Το θέμα της υποθαλάσσιας οδικής αρτηρίας στη Θεσσαλονίκη

Philip

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 340
    • Gender:Male
  • μεγαλώνουν, μεγαλώνουν ...


Quote from: sopherina on Today at 18:04:44

Quote
οι Ευρωπαίοι τι ξέρουν; Αυτοί (ως γνωστόν) τρώγανε βελανίδια όταν εμείς

Εμείς παιδί μου τα μαζεύαμε και τα καβουρντίζαμε για να κάνουμε τον καφέ μας την εποχή που οι Έλληνες ακόμα περίμεναν το πρώτο εκ Υεμένης πλοίο με Arabica ...       ;)))))))
But how shall men meditate in that, which they cannot understand? How shall they understand that which is kept close in an unknown tongue?

THE TRANSLATORS TO THE READER
Preface to the King James Version 1611


sopherina

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 512
    • Gender:Female
  • Η θάλασσα ήρθε ψαρεύοντας!
ΤΟ blog ΤΩΝ "ΠΕΙΡΑΤΩΝ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ"
Για να σταματήσουμε το γιγάντιο σκουλήκι που ετοιμάζεται να φάει την καρδιά της πόλης...

ΠΕΜΠΤΗ 29 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007 στις 19.00 :
ΕΚΔΗΛΩΣΗ (Φάμπρικα –Υφανέτ, Ομήρου & Περδίκα - κάτω Τούμπα)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007 στις 16.00:
ΠΟΔΗΛΑΤΟΠΟΡΕΙΑ (Καμάρα)

ΣΑΒΒΑΤΟ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007 στις 13.00:
ΠΟΡΕΙΑ (πλ. Ελευθερίας, Βενιζέλου με Νίκης)

« Last Edit: 24 Mar, 2007, 23:16:09 by sopherina »
"Δεν χρειάζονται επιχειρήματα για ν' αλλάξει ο κόσμος!" Ν.Π.



Αλ.

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2232
  • This b0dy is y0ung but my sp1r1t's 0|d...
Ο επανεκλεγείς δήμαρχος Θεσσαλονίκης είχε δεσμευτεί προεκλογικά ότι για το θέμα της υποθαλάσσιας θα ερωτηθεί ο λαός της θεσσαλονίκης μέσω τοπικού δημοψηφίσματος. Δεν έγινε τίποτα από όσο ξέρω.

Από την άλλη όσοι απορρίπτουν την υποθαλάσσια, ίσως θα έπρεπε πέρα από τη συλλογή υπογραφών, να φτιάξουν και μία μακέτα για το πώς θα είναι η κατάσταση μετά. Αυτό για μένα είναι πρωταρχικό, αν θέλεις επικοινωνιακά να περάσεις τις θέσεις σου στην πλατιά μάζα.

Το συγκεκριμένο έργο της υποθαλάσσιας έχει υποστεί πολλές αλλαγές σε επίπεδο σχεδιασμού και από όσο ξέρω δεν εγκρίθηκε το αρχικό σχέδιο αλλά κάτι άλλο, ίσως οικονομικά πιο συμφέρον για αυτούς που θα τη χτίσουν.

Προσωπικά, δεν είμαι εναντίον οποιασδήποτε υποθαλάσσιας αρτηρίας. Μια καλά σχεδιασμένη υποθαλάσσια χωρίς να επιβαρύνει υπέρμετρα και το περιβάλλον αλλά και χωρίς υπέρμετρες οικιστικές παρεμβάσεις, θα δώσει τη δυνατότητα να πεζοδρομηθεί όλη η Λεωφόρος Νίκης χωρίς να επιβαρύνεται ο υπόλοιπος οδικός ιστός της πόλης και να δημιουργηθούν οι περίφημοι κήποι στην παραλία της Θεσσαλονίκης -άλλη μια προεκλογική δέσμευση.

Και εννοείται ότι η επιβολή οποιωνδήποτε διοδίων είναι αποκρουστέα...
Έχω ένα αρχειο .ppt με το σχέδιο της υποθαλάσσιας όπως εγκρίθηκε αλλά δε μπορώ να το συμπιέσω αρκετά για να το επισυνάψω εδώ. Όποιος το θέλει μαζί με την εισηγητική έκθεση του νόμου για την υποθάλασσια, μπορώ να του το στείλω ή να το ανεβάσω κάπου.
"I like to remember things my own way. Not necessarily the way they happened"
Member of elites only...just like Mus1ca||


