Έξοδα που μπορώ να περάσω στο βιβλίο εσόδων εξόδων ως μεταφραστής

Offline bol_shevik

  • Semi-Newbie
  • *
    • Posts: 1
Δουλεύω εδώ και λίγο καιρό ως freelance, μετά από τρία χρόνια δουλειάς σε μεταφραστική εταιρεία. Μήπως κανείς ξέρει που μπορώ να βρω τα έξοδα που μπορώ να περάσω στο βιβλίο εσόδων εξόδων από την επαγγελματική μου δραστηριότητα; Έχω ήδη περάσει κάποια τεχνικά λεξικά που έχω αγοράσει και που πιστεύω πως το δικαιούμαι, αλλά από εκεί και πέρα τι γίνεται;
« Last Edit: 14 Dec, 2005, 01:29:23 by spiros »


Offline banned13

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2972
    • Gender:Female
Δεν θα τα βρεις πουθενά όλα γραμμένα.

Μετά από πολλές συζητήσεις με λογιστές, έχω καταλήξει στα εξής:

1) Εφόσον δουλεύεις στο σπίτι σου, το 30% του λογαριασμού ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ και κοινοχρήστων.
2) Όλο το ποσόν της συνδρομής σου για το Ίντερνετ και εκείνο το ποσόν από το λογαριασμό του ΟΤΕ που αντιπροσωπεύει έξοδα για Ίντερνετ.
3) Ό,τι αγοράζεις σχετικό με τον υπολογιστή σου, είτε εξαρτήματα, είτε βιβλία, είτε ολόκληρο μηχάνημα.
4) Αν πηγαίνεις κάπου για να παραδώσεις τη δουλειά σου, κάποιες αποδείξεις βενζίνης ή ταξί.
5) Όλα τα βιβλία που αγοράζεις. Δε χρειάζεται να είναι μόνο λεξικά, στο κάτω-κάτω ο μεταφραστής πλουτίζει τις γνώσεις του διαβάζοντας.

Αυτά θυμάμαι αυτή τη στιγμή, θα σημειώσω κι άλλα όταν θυμηθώ.



Offline aleka

  • Sr. Member
  • ****
    • Posts: 725
    • Gender:Female
  • no rest for the wicked...
Να υποθέσω ότι στη λίστα θα μπορούσαν να προστεθούν το ενοίκιό σου (αν το συμβόλαιο είναι στο όνομά σου), έπιπλα γραφείου (καρέκλα, φωτιστικούλι, γραφείο, προσθήκη στη βιβλιοθήκη σου κλπ), αναλώσιμα (από μελάνια, στυλό και χαρτιά μέχρι λάμπες), καθώς επίσης και περιοδικά (εφόσον υπάρχει απόδειξη είτε από το βιβλιοπωλείο είτε από το περίπτερο).

Και ερωτώ τώρα... αποδείξεις από συμμετοχές σε συνέδρια, σεμινάρια, μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, εισιτηρία και διαμονή κλπ που έγιναν με σκοπό την ανταλλαγή απόψεων, τη διεύρυνση γνώσεών και την έρευνα περνάνε, ή μπαααααα??

Αν πάλι εμείς τα βάλουμε χωρίς να χρειάζονται ή να πρέπει γίνεται τίποτα ή απλώς δεν εκπίπτουν κι έτσι και μαθαίνουμε επιτέλους τι περνάει και τι όχι?? Γιατί είναι κι αυτό μία πρόταση υποθέτω.

Καλή συνέχεια...
Αλέκα
« Last Edit: 14 Dec, 2005, 01:14:06 by aleka »
Destruction leads to a very rough road, but it also breeds creation.


Offline evdoxia

  • Translator | Reviewer | Merenda |
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2318
    • Gender:Female
    • https://www.facebook.com/40dotscom
    • https://twitter.com/40dots
    • http://gr.linkedin.com/in/40dots
    • https://plus.google.com/118113807842955905439/about
    • 40dots
Παιδιά, δικαιολογείται οτιδήποτε αφορά την εργασία μας.

Εγώ έχω περάσει αεροπορικά εισιτήρια για αγγλία για συνέδριο, τα έξοδα όλα του μάστερ μου 9.000 ευρω για έξοδα επιμόρφωσης, όλα τα συνέδρια, σεμινάρια και επίσης διάφορα επιχειρηματικά δώρα που κατά καιρούς στέλνω στους πελάτες μου, πχ Χριστούγεννα δωράκια, κάρτες, mouse pad ημερολόγια, κλπ
Translation is the art of failure – Umberto Eco



Offline user2

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1283
Η εφορία δικαιολογεί έξοδα έως το ένα τρίτο των εσόδων. Αυτά μπορεί να είναι (πέρα από όσα προαναφέρθηκαν) μέχρι και έξοδα αυτοκινήτου (συντήρηση-καύσιμα) καθώς και ο,τιδήποτε μπορείς να βρεις σε ένα γραφείο, πχ. τηλεόραση (όχι βέβαια μια πλάσμα των 2500 ευρώ!) ή ένα μικρό(...) σετ ηχείων.
Επίσης, μπορούν να μπουν και άλλου είδους βιβλία εκτός από λεξικά, αρκεί (αν δεν κάνω λάθος) να έχουν αγοραστεί από βιβλιοπωλείο, π.χ. ο μεγάλος τόμος με τη βιογραφία των U2 ή αρκετοί δίσκοι τους (μάλιστα, κύριε, είχα κάποιο έργο από κάποιο πελάτη σχετικό με την πορεία του συγκροτήματος και χρειαζόμουν βιβλιογραφία και στίχους των τραγουδιών τους. Βέβαια είναι αφύσικο να έχει κανείς τέτοια έργα κάθε μήνα....

