Απλή η διαδικασία απαλλαγής των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών

wings · 59 · 8606

banned

  • Sr. Member
  • ****
    • Posts: 1094
    • Gender:Male
Κι εγώ, κι εγώ (ζουλιάρης).  Είχα 18 ή 19 μονίμως. Ήμουν από τότε καλός στα παραμύθια.





Katerina_A

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 452
    • Gender:Female
  • A story without love is not worth telling
Καλοί οι μεγάλοι βαθμοί στο συγκεκριμένο μάθημα, αλλά μπορεί κανείς να θυμηθεί τι διδασκόταν τις ατέλειωτες ώρες των θρησκευτικών;
Εγώ το μόνο που θυμάμαι είναι ότι στη δευτέρα λυκείου είχε κάποιο ενδιαφέρον το ότι αναφέρονταν και κάποιες άλλες θρησκείες στο βιβλίο. Όχι ότι τις άφησε σε χλωρό κλαρί ο παπάς που μας έκανε τότε θρησκευτικά. Η μια του βρόμαγε η άλλη του ξίνιζε, μόνο η ορθοδοξία ήταν άξια λόγου.
NISUS WETTUS: Next. Crucifixion?
PRISONER #1: Yes.
NISUS: Good. Out of the door. Line on the left. One cross each. Next. Crucifixion?



banned

  • Sr. Member
  • ****
    • Posts: 1094
    • Gender:Male
Εγώ θυμάμαι ότι, για καλό βαθμό, έπρεπε να γράφεις πεντέξι φορές στα διαγωνίσματα: «ο Κύριος Ημών Ιησούς Χριστός».

Πάντως, στις μεγάλες τάξεις, με τις φουσκοδεντριές της εφηβείας την άνοιξη, όλοι κοιτούσαν έξω απ' το παράθυρο τη φύση που οργίαζε στο Ανατόλια και χαμπάρι δεν έπαιρναν από παπαδαριό και άλλα ανέκδοτα.


informer

  • Newbie
  • *
    • Posts: 25
Γράφω αυτή την ανακοίίνωση πτιν δω τις απόψεις των άλλων. Έχω διαμορφώσει άποψη γιά το θέμα εδώ και καιρό. Επιλέγω λοιπόν να την πω πριν δω τι λένε οι άλλοι, πράγμα που θα κάνω μετα.

Εάν πάω ταξίδι σε μιά βουδιστική χώρα, θα με ρωτήσουν οι φίλοι μου τι είναι βουδιισμός και πως τον βίωσα κατά την διάρκεια της παραμονής μου στη χώρα. Αν πω ότι δεν ασχολήθηκα, είναι συγχωρητέο.
Εάν είμαι ομογενής,  μόνιμος κάτοικος βουδιστικής χώρας, θα με ρωτήσουν οι φίλοι μου τι είναι βουδιασμος και πως δρα στην κοινωνία της χώρας που ζω.Αν πω ότι δεν έχω ιδέα θα σκεφτούν "μα καλά αυτο στη Σελήνη ζει". Δηλαδή θα θεωρηθώ παντελώς ακαλλιέργητος.

Εγώ σαν Έλληνας έχω κοινωνικές σχέσεις με ξένους στο εξωτερικό και στην Ελλάδα και αυτοί, σαν καλλιεργημένοι άνθρωποι θέλουν να μάθουν τι είναι Ορθοδιοξία. Αν απαντήσω ότι δεν ξέρω, θα με περάσουν για ένα αμόρφωτο.
Εαν πως ότι είμαι άθρησκος ή άθεος και δεν ασχολούμαιι με αυτά, το ίδιο. Θα με πουν φανατιικό. Γιατί είναι να σα να λες ότι δεν ξέρεις τίποτα από μαρξισμό γιατί δεν είσαι μαρξιστής. Και πάλι είσαι ένα αμόρφωτος.

Εάν ένας Εβραίος ή Μουσουλμάνος, μόνιμος κάτοικος Ελλάδας, ερωτηθεί από ξένους τι είναι Ορθοδοξίία δηλαδή  η επικρατούσα θρησκεία στη χώρα που μένει και δεν ξέρει, θα θεωρηθεί απαίδευτος, αμόρφωτος, ακαλλιέργητος.