sopherina

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 512
    • Gender:Female
  • Η θάλασσα ήρθε ψαρεύοντας!
Αρχικά, θα ήθελα να σε ρωτήσω, Βατ, κατά πόσο πιστεύεις ότι το δημοψήφισμα (το οποίο είναι ούτως ή άλλως μια προεκλογική μούφα, μια κι ο δήμαρχος δεν είναι αρμόδιος να προβεί σε κάτι τέτοιο) είναι αυτό που μπορεί να υποκαταστήσει έναν πραγματικό διάλογο ΜΕ τους πολίτες της Θεσ/νίκης.
Κι έπειτα, θα ήθελα να σου υπενθυμίσω περιπτώσεις ανάλογων έργων (υποθαλάσσιων αρτηριών ή απλά μεγάλων αυτοκινητοδρόμων), που κατέληξαν ένα σκέτο φιάσκο, διότι κόστισαν υπέρογκα ποσά για προβλήματα που ΔΕΝ έλυσαν. Τα αυτοκίνητα αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Όσοι αυτοκινητόδρομοι κι αν κατασκευαστούν, απλά κάποια στιγμή θα κορεστούν! Γι' αυτό οι συγκοινωνιολόγοι προσανατολίζονται σε άλλες λύσεις: γιατί το Ι.Χ. δεν αποτελεί πλέον κατάλληλο μέσο για την κυκλοφορία μες στην πόλη. Με ΑΥΤΑ τα δεδομένα λοιπόν, ποιου είδους υποθαλάσσια θα σε ικανοποιούσε;
Κατά τ' άλλα, συμφωνώ μαζί σου σχετικά με την καταστροφή του πράσινου της παραλίας αλλά και της γενικότερης οικολογικής καταστροφής των υδάτων του κόλπου, καθώς επίσης και με την ιδέα της πεζοδρόμησης της παραλιακής, μολονότι πολύ φοβάμαι ότι θα "αποικιοποιηθεί" κι αυτή από τους φραπεδο- χαλλλαρούς δικτάτορες του συγκεκριμένου life- style!
"Δεν χρειάζονται επιχειρήματα για ν' αλλάξει ο κόσμος!" Ν.Π.



auditor

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2469
    • Gender:Male
Έχω αναφέρει ξανά ότι η λύση στο πρόβλημα της συμφόρηση δεν είναι η κατασκευή έργων, αλλά η αποθάρρυνση της χρήσης του αυτοκινήτου. Να είστε βέβαιοι ότι η υποθαλάσσια θα συμφορηθεί σε χρόνο ντετέ και η κατάσταση θα παραμείνει ίδια. Συν το κόστος.
Nick Roussos


elena petelos

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 3185
    • Gender:Female
  • Qui ne dit mot consent.
Ένα προς ένα τα προβλήματα που θα δημιουργήσει η υποθαλάσσια οδική αρτηρία στη Θεσσαλονίκη:

Δυτική είσοδος
-Τεράστια πλάζα σταθμού διοδίων 12 λωρίδων κυκλοφορίας που ακυρώνει τη δυτική είσοδο της πόλης
[...]

Περιοχή Δικαστηρίων
-Κατασκευάζεται δεύτερη πλάζα σταθμού διοδίων
[...]
[...]
Περιοχή Στρατηγείου
-Βυθίζεται η αρτηρία με όρυγμα

http://ypothalassia.wordpress.com

Τι πάει να πει "πλάζα"; "Πλατεία", "πεζόδρομος" (δεν βλέπω να έχoυν νόημα εδώ) ή κάτι άλλο;

Επίσης, στη Σάμο έχουμε το "Ευπαλίνειο όρυγμα". Όταν λέει "βυθίζεται η αρτηρία με όρυγμα" τι εννοεί; Την κατασκευή σήραγγας;

Προς Bατ: ένα .ppt υπάρχει κι εδώ:

http://www.tnn.gr/?p=1327 .

To σχέδιο νόμου και εισηγητική έκθεση και εδώ, νομίζω:

http://www.spmth.gr/



observer

  • Sr. Member
  • ****
    • Posts: 604
    • Gender:Female
Τι πάει να πει "πλάζα"; "Πλατεία", "πεζόδρομος" (δεν βλέπω να έχoυν νόημα εδώ) ή κάτι άλλο;

Επίσης, στη Σάμο έχουμε το "Ευπαλίνειο όρυγμα". Όταν λέει "βυθίζεται η αρτηρία με όρυγμα" τι εννοεί; Την κατασκευή σήραγγας;



To "πλάζα σταθμού διοδίων" κι εμένα μου χτύπησε άσχημα. Εννοεί απλώς σταθμός διοδίων (toll plaza). Ξέρετε, με τις αυξημένες λωρίδες, τις καμπίνες, τις μπάρες κλπ. Το "πλάζα" είναι και πλεοναστικό και ανύπαρκτη λέξη στα ελληνικά.
Για το "βυθίζεται η αρτηρία με όρυγμα" ίσως εννοεί ότι δεν γίνεται υπόγεια, απλώς το οδόστρωμα βρίσκεται σε χαμηλότερο επίπεδο, όπως και η Αττική Οδός όταν διασχίζει την πόλη.


auditor

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2469
    • Gender:Male
Ρε Σαλονικιοί, δεν μπαζώνετε τον Θερμαϊκό να τελειώνετε; Φτηνότερα θα σας έρθει. Θα κάνετε και χώρους για Mall και για ακόμα περισσότερες καφετέριες.
Nick Roussos


elena petelos

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 3185
    • Gender:Female
  • Qui ne dit mot consent.
To "πλάζα σταθμού διοδίων" κι εμένα μου χτύπησε άσχημα. Εννοεί απλώς σταθμός διοδίων (toll plaza). Ξέρετε, με τις αυξημένες λωρίδες, τις καμπίνες, τις μπάρες κλπ. Το "πλάζα" είναι και πλεοναστικό και ανύπαρκτη λέξη στα ελληνικά.
Για το "βυθίζεται η αρτηρία με όρυγμα" ίσως εννοεί ότι δεν γίνεται υπόγεια, απλώς το οδόστρωμα βρίσκεται σε χαμηλότερο επίπεδο, όπως και η Αττική Οδός όταν διασχίζει την πόλη.

