Η έρευνα μίλησε για τη στύση του Τουταγχαμών

dimace · 40 · 8118

dimace

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2061
    • Gender:Male
  • Dimitris Nawas
Κείμενο ΚΟΣΜΗΜΑ για την κοινότητα, από τον Αλέξανδρο.

Θα απαντήσω, όπως μπορώ, αφού βρω κάποια σημεία, αν υπάρχουν, που κάτι τέτοιο είναι δυνατό.

Ευχαριστούμε πολύ! 
South Africa (1961-1994) presidents: Charles Swat, Jozua Naude, Jacobus Fouche, Johannes de Klerk, Nicolaas Diederichs, Marais Viljoen, Balthazar Vorster,  Pieter Botha, Chris Heunis, Frederik de Klerk.


dimace

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2061
    • Gender:Male
  • Dimitris Nawas
Σημείο 1.

Ανθρωποκεντρισμός αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.

Παραθέτω ορισμένες σκέψεις μου ως αντικείμενο περεταίρω συζήτησης:

Το ανθρωποκεντρικό (πώς το εννοώ) :

"Φιλοκαλούμεν τε γάρ μετ' ευτελείας και φιλοσοφούμεν άνευ μαλακίας..."
Αγαπάμε το ωραίο με λιτότητα και φιλοσοφούμε χωρίς να γινόμαστε μαλθακοί.

Αυτή η «λιτότητα» (μόνο σε αυτό το σημείο στέκομαι και γι αυτό είναι έντονο) μέσω της οποίας παράγονται θαυμαστά πνευματικά και υλικά επίτεύγματα, ελευθέρων ανθρώπων και όχι σκλαβων.

Η νοοτροπία: (Πλουτάρχου Περί παίδων αγωγής)

Τα μεν άλλα των αγαθών καθέστηκεν ανθρώπινα και μικρά και ουκ αξιοσπούδαστα.
................................................................
Πλούτος δε τίμιον μεν, αλλά κτήμα τύχης...

Αυτή η ολοσχερής αποκαθήλωση από τους ρήτορες, ιστορικούς κλπ της αρχαίας Ελλάδος, κάθε τι ευτελούς και προσωρινού, θέτει τις θεμελιώδεις αξίες του δυτικού πολιτισμού και του χριστιανισμού. Δυτικού πολιτισμού, που κατά κοινήν ομολογία (θέλω τη γνώμη σου εδώ) σήμερα είναι πολύ μπροστά σε πνευματικά επιτεύγματα σε σχέση με αυτόν πχ. της Κεντρικής Αμερικής.

Καταλήγω: Οι Έλληνες, αφαιρώντας το «υλικό προνόμιο» των της ανατολής λαών, αφήνουν ως πυρήνα του πολιτισμού τους (λογικά) το πνεύμα. Το πνεύμα, κατά γενική ομολογία παράγει πολιτισμό. (τέχνες, γράμματα, εφευρέσεις κλπ) Καταλαβαίνεις, πιστεύω, πως επάγω συμπέρασμα αλλά μου φαίνεται λογικό.

Θα συνεχίσω αργότερα με άλλα σημεία.

Ευχαριστώ.     



« Last Edit: 13 Jan, 2014, 09:24:21 by dimace »
South Africa (1961-1994) presidents: Charles Swat, Jozua Naude, Jacobus Fouche, Johannes de Klerk, Nicolaas Diederichs, Marais Viljoen, Balthazar Vorster,  Pieter Botha, Chris Heunis, Frederik de Klerk.



nic_theod

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 109
    • Gender:Male
Να διευκρινίσω και εγώ την θέση μου, όντας από τους πρώτους σχολιαστές του θέματος:
Ασφαλώς και θέτω ζήτημα ανωτερότητας κάποιου πολιτισμού, βάσει των στοιχείων που εγώ έχω στη διάθεσή μου τώρα.
Ούτε αρμόδιος είμαι, ούτε, φυσικά έχω κάποιο δικαίωμα να αξιολογώ ήθη, έθιμα και ηθικές αρχές ατόμων των οποίων τις συνθήκες διαβίωσης αγνοώ παντελώς.