Δεν είναι θέμα πίστης να μάθεις τι είναι Ορθοδοξία. Είναι θέμα μόρφωσης. Πόσοι από μας δεν διαφωνούν με αυτο που προβάλεταιι ως δεδομένο στην Ιστορία που διδάσκεται στα σχολεία. Ειδικότερα, πόσοι καλλιεργημένοι Έλληνες, ειδικά όσοι έχουν καταγωγή από ΚΠολη και Μιικρή Ασία δεν θεωρούν ότι η Ελληνική Επανάσταση ήταν μια ανοησία που κατέστερεψε την Ελλάδα;  Και γιά να αναφερθώ σε πρόσφατα ανακύψαν ζήτημα επό το περίφηνο βιβλί της ΣΤ' Δημοτιικου: Η Ελληνική Επανάσταση κυρήχθηκε στις 23 Φεβρουαρίου στις παραδουνάβες ηγενμονίες... όχι στις 23 ή 25 Μαρτίου στην Πελοπόννησο... αυτό ήτα ένα επιφαινόμενο που οργάνωσε ένας ψεύτης  παπάς ονόματι Παπφλέσσας που πέθανε ηρωϊκά ραγότερε στο Μανιάκι... μιά ψυχοπαθολοιγκή περίπτωση... και κρυφό σχολείο δεν υπήρχε μιά και το Πατριαρχείο ήδη είχε οργαγνώσει πάμπολλα σχολεία νόμιμα και φεναρά,(a propos το ελληνικό σχολείο των Σκοπίων είχε 2.000 μαθητές.) Τότε και αυτοί θα έχουν το δικαίωμα να εξαιρεθούν από το μάθημα της Ιστορίας.... Και όταν μια μέρα η Ελλάδα επιιτέλους εισάγει το μάθημα την ερωτικής αγωγής (διάβασα ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ε.Ε. που δεν έχει εισάγει το μάθημα αυτό στα σχολεία), τότε πόσοι πουριτανοί γονείς θα ζητήσουν να εξαιρεθούν τα παιδιά τους από αυτό;

Το μάθημα το θρησκευτικών είναι θέμα μόρφωσης. Δεν είναι δυνατόν να μαθαίνουμε την ιστορία, τη γλώσσα, την αρχιτεκτονική, την Τέχνη της χώρας και να μη μαθαίνουμε την επικρατούσα θρησκεία που είναι και άριρηκτα συνδεδεμένη και με την Ιστορία αλλά και με την Τέχνη της χώρας. Αναπόσπαστο μέρος του πολιτισμού μας.

Δεν χρειάζεται να πιστεύεις. Είναι θέμα μόρφωσης.

Φυσικά τα θρησκευτικά πρέπει να διδάσκονται όπως ακριβώς διδάσκονται και τα άλλα στοιχεία του πολιτισμού της χώρας και να μη πάρουν την μορφή κατήχησης. Γιατί αυτό το τελευταίο είναι που αντιβαίνει στις αρχές τις ανεξιιθρησκείας. Όχι η διδακαλία του τι είναι Ορθοδιξίία.

Εάν ήμουν Εβραίος θα ήθελε τα παιδιά μου να μάθουν ποιά είναι η θρησκεία της πλέιοψηφίας των άλλων Ελλήνων. Ε'ίναι θέμα μορφφωσης....

Στα γαλλικά και ιταλικά σχολεία διδάσκεται η θεωρία του φασισμού. Είναι και αυτό θέμα μόρφωσης.

Η Ελλάδα ειδικότερα δεν έχει ζήσει τις κτηνωδίες της Δυτικής Ευρώπης με το κάψιμκο μαγιισών, τις σφαγές αιρετικών και τα πογκρομ Εβραίων, τιις γενοκτονίες που ακολούθησαν την Μεταρρύθμιση και από τις δύο μερηές.  Δεν έχει τέτοιες ιστορικές μνήμες..... Το βυζαντινό κράτος στην χειρότερη περίπτωση επέβαλε εκτοπίσεις ολοκλήρων κοινοτήτων γιια λόγους θρησκευτικούς. Δεν έκανε ποτέ γενοκτονίες. Ας μην εισάγουμε ξένα πρότυπα βαπτίζοντάς τα μοντέρνα γιατί είναι ξένα. Είναι μιά ευροληγούρικη διάθεση που όχι συχνά αλλά πάντα απαντάται σε άτομα χαμηλής παιδείας.

Και να σας πω και ένα μυστικο: Εγώ δεν είμαι Χριστιανός. Πιιστεύω ότι ο Χριστιανισμός ήταν η μεγαλύτερη κτηνωδία που έλαβε χώρα στον Πλανήτη και ειδικά για μας τους Έλληνες ήταν φτιαγμένη γιά την καταστροφή του ελληνικού πνεύματος. Κάτι κακό όχι μόνο γιά μας αλλα γιά όλο το κόσμο.

Αλλά τα θρησκευτικά πρέπει να διδάσκονται στο σχολείο.
Είναι θέμα μόρφωσης.

Σπύρο: όπως ξέρεις μπήκα στο ιστολόγο γιά άλλους (ευγενείς) σκοπούς. Αλλά εσύ μου επέβαλες στυλιστική λογοκρισία. Λοιπόν Σπύρο, αν θέλετε πηροφορίες για το σχετικό θέμα, βρήτε άλλο πληροφοριοδότη. Εγώ είμαι out. Βρήτε τα μόνοι αας. Εν τω μεταξύ οι εξελίξεις είναι ραγδαίες αλλά δεν σας τις λέω. Ας σας τις πει ο Αλ. ααφού υτόν προτιμάτε.

