Το θέμα της υποθαλάσσιας οδικής αρτηρίας στη Θεσσαλονίκη

Πρωτέαs

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1729
  • Χορέψετε, χορέψετε, παπούτσια μη λυπάστε!
Ένα προς ένα τα προβλήματα που θα δημιουργήσει η υποθαλάσσια οδική αρτηρία στη Θεσσαλονίκη:

Δυτική είσοδος
-Τεράστια πλάζα σταθμού διοδίων 12 λωρίδων κυκλοφορίας που ακυρώνει τη δυτική είσοδο της πόλης
-Απομένει 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση για είσοδο και έξοδο από την πόλη
-Στάσεις για πληρωμή, μποτιλιάρισμα, καθυστέρηση
-Αύξηση των ρύπων

Περιοχή Δικαστηρίων
-Κατασκευάζεται δεύτερη πλάζα σταθμού διοδίων
-Αποκόπτεται η πόλη από και προς τα δυτικά με κύρια πορεία από Δωδεκανήσου για τους μη χρήστες της υποθαλάσσιας

Λιμάνι - Προβλήτα 6
-Αλλοιώνεται η φυσιογνωμία του λιμένος
-Ακυρώνεται το πολιτιστικό εγχείρημα του Οικομουσείου Θερμαϊκού με την κατεδάφιση των ιστορικών αποθηκών του λιμανιού
-Καταργούνται χώροι στάθμευσης

Λαδάδικα
-Καταργούνται οι οδοί Κουντουριώτη-Πολυτεχνείου και η κίνηση, από και προς δυτικά, γίνεται κυρίως από τον κόμβο Βαρδαρίου-Μοναστηρίου μέσω Δωδεκανήσου
-Αποκόπτεται η μοναδική περιοχή φυσικής ανάπτυξης της πόλης στα δυτικά -FIX- Ξυλάδικα
-Στραγγαλίζεται η προσπέλαση στους δυτικούς δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος
-Η πόλη πνίγεται δυτικά

Λιμάνι - Προβλήτα 1
-Κατεδαφίζονται ιστορικά και διατηρητέα κτήρια
-Κατασκευάζεται πύργος εξαερισμού δίπλα στο διατηρητέο κτήριο του παλιού Τελωνείου και ανατρέπεται όλη η ισορροπία της πολιτιστικής προβλήτας του λιμανιού

Οδός Τσιμισκή
-Γίνεται αμφίδρομος λεωφορειόδρομος, μειώνεται μία λωρίδα κυκλοφορίας

Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΝΙΚΗΣ ΠΕΖΟΔΡΟΜΕΙΤΑΙ

Οδός Μητροπόλεως
-Παίρνει όλη την κίνηση του κέντρου προς δυτικά
-Κατακόρυφη αύξηση των ρύπων από τις περιπορείες

Πεδίο Άρεως
-Είσοδος υποθαλάσσιας από Καυταντζόγλου με ανοιχτές ράμπες που πρακτικά εξαφανίζουν το πάρκο της Ανθοέκθεσης

Περιοχή Στρατηγείου
-Βυθίζεται η αρτηρία με όρυγμα
-Προβλέπεται υπόγειο μηχανοστάσιο με στόμια εισαγωγής αέρα στο πλακόστρωτο
-Η πόλη προς την παραλία αποκόπτεται

Λεωφόρος Μεγάλου Αλεξάνδρου
-Χαρακτηρίστηκε Εθνική Οδός
-Διαπλατύνεται κατά 16μ. σε βάρος του πρασίνου και αμφιδρομείται με συνολικά 8 λωρίδες κυκλοφορίας
-Μετατρέπεται σε κλειστό αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας πλάτους 35 μέτρων, με 90.000 διελεύσεις καθημερινά και υψηλή ηχορύπανση
-Ακυρώνονται οι αριστερές στροφές σε όλο το μήκος, εκτός από την Καλλιδοπούλου και τη Συνδίκα
-Καταργούνται 8 από τους 11 σηματοδότες
-Η διέλευση πεζών γίνεται μόνο από τρεις πεζογέφυρες

Βασ. Όλγας και Βασ. Γεωργίου
-Αποκτούν δύο κατευθύνσεις με αμφίδρομο λεωφορειόδρομο
-Επιδεινώνονται οι κυκλοφοριακές και οι περιβαλλοντικές συνθήκες

Νέα Παραλία
-Ακυρώνονται τα υπό κατασκευή θεματικά πάρκα
-Μειώνεται δραματικά η παραλιακή ζώνη αναψυχής ολόκληρης της πόλης λόγω του αυτοκινητόδρομου
-Καταργούνται οι ιστιοπλοϊκοί όμιλοι

