Σημειώσεις διδακτικής της μετάφρασης

sopherina

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 512
    • Gender:Female
  • Η θάλασσα ήρθε ψαρεύοντας!
Καλησπέρα σε όλους και όλες! Μια φίλη βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να δίνει εξετάσεις σε λίγες μέρες. Πιέζεται εξαιρετικά από το άγχος και τον χρόνο. Ως εκ τούτου ζητά σημειώσεις και όχι βιβλία σχετικά με τη διδακτική της μετάφρασης γενικά και με τη θεωρία της συνάφειας ειδικότερα. Αν διαθέτετε κάτι (οτιδήποτε) και έχετε την καλή διάθεση, μοιραστείτε το, please! Ευχαριστούμε προκαταβολικά!
"Δεν χρειάζονται επιχειρήματα για ν' αλλάξει ο κόσμος!" Ν.Π.



fil

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 543
    • Gender:Female
  • I Love Backgammon!!!
Εννοείς δίνει αυτά;

Διδακτική της Μετάφρασης: α) Κατευθύνσεις στη Διδακτική της Μετάφρασης: Ο τομέας της Διδακτικής της
Μετάφρασης εν μέσω μεταφραστικών θεωρητικών σπουδών. Κατηγοριοποίηση των Διδακτικών Προσεγγίσεων,
Μοντέλα Μεταφραστικής Διαδικασίας και Διδακτική της Μετάφρασης, Θεωρητικές Προσεγγίσεις της Διδακτικής
της Μετάφρασης (γλωσσολογική προσέγγιση, διερμηνευτική προσέγγιση, κειμενογλωσσολογική προσέγγιση, η
θεωρία του σκοπού, η θεωρία της συνάφειας και η διδακτική της μετάφρασης). β) Η Διδακτική της Μετάφρασης
πραγματολογικών (γενικών/ειδικών) κειμένων, η Διδακτική της Μετάφρασης λογοτεχνικών κειμένων. γ)
Αξιολόγηση των μεταφρασμάτων στο πλαίσιο της Διδακτικής της Μετάφρασης.

Πάντως, άμα θέλετε να σας στείλω τη διπλωματική μου "Βασικές προσεγγίσεις στη Διδακτική της Μετάφρασης", ίσως βοηθήσει σε κάτι, παρότι είναι πιο γενικού χαρακτήρα και γενικώς τα κατηγοριοποιώ διαφορετικά απ' ό,τι το ΙΚΥ.
Για Κειμενογλωσσολογική Προσέγγιση στη Διδακτική της Μετάφρασης, υπάρχει και η εισήγηση της Κοκκινίδου στα πρακτικά του Συνεδρίου του Γαλλικού, πρέπει να το έχεις λογικά (σελ. 699).
Για Θεωρία της Συνάφειας, δυστυχώς, δεν έχω κάτι. Νομίζω έχω κάποια αρχεία από το διαδίκτυο, θα τσεκάρω και, αν βρω κάτι, θα το επικολλήσω εδώ.
« Last Edit: 27 Apr, 2007, 07:35:36 by fil »



fil

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 543
    • Gender:Female
  • I Love Backgammon!!!
Δες κυρίως στα 2 πρώτα  για τη Θεωρία της Συνάφειας:

*****http://www.dan.sperber.com/relevance_theory.htm*****

https://en.wikipedia.org/wiki/Relevance_theory

και:

https://en.wikipedia.org/wiki/Relevance

In cognitive science and pragmatics

In 1986, Dan Sperber and Deirdre Wilson drew attention to the central importance of relevance decisions in reasoning and communication. They proposed an account of the process of inferring relevant information from any given utterance. To do this work, they used what they called the “Principle of Relevance”: namely, the position that any utterance addressed to someone automatically conveys the presumption of its own relevance. The central idea of Sperber and Wilson’s theory is that all utterances are encountered in some context, and the correct interpretation of a particular utterance is the one that allows most new implications to be made in that context on the basis of the least amount of information necessary to convey it. For Sperber and Wilson, relevance is conceived as relative or subjective, as it depends upon the state of knowledge of a hearer when they encounter an utterance.

Sperber and Wilson stress that this theory is not intended to account for every intuitive application of the English word "relevance". Relevance is restricted to relationships between utterances and interpretations, and so the theory cannot account for intuitions such as the one that relevance relationships obtain in problems involving physical objects. If a plumber needs to fix a leaky faucet, for example, some objects and tools are relevant (i.e. a wrench) and others are not (i.e. a waffle iron). And, moreover, the latter seems to be irrelevant in a manner which does not depend upon the plumber’s knowledge, or the utterances used to describe the problem.


http://media.uoa.gr/lectures/linguistic_archives/semantics0304/notes/pragmatics_02.pdf (μετά τη σελ. 45)

« Last Edit: 26 Apr, 2007, 22:40:43 by fil »


themis

  • Jr. Member
  • **
    • Posts: 197
    • Gender:Female
Γεια σου fil mou,

Ερώτηση καθώς αντιλαμβάνομαι ότι γνωρίζεις το θέμα. Αναφορικά με γλωσσολογική και κειμενογλωσσολογική προσέγγιση στη διδακτική γνωρίζεις ποιοι είναι οι βασικοί θεωρητικοί; Nida, Newmark, vinae dalbernet στην πρώτη και tatilon στη δεύτερη;;;

πολλά φιλιά
Θ.



fil

  • Full Member
  • ***
    • Posts: 543
    • Gender:Female
  • I Love Backgammon!!!
Themis, καλησπέρα :))

Καλά, το θέμα της διδακτικής -και των προσεγγίσεων εν γένει- το αντιλαμβάνομαι κάπως αλλιώς μεν απ' ό,τι το ΙΚΥ, αλλά επειδή πρόσφατα είχα συζητήσει με μια φίλη ακριβώς την ερώτηση που έθεσες, η αποψή μου ήταν η εξής [πάντα υπό το δεδομένο ότι η κειμενογλωσσολογία αποτελεί υποτομέα της γλωσσολογίας και άρα συγχεόνται τα πράγματα τρόπον τινά]:

Γλωσσολογική προσέγγιση: Nida, Newmark, Koller, Baker, Bassnett, Catford, Vinay & Darbelnet, Delisle, Tatilon, [House].
Κειμενογλωσσολογική: Nord, Hatim & Mason, [Beaugrande & Dressler].

Τουλάχιστον, έτσι τα αντιλαμβάνομαι και τα έχω διαχωρίσει...
« Last Edit: 03 May, 2007, 01:18:41 by fil »


Nas

  • Semi-Newbie
  • *
    • Posts: 1
Καλησπέρα σε όλους και όλες.. έχω αναλάβει μια διπλωματική με θέμα τη μετάφραση και σχολιασμό της νομοθεσίας της ΕΕ για τα πνευματικά δικαιώματα. Αναρωτούμουν μήπως κάποιος θα μπορούσε να προσφέρει ένα χέρι βοηθείας όσον αφορά το σχολιασμό..:):)


 

Search Tools