 Αγαπητέ informer, εάν η ευγένεια, η τήρηση των τύπων και η μη προσβολή συγκεκριμένων ατόμων είναι στυλιστικές προτιμήσεις (ιδίως όταν κάποιος κρύβεται πίσω από τον μανδύα της ανωνυμίας) τότε τι να πω... Όσον αφορά για τον Αλ. είναι συντονιστής και νομικός και δεν γίνεται δεκτή οποιαδήποτε ασέβεια προς αυτόν. Όσον αφορά για την επίπληξη περί μη αποκάλυψης, προσωπικά, δεν έχω και ιδιαίτερη πρεμούρα (δόξα τω Θεώ / Βούδα / Μωάμεθ είμαι πλήρως ανεξάρτητος ελεύθερος επαγγελματίας και δεν ασχολούμαι με την ελληνική αγορά). Σου εύχομαι ό,τι καλύτερο και σε ευχαριστούμε για τις πολύτιμες πληροφορίες σου.
« Last Edit: 02 Sep, 2008, 13:35:17 by informer »



valevi

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 502
    • Gender:Female

Και τι κάνουμε τώρα; Προσωπικά σκέφτομαι να υπογράψω να μην παρακολουθούν θρησκευτικά τα παιδιά μου. Αν μετατρεπόταν σ' ένα μάθημα συζήτησης, καλλιέργειας και προβληματισμού, χωρίς εξετάσεις και παπαγαλία, ευχαρίστως να το παρακολουθούσαν γιατί μόνο κερδισμένα θα ήταν. Σήμερα με τις συνθήκες που όλοι ξέρουμε, τι κερδίζει το παιδί να μάθει πως λέγονται τα άμφια του παπά ένα προς ένα ή τα μέρη της εκκλησίας;

Το θέμα όμως είναι και πρακτικό: τι θα κάνουν τα παιδιά την ώρα των θρησκευτικών; θα πηγαίνουν στην εκκλησία μαζί με τους συμμαθητές τους στις γιορτές; μπορεί να αρνηθούν τη σημαία της παρέλασης σε έναν καλό μαθητή (τη σημαία με το σταυρό / άρα πατρίς θρησκεία... ) όπως κάνουν και με τους αλλοδαπούς μαθητές;

Παραδέχομαι πως προβληματίζομαι... Ποιες είναι οι δικές σας απόψεις σχετικά; Όσοι γονείς, τι θα κάνετε;



hustle.punch

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 119
    • Gender:Female
Δεν έχω ιδέα πώς διδάσκονται πλέον τα θρησκευτικά, και τί είδους βιβλία χρησιμοποιούνται. Δεν θα ξεχάσω ποτέ, όμως, ότι στη Β' Λυκείου, μια από τις ερωτήσεις στο τέλος ενός κεφαλαίου του βιβλίου τότε, ήταν: "ο αστροναύτης Γκαγκάριν δήλωσε πως αν και ταξίδεψε στο διάστημα, δεν είδε πουθενά τον Θεό. Πώς σχολιάζετε αυτήν τη δήλωσή του;"
Ειλικρινά, ακόμη θυμάμαι πόσο άσχημα αισθάνθηκα όταν τη διάβασα, με δεδομένο ότι ο "σωστός" τρόπος να απαντήσεις στην ερώτηση ήταν να καυτηριάσεις την άποψη του... άθεου συντρόφου Γιούρι.
Ελπίζω το μάθημα να γίνεται από ανοιχτόμυαλους καθηγητές και επιτέλους ας σταματήσει η ανοησία με το ένα σύγγραμα, ας εμπλουτίσουν τις βιβλιοθήκες στα σχολεία, για να στρωθούν οι μαθητές να διαβάσουν τι γίνεται και σε άλλες κοινωνίες και θρησκείες, από το να περνούν την ώρα τους δοξολογώντας τα καθ' υμάς.
Colorless green ideas sleep furiously.


informer

  • Newbie
  • *
    • Posts: 25
Και τι κάνουμε τώρα; Προσωπικά σκέφτομαι να υπογράψω να μην παρακολουθούν θρησκευτικά τα παιδιά μου. Αν μετατρεπόταν σ' ένα μάθημα συζήτησης, καλλιέργειας και προβληματισμού, χωρίς εξετάσεις και παπαγαλία, ευχαρίστως να το παρακολουθούσαν γιατί μόνο κερδισμένα θα ήταν. Σήμερα με τις συνθήκες που όλοι ξέρουμε, τι κερδίζει το παιδί να μάθει πως λέγονται τα άμφια του παπά ένα προς ένα ή τα μέρη της εκκλησίας;