Thanks! Δυσνόητο το βρίσκω το κείμενο, γενικότερα. :(


user4

  • Sr. Member
  • ****
    • Posts: 609
  • think again!
Συμφωνώ με τον Όντι πως:
Quote
η λύση στο πρόβλημα της συμφόρησης δεν είναι η κατασκευή έργων, αλλά η αποθάρρυνση της χρήσης του αυτοκινήτου. Να είστε βέβαιοι ότι η υποθαλάσσια θα συμφορηθεί σε χρόνο ντετέ και η κατάσταση θα παραμείνει ίδια. Συν το κόστος.
Ξέρουμε επίσης καλά το καθεστώς με το οποίο γίνονται τα έργα του τύπου αυτού στην Ελλάδα.
Από την άλλη όμως η αποκοπή των πεζών απο την θάλασσα είναι μεγάλος καημός (και στην Αθήνα). Στο Düsseldorf αντιμετώπιζαν παρόμοιο πρόβλημα με την πρόσβαση των πεζών προς τον Ρήνο και δείτε πως το έλυσαν, εδώ: http://www.wiegels.net/serien/tunnel.phtml
Πήγα φέτος και το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό, άσε που δεν νομίζω να έχει και διόδια!

Βέβαια, είπαμε, δεν πιστεύω πως γίνονται εύκολα αυτά εδώ...
« Last Edit: 26 Mar, 2007, 13:48:21 by elsaR »


Πρωτέαs

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1729
  • Χορέψετε, χορέψετε, παπούτσια μη λυπάστε!
-Στις 23/2/07 ψηφίστηκε ο νόμος για την υποθαλάσσια αρτηρία. Ψηφίστηκε στα γρήγορα και χωρίς πολλές κουβέντες.  Εμφανίζεται πλέον, όπως και τόσες άλλες αποφάσεις που αφορούν τη ζωή του πληθυσμού, σαν ένα τετελεσμένο γεγονός.
-Τηρώντας την παράδοση, μέσα από διαδικασίες οι οποίες δεν ήταν φανερές και που απέκλειαν όχι μόνο τους άμεσα ενδιαφερόμενους, τους κατοίκους της πόλης, αλλά και ακόμη και πολλούς από όσους γενικά θεωρούνται "ειδικοί", οι κρατικοί μηχανισμοί αποφάσισαν την κατασκευή ενός πελώριου αυτοκινητόδρομου ο οποίος μόνο προβλήματα θα προκαλέσει στην κοινωνική ζωή της πόλης.

Κατά παράδοξο τρόπο, αν και η κατασκευή του έργου έχει προαποφασιστεί εδώ και χρόνια με τη σύμφωνη γνώμη όλων των κομμάτων και των φορέων, ενώ το ίδιο το έργο αποτέλεσε αντικείμενο προεκλογικής διαμάχης στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές, ο "πολιτικός διάλογος" που πραγματοποιήθηκε μέσα από τα μμε και ο όγκος των "πληροφοριών" (από τις οποίες οι περισσότερες ήταν σχόλια και ερμηνείες του νόμου) που είδαν εκ των υστέρων το φως της "δημοσιότητας" μόνο ερωτηματικά μπορούν να προκαλέσουν. Γιατί δε συζητήθηκε από πριν το θέμα, έστω και με τον τρόπο με τον οποίο συνηθίζεται να γίνεται δημόσιος διάλογος στην εποχή μας; Γιατί η πλειονότητα των κατοίκων της Θεσσαλονίκης κρατήθηκε στην άγνοια, σχετικά με ένα έργο που θα επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητά τους; Γιατί ενισχύεται το αυτοκίνητο ενώ το μποτιλιάρισμα και η ατμοσφαιρική μόλυνση ολοένα και επιδεινώνονται;
  Όσοι συμμετέχουν στις αυτόνομες πολιτικές συνελεύσεις που γίνονται με αφορμή την κατασκευή της υποθαλάσσιας, χωρίς να έχουμε πρόσβαση στους σχεδιασμούς των υπουργείων ή σε κάποια ιδιαίτερη πληροφόρηση πέρα από τη δημοσιευμένη σύμβαση, βασισμένοι καταρχήν στην εμπειρία μας ως κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, αλλά και στους προβληματισμούς που δημιουργούνται από τον μεταξύ μας πολιτικό διάλογο, θεωρούμε ότι το έργο αυτό θα κάνει πολύ χειρότερες τις συνθήκες ζωής στην πόλη και για το λόγο αυτό καλούμε τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης να εκδηλώσουν την αντίθεσή τους και να δραστηριοποιηθούν, όπως μπορεί ο καθένας, προκειμένου να ματαιωθεί η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου και να μπουν όρια στις αποφάσεις των μηχανισμών.

Αποτελεί πρόκληση για την κοινή λογική. Σε μια εποχή όπου το κλίμα κλονίζεται και είναι γεγονός αποδεκτό από όλους ότι μία από τις κύριες αιτίες του φαινομένου αυτού είναι η γενικευμένη χρήση του αυτοκινήτου, το κράτος επενδύει τεράστια ποσά υπέρ του ιχ και προσφέρει δημόσιο χώρο σε ιδιωτικές εταιρείες. Μόνον απορίες προκαλεί το γεγονός ότι από τη μια η κυβέρνηση της ΝΔ ευνοεί το ιχ και επιβάλλει τη χρήση του μέσα από έργα όπως η υποθαλάσσια, ενώ από την άλλη η ευρωπαϊκή ένωση, δια στόματος του ευρωβουλευτή της ΝΔ Στ. Δήμα, υπεύθυνου της Κομισιόν για θέματα Περιβάλλοντος, προαναγγέλλει την απόφασή της να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αυτοκίνητα.

