narrative music -> αφηγηματική μουσική

Agent Cadmus

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2859
    • Gender:Male
  • "Put your sins in a box" whispered the voice.
narrative music -> αφηγηματική μουσική

What is narrative music?
Narrative music is music which is so expressive, strong, and powerful, the music acts like a narrator. When you have a narrator in a scene, you don't want the narrator talking and the actors talking at the same time. You will not be able to hear either one of them if they both talk at once.

Πηγή: http://en.wikiversity.org/wiki/Lesson:Narrative_dialog_editing:Editing_dialog_for_music

Υπάρχουν βέβαια και φαιδρά παραδείγματα (ιδιαίτερα σε παλιότερες ταινίες) όπου κάποιος ηθοποιός με μόνο εφόδιο τις (αμφίβολες και αυτές) φωνητικές του ικανότητες εμφανίζεται να “παίζει” κάποιο μουσικό όργανο (τις περισσότερες φορές απλώς “χαϊδεύοντάς“ το ερωτικά), ενώ στο ηχητικό υπόβαθρο ακούγεται ο ήχος κάποιου άλλου, προκαλώντας τα μειδιάματα των μουσικών ανάμεσα στους θεατές. Είναι όμως γεγονός ότι τις τελευταίες δεκαετίες οι κινηματογραφικοί δημιουργοί είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ντουμπλάροντας με μαεστρία κοντινά πλάνα από πραγματικούς εκτελεστές (π.χ τα χέρια ενός πιανίστα) δίνοντας ρεαλιστικές σκηνές με τους ηθοποιούς να ξεγελούν ως γνώστες των μουσικών οργάνων που εμφανίζονται να παίζουν. Πρόσφατα παραδείγματα τέτοιων ταινιών είναι το “The piano”, το”Shine” και το “Ολα τα πρωινά του κόσμου.”
Η δεύτερη κατηγορία μουσικού υλικού είναι η “αφηγηματική” μουσική επένδυση ή Narrative music. Η μουσική εδώ λειτουργεί σαν ένας σχολιαστής ή αφηγητής στα δρώμενα. Προεκτείνει και συμπληρώνει την δράση που απεικονίζεται στο κινηματογραφικό κάδρο και βοηθάει τον θεατή να κατανοήσει τον χώρο και τον χρόνο των συμβάντων, κάποιες αλλαγές στην ψυχολογική κατάσταση του ήρωα, ή την κατανόηση κάποιων πράξεών του. Στο προηγούμενο τεύχος είχαμε δει πώς η κατάλληλη χρήση κάποιων μουσικών ήχων μπορεί να δημιουργήσει μια μεγάλη γκάμα από ψυχολογικές καταστάσεις. Μια λυπημένη μελωδία στο βιολί για παράδειγμα σε συνδυασμό με ένα μουντό τοπίο μπορεί να έχει άμεσο ψυχολογικό αντίκτυπο στον θεατή και να δημιουργήσει την κατάλληλη ατμόσφαιρα για την έναρξη κάποιας αισθηματικής σκηνής. Επίσης το κατάλληλο μουσικό ύφος μπορεί να περάσει πληροφορίες για τον χώρο και τον χρόνο κατά τον οποίο λαμβάνει χώρα μια δράση. Για παράδειγμα, ένα γενικό ή ακόμα και μέσο πλάνο από μια πόλη με μιναρέδες σε συνδυασμό με κάποιον “αμανέ” σαν μουσική υπόκρουση, λειτουργεί αποτελεσματικότατα για να δώσει την εντύπωση στον θεατή ότι βρισκόμαστε σε κάποια αραβική χώρα. Στην συνέχεια του άρθρου θα αναφερθούμε εκτενέστερα σε αυτό.

Πηγή: «Ακούγοντας την εικόνα» του του Κώστα Στρατουδάκη, Πρώτη δημοσίευση Περιοδικό ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΣΤΗΣ ,τεύχος 3, Μάρτιος 1999


 

Search Tools