Το θέμα όμως είναι και πρακτικό: τι θα κάνουν τα παιδιά την ώρα των θρησκευτικών; θα πηγαίνουν στην εκκλησία μαζί με τους συμμαθητές τους στις γιορτές; μπορεί να αρνηθούν τη σημαία της παρέλασης σε έναν καλό μαθητή (τη σημαία με το σταυρό / άρα πατρίς θρησκεία... ) όπως κάνουν και με τους αλλοδαπούς μαθητές;
"
Παραδέχομαι πως προβληματίζομαι... Ποιες είναι οι δικές σας απόψεις σχετικά; Όσοι γονείς, τι θα κάνετε;



Πολύ σωστά. Απ΄ότι εγώ θυμάμαι από αυτα που εδίδασκαν στα σχολείο των πολλών (εγώ είχα την τύχη χάρη στις προσπάθειες των γονηών μου να μη πάρω απολυτήριο από συνηθισμένα σχολεία) δεν είχε καμμία σχέση με την Ορθοδοξία και μάλιστα, θάλεγε κανείς ότι η διδιασκαλία ήταν φτιαγμένη γιά να δημιουργεί τις χειροτερες εντυπώσεις στα παιδιά γιά το τι είναι Ορθοδοξία. Αυτό οφείλεται και στην επίδραση ομάδων που δραστηριοποιούνται μέσα στην Διοικούσα Εκκλησία, η οποία Διοιικούσα Εκκλησία, κατά περιόδους ,έχει πολύ αποκλείνει από τις αρχές τη Ορθοδοξίας.. Αυτό γινόταν πάντα, και φυσικά και κατά την περίοδο του Βυζαντίουι. Πολύ επιδραση είχαν ορισμένες οργανώσεις που αναπτύχθηκαν από τις αρχές του 20ου αιώνα κατά μίμηση μη Ορθοδόξων προτύπων ,Καθολικών αλλά κυρίως Προτεσταντικών, που ακόμη υφίαστανται και επιδρούν αρνητικά στην Διοικούσα Εκκλησία.
Εάν βέβαια η διδακαλία των θρησκευτικών δεν δίνει την πραγματική εικόνα της Ορθοδοξίας και πόσο μάλλον ειισάγει αθέλητα θέλω να πιστεύω, αιρετικά πρότυπα, βεβαίως θα ζητήσω να εξαιρεθούν τα παιδιά από την διδασκαλία των θρησκευτικών. Με σκοπό όχι να μη τα διδαχθούν καθόλου αλλά να τα διδαχθούν από εμένα ή θεολόγους ή κληρικούς που δεν έχουν αποκλίνει από τις αρχές της Ορθοδοξίας.
Ορθοδοξία δεν είναι ό,τι  προκύπτει σαν συρμός από την εκάστοτε Διοικούσα Εκκλησία αλλά η εφαρμογή των διαχρονιικών Ορθοδόξων αρχών εφαρμοσομένων ανάλογα με την περίπτωση τον χρόνο και τον τόπο μέσω της διαρκώς νέας και ζώσας Ιεράς Παράδοσης.
Όπως έχει πεί ο καθηγητής Γιανναράς, "η Ορθοδιξία δεν έχει κανόντες. Αν θέλτε κανόνες να γραφτείτε στους προσκόπους".
Ο πολύ λαός βέβαια πρέπει να έχει κανόνες γιατί δεν μπορεί να έχει αρχές.
Τα πράγματα είναι πολύπλοκα....
Τέλος, ή η Ορθοδοξία θα διδάσκεται σωστά ή θα διδάσκεται όχι από το σχολείο αν αυτό κυβερνάται από μιά παρηκμασμένη Εκκληλσία και ένα παρηκμασμένο Κράτος, Στην δεύτερη περίπτωση ζητάμε απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών και αναλάμβάνουμε την θρησκευτική μόρφωση των παιδιών μας μόνοι μας.
Δεν έχει σημασία αν πιστεύουμε ή όχι.
Είναι θέμα μόρφωσης.
Μακάτρ όλοι οι καλλιεργημάνοι γονείς από τις εναπομείνασες καλές οικογένειςε να είχαν την δυνατότητα να απαλλάξουν τα παιδιά τους από το κρατικίστικο σχολείο των μικροααστικών μαζών και να αναλάβουν μόνοι τους την εκπαίδευσή τους, με τη μέθοσο και τους καθηγητές της επιλογής των γονηών και των παιδιών όπως γίενται στην Αμερική και ίσως και σε άλλες χώρες.. Η δε πιστοποίηση των αποτελεσμάτων να γίνεται από πανελλήνιες εξετάσεις, όπως γίνεται στην Αμερική.