Χρήσιμο για την οικονομία, άχρηστο για τους κατοίκους. Η μόνη χρησιμότητα αυτού του έργου είναι να κινήσει μηχανικά χρήμα. Αποτελεί στροφή προς το παρελθόν κι όχι την πρόοδο, προσφυγή σε μια εποχή όπου το ιχ ήταν αντικείμενο έντονης διαφημιστικής προπαγάνδας και σύμβολο ευημερίας. Σήμερα όμως το ιχ είναι για τους περισσότερους μια ξεπερασμένη υποχρέωση που παρατείνεται για οικονομικούς λόγους. Με τέτοιου είδους κατασκευές οι ανεπάρκειες του παρελθόντος ξαναγίνονται παρόν. Η ζωή της πόλης συνεχίζει να προσαρμόζεται στις ανάγκες του αυτοκινήτου.

Δεν είναι έργο περιβαλλοντικό. Η κατασκευή ενός τεράστιου αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας, ο οποίος αποτελεί προέκταση της εθνικής οδού, εφοδιασμένου με τούνελ, διόδια, μπάρες και όλα τα σχετικά, δεν είναι ένα έργο περιβαλλοντικό, όπως ισχυρίζονται οι συντάκτες του νόμου. Δεν βοηθά στην επίλυση του προβλήματος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Επιδεινώνει το πρόβλημα της μόλυνσης προσθέτοντας, μέσα από δυο τεράστια φουγάρα, στο ήδη επικίνδυνο νέφος που επικρατεί πάνω από το ευρύτερο κέντρο της Θεσσαλονίκης, τα καυσαέρια των εκατό περίπου χιλιάδων αυτοκινήτων που, όπως λέγεται, θα χρησιμοποιούν καθημερινά με το νέο έργο. Επεκτείνει την περίμετρο της μολυσμένης ζώνης (Εγνατία, Τσιμισκή), μεταφέροντας όλο αυτό το επιπλέον καυσαέριο στα δύο άκρα του υποθαλάσσιου τούνελ (Δικαστήρια, Μακεδονία Παλλάς). Καταστρέφει δέντρα, καταστρέφει λωρίδες πρασίνου, καταστρέφει αποθήκες στο λιμάνι που θα μπορούσαν να έχουν άλλη χρήση. Η κατασκευή αυτού του γιγαντιαίου αυτοκινητόδρομου αποτελειώνει την έτσι κι αλλιώς κατεστραμμένη, από το ιχ, σχέση της πόλης με τη θάλασσα, και, όπως συμβαίνει με την περιφερειακή και το δάσος, θα λειτουργήσει, κατά κάποιο τρόπο, σαν ένα "τείχος" που θα απομονώσει την πόλη.

Δεν συμβάλλει στην επίλυση του κυκλοφοριακού, απεναντίας εντείνει το μποτιλιάρισμα, προσθέτοντας χιλιάδες αυτοκίνητα. Το μποτιλιάρισμα χειροτερεύει και γίνεται το φόντο μια αφόρητης καθημερινότητας. (Το μποτιλιάρισμα δεν είναι παρά υποχρεωτική αναμονή. Κάθεσαι αδρανής κι ασάλευτος μέσα σ' ένα λαμαρινένιο καβούκι. Με τον καιρό το μποτιλιάρισμα γίνεται όρος ζωής, μια συνήθεια που δεν γίνεται πλέον αντιληπτή, κάθεσαι απλά και περιμένεις να περάσει ο χρόνος). Έργα όπως ο παραλιακός αυτοκινητόδρομος και το υποθαλάσσιο τούνελ ενισχύουν το σημερινό σύστημα μεταφορών και συγκοινωνιών που βασίζεται στο αυτοκίνητο, ένα αποτυχημένο μέσο "μεταφοράς" που ευθύνεται όχι μόνο για το μποτιλιάρισμα, τον εκνευρισμό, τη μόλυνση και τα τροχαία αλλά για την ίδια την καταστροφή της πόλης.

Αγνοείται η πραγματικότητα της περιφερειακής. Στην υποθαλάσσια διαβάζει κανείς την πίστη σε μια χρεωκοπημένη ιδεολογία, κύρια συστατικά της οποίας είναι το τσιμέντο, η λαμαρίνα και οι έμμονες ιδέες της ιδιωτικοποίησης και της ανάπτυξης. Σε όλο τον κόσμο η απελευθέρωση τμημάτων της πόλης από το αυτοκίνητο θεωρείται πλέον, ακόμη και από τις γραφειοκρατίες, μονόδρομος, αυτοσκοπός συνδεδεμένος όχι μόνο με τον ελεύθερο χρόνο και τον πολιτισμό, αλλά με την ίδια τη σωτηρία του πλανήτη. Εδώ υπέρτατες αξίες γίνονται το ιχ και η ταχύτητα, ενώ το λάβαρο που ξεδιπλώνουν απειλητικά σε κάθε λόγο τους οι "αρμόδιοι" γράφει "Μεγάλα Έργα".
  Η Κατασκευή αυτοκινητόδρομων αποτελεί πισωγύρισμα. Κατά βάθος οι κατασκευές αυτές μας στερούν το δικαίωμα στην πόλη και την κυκλοφορία, εφόσον επιβάλλουν συνθήκες που διαλύουν την ανθρώπινη κοινότητα και τις κοινωνικές σχέσεις. Το ίδιο το έργο της υποθαλάσσιας εγκαινιάζει μια περίοδο νάρκης και στασιμότητας για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Δεν χρειάζονται πολλά για να καταλάβουμε ότι το έργο είναι ποτισμένο από την ιδεολογία της ανάπτυξης, μια έννοια που τη λατρεύουν σαν Θεό.
 ......
(έπεται και συνέχεια)

