Go to full version

General > General Discussion

Κλοπή κινητού στα Starbucks – γιατί τα Starbucks είναι παράδεισος για τους κλέφτες

(1/10) > >>

spiros:
Κλοπή κινητού στα Starbucks – γιατί τα Starbucks είναι παράδεισος για τους κλέφτες

Πρόσφατα, επισκέφθηκα το κατάστημα Starbucks στην πλατεία Κοραή. Συχνάζω στα Starbucks καθώς είναι από τους λίγους χώρους στην Ελλάδα που παρέχουν εγγυημένα άκαπνο και ευπρεπές περιβάλλον.

Κάθισα σε ένα τραπέζι στη μέση περίπου του ισογείου. Χρησιμοποίησα το κινητό μου τηλέφωνο για να ελέγξω κάποιους ιστότοπους και συνέχισα διαβάζοντας ένα βιβλίο. Μετά από λίγο εισέρχεται στο κατάστημα μια νεαρή αθίγγανη και με πλησιάζει κρατώντας ένα φύλλο χαρτί και φέρνοντάς το κοντά στο πρόσωπό που για να το διαβάσω (δεν το διάβασα, πιθανότατα έλεγε κάτι στο στιλ «βοηθήστε με οικονομικά, κ.ο.κ.»). Της είπα ότι δεν ενδιαφέρομαι αλλά εκείνη συνέχισε να κρατάει το φύλλο χαρτί ενώπιόν μου και σε σημείο που ήταν πάνω από το τραπέζι. Μου φάνηκε πολύ περίεργο. Όταν έφυγε, συνειδητοποίησα ότι το κινητό μου δεν ήταν πλέον στο τραπέζι. Με την άκρη των ματιών πρόσεξα ένα νεαρό αθίγγανο να απομακρύνεται τρέχοντας.

Πλησίασα την «μπαρίστα» (ορολογία Starbucks) και την ενημέρωσα για το περιστατικό. Μου είπε να τρέξω από πίσω τους αλλά ήταν ήδη αργά. Πρόσθεσε ότι «κανονικά όταν τους βλέπουν τους διώχνουν».

Μετά από δύο μέρες τηλεφώνησα στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας. Μια ευγενική κυρία άκουσε το συμβάν και είπε ότι θα το αναφέρει στην υπεύθυνη η οποία και θα επικοινωνήσει μαζί μου.

Την επόμενη επισκέφθηκα το κατάστημα Starbucks στην Πλάκα. 15 λεπτά αργότερα βλέπω μια άλλη αθίγγανη, η οποία κρατούσε επίσης ένα φύλλο χαρτί, να εισέρχεται στο κατάστημα και να προσεγγίζει τους πελάτες.

Περίμενα 6 ημέρες για να ακούσω από την υπεύθυνη και τηλεφωνώ ξανά. Απαντά η ίδια κυρία λέγοντάς μου ότι ανέφερε το περιστατικό αυθημερόν· ωστόσο, κανείς δεν είχε έρθει σε επαφή μαζί μου. Λίγη ώρα αργότερα τηλεφωνεί ο υπεύθυνος περιφερειάρχης. Του αφηγούμαι το περιστατικό, αναφέροντας ότι το προσωπικό του καταστήματος είναι πλήρως απασχολημένο στην εξυπηρέτηση πελατών και ως εκ τούτου οι πελάτες στα καταστήματα Starbucks στην Αθήνα είναι εύκολος στόχος για εγκληματίες και επιτήδειους. Μου απάντησε ότι υπήρξαν παρόμοια περιστατικά και ότι είχε έρθει και η αστυνομία σε μια περίπτωση απόπειρας κλοπής φορητού υπολογιστή και ότι η αστυνομία τελικά άφησε ελεύθερο το εν λόγω άτομο. Του είπα ότι περίμενα τουλάχιστον να δω κάποια ανακοίνωση σχετικά με την ασφάλεια στα καταστήματα Starbucks (ή τουλάχιστον σε εκείνα που στοχοποιούνται περισσότερο όπως τα καταστήματα του Κέντρου), που να περιγράφουν τις συνηθισμένες τακτικές των κλεπτών και να αναφέρουν ότι έχουν σημειωθεί κλοπές στο κατάστημα. Επίσης, εξέφρασα την άποψη ότι τουλάχιστον κάποια καταστήματα Starbucks θα πρέπει να έχουν ένα άτομο υπεύθυνο για την ασφάλεια καθώς, σε αντιδιαστολή με μια απλή καφετέρια όπου προσέχει και το αφεντικό και οι σερβιτόροι κυκλοφορούν εντός και εκτός του καταστήματος, τα Starbucks δεν έχουν κανένα άτομο για να προσέχει τους πελάτες.