"I am under post moderation"? Ha ha
Πρώτη φορά το ακούω αυτό σε αυτό τιο forum.
Είναι καινούργιο ή υπήρχε και δεν το είχα πάρει είδηση;


spiros

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 815679
    • Gender:Male
  • point d’amour
I am under post moderation"? Ha ha
Πρώτη φορά το ακούω αυτό σε αυτό τιο forum.
Είναι καινούργιο ή υπήρχε και δεν το είχα πάρει είδηση;

Δεν είναι διόλου καινούριο. Θα σε παρακαλούσα να λαμβάνεις υπόψη τους κανόνες όταν απαντάς και να προσέχεις την ορθογραφία / τα τυπογραφικά. Μια καλή ιδέα είναι να ετοιμάζεις το κείμενο σε Word και έπειτα επικόλληση εδώ έτσι ώστε να πιάνει τα τυπογραφικά το Word.


spiros

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 815679
    • Gender:Male
  • point d’amour
Κι εγώ, κι εγώ (ζουλιάρης).  Είχα 18 ή 19 μονίμως. Ήμουν από τότε καλός στα παραμύθια.

Εγώ πάντα το έλεγα, τα θρησκευτικά είναι η ραχοκοκκαλιά των καλύτερων συγγραφέων μας :)


banned

  • Sr. Member
  • ****
    • Posts: 1094
    • Gender:Male

informer

  • Newbie
  • *
    • Posts: 25
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΙΕΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΩΝ
(...) Το Υπουργείο Παιδείας προκηρύσσει διαγωνισμό για την πρόσληψη διακοσίων σαράντα (240) ιεροδιδασκάλων στις Μουφτίες της Θράκης γιά την διδασκαλία του Κορανίου. Στην προκήρυξη αυτή οι υποψήφιοι για την πρόσληψή τους κατατάσσονται στους νομούς Θάνθης και Κομοτηνής.
(...) από τη μία μερηά ο Υπουργός Παιδείας καταργεί το μάθημα των Θρησκευτικών από τα σχολεία και από την άλλη μερηά διορίζει ένα ασυνήθη υπερβολικό αριθμό ιεροδιδασκάλων, για να διδάσκουν Μουσουλμανισμό.
(...) Γύρω στο Πάσχα πέρασε από την Βιουλή, ν/δ με το οποίο ενοποιούνται όλα τα βακούφια της Μουσουλμανικής μειονότητας υπό εννιαία διοίκηση παρά την έντονη διαμαρτυρία της Ακαδημίας Αθηνών.
Εφημερίδα ΕΣΤΙΑ, 2 Σεπτεμβρίου 2008, σελιδα 8.


Σχόλιό μου: Ναι ακούγεται περίεργα, αλλά ο διορισμός ιεροδιδασκάλων γιά Μουσουλμάνους στην Θράκη δεν είναι θέμα Υπουργείου Παιδείας, είναι θέμα εξωτερικής πολιτκής και καθορίζεται στην ουσία από το ΥΠΕΞ και όχι από το Υπουργείο Παιδείας. Ελπίζω η απόφαση να είναι σωστή από πλευράς εξωτερικής πολιτικής και τα λεφτά που θα ξοδευτούν να πιάσουν τόπο. Ενώ μάλιστα υπάρχουν χιλιάδες κενές θέσεις γιά τους μαθητές σε όλη την Ελλάδα:

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&tag=8400&pubid=1532624
6.000 οι κενές θέσεις σε σχολεία
Σε πλήρη ετοιμότητα για τη νέα σχολική χρονιά δηλώνει το υπ. Παιδείας, ωστόσο ΟΛΜΕ και ΔΟΕ ζητούν επιπλέον διορισμούς. Σύσκεψη σήμερα για κινητοποιήσεις «E» 3/9

   
Σε πλήρη ετοιμότητα εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς δηλώνει το υπουργείο Παιδείας, αλλά οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι θα υπάρξουν πολλά κενά στα σχολεία (κοντά στις 6.000 θέσεις σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια), ενώ σήμερα δάσκαλοι και καθηγητές έχουν κοινή σύσκεψη προκειμένου να σχεδιάσουν πρόγραμμα κινητοποιήσεων. Ηδη οι σύλλογοι των δασκάλων σε όλη τη χώρα από τα στοιχεία που συγκεντρώνουν μέχρι στιγμής «βλέπουν» πάνω από 1.321 κενές θέσεις δασκάλων, νηπιαγωγών και καθηγητών ειδικότητας (αγγλικών, φυσικής αγωγής, και μουσικής), ενώ η Διδασκαλική Ομοσπονδία εκτιμά ότι τα κενά θα ανέλθουν συνολικά στις 3.000 θέσεις.