[Το κείμενο αυτό διακινείται στα πλαίσια των αυτόνομων πολιτικών συνελεύσεων που γίνονται ενάντια στην υποθαλάσσια.]
« Last Edit: 26 Mar, 2007, 14:50:50 by Πρωτέαs »
Το ότι κάποιοι ζουν στον ίδιο χώρο, δεν σημαίνει ότι ζουν και στον ίδιο χρόνο ή τουλάχιστον ότι βιώνουν τον χρόνο με τον ίδιο τρόπο. Αυτό δεν κάνει τον κόσμο χειρότερο, απλώς πιο πολύπλοκο. σα(ρε)μάλι

14.   Ναι, βεβαίως. Σων, φέρε τα λεφτά του Ανθόνιο.


Αλ.

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2232
  • This b0dy is y0ung but my sp1r1t's 0|d...
Ρε Σαλονικιοί, δεν μπαζώνετε τον Θερμαϊκό να τελειώνετε; Φτηνότερα θα σας έρθει. Θα κάνετε και χώρους για Mall και για ακόμα περισσότερες καφετέριες.
Ο Θερμαϊκός είναι ήδη μπαζωμένος, το καλύτερο θα ήταν να μπαζώσουμε το Αιγαίο γενικότερα, να μην υπάρχουν και άγονες γραμμές και να πηγαίνουμε στα νησιά σε χρόνο ρεκόρ...και τότε δε θα ένιωθαν μοναξιά κάποιοι σε κάποια ερημονήσια...

Για να μεταβεί μία πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη από την κατάσταση στην οποία είναι, στο στάδιο της μη χρήσης του ι.χ. πρέπει να περάσει από ένα μεταβατικό στάδιο. Το μεταβατικό στάδιο αυτό είναι "απομακρύνω το αυτοκίνητο από το κέντρο". Όταν σε μία μεγάλη πόλη δεν υπάρχει μέσο σταθερής τροχιάς που να καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της πόλης, δεν μπορείς να κατηγορείς την υποθαλάσσια. Ούτως ή άλλως κανένα έργο χωρίς επεκτάσεις δεν είναι αποτελεσματικό σε βάθος χρόνου, ακόμα και η περιφερειακή όπως και η Αττική οδός στην Αθήνα έλυσαν προσωρινά το πρόβλημα και ήταν δηλωμένο εξαρχής ότι θα χρειαστούν επεκτάσεις. Επίσης υπάρχει ένας όγκος μεγάλων οχημάτων είναι καλύτερο να μην περνάνε από το κέντρο. Σε άλλες πόλεις στον κόσμο υπάρχουν και υπόγεια σουπερμαρκετ, καταστήματα κ.α. Αντίστοιχα μεταβατικό θα είναι το πέρασμα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα στα λεγόμενα "καθαρά" που δε θα μολύνουν, και το μεταβατικό όχημα θα είναι τα υβριδικά. Τότε το πρόβλημα θα είναι αμιγώς συγκοινωνιακό. Ίσως μέχρι τότε το μετρό θα έχει επεκταθεί σε τόσα σημεία στην πόλη ώστε να είναι αχρείαστο το αυτοκίνητο, αλλά μέχρι τότε θα πρέπει να περιμένουμε πολύ.
Το μεγαλύτερο ζητούμενο είναι αν αυτό το έργο μπορεί να ολοκληρωθεί χωρίς ανεπανόρθωτες βλάβες για το περιβάλλον. Αρχικά το σχέδιο προέβλεπε ότι η υποθαλάσσια θα κατέληγε κοντά στην Ανθέων, δηλαδή θα παρέκαμπτε όλη την παραλία. Στη συνέχεια το έργο κόντυνε και μπήκαν και τα διόδια, τα οποία τώρα δε θα τα πληρώνεις όταν περνάς, αλλά θα σου έρχεται στο σπίτι ο λογαριασμός.
Δυστυχώς έτσι όπως είναι χτισμένη η πόλη είναι δύσκολο να πεζοδρομήσεις την παραλιακή χωρίς να φτιάξεις έναν παράλληλο οδικό άξονα...
Για μένα το κυριότερο πρόβλημα είναι τα φουγάρα και το περιβαλλοντικό...

