wireframe model -> συρμάτινο πλαίσιο, συρματόμορφο μοντέλο, πλεγματοειδές μοντέλο, μοντέλο πλέγματος, συρματομοντέλο

Offline amarkord

  • Newbie
  • *
    • Posts: 83
They are used by a computer program to produce  3-D wireframe models to show the likely shape of the whole dinosaur on screen.

Στη βάση του INFORTERM το βρήκα συρματόμορφα μοντέλα. Λίγο περιέργο ακούγεται.
« Last Edit: 25 Jan, 2010, 16:51:27 by spiros »




Offline amarkord

  • Newbie
  • *
    • Posts: 83
Κάτι αντίστοιχο με το συρματόμορφα. Βέβαια υπάρχει και η εύκολη λύση του «μοντέλα wireframe», αλλά προσπαθώ να το αποφύγω.


Offline banned8

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 132
    • Gender:Male
Το καλύτερο που έχω βρει (επειδή θα ήθελα να αποφύγω τα σκελετικά μοντέλα) είναι το «μοντέλο ακμών».

Wikipedia:
A wire frame model is a visual presentation of an electronic representation of a three dimensional or physical object used in 3D computer graphics. It is created by specifying each edge of the physical object where two mathematically continuous smooth surfaces meet, or by connecting an object's constituent vertices using straight lines or curves.



Offline amarkord

  • Newbie
  • *
    • Posts: 83
Κάπου το είδα και εγώ αυτό. Δεν ξέρω αν είναι καλύτερο από το συρματόμορφα, αλλά σίγουρα είναι πιο κομψό!
Η βάση του INFORTERM είναι αξιόπιστη;


Offline banned8

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 132
    • Gender:Male
Η βάση του INFORTERM είναι αξιόπιστη;
Να ήξερες τι ρωτάς τώρα...
Χρειάζομαι δύο μέρες για να δώσω μια καλοζυγισμένη απάντηση σ' αυτό και στη συνέχεια να γρονθοκοπηθώ με αρκετούς που θα έχουν διαφορετική άποψη.
Ως προς τον συγκεκριμένο όρο: έχει τη μορφή του σύρματος; Μήπως θα ταίριαζε «συρματοειδής» περισσότερο; (Που υπάρχει ήδη στα λεξικά.)
Ο ένας όρος έχει την αντιστοιχία του (αν περνούσε από το χέρι μου, θα πρότεινα «συρματομοντέλο»), ο άλλος είναι ερμηνευτικός (και έχει χρησιμοποιηθεί).
Go figure.


Offline banned8

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 132
    • Gender:Male
BTW, στο teleterm προτείνουν:
3-D wire frame model = τριδιάστατο δικτυοειδές μοντέλο

(Αυτό μου φαίνεται ακόμα χειρότερο, αλλά τουλάχιστον χρησιμοποιεί το -ειδές.)


Offline amarkord

  • Newbie
  • *
    • Posts: 83
Πρόκειται για μια τρισδιάστατη εικόνα που δημιουργείται από τον υπολογιστή η οποία αναπαριστά το σώμα του δεινόσαυρου. Έχει τη μορφή πλέγματος, σαν ιστός αράχνης. Ίσως να το δικτυοειδές να αποδίδει καλύτερα αυτό το χαρακτηριστικό.


Offline banned8

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 132
    • Gender:Male
Και πλεγματοειδές, σ' αυτή την περίπτωση, όπως είπες. Δύσκολο να μιλήσουμε εδώ για ακμές.


  • Guest
Όταν πρωτοείδα το νήμα το μεσημέρι, σκέφτηκα αμέσως εκείνες τις πράσινες απεικονήσεις, γύρω γύρω πράσινο πλέγμα, στη μέση αέρας κοπανιστός.

Ομως, όπως δείχνει και η φωτογραφία από τη Wiki, ναι με μοιάζει με πλέγμα, αλλά δεν είναι, διότι θα το έλεγε απλά grid.

Σε πρώτη σκέψη, το "μοντέλο ακμών" μού πάει αλλά δεν μου φέρνει την παραπάνω εικόνα στο μυαλό.