Σπύρο:
Δεν είναι διόλου καινούριο. Θα σε παρακαλούσα να λαμβάνεις υπόψη τους κανόνες όταν απαντάς και να προσέχεις την ορθογραφία / τα τυπογραφικά. Μια καλή ιδέα είναι να ετοιμάζεις το κείμενο σε Word και έπειτα επικόλληση εδώ έτσι ώστε να πιάνει τα τυπογραφικά το Word.

Κατ' αρχήν θέλω να πω ότι πρώτη φορά παρακολουθώ ιστολόγιο και έχω εγγραφεί σε αυτό και  μάλιστα συμμετέχω ενεργά σε αυτό. Τις πρώτες μέρες δεν ήξερα ούτε καν τις βασικές τεχνικές λεπτομέρειες. Δηλαδή είμαι άπειρος.

ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
Εκείνο που θα με έκανε εμένα να κρίνω αρνητικά ή θετικά ένα ιστολόγιο είναι η ποιότητα των μηνυμάτων και η ποιότητα των συμμετεχόντων όπως αυτή αποκαλύπτεται μέσα από τα κείμενα που δημοσιιεύουν.
Αλλά δεν είναι καθόλου κακή ιδέα να επιβάλονται γλωσσικοί αισθητικοί κανόνες σε μιά ιστοσελίδα και μάλιστα αν αυτή σχετίζεται με επαγγελματίες ενός επαγγέλματος (μετάφραστές) όπου μία από τις βασικές παραμέτρους είναι και η γλώσσα.. Από κάτι σύντομες ματιές που είχα ρίξει σε άλλα ιστολόγια το θέμα της ορθογραφίας αλλά και της σύνταξης και της γραμματικής δεν φαίνεται να επιβάλλεται από τους διαχειριστές του ιστολόγιου. Το να γράφω πρώτα σε πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου και μετά να το αντιγράφω εδώ το είχα σκεφτεί και εγώ. Εάν συνεχίσω να γράφω στο ιστολόγιό σου, αυτό θα κάνω. Αρχής γενομένης μετά τη δημοσίευση αυτή.

ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ
Αληθεια είναι ότι παρ' όλες τις προτροπές, δεν έλαβα τον κόπο να διαβάσω τους "κανόνες". Κάποτε είχα πατήσει ένα κουμπί γιά να ρίξω μιά ματιά και βγήκε ένα παράθυρο άσχετο νομίζω και έκτοτε δεν ξαναδοκίμασα.

Ο λόγος που θεώρησα περιττό να διαβάσω τους κανόνες είναι ότι:
α) Γνωρίζω το δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας
β) Γνωρίζω τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα που ενδεχόμενα αφορούν δημοσιεύσεις και για να αναφερθώ στα πιό βασικά, γνωρίζω την διαφορά συκοφαντικής δυσφήμηςης, απλής δυσφήμησης και εξύβρισης καθώς και τα περί αδικοπραξιών.
Επομένως σαν άνθρωπος με την απαραίτητη βασική μόρφωση δεν θεώρησα απαραίτητο να διαβάσω πράγαμτα που αναφερόντουσαν σε γνώσεις που ήδη είχα.

Όσον αφορά τώρα το ζήτημα των "καλών τρόπων".
Θεώρησα, χωρίς καν να το σκεφτώ, ότι μπορώ να εκφράζομαι όπως ακριβώς εκφράζομαι στο κοινινικό μου περιβάλλον είτε αυτό αποτελείται από γνωστούς ή αγνώστους. Το κοινωνικό αυτό περιβάλλον, αν κανείς προσπαθήσει να το εντάξει σε μιά κοινωνική ομάδα, θα μπορύσε να το χαρακτηρίσει το περιβάλλον των καλλιεργημένων μελών της  μέσης αστικής τάξης δημοτών του Δήμου Αθηναίων. Όσον αφορά γραπτά κείμενα θεώρησα, χωρίς να το σκεφτώ, ότι η γλώσσα, ο τόνος, οι ήπες ή λιγόερο ήπιες εκφράσεις που αντιστοιχούν στο κείμενο ανάλογα με την ένταση του καλού ή κακού που αυτό περιγράφει θα μπορύσε να είναι ι ίδια με αυτή των επιστολογράφων σοβαρών εφημερίδων αλλά και με αυτή τωναρθρογράφων σοβαρών εφημερίδων.
Εκφραζόμου λοιπόν ελεύθερα με βάση τους παραπάνω κανόνες που έχω μάθει να χειρίζομαι και από πολύ μικρή ηλικία και που πάντα όμως παρακολουθώ, γαιτί τα δεδομένα μπορεί να αλλάζουν.