Στα υπόλοιπα, προφανώς και ατυχώς παρέβλεψα το προφανές, ότι οι ταφικές συνήθειες των Φαραώ, δεν μπορεί να συμπίπτουν, ακόμα και για συμβολικούς λόγους, τις αντίστοιχες των υπηκόων τους. Το τελευταίο, το έκανα γιατί έδωσα μεγαλύτερη βαρύτητα (για τον πολιτισμό μίας περιοχής) στον συμβολισμό της ταφής ενός εξέχοντος μέλους της κοινωνίας.




mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Μηπως η συζήτηση γύρω από την στύση του Τουταγχαμων ξέφυγε καπως;
Σχετικά με συγκρίσεις μεταξύ των διαφόρων πολιτισμών και της
πιθανής "υπεροχής" του αρχαιοελληνικου ας μη βαυκαλιζόμαστε με την επίκληση του. Αυτό αποτελεί παρηγορία στον αρρωστο. Η σύγκριση του κλεους των αρχαίων ημών προγόνων με τη σημερινή ξεφτίλα των νεοέλληνων μάλλον κλάματα πρέπει να προκαλέσει παρά ρίγη συγκινησεως. Και διηγώντας να κλαις!


dimace

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2061
    • Gender:Male
  • Dimitris Nawas
Αναπτύχθηκε, θα έλεγα Θωμά μου :) (φυσικά μένουμε αυστηρά στο παρελθόν, αφού το παρόν μας είναι χειρότερο από βαρβάρων και σαρδανάπαλων (sic)) Αλλά, όταν σάπεσαι, η παρηγορία είναι λυτρωτική. Και η συζήτηση περασμένων μεγαλείων, μορφή μαλακίας (κατά Θουκ.) την οποία, μην έχοντας τίποτα άλλο, αποδέχομαι ως σωτήρια για το μυαλό μου. Επίσης, η ρητορική σε αντιπαράθεση με την ιστορική αλήθεια (η πρώτη δική μου, η δεύτερη και σημαντική του Αλέξανδρου) ήδη έχει οδηγήσει σε ένα απίστευτο άρθρο του έγκριτου συμφορουμίτη, από το οποίο όλοι ωφεληθήκαμε τα μέγιστα, συν την ανάρτηση της Βίκυ κλπ... «Φρέσκα κουλούρια λοιπόν...» αλλά ας το παραβλέψουμε για χάρη της γνώσης. 
South Africa (1961-1994) presidents: Charles Swat, Jozua Naude, Jacobus Fouche, Johannes de Klerk, Nicolaas Diederichs, Marais Viljoen, Balthazar Vorster,  Pieter Botha, Chris Heunis, Frederik de Klerk.


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Συμφωνώ με τα γραφόμενά σου. Βέβαια, για εσένα, η αναπόληση του αρχαιοελληνικού πολιτισμού μπορεί να ενεργεί λυτρωτικά αλλά όχι για άλλους! Οι απόψεις του "συμφορουμίτη" πολύ σωστές. Μικρές διορθώσεις στα γραφόμενά του: Ο Claude Lévi-Strauss  δεν ήταν κοινωνιολόγος αλλά ανθρωπολόγος και εθνολόγος (βλ. https://en.wikipedia.org/wiki/Claude_L%C3%A9vi-Strauss) ο δε τροχός και η γραφή δεν ανακαλύφθηκαν αλλά επινοήθηκαν (εφευρέθηκαν).


dimace

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2061
    • Gender:Male
  • Dimitris Nawas
Αντιλαμβάνομαι πλήρως και την άλλη μορφή του πράγματος: την κατάθλιψη.
South Africa (1961-1994) presidents: Charles Swat, Jozua Naude, Jacobus Fouche, Johannes de Klerk, Nicolaas Diederichs, Marais Viljoen, Balthazar Vorster,  Pieter Botha, Chris Heunis, Frederik de Klerk.