Ο υπεύθυνος μου απάντησε ότι το κόστος για να υπάρχει security στα καταστήματα είναι μεγάλο και ότι θα ήθελε να συνεχίσω να είμαι πελάτης των Starbucks, προσφέροντάς μου ένα κουπόνι για 5 δωρεάν ποτά και λέγοντας ότι θα προσπαθήσει να βρει κάποιες λύσεις για τα ζητήματα ασφαλείας αλλά πρέπει να ξέρω ότι είναι δύσκολο να γίνουν μεγάλες αλλαγές διότι πρέπει να γίνουν οι διαβουλεύσεις με τα κεντρικά στην Αμερική, κτλ.

Επειδή βλέπω ότι πολύ δύσκολα θα γίνει κάτι εντυπωσιακό (ή λιγότερο εντυπωσιακό) προς αυτήν την κατεύθυνση (δηλαδή την ασφάλεια των καταναλωτών) θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σε όσα άτομα επισκέπτονται τα Starbucks. Καθώς όλοι οι υπάλληλοί τους είναι απασχολημένοι να σερβίρουν, κανείς, μα απολύτως κανείς δεν ελέγχει τι γίνεται στο κατάστημα. Σε μια παραδοσιακή καφετέρια υπάρχει ο ιδιοκτήτης ή ακόμη και οι σερβιτόροι που μπαινοβγαίνουν. Στα Starbucks κανείς! Μιλάμε για τον απόλυτο παράδεισο του κλέφτη και του λωποδύτη.

Επομένως προσοχή:
— Μην αφήνετε ποτέ αντικείμενα αξίας πάνω στο τραπέζι ή σε σημείο που κάποιος μπορεί να έχει εύκολη πρόσβαση.
— Να προσέχετε ιδιαίτερα όταν βλέπετε να εισέρχονται στον κατάστημα επαίτες ή αθίγγανοι
—Το κλασικό κόλπο με το χαρτί που βάζουν πάνω από το τραπέζι για να το διαβάσετε έτσι ώστε με ταχυδακτυλουργικό τρόπο να πάρουν ότι αντικείμενο αξίας υπάρχει πάνω σε αυτό έχει και παραλλαγές: π.χ. μπουκέτο λουλούδια.
— Ασφαλίστε αντικείμενα αξίας. Κάποιες εταιρείες παρέχουν και ασφάλεια κλοπής (π.χ. η Toshiba για τους φορητούς της ως επιπλέον δωρεάν εγγύηση).
— Αν έχετε κινητό τελευταίας γενιάς (smartphone) φροντίστε έτσι ώστε να μεταφέρετε τακτικά στον υπολογιστή σας τα δεδομένα σας και να τα διαγράφετε από το κινητό, καθώς επίσης και να μην έχετε αυτόματη αποθήκευση κωδικών ή άλλα ευαίσθητα δεδομένα.
— Εγκαταστήστε μια εφαρμογή ασφαλείας σαν το ESET Mobile security για Android το οποίο κλειδώνει / εντοπίζει τη χαμένη η κλεμμένη συσκευή από απόσταση και σβήνει με ένα SMS όλα τα ευάλωτα αρχεία που είναι αποθηκευμένα στο τηλέφωνο.