Οδός Ανθέων
-Με την κατάληξη 8 λωρίδων αμφίδρομης κυκλοφορίας της παραλίας, δημιουργείται τεράστια κυκλοφοριακή συμφόρηση
-Καθίσταται προβληματική η κατασκευή του προβλεπόμενου υπόγειου πάρκινγκ
-Η πόλη πνίγεται ανατολικά

http://ypothalassia.wordpress.com
« Last Edit: 12 Jan, 2007, 02:16:43 by Πρωτέαs »
Το ότι κάποιοι ζουν στον ίδιο χώρο, δεν σημαίνει ότι ζουν και στον ίδιο χρόνο ή τουλάχιστον ότι βιώνουν τον χρόνο με τον ίδιο τρόπο. Αυτό δεν κάνει τον κόσμο χειρότερο, απλώς πιο πολύπλοκο. σα(ρε)μάλι

14.   Ναι, βεβαίως. Σων, φέρε τα λεφτά του Ανθόνιο.


venus

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 149
    • Gender:Female
Χμ... Αναρωτιέμαι, μετά από όλα αυτά θα συνεχίσουμε να ονομάζουμε την πόλη Θεσσαλονίκη ή θα της το αλλάξουμε κι αυτό;

Ας φτιάξουν το άτιμο το μετρό και βλέπουμε για την υποθαλάσσια. Τόσα χρόνια που το συζητάμε θα μπορούσε να θεωρηθεί αρχαιότερο του Λονδίνου!!!

:-/
Beauty lies in the eyes of the beholder!



auditor

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2469
    • Gender:Male
Έχει αποδειχθεί ότι όλα τα αστικά οδικά έργα απλώς λύνουν κάποιο πρόβλημα προσωρινά και κατόπιν επιδεινώνουν την κατάσταση, μιας και βραχυπρόθεσμα έχουν αποτελέσει κίνητρο για αύξηση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων.
Δεν ξέρω πώς ακριβώς είναι η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη. Δύο φορές που πήγα, μου φάνηκε πως το αυτοκίνητο είναι σχεδόν άχρηστο. Βέβαια, έχω κάνει τη διαδρομή Δέλτα Φαλήρου-Πατήσια με τα πόδια κατακαλόκαιρο, άρα δεν θεωρούμαι χαρακτηριστικό δείγμα πολίτη.
Nick Roussos


wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 71010
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
Το πρόβλημα της κυκλοφορίας είναι αναμφίβολα το σοβαρότερο στη Θεσσαλονίκη και τραγικό σε σχέση με την Αθήνα. Το αυτοκίνητο εδώ είναι όντως άχρηστο.

Η υποθαλάσσια οδική αρτηρία όχι απλώς δεν θα λύσει το πρόβλημα αλλά προσβάλλει και αλλοτριώνει τόσο την αισθητική όσο και την παράδοση της πόλης (με τις προβλεπόμενες κατεδαφίσεις και αλλαγές) όπως άλλωστε και το μετρό που σκέφτονται να φτιάξουν. Το πιο όμορφο κομμάτι στη Θεσσαλονίκη είναι εδώ και αιώνες η παραλία της και η άμεση πρόσβασή της από κάθε γωνιά της πόλης. Άμα τη στερήσεις από το Θεσσαλονικιό είναι σαν να του κλέβεις το οξυγόνο γιατί θες να πάθει ασφυξία.

Το όλο θέμα είναι μείζονος σημασίας για την πόλη και τους κατοίκους της και μόνο ένα βροντερό ΟΧΙ μπορεί να σταματήσει τις αηδίες που επινοούνται και διανοούνται κάθε 20 χρόνια. Προ εικοσαετίας σταματήσαμε τις φαγάνες και τις μπουλντόζες του Κούβελα, ευτυχώς. Θέλω να πιστεύω ότι το ίδιο θα γίνει και τώρα.
« Last Edit: 14 Jan, 2007, 13:07:39 by wings »



auditor

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2469
    • Gender:Male
Το όλο θέμα είναι μείζονος σημασίας για την πόλη και τους κατοίκους της και μόνο ένα βροντερό ΟΧΙ μπορεί να σταματήσει τις αηδίες που επινοούνται και διανοούνται κάθε 20 χρόνια. Προ εικοσαετίας σταματήσαμε τις φαγάνες και τις μπουλντόζες του Κούβελα, ευτυχώς. Θέλω να πιστεύω ότι το ίδιο θα γίνει και τώρα.

