε εγώ μετά τι θα χρησιμοποιήσω...
Αναμένω...
« Last Edit: 02 Nov, 2007, 08:11:53 by Member f0rm3r|y kn0wn as w4tt4n4b3 »
"I like to remember things my own way. Not necessarily the way they happened"
Member of elites only...just like Mus1ca||


user2

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1283
Μην τσακώνεστε, βρε κουτά :-)  Ave Matsouka!


Αλ.

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2232
  • This b0dy is y0ung but my sp1r1t's 0|d...
Μην τσακώνεστε, βρε κουτά :-)  Ave Matsouka!
Μα μου χαλάς την έκπληξη, μια ματσούκα θα χρησιμοποιούσα, μα τι ματσούκα...

[size=08pt]Εν τω μεταξύ δεν υπάρχει δυνατότητα αποστολής pm να σου στείλω σχόλιο Γεωργίου για Ματσούκα.
Θα στείλω μέσω email.[/size]
« Last Edit: 02 Nov, 2007, 08:50:30 by Member f0rm3r|y kn0wn as w4tt4n4b3 »
"I like to remember things my own way. Not necessarily the way they happened"
Member of elites only...just like Mus1ca||


Αλ.

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2232
  • This b0dy is y0ung but my sp1r1t's 0|d...
@ mavrodon: Τελικά μάθαμε γιατί ο αρχισυντάκτης του Εξώστη μαύρισε τον El Greco;
"I like to remember things my own way. Not necessarily the way they happened"
Member of elites only...just like Mus1ca||


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
@ mavrodon: Τελικά μάθαμε γιατί ο αρχισυντάκτης του Εξώστη μαύρισε τον El Greco;
Ο αρχισυντάκτης του Εξώστη συμμετείχε στην εκδρομή στο Κτήμα Μπαμπατζιμόπουλου στην Όσσα. Όντας απασχολημένος με τη μετάφραση των λεγομένων του Ανέστη Μπαμπατζιμόπουλου, δε θυμήθηκα να τον ρωτήσω σχετικά με τον "Ελ Γκρέκο". Το θυμήθηκα καθώς επιστρέφαμε το απόγευμα με το λεωφορείο και μου είπε ότι η κριτική του δημοσιεύτηκε στον Εξώστη. Δεν την έχει σε ηλεκτρονική μορφή. Θα του στείλω τους διαλόγους στο νήμα και θα τον παρακαλέσω να σχολιάσει.


Αλ.

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2232
  • This b0dy is y0ung but my sp1r1t's 0|d...
Αν είναι στον Εξώστη κάπως θα περιέλθει στα χέρια μου το έντυπο.
Ωστόσο ο Εξώστης είχε κάποτε και ηλεκτρονική μορφή.
Γιατί άραγε παρέμεινε στάσιμη;
"I like to remember things my own way. Not necessarily the way they happened"
Member of elites only...just like Mus1ca||


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Αν είναι στον Εξώστη κάπως θα περιέλθει στα χέρια μου το έντυπο.
Ωστόσο ο Εξώστης είχε κάποτε και ηλεκτρονική μορφή.
Γιατί άραγε παρέμεινε στάσιμη;
Αύριο θα ρωτήσω και θα σου πώ. Καληνύχτα.


spaceoddity

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1206
    • Gender:Female
Βρήκα λίγο χρόνο να διαβάσω το νήμα, και πραγματικά το απόλαυσα...

Φτιάξαμε εδώ στο ταπεινό translatum ένα νήμα που εμπερικλείει το 99% των στοιχείων που συναντάμε σε κάθε έκφανση της καθημερινής μας ζωής:

1. Μπόλικη γκρίνια ("γι'αυτό δεν θα πάμε ποτέ μπροστά", "ε ρε xxxxx που μας χρειάζεται", όπου xxxxx = Ματσούκα - καινούργιο αυτό, βούρδουλας κλπ. ανάλογα με την περίσταση - και γιατί αυτή η φράση μου φέρνει ΠΑΝΤΑ στο μυαλό μια φραπεδιά στο χέρι;;;)

2. Χοντρή κόντρα, αλλά με απολαυστικά - είναι αλήθεια - επιχειρήματα:-))))

3. Εθνικ(ιστικ)ές προεκτάσεις

και άλλα...

Πρόσφατα παρέδωσα την πρώτη μου εργασία στην Ιστορία της Τέχνης για το μεταπτυχιακό που παρακολουθώ στο ΕΑΠ. Το πρόγραμμα έχει τίτλο "Γραφικές Τέχνες - Πολυμέσα", και το πρώτο μέρος του - ως όφειλε - είχε θέμα μια σύντομη αναδρομή στην τέχνη από την παλαιολιθική μέχρι τη μοντέρνα εποχή, κάτι το ιδιαίτερο διαφωτιστικό και χρήσιμο για τους "τεχνοκράτες" που απαρτίζουν περίπου το μισό "κοινό" του μεταπτυχιακού (δεκτοί έγιναν σε γενικές γραμμές απόφοιτοι πληροφορικής από τη μια, και σπουδών στις τέχνες από την άλλη). Διαπίστωσα γράφοντας την εργασία, πόσο δύσκολο - πόσο γερό υπόβαθρο διαβάσματος, ταξιδίων, συζητήσεων, επισκέψεων σε μουσεία κλπ. - χρειάζεται κανείς για να έχει "άποψη κριτικού" πάνω στην τέχνη. Εγώ ούτε κατά διάνοια δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι αυτό που έγραψα είναι κριτική που στέκει στα μάτια ενός κριτικού - το μόνο που θεωρώ ότι κατάφερα είναι να αναγνωρίσω κάποια αντικειμενικά χαρακτηριστικά π.χ. του κυβισμού και του σουπρεματισμού στους δυο πίνακες και από κει και πέρα να κάνω μια υποκειμενική ερμηνεία του τι προσπαθούσε να αποδώσει ο καλλιτέχνης σε κάθε περίπτωση, έχοντας υπόψη και τη χρονική στιγμή της ιστορίας κατά την οποία δημιουργήθηκαν οι εν λόγω πίνακες.