Το δικτυοειδής, με παραπέμπει πιο εύκολα σε κάτι τέτοιο. Δεν ξερω πώς σας φαίνεται και εσάς, ίσως να είμαι και λίγο εκτός τόπου γιατί μόλις ξύπνησα.


Offline amarkord

  • Newbie
  • *
    • Posts: 83
Αυτό ακριβώς είναι. Πράσινο πλέγμα και εσωτερικά τίποτα.
Στο βιβλίο που μεταφράζω επεξηγεί τον όρο wireframe ως: A grid that plots the contours - outlines - of an object to give a 3-D representation of it.
Ίσως το πλεγματοειδές μοντέλο που πρότεινε ο nickel το αποδίδει καλύτερα.


  • Guest
Απλά, το θέμα είναι ότι ένα γραφικό με πλέγμα είναι κάπως έτσι (βλέπε κάτω φωτό), ενώ αυτό το wireframe έχει γραμμές που ενώνονται (είναι ολόκληρο σαν "πλέγμα" (όπου οι γραμμές ενώνονται και τέμνονται σε κάποια σημεία)), αλλά δεν αποτελείται από πλέγμα.
Μόνο εκεί είναι η ένστασή μου για το πλεγματοειδής.

Ελπίζω μετά το edit να καταλαβαίνει κανείς τι εννοώ...
« Last Edit: 15 Mar, 2007, 20:12:07 by μαρία_πολ »


Offline banned8

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 132
    • Gender:Male
Όλες αυτές οι τεχνικές βασίζονται σε σημεία. Είναι εύκολο να φτιάξεις συρματομοντέλο ενός κύβου: σου φτάνουν οκτώ σημεία. Για να φτιάξεις έναν δεινόσαυρο, χρειάζεσαι πολλά σημεία. Όσο πιο πολλά, τόσο πιο ρεαλιστικό το μοντέλο. Τα ενώνεις με γραμμές και, όταν είναι πολλές, δημιουργούν σχεδόν από μόνες τους μια επιφάνεια.
Μπορούμε να πούμε και «μοντέλο πλέγματος» (αν και δεν ξέρω πόσο θα έστεκε για ένα απλό σχήμα), π.χ.
Στην συνέχεια υπολογίζονται οι συντεταγμένες XYZ κάθε μετρούμενου σημείου στο αντικείμενο. Τα σημεία συλλέγονται ως στοιχεία ενός χαρακτηριστικού (γραμμή, πολύγωνο) και κατόπιν το πρόγραμμα παρουσιάζει το αποτέλεσμα του μαθηματικού υπολογισμού ως ένα τρισδιάστατο μοντέλο («πλέγμα») και σε τύπο αρχείου αναγνωρίσιμο από σχεδιαστικά πακέτα.



  • Guest
Η διαφορά μας είναι στο ότι εγώ δίνω βαρύτητα στο θέμα "ιστός", "δίκτυο" και όχι τόσο στο πλέγμα.
Οπως λέμε δικτυωτή κάλτσα και όχι πλεγματοειδής.
To πλέγμα παραπέμπει αμέσως στο τετραγωνισμένο.
Κοίτα πάλι εδώ για να καταλάβεις γιατί πιστεύω ότι είναι άστοχο να το αφήσουμε όπως λες.

Κατέβα μέχρι κάτω στο Ground Modelling.
http://www.cadtutor.net/acad/ktf/ground/ground.html


Offline banned8

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 132
    • Gender:Male
Στη σελίδα του ground modelling δεν υπάρχει πουθενά η λέξη wire. Ο αρχικός προβληματισμός ήταν μεταξύ κάποιας εκδοχής με «σύρμα» και κάποιας ερμηνευτικής με ακμές. Μπερδεύουμε πια πολύ τη συζήτηση όταν πατάμε σε όρους που έχουν σχέση με grid και με mesh. Τόσο που έχει αρχίσει να με συγκινεί το «συρμάτινου πλαισίου» που είδα κάπου – ξεμπερδεύει με μια κατά λέξη μετάφραση κι όξω από την πόρτα. (Εγώ έχω κολλήσει στο συρματομοντέλο – θα με καταστρέψει ο γλωσσικός μου ναρκισσισμός.)


 

Search Tools