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Θα την βίωνες αν τη ζούσες εδώ στην δύσμοιρη, παγιδευμένη στον λαϊκισμό πατρίδας μας.


dimace

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2061
    • Gender:Male
  • Dimitris Nawas
Σημείο 2

Σπαρτιατική αρετή και ήθος.

Η πιο πρόσφατη επαφή μου με τον σπαρτιατικό τρόπο ζωής είναι μέσω του Πρέσφιλντ (Πύλες της φωτίας) και του Νικάστρο (Ακλόνητος Βράχος) Αν και τα έργα αποτελούν διαδακταία ύλη σε πανεπιστήμια του εξωτερικού (πχ Κορνέλ) θα τα αντιμετωπίζω ωε αυτό που είναι (ιστορικό μυθιστόρημα) και όχι τόσο ως επιστημονικά εργαλεία.

Ο Καιάδας: Σήμερα, εάν διαπιστωθεί μεγάλη πιθανότητα το έμβρυο να γεννηθεί με σοβαρό πρόβλημα, τέτοιο, που θα καθιστά τον υπόλοιπο βίο του μαρτυρικό, οι γονείς έχουν δικαίωμα να διακόψουν την κύηση. Οι Σπαρτιάτες δεν είχαν αυτά τα μέσα και είχαν τον Καιάδα.

Η αγωγή: (ξυλοδαρμοί, βιασμοί κλπ) Ήταν σκληρή η εκπαίδευση και είναι λογικό. Μερικές χιλιάδες οι Σπαρτιάτες, ζωσμένοι παντού από εχθρούς. Το επάγγελμά τους ήταν ο πόλεμος και έπρεπε να είναι άριστοι, για να επιβιώσουν. Μέσα από την δια βίου εκπαίδευση και σύρραξη  μάς κληροδοτούν ένα μέγιστο ηθικό δίδαγμα: Τα του σώματος τραύματα ασήμαντα, τα της ψυχής σημαντικότατα. (Πρέσφιλντ) Γι αυτό οι γυναίκες είναι αυτές που ουσιαστικά κάνουν κουμάντο στην Σπάρτη. Για βιασμούς δεν θυμάμαι να διάβασα κάτι. Οι Σπαρτιάτες κορόιδευαν τους Αθηναίους για τους εραστές τους. Δε νομίζω πως θα ενθάρρυναν ή θα ανέχονταν κάτι τέτοιο.

Συμπέρασμα: Οι Σπαρτιάτες περιφρονούν τον θάνατο και τιμούν την αιώνια ψυχή, σεβόμενοι τα επί της γης δεινά της. Οι δε γυναίκες, που τα υφίστανται, είναι οι πραγματικές ηρωίδες και αφεντικά της πόλης. Σε ποιον άλλο πολιτισμό συναντάς τόση αρετή και, γιατί όχι, πραγματική ισότητα των φύλων;       
« Last Edit: 13 Jan, 2014, 09:56:00 by dimace »
South Africa (1961-1994) presidents: Charles Swat, Jozua Naude, Jacobus Fouche, Johannes de Klerk, Nicolaas Diederichs, Marais Viljoen, Balthazar Vorster,  Pieter Botha, Chris Heunis, Frederik de Klerk.


mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
Πολύ καλά τα θέτεις. Για να επιβιώσει κάποια οντότητα/κοινότητα στον κόσμο θα πρέπει να προετοιμάζεται για να αντιμετωπίσει τους κινδύνους που την απειλούν. Το δαρβινικό survival of the fittest είναι παγκόσμιος νόμος. Τα αντίθετα αποτελούν φληναφήματα που πληρώνονται με εξαφάνιση ή υποβάθμιση, λ.χ. σκλαβιά, όπως συνέβη με το έθνος των Ελλήνων/Ρωμιών.