Αν σας κλέψουν:
— Αναφέρετε αμέσως την κλοπή στον πάροχό σας έτσι ώστε να κάνει φραγή εξερχομένων ή και εισερχομένων κλήσεων (κόστος λίγα ευρώ). Μπορείτε εύκολα να πάρετε πηγαίνοντας σε κατάστημα του παρόχου μια κάρτα SIM αντικατάστασης με τον ίδιο αριθμό (5 ευρώ για Cosmote). Επίσης, κάποιες εταιρείες μπορούν να μπλοκάρουν τη δυνατότητα πρόσβασης της συσκευής στο δίκτυο με χρήση άλλης κάρτας SIM βάσει του κωδικού συσκευής [IMEI] (νομίζω μόνο η Vodafone, ωστόσο μπορεί κανείς αν βάλει κάρτα άλλης εταιρείας να το παρακάμψει καθώς αυτό το μέτρο ασφαλείας δεν το υποστηρίζουν άλλες εταιρείες.).

Κι αν θέλετε να πάρετε καινούριο κινητό, κάντε έρευνα αγοράς για να βρείτε το φτηνότερο, π.χ. μέσω Σύγκριση τιμών σε πάνω από 870 online καταστήματα! | Skroutz.gr


Κλοπή smartphone, laptop ή tablet: Τι να κάνετε πριν και... μετά - Τεχνολογία - Συμβουλές - in.gr

Λέξεις-κλειδιά: Στάρμπακς, κλοπή, απάτη, αθίγγανος, γύφτος, γύφτοι, κινητό, τηλέφωνο, κάρτα SIM, Starbucks, δήλωση απώλειας, δήλωση κλοπής, αναφορά κλοπής, δικαιώματα καταναλωτών, συνήγορος του καταναλωτή, φύλλο χαρτί

mavrodon:
Μόλις εχθές το πρωί γύρισα από το Faro της Πορτογαλίας. Κατά τη διάρκεια της παραμονής μου δεν παρατήρησα παρά μόνον ένανεπαίτη και εκείνον σεμνό σε δισταυρωση δρόμων. Στα κέντρα δεν μπαινόβγαιναν όλες οι φυλές των επαιτών που έχουν κατακλύσει την επικράτεια της χώρας της φαιδράς πορτοκαλέας.  Παρά τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα, η Πορτογαλία είναι ένας παράδεισος σε σχέση με τη χώρα μας που είναι σχεδόν ένας προθάλαμος της κόλασης. Δυστυχώς, με ανίκανους κυβερνήτες, η κατάσταση θα χειροτερεύσει ασφαλώς. Χρειαζόμαστε Τσώρτσιλ, αλλά έχουμε μόνον Ατλή (http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_19/04/2011_439454).

mariapar:
Ωχ... λυπάμαι Σπύρο! Δεν είναι μόνο η αξία της συσκευής, αλλά και το υλικό που και πλήρες backup να το είχες (που το ελπίζω), θα πρέπει να το ξαναπεράσεις από την αρχή...

Πάντως, βγαίνοντας λίγο από το θέμα και σε συνέχεια του μηνύματος του κ. mavrodon για τις καλές συνθήκες της Πορτογαλίας σε αντίθεση με τα καθ' ημάς, έχω να καταθέσω κι εγώ την κακή μου εμπειρία - ευτυχώς χωρίς απώλειες - από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου βρέθηκα τις προάλλες παρά τη θέλησή μου (παιδί του χωριού γαρ...) και αναγκαστικά λόγω αναμονής μιας συνάντησης κάθισα στον Τερκενλή Μητροπόλεως και Αγίας Σοφίας, δηλαδή στην καρδιά της πόλης, σε τραπεζάκι έξω.

Θα πρέπει να έμεινα περίπου 20 λεπτά, και μέτρησα να περνούν από το τραπέζι μου και με αρκετά φορτικό τρόπο οκτώ επαίτες και μικροπωλητές, όλοι αλλοδαποί ή αθίγγανοι. Μετά τον πρώτο, το κινητό που το είχα στο τραπέζι γιατί περίμενα να χτυπήσει μπήκε στην τσάντα, και μετά και τον δεύτερο, πήρα την τσάντα αγκαλιά και πέρασα την υπόλοιπη ώρα σε τελείως άβολη στάση έτοιμη για αυτοάμυνα.

