marketing research -> έρευνα μάρκετινγκ, έρευνα αγοράς, εμπορευσιμολογική έρευνα

spiros · 3 · 1588

spiros

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 813209
    • Gender:Male
  • point d’amour
marketing research -> έρευνα αγοράς
« Last Edit: 01 Nov, 2015, 14:47:26 by spiros »


Costas E.

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 460
    • Gender:Male
Υποψιάζομαι ότι είναι κάτι διαφορετικό από το "έρευνα αγοράς", που είναι η απόδοση του "market research"

Από τη Wiki: 

Marketing research is "the process or set of processes that links the consumers, customers, and end users to the marketer through information — information used to identify and define marketing opportunities and problems; generate, refine, and evaluate marketing actions; monitor marketing performance; and improve understanding of marketing as a process. Marketing research specifies the information required to address these issues, designs the method for collecting information, manages and implements the data collection process, analyzes the results, and communicates the findings and their implications."

Market research is any organized effort to gather information about target markets or customers. It is a very important component of business strategy. The term is commonly interchanged with marketing research; however, expert practitioners may wish to draw a distinction, in that marketing research is concerned specifically about marketing processes, while market research is concerned specifically with markets.

Δεν είμαι ειδικός, αλλά ίσως να υπάρχει κάποια διαφορετική απόδοση.



spiros

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 813209
    • Gender:Male
  • point d’amour
Υπάρχει και το εμπορευσιμολογική έρευνα (ΙΑΤΕ).

Ωστόσο φαίνεται να χρησιμοποιούνται συχνά ως συνώνυμα:

marketing research or market research
the study of influences upon customer and consumer behaviour and the analysis of market characteristics and trends
Definition of “marketing research” | Collins English Dictionary

Have you ever wondered about the difference between Market Research and Marketing Research? Although these two terms are often used interchangeably, they have some differentiating qualities.
https://www.qualtrics.com/blog/market-research-v-marketing-research/

Market research is any organized effort to gather information about target markets or customers. It is a very important component of business strategy. The term is commonly interchanged with marketing research; however, expert practitioners may wish to draw a distinction, in that marketing research is concerned specifically about marketing processes, while market research is concerned specifically with markets.
https://en.wikipedia.org/wiki/Market_research

Έρευνα αγοράς (Market research) θεωρείται κάθε οργανωμένη προσπάθεια συλλογής πληροφοριών σχετικά με την αγορά και τους καταναλωτές. Η έρευνα αγοράς μελετά τις καταναλωτικές συνήθειες σε συγκεκριμένες ομάδες πληθυσμού ,αναγνωρίζει τυχών ανεκπλήροτες ανάγκες επίσης δημιουργεί και νέες ανάγκες και σκοπό έχει τη συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών που σχετίζονται με τις ανάγκες μιας συγκεκριμένης αγοράς-στόχου, το μέγεθος της, αλλά και τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις που υπάρχουν σε μια αγορά.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%88%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B1_%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AC%CF%82


"marketing research" - Greek translation – Linguee

marketing research" "αγοράς
market research" "αγοράς
« Last Edit: 01 Nov, 2015, 14:48:42 by spiros »


 

Search Tools