una faccia una razza / ούνα φάτσα ούνα ράτσα -> δεν είναι γνωστή φράση στην Ιταλία

spiros · 6 · 14202

spiros

• Administrator
  • Hero Member
  • point d’amour
Questa frase propagandistica fu inventata dal governo fascista italiano nell' epoca dell' occupazione durante la Seconda Guerra Mondiale per convincere i greci che i due popoli siano fratelli e favorire la loro collaborazione. Malgrado il brutto ricordo che i greci hanno di quegli anni, la frase a avuto sucesso e paradossalmente decenni dopo la usano i greci che si vogliono fare simpatici ai turisti italiani, come ho visto tante volte durante gli anni che ho vissuto in Grecia. Invece, la frase è completamente sconosciuta in Italia, per cui è buffo vedere la faccia del greco convinto che stia dicendo qualcosa di celebre in Italia, e quella dell'italiano che non capisce di che cosa gli stiano parlando. Nonostante ciò, la frase è storica e fu creata in italiano, ma solo per essere usata in Grecia.
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=1334896
« Last Edit: 27 Feb, 2017, 12:28:04 by spiros »

iogo

• Hero Member
  • ignoramus et ignorabimus
Σίγουρα είναι πιο πολύ γνωστή στην Ελλάδα παρά στην Ιταλία αλλά δεν μπορούμε να πούμε πως είναι εντελώς άγνωστη, το ιταλικό google δίνει δεκάδες χιλιάδες αποτελέσματα. (Παράδειγμα ακροδεξιάς αφίσας στις πρόσφατες δημ. εκλογές του Μιλάνο).
Δεν γνωρίζω πως γεννήθηκε, η εκδοχή που αναφέρει το wordreference φαίνεται αρκετά αληθοφανής. Αν γεννήθηκε επί φασισμού, τότε η χρήση της θα ήταν σίγουρα απαγορευτική στην Ιταλία κατά την συγκεκριμένη περίοδο, την στιγμή που όλη η φασιστική προπαγάνδα περί ανωτερότητας της φυλής χρησιμοποιούσε όρους όπως "romanità" και "arianità", τονίζοντας, ακριβώς, την μοναδικότητα και την κοσμοϊστορική αποστολή της.

« Last Edit: 08 Nov, 2011, 15:27:08 by spiros »
"Io non odio persona al mondo, ma vi sono cert'uomini ch'io ho bisogno di vedere soltanto da lontano".
Ugo Foscolo - "Ultime lettere di Jacopo Ortis"

spiros

• Administrator
  • Hero Member
  • point d’amour

iogo

• Hero Member
  • ignoramus et ignorabimus
Mα ναι, ίσως τελικά (χωρίς να μπορώ να το τεκμηριώσω), πρόκειται για έναν "γενικής χρήσης" ιδιωματισμό και όχι μια ελληνοιταλική αποκλειστικότητα: italiani, greci: "una faccia una razza", "stessa faccia stessa razza".
"Io non odio persona al mondo, ma vi sono cert'uomini ch'io ho bisogno di vedere soltanto da lontano".
Ugo Foscolo - "Ultime lettere di Jacopo Ortis"

spiros

• Administrator
  • Hero Member
  • point d’amour
Italia – Grecia, stessa faccia, stessa razza?
Ecco alcune dichiarazioni del premier Giorgio Papandreou: La Grecia si trova ”nel reparto di cure intensive” e la crisi finanziaria ne minaccia ”la sovranità”’ per la prima volta dal 1974, quando il Paese torno’ alla democrazia dopo la dittatura dei colonnelli. Non molto rassicuranti vero? Ebbene erano tutte rivolte alla BCE e in qualche modo anche all’Italia che dei grandi paesi Europei è quello che ha più da perdere da un eventuale collasso Greco. C’è un vecchio detto Italo-Greco che da il titolo a questo articolo, mai come oggi è di stretta attualità.
http://www.ilculturista.it/cultura/?p=935

Asdings

• Hero Member
  • unte þeina ist þiudangardi jah mahts
Όπως κι αν ξεκίνησε η φράση, η συγγένεια Ελλήνων και Ιταλών (τόσο η πολιτισμική, όσο και η "χρωμοσωμική" για όσους ενδιαφέρονται για αίματα) είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός. Πριν από καμιά 15αριά χρόνια θυμάμαι μια γεωργιανή καλεσμένη σε ελληνική μεσημεριανή εκπομπή να λέει: "Οι πραγματικοί συγγενείς των Ελλήνων είναι όχι οι Ιταλοί, όπως λέτε εσείς οι Έλληνες, αλλά εμείς, οι Γεωργιανοί". Αυτό, όμως, είναι τεράστιο ψέμα (και, για όσους υποστηρίζουν τακτικές, ας επισημάνω ότι είναι και μια άποψη που γεωπολιτικά δεν θα μπορούσε να αξιοποιηθεί θετικά). Γι' αυτό κρατήστε το una faccia, una razza, γιατί υπάρχουν άλλα έθνη -λιγότερο ελκυστικά (κατά τη γνώμη μου) από τους Ιταλούς- που φιλοδοξούν να "συγγενέψουν" μαζί μας.
In dubio pro reo

Search Tools