Με το καλό. Αν και δυστυχώς τα μαντάτα που έρχονται από κει πάνω, μάλλον δείχνουν ότι και οι Θεσσαλονικιοί εντάσσονται στην πανελλήνια προσπάθεια εξαφάνισης των κάτω άκρων από το ανθρώπινο γένος, στο οποίο ήδη επιδιδίδονται με ιδιαίτερη επιτυχία, λόγου χάρη, οι κάτοικοι της περιοχής όπου μένω.

Αυτοκίνητο: όχημα με τέσσερις ρόδες, κλειστό, το οποίο μας μεταφέρει σε σημεία εκτός Αθηνών σε αυτή την μπιπ-χώρα που δεν έχει τρένα.
Μοτοσικλέτα-καμπριολέ: ελαττωματικές μορφές αυτοκινήτων.
« Last Edit: 14 Jan, 2007, 18:08:28 by auditor »
Nick Roussos


wings

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 71010
    • Gender:Female
  • Vicky Papaprodromou
Υπερψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής η κύρωση της σύμβασης για την υποθαλάσσια Αρτηρία στη Θεσσαλονίκη

Ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής, η κύρωση της Σύμβασης - Παραχώρησης της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας στη Θεσσαλονίκη. Υπέρ, ψήφισαν οι βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, ενώ την καταψήφισαν το ΚΚΕ και ο ΣΥΝ καθώς και ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Απόστολος Κακλαμάνης.

Ο κ. Κακλαμάνης, δήλωσε ότι καταψηφίζει «την συγκεκριμένη σύμβαση όπως θα καταψηφίζει και κάθε άλλη σύμβαση, που η κυβέρνηση δεν θα δίνει επαρκείς εξηγήσεις και θα αναλαμβάνει συγκεκριμένες δεσμεύσεις».

Επίσης επιμέρους ενστάσεις, για ορισμένους όρους της σύμβασης, κυρίως για τις ζώνες επιρροής και προνομίων, εξέφρασαν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που εκλέγονται στην Βόρεια Ελλάδα. Ανάμεσα τους, ο Χάρης Καστανίδης, ο Γιάννης Μαγκριώτης, η Χρύσα Αράπογλου, ο Παναγιώτης Σγουρίδης και ο Άκης Τσοχατζόπουλος.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς έκανε λόγο για ένα επενδυτικό, κομβικό συγκοινωνιακό έργο, κατεξοχήν περιβαλλοντικό, που θα απομακρύνει από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, πάνω από 80.000 αυτοκίνητα.

Παράλληλα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ απαντώντας στις επιφυλάξεις των βουλευτών της αντιπολίτευσης, ιδιαίτερα του ΠΑΣΟΚ, σχετικά με τις ζώνες προνομίων και επιρροής και στους ισχυρισμούς τους ότι καθιστούν όμηρο τη Θεσσαλονίκη και δεν επιτρέπουν να γίνουν, αν χρειαστεί, αναγκαία οδικά έργα, δήλωσε κατηγορηματικά ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

«Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει και κανένας δεν απαγορεύει είτε στο δημόσιο είτε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση να κάνει όποιο έργο, στις ζώνες επιρροής και προνομίων, το οποίο κρίνει ότι είναι αναγκαίο για τη λειτουργικότητα της Θεσσαλονίκης. Σε καμία περίπτωση δεν θα εμποδιστεί η λειτουργία της πόλης. Σε περίπτωση που ο παραχωρησιούχος διαφωνεί τότε θα πρέπει να αποδείξει ότι πράγματι από το έργο παθαίνει ζημιά στα έσοδα του. Αν το δημόσιο διαφωνεί τότε πάμε σε διαιτησία», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σουφλιάς. Παράλληλα επεσήμανε ότι «οι ζώνες προνομίων και επιρροής είναι πάγια διεθνής και ευρωπαϊκή τακτική γιατί ο κάθε παραχωρησιούχος θέλει σταθερές συνθήκες και όχι ομιχλώδες περιβάλλον.»

Νωρίτερα οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος και Γιώργος Φλωρίδης, είχαν ζητήσει να υπάρξει δεσμευτική πολιτική και νομική δήλωση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, ότι με την σύμβαση για την υποθαλάσσια σήραγγα, δεν απαγορεύονται να γίνουν οδικά έργα στο μέλλον που θα βοηθήσουν στη καλύτερη λειτουργικότητα της πόλης.

Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ δήλωσαν ικανοποιημένοι από τη δήλωση του κ. Σουφλιά και υπερψήφισαν την σύμβαση. Αναφορικά με το θέμα των ηλεκτρονικών διοδίων, που επίσης όλοι οι βουλευτές της αντιπολίτευσης εξέφρασαν επιφυλάξεις, ο κ. Σουφλιάς διαβεβαίωσε ότι ο παραχωρησιούχος συμφώνησε να είναι ελεύθερης ροής για να μην δημιουργείται κυκλοφοριακό πρόβλημα. Όπως εξήγησε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, ο κάτοχος του διερχομένου αυτοκινήτου θα πρέπει να πληρώσει το αντίτιμο του διοδίου μέσα σε 15 μέρες.

Ο εισηγητής του ΚΚΕ Γιώργος Χουρμουζιάδης εξέφρασε την αντίθεση του κόμματος του για την κύρωση της σύμβασης τονίζοντας ότι «η ένσταση μας είναι πολιτική και δεν οφείλεται σε ιδεολογική αγκύλωση, Είμαστε κατά των συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου γιατί εμπεριέχουν αποικιοκρατικές αντιλήψεις, όπως συμβαίνει και με αυτή την σύμβαση με τις ζώνες προνομίων και επιρροής», δήλωσε ο κ Χουρμουζιάδης.

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η τοποθέτηση της εισηγήτριας του ΣΥΝ Ασημίνας Ξηροτύρη, υποστηρίζοντας ότι «το έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας, δεν εντάσσεται σε ένα ολοκληρωμένο, ρυθμιστικό, πολεοδομικό και περιβαλλοντικό σχέδιο ενώ καθιστά όμηρο τη Θεσσαλονίκη με τις ζώνες επιρροής και προνομίων που επιβάλλονται στους όρους της σύμβασης».

Πηγή ΑΠΕ                                                                                                    14/02/2007 10:30 πμ

http://www.otenet.gr/portal/portal/info/news/greeknews?media-type=html&user=anon&js_panename=greeknews&action=portlets.PsmlPortletAction&eventsubmit_doview=301109


mousafiris

  • Sr. Member
  • ****
    • Posts: 993
    • Gender:Male
  • Περικλής ο καλοκαιρινός
Το πρόβλημα της κυκλοφορίας είναι αναμφίβολα το σοβαρότερο στη Θεσσαλονίκη και τραγικό σε σχέση με την Αθήνα. Το αυτοκίνητο εδώ είναι όντως άχρηστο.

Δεν υπάρχει αμφιβολία για το τραγικό αποτέλεσμα των έργων αυτών. Εμείς οι Αθηναίοι ανεβαίναμε στη Θεσσαλονίκη και λέγαμε: “ Μα τι τυχεροί είναι αυτοί οι άνθρωποι που ζούνε εδώ.” Απ’ όλες τις απόψεις ποιότητας ζωής. Εγώ πάντως αισθανόμουνα ένα αίσθημα γαλήνης περιτριγυρίζοντας τη πόλη. Βέβαια, το κυκλοφοριακό υπάρχει σε απίστευτο βαθμό αλλά δεν ακύρωνε την ομορφιά της. Τώρα πολύ φοβάμαι πως και εσείς θα χάσετε αυτή τη ποιότητα και μαζί με σας και εμείς τις φορές που μας βγάζει ο δρόμος προς τα εκεί πάνω.
Τι μπορεί να γίνει όμως; Ποια θα ήταν η εναλλακτική λύση που θα έλυνε μια για πάντα το πρόβλημα; Υπάρχει; Δεν ξέρω και πολύ θα ήθελα να μάθω αν υπάρχουν σοβαρές εναλλακτικές λύσεις.
« Last Edit: 18 Feb, 2007, 02:14:42 by nickel »
We shall not cease from exploration
And the end of all our exploring
Will be to arrive where we started
And know the place for the first time.


auditor

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2469
    • Gender:Male
Ποια θα ήταν η εναλλακτική λύση που θα έλυνε μια για πάντα το πρόβλημα; Υπάρχει; Δεν ξέρω και πολύ θα ήθελα να μάθω αν υπάρχουν σοβαρές εναλλακτικές λύσεις.