Επίτηδες τόνισα τη λέξη υποκειμενική - το ότι εμένα προσωπικά ο τάδε πίνακας ή η τάδε ταινία δε μου λέει τίποτα, ενώ η δείνα ταινία και το δείνα γλυπτό με συναρπάζει, είναι καθαρά θέμα προσωπικό. Οπότε, καλώς ή κακώς, το μόνο αντικειμενικό κριτήριο που παραμένει για να κριθεί μια ταινία είναι οι εισπράξεις που θα κάνει. Και επειδή μιλάμε για υπερπαραγωγή (βλ. Τιτανικός, Άρχοντας των Δαχτυλιδιών, Χάρρυ Πόττερ κλπ.) και όχι για την ανεξάρτητη ευρωπαϊκή σκηνή (γι'αυτήν υπάρχει καληώρα το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στο οποίο με "έσερνε" η αδελφή μου που με επισκεπτόταν κάθε χρόνο το Νοέμβριο όταν έμενα Θεσ/νίκη και δεν έχανε ταινία για ταινία... είχα ρίξει έναν ύπνο μέσα στο Ολύμπιο στην πρεμιέρα της ταινίας με το παράξενο όνομα με θέμα τους μετανάστες εκεί γύρω στο 96-97... μόνο όταν φώναξαν τον Άκη Σακελλαρίου και τους άλλους πρωταγωνιστές από τον εξώστη κατάλαβα ότι τέλειωσε η ταινία), τα εισιτήρια που θα κόψει το box office είναι από τους πρωταρχικούς παράγοντες στο μυαλό των συντελεστών, και ΔΕΝ είναι ντροπή.

Αντερωτώ λοιπόν αυτούς που κριτικάρουν:

Θα προτιμούσατε να μην είχε γίνει καθόλου η ταινία; να μην είχε ακουστεί καθόλου η Ελλάδα; να μην είχε δοθεί η παραμικρή ευκαιρία στο αδαές κοινό των αμερικανικών αιθουσών να μάθουν ότι ο Ελ Γκρέκο (ποις είναι τούτος πάλι;) ήταν Έλληνας, και μάλιστα Κρητικός;

Το 2000 γυριζόταν στο νησί μου το περίφημο Μαντολίνο του Κορέλλι, με την Πενέλοπε Κρουζ και το Νίκολας Κέιτζ να τρώνε στα ταβερνάκια και ο κόσμος γύρω να χαζεύει, με ορδές από τουρίστες να συρρέουν στο Μύρτο* για κολύμπι, στην Αντίσαμο, στα σκηνικά που στήθηκαν στη Σάμη... οικονομικά, δε μας έπεσε καθόλου, μα καθόλου άσχημα, και ούτε οι Κρητικοί θα χαλαστούν αν ξαφνικά βρεθούν εκατοντάδες τουρίστες στο Ηράκλειο να θέλουν να μάθουν Πεντοζάλι... άσε που θα καμαρώνουν κιόλας (όσο κι αν δεν τους άρεσε η ταινία για τις τοπολογικές και ιστορικές ανακρίβειες, όπως και εμένα δεν μου άρεσε το Μαντολίνο, εξηγώ παρακάτω στον αστερίσκο). Μόνο καλό λοιπόν μας κάνει η ταινία αυτή, και οι σινεφίλ ας ασχοληθούμε με ψαγμένες ταινίες του διαμετρήματός τους, είμαι σίγουρη ότι ο Σμαραγδής δεν έφτιαξε την ταινία για τους κριτικούς του Εξώστη και του κάθε εξώστη.

Επίσης, αν δεν είχε γίνει η ταινία δεν θα είχε γίνει και η εκπληκτική έκθεση στο σταθμό μετρό του Συντάγματος με σκηνικά, κοστούμια και αντικείμενα από την ταινία... δεν είχα ιδέα για την έκθεση, ήταν μια ευχάριστη έκπληξη που συνάντησα την τελευταία φορά που ανέβηκα Αθήνα.

*Θυμάστε τη σκηνή που η Πενέλοπε Κρουζ βλέπει τον καλό της στην παραλία μαζί με τους συμπολεμιστές του και τρέχει να τον αγκαλιάσει; Πόση ώρα έκανε - να φτάσει; 2,3, 5 λεπτά; όσοι έχουν επισκεφτεί το Μύρτο θα γέλασαν σκεφτόμενοι ποια ήταν η πραγματική απόσταση - και η δυσκολία διάνυσής της... αυτά και άλλα πολλά φαιδρά πλην απαραίτητα τεχνάσματα του σκηνοθέτη "χάλασαν" το γλυκό για τους γνώστες, αλλά δεν επηρέασαν στο παραμικρό αυτούς που πριν την ταινία δεν είχαν την παραμικρή ιδέα τι εστί Κεφαλονιά:-)

@Γεράσιμος Μακρής: καλωσόρισες πατριώτη, από ποιο μέρος του νησιού είσαι;
@mavrodon: Ο Ερωδιός του Μπαμπατζιμόπουλου εξακολουθεί να είναι το αγαπημένο μου ροζέ μετά από τη γιορτή οινογνωσίας στο Μύλο όπου το δοκίμασα... μόνο που εδώ δεν το βρίσκεις εύκολα...


 

Search Tools