Αν τώρα στον χώρο αυτό ισχύουν άλλοι κανόνες ή οι παραπάνω κανόνες με μεγάλο διαφορισμό ή έντονες αποκλίσεις, αν ισχύουν εδώ διαφορετικά για κάποιο λόγο, φυσικά πρέπει να συμμορφωθώ εάν θέλω γιά κάπιοιο λόγο ή λόγους να συμμετέχω ενεργά. Είναι δική σας υπόθεση να κανονίσετε τα το οίκου σας., όπως και στη δημοκρατία: οι πολιτες σέβονται τους νόμους με τους οποίουις διαφωνούν ή πάνε να ζήσουν αλλού.  Ιδεώδες θα ήταν βέβαια να αφήσετε όσους θέλουν να ασκήσουν κριτική στην πολιτική αυτή και να προτείνουν άλλη. Η δοιαφορά όμως μεταξύ ενός ιστολόγιου και μιάς Πολιτείας είναι ότι η τελευταία κυβερνάται από τους πολίτες της ενώ το ιστολόγιο κυβερνάται κυριαρχικά από τον διαχειριστή ο οποίος ακούει τις γνώμες των συμμετεχόντων αλλά δεν υποχρεούται να τις υιοθετήσει.

Θα μελετήσω λοιπόν τους κανόνες και έχω πράγματι την περιέργεια να δω σε τι αποκλίνουν από τις κοινωνικά και νομικά αποδεκτές δημόσιες εκφράσεις γραπτού ή προφορικού λόγου στην υπόλοιπη (εκτός ιστολογίου) καθημερινή ελληνική κοινωνία των πεπαιδευμένων μεσοαστών των κέντρων των μεγάλων πόλεων και του σοβαρού Τύπου. Αυτά τα δύο μπορούσαν κατά τη γνώμη μου να χρησιμοποιηθούν σαν βάση για την διαμόρφωση του αποδεκτού τρόπου έκφρασης των ιστολογίων.  Αλλά φαίνεται ότι δεν είναι έτσι.

Όσον αφορά λοιπόν την παράγραφο του κειμένου  μου που παραθέτεις.
Για μένα είναι καινούργιο με την έννοια ότι δεν μου είχε κατά το παρελθόν επιβληθεί έλεγχος πριν την δημοσίευσηκαι δεν το ήξερα ότι γινόταν. Εν πάσει περιπτώσει είναι καινούργιο σε σχέση με τις δικά μου κείμενα εδώ.
Τι το απρεπές στο μήνυμά μου δεν καταλαβαίνω. Από το απόσπασμά μου που παραθέτεις ενννοείς ότι το απρεπές ήταν ότι θεώρησα περίεργο το ό,τι με περάσατε από έλεγχο πριν με δημοσιεύσετε; Φυσικά το θεώρησα περίεργο γιατί αυτό δεν μου έχει ξανασυμβεί ποτέ εδώ. Και αντί να ρωτήσω τι συνέβη εν τω μεταξύ για την αλλαγή πολιτικής απέναντι στο πρόσωπό μου, έκανα την ερώτηση ρίχνοντάς το στο αστείο. Υπάρχουν πολλοί αποδεκτοί τρόποι να κάνει κανείς μιά ερώτηση ή και συγχρόνως να εκφράσει ότι αισθάνθηκε ενοχλημένος., περιμένοντας την απάντηση. Δεκάδες αποδεκτοί  τρόποι.
Ας μελετήσω λοιπόν αυτούς τους κανόνες του ιστολόγιου και ίσως βγάλω κάποιο συμπέρασμα.


Σημείωση συντονιστή: έτσι είναι, όπου συμμετέχει κανείς, πρέπει να είναι ενήμερος για τους κανόνες. Φυσικά και σε ένα γλωσσικό φόρουμ (το παρόν δεν είναι ιστολόγιο), πρέπει να υπάρχει και η ανάλογη προσοχή στην ορθογραφία. Σε ευχαριστώ για τις προσπάθειες που καταβάλεις, το έβαλες στο Word; Ρωτάω διότι βλέπω ακόμη πολλά τυπογραφικά.
« Last Edit: 05 Sep, 2008, 10:27:51 by spiros »


wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 71926
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
Αναφορά στην επίμαχη εγκύκλιο
«Yποχρεωτικά τα Θρησκευτικά», διευκρινίζει ο Υπουργός Παιδείας



Ο Υπουργός Παιδείας στα εγκαίνια σχολείου στη Λαμία

Στην πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών αναφέρθηκε ο Υπουργός Παιδείας Ευρ. Στυλιανίδης, ξεκαθαρίζοντας ότι το μάθημα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του αναλυτικού προγράμματος.