@ sopherina, η διενέργεια δημοψηφίσματος προϋποθέτει διάλογο και ενημέρωση. Το να διαλεχθεί η δημοτική αρχή με τους πολίτες ή με φορείς της πόλης, επιστημονικούς ή μη, δεν είναι αρκετό. Πρέπει να καταλήξει κάπου, σε ένα δια ταύτα, το οποίο θα ήταν ωραίο να γίνει μέσω ενός δημοψηφίσματος. Δεν τρέφει κανείς αυταπάτες ότι οι περισσότεροι στο δημοψήφισμα θα ψήφιζαν περισσότερο με κομματικά κριτήρια, παρά με βάση τα συμπεράσματα του δημόσιου διαλόγου και της ενημέρωσης των πολιτών. Όπως και για το επίπεδο του διαλόγου και της αντιπαράθεσης, από τη μία η δαιμονοποίηση της οποιασδήποτε υποθάλασσιας και από την άλλη, αν δεν ψηφίσετε να γίνει η υποθαλάσσια τώρα, δε θα γίνει ποτέ. Το γνωστό ή εμείς ή εσείς...
Όσο για το αν ήταν μούφα η προεκλογική δέσμευση Παπαγεωργόπουλου, ήταν γιατί δε σκόπευε να την τηρήσει. Κατά την προεκλογική περίοδο, γνώριζε ότι ο νέος κώδικας δήμων και κοινοτήτων προβλέπει δυνατότητα δημοψηφίσματος και για αυτό το πρότεινε. Το πρόβλημα είναι ότι τα δημοψηφίσματα διενεργούνται για θέματα που είναι στη σφαίρα των αρμοδιοτήτων του δήμου, αλλά δε νομίζω ότι σε αυτήν την περίπτωση δεν έχει κάποια συναρμοδιότητα ο δήμος ώστε να μην μπορεί να γίνει δημοψήφισμα.



Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων, Ν. 3463/2006
Μέρος 6ο   
Τοπική Δημοκρατία (Άρθρα 214-218)

Άρθρο 216
Τοπικά δημοψηφίσματα

1. Οι δημοτικές και κοινοτικές αρχές, προκειμένου να λάβουν απόφαση για σοβαρά θέματα που ανήκουν στη σφαίρα των αρμοδιοτήτων τους, μπορούν να διεξάγουν τοπικό δημοψήφισμα, σύμφωνα με τις ειδικότερες ρυθμίσεις του παρόντος. Σε κάθε περίπτωση αντικείμενα τοπικών δημοψηφισμάτων δεν μπορούν να αποτελούν τα θέματα εθνικής πολιτικής, καθώς και εκείνα που συνιστούν περιφερειακές και νομαρχιακές αρμοδιότητες.

2. Το τοπικό δημοψήφισμα διεξάγεται μετά από απόφαση του οικείου συμβουλίου, που λαμβάνεται με την πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του με την οποία διαπιστώνεται η αναγκαιότητα διεξαγωγής αυτού και προσδιορίζεται το ερώτημα που πρόκειται να τεθεί σε ψηφοφορία, η ημερομηνία διεξαγωγής του και το ύψος της δαπάνης που θα προκληθεί. Με την ίδια απόφαση το συμβούλιο ορίζει ειδική επιτροπή, η οποία αποτελείται από αιρετούς και υπαλλήλους, αρμόδια για την οργάνωση διεξαγωγής του δημοψηφίσματος.

3. Τοπικό δημοψήφισμα διεξάγεται, επίσης, μετά από αίτηση του ενός τρίτου (1/3) των δημοτών για την ένωση Δήμων και Κοινοτήτων, σύμφωνα με το άρθρο 3, καθώς και μετά από αίτηση του ενός τρίτου (1/3) των εκλογέων τοπικού διαμερίσματος για την προσάρτησή του σε άλλο Δήμο ή Κοινότητα. Στην αίτηση αναγράφεται το υπό ψηφοφορία θέμα και τίθενται οι υπογραφές των δημοτών.

Στην περίπτωση αυτή το συμβούλιο του Δήμου ή της Κοινότητας μέσα σε έναν (1) μήνα από την υποβολή της αίτησης υποχρεούται να προβεί στην προκήρυξη του δημοψηφίσματος.

4. Τα θέματα που τίθενται σε δημοψήφισμα κατά τις ανωτέρω παραγράφους θα πρέπει να διατυπώνονται με ερώτημα, το οποίο πρέπει να είναι κατά το δυνατόν σύντομο και σαφές. Η προτίμηση του εκλογικού σώματος εκφράζεται με τη χρήση των όρων «ΝΑΙ» ή «ΟΧΙ».

5. Δημοψήφισμα δεν μπορεί να διεξαχθεί για θέματα που αφορούν τον προϋπολογισμό του Δήμου ή της Κοινότητας ή την επιβολή τελών. Δεν επιτρέπεται να διεξαχθεί δημοψήφισμα το τελευταίο έτος της δημοτικής περιόδου, με εξαίρεση τις περιπτώσεις των άρθρων 3 και 4. Επίσης δεν επιτρέπεται η διεξαγωγή δημοψηφίσματος κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, για την ανάδειξη των μελών του εθνικού ή του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου.

Δημοψήφισμα για το ίδιο θέμα δεν μπορεί να διεξαχθεί, πριν περάσει ένας χρόνος από τη διεξαγωγή του προηγούμενου δημοψηφίσματος.

6. Δικαίωμα συμμετοχής στο τοπικό δημοψήφισμα έχουν οι έχοντες δικαίωμα ψήφου στις εκλογές για την ανάδειξη δημοτικών και κοινοτικών αρχών. Έγκυρο θεωρείται το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, εφόσον συμμετείχε το πενήντα τοις εκατό (50%) των εγγεγραμμένων στους εκλογικούς καταλόγους.