Όλα τα παραπάνω είναι πληροφορίες από το δικό μου λογιστή - εγώ περνάω βενζίνες κλπ, αλλά πέρασα και την εφεδρική γεννήτρια που αγόρασα για ώρα ηλεκτρικής ανάγκης.

Προσοχή όσον αφορά στα μηχανήματα: Οθόνες, υπολογιστές, εκτυπωτές κλπ έχουν όλα έναν αριθμό σειράς ο οποίος συνήθως αναγράφεται στο τιμολόγιο. Σίγουρα όμως αναγράφεται μια περιγραφή του μηχανήματος. Θεωρητικά, λοιπόν, σε περίπτωση ελέγχου (...) πρέπει να υπάρχουν όλα αυτά στην επαγγελματική έδρα. Π.χ. δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι δάνεισα τη μεγάλη ΤΦΤ οθόνη των 19 ιντσών -που δήλωσα ότι αγόρασα- σε ένα φίλο μου, καθώς πρέπει να έχω κόψει δελτίο αποστολής....


Offline Evmorfia

  • My Website
  • Sr. Member
  • ****
    • Posts: 638
    • Gender:Female
    • Wordings
Και μια ακόμα ερώτηση γιατί ο Λογιστής μου συνηθίζει να με οδηγεί στα όρια της τρέλας ή του εγκεφαλικού ενίοτε:

Το αυτοκίνητο (βλ. έξοδα βενζίνης, συντήρησης κ.λπ) πρέπει να έχει αγοραστεί στο "όνομα" της ατομικής επιχείρησης; Γιατί εγώ αγόρασα το αυτοκίνητο πριν από 6 χρόνια και δεν περνάμε τίποτα από όλα αυτά γιατί δεν είναι αγορασμένο στο όνομα της ατομικής επιχείρησης αλλά στο δικό μου... Any ideas???



Offline user2

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1283
μα, η ατομική επιχ/ση δεν είναι το ίδιο το όνομά σου;

θα σε γελάσω για το συγκεκριμένο, καθώς και τα 2 μου τουτούνια είναι στο δικό μου όνομα (δεν μου το έχει διευκρινίσει αυτό ο λογιστής-απλώς όταν τον πίεσα πολύ μου είπε ότι μπορούμε να βάζουμε και τέτοια έξοδα, υποθέτω με δεδομένη τη δική μου περίσταση)


Offline hope71

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 117
    • Gender:Female
  • Νους υγιής εν σώματι υγιεί! Η άλλη μου αγάπη...
1) Εφόσον δουλεύεις στο σπίτι σου, το 30% του λογαριασμού ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ και κοινοχρήστων.
Αυτό μ' ενδιαφέρει. Και τι δηλώνεις το 30% του ΦΠΑ ανά τρίμηνο (τα κοινόχρηστα δεν έχουν ΦΠΑ) ή μήπως συμπεριλαμβάνεις το 30% των ως άνω εξόδων στο τέλος της φορολογικής σου εκκαθάρισης;


Offline banned13

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2972
    • Gender:Female
Τα δηλώνεις κανονικά ανά τρίμηνο. Γράφεις στα έξοδά σου το μέρος του ποσού που εκπίπτει (30%). Από το λογαριασμό που έχεις στα χέρια σου υπολογίζεις το ποσοστό του ΦΠΑ που αναλογεί.
Αν το βιβλίο εσόδων-εξόδων έχει τις ανάλογες στήλες, γράφεις το 30% στη στήλη Δαπάνες με Δικαίωμα Έκπτωσης και το υπόλοιπο το γράφεις στη στήλη Δαπάνες χωρίς Δικαίωμα Έκπτωσης. Χρειάζεται όμως να κάνεις υπολογισμούς για το 30% του καθαρού ποσού και για το ανάλογο ΦΠΑ.


Offline hope71

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 117
    • Gender:Female
  • Νους υγιής εν σώματι υγιεί! Η άλλη μου αγάπη...
Τα δηλώνεις κανονικά ανά τρίμηνο. Γράφεις στα έξοδά σου το μέρος του ποσού που εκπίπτει (30%). Από το λογαριασμό που έχεις στα χέρια σου υπολογίζεις το ποσοστό του ΦΠΑ που αναλογεί.
Αν το βιβλίο εσόδων-εξόδων έχει τις ανάλογες στήλες, γράφεις το 30% στη στήλη Δαπάνες με Δικαίωμα Έκπτωσης και το υπόλοιπο το γράφεις στη στήλη Δαπάνες χωρίς Δικαίωμα Έκπτωσης. Χρειάζεται όμως να κάνεις υπολογισμούς για το 30% του καθαρού ποσού και για το ανάλογο ΦΠΑ.

Νομίζω ότι εδώ θα χρειαστώ τη βοήθεια του λογιστή... :(


 

Search Tools