Φίλτατε, ζεις στο νησί όπου απαγορεύονται τα αυτοκίνητα και κυκλοφορούν μόνο παπιά (τα οποία και σου σπάνε τα νεύρα), ταξί και επαγγελματικά και ρωτάς;
Nick Roussos


mousafiris

  • Sr. Member
  • ****
    • Posts: 993
    • Gender:Male
  • Περικλής ο καλοκαιρινός
Φίλτατε, ζεις στο νησί όπου απαγορεύονται τα αυτοκίνητα και κυκλοφορούν μόνο παπιά (τα οποία και σου σπάνε τα νεύρα), ταξί και επαγγελματικά και ρωτάς;
Γιατί δεν έρχεσαι μια βόλτα να δεις πόσα παράνομα αυτοκίνητα κυκλοφορούν. Να δεις τζιπάρες (συγνώμη... αγροτικά) για τις πάμπες, παπιά, μοτό καθέ κυβισμού, γουρούνες με κεραίες, τρίκυκλα, ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά πατίνια και ότι άλλο θέλει η ψυχή σου, να πηγαίνουν σούρτα φέρτα.
We shall not cease from exploration
And the end of all our exploring
Will be to arrive where we started
And know the place for the first time.


sopherina

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 512
    • Gender:Female
  • Η θάλασσα ήρθε ψαρεύοντας!
Γιατί δεν έρχεσαι μια βόλτα να δεις πόσα παράνομα αυτοκίνητα κυκλοφορούν. Να δεις τζιπάρες (συγνώμη... αγροτικά) για τις πάμπες, παπιά, μοτό καθέ κυβισμού, γουρούνες με κεραίες, τρίκυκλα, ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά πατίνια και ότι άλλο θέλει η ψυχή σου, να πηγαίνουν σούρτα φέρτα.
Φρίκη!
Πάντως εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν και είναι εφικτές κι απλούστατες: μέσα μαζικής μεταφοράς και ποδήλατο. Ήδη η τάση (σε χώρες που δεν είναι 30 χρόνια πίσω...) είναι να απομακρύνεται το αυτοκίνητο από τα αστικά κέντρα, γιατί απλούστατα αυτό το μοντέλο πλέον ΔΕΝ λειτουργεί. "Post- arterial cities"!
"Δεν χρειάζονται επιχειρήματα για ν' αλλάξει ο κόσμος!" Ν.Π.


stathis

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 3373
    • Gender:Male
Πάντως εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν και είναι εφικτές κι απλούστατες: μέσα μαζικής μεταφοράς και ποδήλατο.
Διαφωνώ. Δέκα εκατομμύρια Έλληνες κάτι ξέρουν.
Κι οι κάγκουρες δηλαδή πώς θα μερακλώνουν μέσα στο μετρό;
:))


sopherina

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 512
    • Gender:Female
  • Η θάλασσα ήρθε ψαρεύοντας!
Διαφωνώ. Δέκα εκατομμύρια Έλληνες κάτι ξέρουν.
Κι οι κάγκουρες δηλαδή πώς θα μερακλώνουν μέσα στο μετρό;
:))
Σωστά! Άλλωστε κι οι Ευρωπαίοι τι ξέρουν; Αυτοί (ως γνωστόν) τρώγανε βελανίδια όταν εμείς... :-))))))))
"Δεν χρειάζονται επιχειρήματα για ν' αλλάξει ο κόσμος!" Ν.Π.


stathis

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 3373
    • Gender:Male
Σωστά! Άλλωστε κι οι Ευρωπαίοι τι ξέρουν; Αυτοί (ως γνωστόν) τρώγανε βελανίδια όταν εμείς... :-))))))))
Btw (και χίλια συγγνώμη για το off topic), αυτό με τα βελανίδια ποτέ δεν το κατάλαβα. Υπονοείται ότι ο χαμένος κρίκος της εξέλιξης είναι ο σκίουρος;


sopherina

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 512
    • Gender:Female
  • Η θάλασσα ήρθε ψαρεύοντας!
Btw (και χίλια συγγνώμη για το off topic), αυτό με τα βελανίδια ποτέ δεν το κατάλαβα. Υπονοείται ότι ο χαμένος κρίκος της εξέλιξης είναι ο σκίουρος;
LOL!!!
"Δεν χρειάζονται επιχειρήματα για ν' αλλάξει ο κόσμος!" Ν.Π.


auditor

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2469
    • Gender:Male
Γιατί δεν έρχεσαι μια βόλτα να δεις πόσα παράνομα αυτοκίνητα κυκλοφορούν. Να δεις τζιπάρες (συγνώμη... αγροτικά) για τις πάμπες, παπιά, μοτό καθέ κυβισμού, γουρούνες με κεραίες, τρίκυκλα, ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά πατίνια και ότι άλλο θέλει η ψυχή σου, να πηγαίνουν σούρτα φέρτα.

Ε, ακόμα και έτσι, στα λόγια μου έρχεσαι...

Nick Roussos


 

Search Tools