Το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, που διεξάγεται σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, δεσμεύει το οικείο συμβούλιο στο πλαίσιο της απόφασης, που θα λάβει για το θέμα που διεξήχθη.

7. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών, ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν τον έλεγχο νομιμότητας της διενέργειας του τοπικού δημοψηφίσματος από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, κατά το άρθρο 149, την προκήρυξη και τη διαδικασία διεξαγωγής της ψηφοφορίας, την εξαγωγή και δημοσίευση του αποτελέσματος, τους όρους χρηματοδότησης των εμπλεκόμενων πλευρών και προβολής των προβαλλόμενων θέσεων, καθώς και κάθε σχετικό θέμα.
"I like to remember things my own way. Not necessarily the way they happened"
Member of elites only...just like Mus1ca||


Πρωτέαs

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 1729
  • Χορέψετε, χορέψετε, παπούτσια μη λυπάστε!
..........
(έπεται και συνέχεια)

...η συνέχεια

Η υποθαλάσσια, ωστόσο, πέρα από το ότι είναι άλλος ένας αυτοκινητόδρομος από αυτούς που γενικά κατασκευάζονται, και που έρχονται να προστεθούν στους ήδη υπάρχοντες, καταστρέφοντας το δημόσιο χώρο και τις κοινωνικές σχέσεις, φέρνει μαζί της νέα στοιχεία.
  Την αποκαλούν όλοι υποθαλάσσια επειδή ακριβώς το κύριο χαρακτηριστικό της, εκτός από την αχρηστία της για τους κατοίκους, είναι το γεγονός ότι με την κατασκευή της εισάγεται η έννοια του ιδιωτικού αυτοκινητόδρομου. Το υποθαλάσσιο τούνελ σφραγίζει το έργο και αποτελεί τομή στη μέχρι τώρα οργάνωση των μετακινήσεων στην πόλη (όπως η Αττική οδός στην Αθήνα). Εισάγει τη μέθοδο της ιδιωτικοποίησης του δημοσίου χώρου και ενισχύει την κρατική λογική που αποτιμά το δημόσιο χώρο με οικονομικά κριτήρια και όχι με ανθρώπινα.

Εμποδίζει, με την νεο-αποικιοκρατικής αντίληψης συμφωνία για τη Ζώνη προνομίων, οποιαδήποτε ανάπτυξη χρήσιμων μέσων μεταφοράς (π.χ. προαστιακός, ελαφρύ τραίνο, τραμ). Στέκεται εμπόδιο ακόμη και στο μύθο της εποχής, το μετρό. Κάθε σχεδιασμός της κυκλοφορίας, τον οποίο μέχρι τώρα τον αναλάμβαναν οι κρατικοί μηχανισμοί, πρέπει να έχει τη συναίνεση των ιδιοκτητών του υποθαλάσσιου τούνελ. Οτιδήποτε απειλήσει τα κέρδη τους τίθεται υπό αμφισβήτηση και κριτήριο για την οργάνωση των συγκοινωνιών και της κυκλοφορίας του πληθυσμού θα είναι τα συμφέροντα αυτών των εταιρειών.

Κάτι τέτοιο κατορθώνεται επειδή ακριβώς ο Θερμαϊκός κόλπος, όπως άλλωστε και ολόκληρη η περιοχή της Θεσσαλονίκης, 
αντιμετωπίζεται σαν ένας χώρος που απλώς περιμένει το κράτος και τους επιχειρηματίες να τον "αξιοποιήσουν".

Ο Θερμαϊκός όμως πεθαίνει. Αυτό που χρειάζεται είναι να τον αφήσουμε ήσυχο να αναγεννηθεί κι όχι να του ανοίγουμε τρύπες, η μόνη χρησιμότητα των οποίων δεν είναι παρά το πώς θα αντιμετωπιστεί η έλλειψη απασχόλησης που πλήττει την τεχνολογία που διαθέτουν οι κατασκευαστικές εταιρείες. Ο Θερμαϊκός δεν χρειάζεται μπάζωμα. Απεναντίας, ασφυκτιά και δεν θα πάρει ανάσα με σήραγγες και αυτοκινητόδρομους. Αυτό που έχει ανάγκη είναι να σταματήσει η οικονομία να τον βλέπει σαν μέσο για κέρδος εις βάρος του κόλπου. κανείς δεν έχει δικαιώματα πάνω στο Θερμαϊκό. Κανείς δεν νομιμοποιείται να τον διαμορφώνει όπως θέλει.

Εμείς ψηφίζουμε, αυτοί αποφασίζουν. Οι διαδικασίες με τις οποίες αποφασίζονται έργα όπως η υποθαλάσσια αποκαλύπτουν τον αντιπολιτικό χαρακτήρα των σημερινών πολιτικών θεσμών. Η σιωπή μέσα στην οποία σχεδιάστηκε και η βιασύνη με την οποία ψηφίστηκε ο νόμος κάνουν φανερό για άλλη μια φορά ότι η έννοια του ελεύθερου πολίτη δεν είναι παρά ένα ρητορικό σχήμα κενού περιεχομένου. Το ίδιο το υποθαλάσσιο τούνελ, επίσης, γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από τους πολιτικούς. Τα κόμματα, αν και όλα συμφώνησαν για το έργο, τώρα διαφωνούν σε σχεδιαστικές λεπτομέρειες.