dimace

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2061
    • Gender:Male
  • Dimitris Nawas
Έτσι, Θωμά μου.
South Africa (1961-1994) presidents: Charles Swat, Jozua Naude, Jacobus Fouche, Johannes de Klerk, Nicolaas Diederichs, Marais Viljoen, Balthazar Vorster,  Pieter Botha, Chris Heunis, Frederik de Klerk.


billberg23

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6054
    • Gender:Male
  • Words ail me.
@vbd:  I found an article that absolutely confirms your position:   https://www.translatum.gr/forum/index.php?topic=89357.0
Also, I appreciated your citation of Claude Lévi-Strauss (who was in fact a sociologist, among all the other things he was).  I'll add the following for good measure:

Claude Lévi-Strauss, La pensée sauvage  (Paris 1962) 329:
… on laisse échapper la prodigieuse richesse et la
diversité des mœurs, des croyances et des coutumes ; on
oublie qu'à ses propres yeux, chacune des dizaines ou des
centaines de milliers de sociétés qui ont coexisté sur la terre
ou qui se sont succédé depuis que l'homme y a fait son appa-
rition, s'est prévalue d'une certitude morale — semblable
à celle que nous pouvons nous-mêmes invoquer — pour pro-
clamer qu'en elle — fût-elle réduite à une petite bande
nomade ou à un hameau perdu au cœur des forêts — se
condensaient tout le sens et la dignité dont est susceptible la
vie humaine. Mais que ce soit chez elles ou chez nous, il
faut beaucoup d'égocentrisme et de naïveté pour croire que
l'homme est tout entier réfugié dans un seul des modes
historiques ou géographiques de son être, alors que la vérité
de l'homme réside dans le système de leurs différences et
de leurs communes propriétés... Qui commence par s'installer dans les prétendues évidences du moi n'en sort plus.

Claude Lévi-Strauss, The Savage Mind, tr. Weidenfeld & Nicolson (Chicago 1966) 249:
                                                                …  it is forgotten that
each of the tens or hundreds of thousands of societies which have
existed side by side in the world or succeeded one another since
man's first appearance, has claimed that it contains the essence of
all the meaning and dignity of which human society is capable and,
reduced though it may have been to a small nomad band or a hamlet
lost in the depths of the forest, its claim has in its own eyes rested on
a moral certainty comparable to that which we can invoke in our
own case. But whether in their case or our own, a good deal of ego-
centricity and naivety is necessary to believe that man has taken
refuge in a single one of the historical or geographical modes of his
existence, when the truth about man resides in the system of their
differences and common properties. … He who begins by steeping himself in the allegedly self-evident truths of introspection never emerges from them.



mavrodon

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 6585
    • Gender:Male
who was in fact a sociologist, among all the other things he was

Those who study several social sciences are also sociologists. Nevertheless, most of them are not sociologists per se. An economist e.g.studies social economic phenomena; the same reasoning applies to anthropologists and all other specialists who study social phenomena from a certain angle.
« Last Edit: 18 Jan, 2014, 18:01:12 by mavrodon »


wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 71010
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
Claude Lévi-Strauss was born to French parents with Jewish background who were living in Brussels at the time, where his father was working as a painter.[9] He grew up in Paris, living on a street of the 16th arrondissement named after the artist Claude Lorrain, whose work he admired and later wrote about.[10] During the First World War, he lived with his maternal grandfather, who was the rabbi of the synagogue of Versailles.[11] He attended the Lycée Janson de Sailly and the Lycée Condorcet.
At the Sorbonne in Paris, Lévi-Strauss studied law and philosophy. He did not pursue his study of law, but agrégated in philosophy in 1931. In 1935, after a few years of secondary-school teaching, he took up a last-minute offer to be part of a French cultural mission to Brazil in which he would serve as a visiting professor of sociology at the University of São Paulo while his wife, Dina, served as a visiting professor of ethnology.
[...]
Claude Lévi-Strauss - Wikipedia, the free encyclopedia

Πάντως, θεωρώ το θέμα αυτό λεπτομέρεια άνευ ιδιαίτερης ουσίας.


 

Search Tools