«Το μάθημα είναι απαρεγκλίτως υποχρεωτικό, αναπόσπαστο κομμάτι του αναλυτικού προγράμματος. Προβλέπεται η εξαίρεση για λόγους συνείδησης, που αφορά τους μη ορθοδόξους, δηλαδή τους αλλόθρησκους ή ετερόδοξους, οι οποίοι κατά κανόνα είναι αλλοδαποί. Περίπου 11% των συμμετεχόντων στην ελληνική υποχρεωτική εκπαίδευση είναι αλλοδαποί και πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη και σεβασμός προς αυτούς», εξήγησε.

Ο κ. Στυλιανίδης συναντήθηκε με τον μητροπολίτη Φθιώτιδος κ. Νικόλαο.

Πηγή: Αιολικά Νέα
Ο λόγος είναι μεγάλη ανάγκη της ψυχής. (Γιώργος Ιωάννου)


spiros

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 815679
    • Gender:Male
  • point d’amour
Επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας, Ευριπίδη Στυλιανίδη, απέστειλε ο Συνήγορος του Πολίτη, Γιώργος Καμίνης, για το θέμα της απαλλαγής των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, ύστερα από πλήθος αναφορών που δέχθηκε από γονείς.

Ο Συνήγορος του Πολίτη τονίζει ότι, «σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, δικαίωμα απαλλαγής από το μάθημα των θρησκευτικών για λόγους συνείδησης έχουν όλοι οι μαθητές, εφόσον αυτοί οι ίδιοι ή οι γονείς τους, ανάλογα με την περίπτωση, επικαλούνται εν προκειμένω λόγους συνείδησης. Η εγκυρότητα της δήλωσης αυτής δεν είναι συνταγματικώς θεμιτό να εξαρτάται από οποιασδήποτε μορφής -θετική ή αρνητική- δήλωση θρησκεύματος».

Συγκεκριμένα, όπως επισήμανε ο κ. Καμίνης, το πρόβλημα έγκειται στο ότι «πολλά σχολεία σε όλη τη χώρα, για την απαλλαγή των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, αξιώνουν από τους γονείς τη ρητή θετική ή αρνητική δήλωση σχετικά με το θρήσκευμά τους».
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=959117&lngDtrID=244


wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 71926
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Δυσαρέσκεια Στυλιανίδη για το Συνήγορο του Πολίτη



Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ευρ. Στυλιανίδης

Τη δυσαρέσκειά του για «Ανεξάρτητη Αρχή, που υπερέβη τα όρια της θεσμικής της αρμοδιότητος», εκφράζει ο Υπουργός Παιδείας, Ευριπίδης Στυλιανίδης, απαντώντας στην επιστολή του Συνηγόρου του Πολίτη περί της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία.

«Είναι αντιδεοντολογικό, το Υπουργείο να πληροφορείται για παρέμβασή σας σε θέμα της αρμοδιότητάς του από Δελτίο Τύπου, που κυκλοφόρησε στο σύνολο των ΜΜΕ με επισυναπτόμενη τη σχετική επιστολή, που δεν είχε ακόμη φθάσει στον αποδέκτη της», αναφέρει ο Υπουργός και διευκρινίζει ότι έχει ήδη αποδεχθεί ότι «οι εξαιρούμενοι, για λόγους συνείδησης, αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι μαθητές, δεν υποχρεούνται να δηλώνουν το διαφορετικό δόγμα ή θρήσκευμα στο οποίο πιστεύουν».

Επαναλαμβάνει ότι το μάθημα των Θρησκευτικών «παραμένει υποχρεωτικό για όλους τους ορθόδοξους Χριστιανούς μαθητές» και προσθέτει πως «το μάθημα των θρησκευτικών δεν έχει ομολογιακό-κατηχητικό χαρακτήρα, αλλά είναι γνωσιολογικό, δηλαδή συμπεριλαμβάνει αναφορές, όχι μόνον στην επικρατούσα θρησκεία, αλλά και σε άλλα δόγματα και θρησκείες».

Καταλήγοντας ο κ. Στυλιανίδης επισημαίνει: «Ως εκ τούτου, προκύπτει ότι το μάθημα των θρησκευτικών είναι υποχρεωτικό για όλους τους μαθητές. Δικαίωμα εξαιρέσεως έχουν οι αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι μαθητές, εφόσον το επιθυμούν, οι οποίοι στην αίτησή τους δεν χρειάζεται να αναγράφουν το δόγμα ή θρήσκευμα, στο οποίο πιστεύουν. Οι εξαιρούμενοι αλλόδοξοι και αλλόθρησκοι, όταν είναι αλλοδαποί, την ώρα του μαθήματος των θρησκευτικών συμμετέχουν στο μάθημα της ελληνικής γλώσσας και όταν είναι ημεδαποί, συμμετέχουν στο μάθημα που υποδεικνύεται από το σύλλογο διδασκόντων».

Πηγή: Αιολικά Νέα
Ο λόγος είναι μεγάλη ανάγκη της ψυχής. (Γιώργος Ιωάννου)


 

Search Tools