     Ως κάτοικοι αυτού του τόπου οφείλουμε να κάνουμε φανερή την αντίθεσή μας στην κατασκευή του παραλιακού αυτοκινητόδρομου και της υποθαλάσσιας αρτηρίας.

     Τα αυτοκίνητα και οι αυτοκινητόδρομοι διαλύουν την πόλη και τις πιθανότητες ζωής σε αυτή.

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
« Last Edit: 26 Mar, 2007, 23:34:07 by Πρωτέαs »
Το ότι κάποιοι ζουν στον ίδιο χώρο, δεν σημαίνει ότι ζουν και στον ίδιο χρόνο ή τουλάχιστον ότι βιώνουν τον χρόνο με τον ίδιο τρόπο. Αυτό δεν κάνει τον κόσμο χειρότερο, απλώς πιο πολύπλοκο. σα(ρε)μάλι

14.   Ναι, βεβαίως. Σων, φέρε τα λεφτά του Ανθόνιο.


sopherina

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 512
    • Gender:Female
  • Η θάλασσα ήρθε ψαρεύοντας!
@ sopherina, η διενέργεια δημοψηφίσματος προϋποθέτει διάλογο και ενημέρωση. Το να διαλεχθεί η δημοτική αρχή με τους πολίτες ή με φορείς της πόλης, επιστημονικούς ή μη, δεν είναι αρκετό. Πρέπει να καταλήξει κάπου, σε ένα δια ταύτα, το οποίο θα ήταν ωραίο να γίνει μέσω ενός δημοψηφίσματος. Δεν τρέφει κανείς αυταπάτες ότι οι περισσότεροι στο δημοψήφισμα θα ψήφιζαν περισσότερο με κομματικά κριτήρια, παρά με βάση τα συμπεράσματα του δημόσιου διαλόγου και της ενημέρωσης των πολιτών. Όπως και για το επίπεδο του διαλόγου και της αντιπαράθεσης, από τη μία η δαιμονοποίηση της οποιασδήποτε υποθάλασσιας και από την άλλη, αν δεν ψηφίσετε να γίνει η υποθαλάσσια τώρα, δε θα γίνει ποτέ. Το γνωστό ή εμείς ή εσείς...


... διενεργούνται για θέματα που είναι στη σφαίρα των αρμοδιοτήτων του δήμου, αλλά δε νομίζω ότι σε αυτήν την περίπτωση δεν έχει κάποια συναρμοδιότητα ο δήμος ώστε να μην μπορεί να γίνει δημοψήφισμα.

Από την εκδήλωση των Πειρατών της Παραλιακής, απόψε, στην Υφανέτ:
"Το δημοψήφισμα που επικαλούνται ενίοτε, όπως και στην περίπτωση της υποθαλάσσιας, δεν διασφαλίζει την ουσιαστική συμμετοχή της κοινωνίας, αλλά μια πρόσθετη πλαστή νομιμοποίηση. Πρώτον, γιατί το δημοψήφισμα δεν είναι αναγκαίο θεσμικά για να πραγματοποιηθούν τα μεγάλα έργα. Επομένως, γίνεται αντιληπτό ως μια δευτερεύουσα διαδικασία που επιβεβαιώνει ήδη ειλημμένες αποφάσεις. Δεύτερον, ποιος είναι ο δημόσιος χώρος μέσα στον οποίο εδράζεται και πραγματώνεται η δημόσια διαβούλευση: η κοινή γνώμη που κατασκευάζεται με τις δημοσκοπήσεις και διαμεσολαβείται από τα Μ.Μ.Ε.; Τρίτον, πώς παράγεται και πώς διαχέεται η πληροφόρηση για να υπάρχει και κατ’ ουσίαν συμμετοχή στην απόφαση; Τέταρτον και ποιο σημαντικό, στην κοινωνία της γενικευμένης εμπορευματικής παραγωγής, της διαχωρισμένης ζωής (παραγωγή, κατανάλωση, διασκέδαση) και του ετεροκαθορισμού των αναγκών και επιθυμιών, δεν μπορεί να πραγματωθεί συμμετοχική διαδικασία λήψης αποφάσεων. Αυτό το δικαίωμα το έχουμε χάσει μαζί με το μαξιλάρι που αφήνουμε αναγκαστικά για να πάμε στη δουλειά μας το πρωί, στα γεύματα που μας προσφέρουν τα φαστφουντάδικα γιατί δεν έχουμε χρόνο να τα προετοιμάσουμε και να τα μοιραστούμε με τους ανθρώπους μας, και τελικά στην ψήφο μας".

... Και η υποθαλάσσια αρτηρία είναι έργο του ΥΠΕΧΩΔΕ. Οπότε είναι όντως τεράστια μούφα το δημοψήφισμα!

"Δεν χρειάζονται επιχειρήματα για ν' αλλάξει ο κόσμος!" Ν.Π.


auditor

  • Hero Member
  • *****
    • Posts: 2469
    • Gender:Male
Παιδιά, θα πω κάτι που ίσως χρειάζεται δικό του νήμα: τα δημοψηφίσματα δεν αποτελούν εκδήλωση δημοκρατικής λειτουργίας, για τον απλούστατο λόγο ότι τα επικαλούνται σχεδόν πάντα εκείνοι που είναι βέβαιοι ότι θα τα κερδίσουν.
Nick Roussos


 

Search Tools