Πέρα όμως από το θέμα της ασφάλειας, οκτώ επαίτες σε 20 λεπτά μας κάνουν έναν κάθε 2,5 λεπτά, πράγμα που σημαίνει ότι ακόμα και θέμα ασφάλειας να υποθέσουμε ότι δεν υπάρχει, το κλίμα με τόσες διακοπές είναι πλήρως ακατάλληλο και για να κάτσεις να συζητήσεις ή να διαβάσεις έστω και ένα χαζοπεριοδικό. Άρα καταλήγουμε ότι ο μόνος λόγος πλέον για να τιμήσει κανείς τα τραπεζάκια μιας καφετερίας είναι να τον πονάνε τα παπούτσια από το περπάτημα, γιατί ακόμα και τον καφέ ή το κρουασάν με τέτοιες συνθήκες καλύτερα να τα πάρει κανείς στο χέρι... Κρίμα γι' αυτά τα σημεία χαλάρωσης που είναι τόσο απαραίτητα στις πόλεις!

spiros:
Ναι, είναι κάποια σημεία που πλήττονται ιδιαίτερα. Π.χ. στην Αθήνα στο Μοναστηράκι στα καφέ της Αδριανού (παράλληλη με τις ράγες των τρένων). Εκεί γίνεται ο χαμός...

Μια κυρία αναφέρει τα εξής στο facebook σχολιάζοντας το συμβάν:

Κυρία ο λόγος που δρουν ανενόχλητοι όλοι αυτοί είναι γιατί ως κύκλωμα προστατεύονται από κάποιους της ελ.ας. και όταν οι μαγαζάτορες τους διώχνουν δέχονται πιέσεις με διάφορα πρόστιμα/ελέγχους...
Εγώ Προστατεύονται οι αθίγγανοι και λοιποί που πραγματοποιούν κλοπές από την αστυνομία;
Κυρία χρόοοοοοοοοοοοονια τώρα...όπως και αν παρατηρήσεις 2 εθνότητες μόνο είναι μικροπωλητές μπαγκλαντεσιανοί και νιγηριανοί....
Εγώ Και για ποιο λόγο προστατεύονται;
Κυρία γιατί πληρώνουν; Δεν το κάταλαβες;
Κυρία ‎3 ευρώ την ημέρα είναι το ενοίκιο δράσης αν το πολλαπλασιάσεις επί τους χιλιάδες που δρουν...μιλάμε για maaaaaaaaaaaaaajor ποσά...
Εγώ Μάλιστα, υπέροχα.
Κυρία είναι από πολύ παλιά σπύρο...από τότε που πουλούσαν μέσα στο κασπώ τα τριαντάφυλλα στις καφετέριες στα 90ς....κανείς από αυτούς δεν συλλαμβάνεται ΠΟΤΕ...

Frederique:
Τι ιστορία! Σοφές οι συμβουλές του Σπύρου…

Όταν βγαίνω από το σπίτι, δεν παίρνω τίποτα αξίας μαζί μου (όσο γίνεται δηλαδή). Και αν παίρνω κινητό είναι συνήθως «μάρκα μ΄ έκαψες», απλά για ώρα ανάγκης.
Τι κάναμε προ κινητών βρε παιδιά; Υπομονή. Πηγαίναμε στο σπίτι και μιλάγαμε από σταθερό. Τα σημαντικά μηνύματα τα βρίσκαμε στον τηλεφωνητή. Και αν έπρεπε καλά και ντε να μιλήσουμε με κάποιον, χρησιμοποιούσαμε δημόσια σταθερά τηλέφωνα [χωρίς βλάβη…].
Μην ανησυχείτε, τα δυσάρεστα νέα διαδίδονται άμεσα, τα ευχάριστα είναι που καθυστερούν! Οπότε, αφήστε το κινητούλι σας σπίτι. Και ιδιαίτερα αν είναι τελευταίας γενιάς. Κι όσο για το ίντερνετ; 2 -3 ώρες χωρίς αυτό δεν βλάπτουν. Ίσα ίσα, ας ξεκουράσουμε τα ματάκια μας για λίγο…

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page